näennäis muisti

kookoo

mitä on näennäis muisti?
peliä pelatessa tuli ilmoitus että näennäis muistia liian vähän ja ohjelma sammutetaan.
Mitä näenneäis muistin lisä hankinta maksaa?
thänks vastanneille.

8

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ksym

      Näennäismuisti on se muisti, joka softalla
      on kokonaisuudessaan käytössä.

      Näennäismuisti = RAM (keskusmuisti) SWAP (heittovaihtomuisti)

      SWAP = kovalevylle jatkettu sovellusmuisti

      Eli siis: sulta loppui RAM-muisti, jolloin
      softan muistialuetta jatkettiin kovalevylle.
      Sen lisäksi loppui tila kovalevyltäkin.
      Pahaa tuuria.

      Tuohon ongelmaan auttaa ihan RAM-muistin
      ostaminen. Nykyään Windows 2k/XP:llä
      suositeltu määrä olisi yhteensä 512 Mt
      rammia.

      Ja kannattas isompi kovalevykin ostaa.

      Toivottavasti olin avuksi.

      • kookoo

        joo kyl toi avas. pitää käydä alan liikkeistä kyselee


      • details details...
        kookoo kirjoitti:

        joo kyl toi avas. pitää käydä alan liikkeistä kyselee

        Joo ja kovalevylle jatkettavan muistin määrää pystyy säätämään XP:ssä ---> controlpanel->system->advanced->performance options (och samma på finska)
        ----siellä on virtual memory---- JOS MUISTIN TUON OIKEIN, mutta löydät kyllä kun etsit tuolta päin.

        Winkkarin asetus arvo on isommilla kovalevyillä Minimi: 1536mb
        Maximi: 3072mb

        Swappia varten voi varata oman osion jos tahtoo, mutta niinku edellä tullut viesti antoi ymmärtää niin paras lääke on lisätä Rammia ja kun sitä on tarpeeks mylly ei joudu swappaamaan niin helposti. Mitäs sitte??? no aina kun kone swappaa se hidastaa toimintoja...............


      • puusilimä
        details details... kirjoitti:

        Joo ja kovalevylle jatkettavan muistin määrää pystyy säätämään XP:ssä ---> controlpanel->system->advanced->performance options (och samma på finska)
        ----siellä on virtual memory---- JOS MUISTIN TUON OIKEIN, mutta löydät kyllä kun etsit tuolta päin.

        Winkkarin asetus arvo on isommilla kovalevyillä Minimi: 1536mb
        Maximi: 3072mb

        Swappia varten voi varata oman osion jos tahtoo, mutta niinku edellä tullut viesti antoi ymmärtää niin paras lääke on lisätä Rammia ja kun sitä on tarpeeks mylly ei joudu swappaamaan niin helposti. Mitäs sitte??? no aina kun kone swappaa se hidastaa toimintoja...............

        "Winkkarin asetus arvo on isommilla kovalevyillä Minimi: 1536mb
        Maximi: 3072mb "

        se määräydy 2xkeskusmuisti ??
        (2k:ssa ainakin) =D


      • details
        puusilimä kirjoitti:

        "Winkkarin asetus arvo on isommilla kovalevyillä Minimi: 1536mb
        Maximi: 3072mb "

        se määräydy 2xkeskusmuisti ??
        (2k:ssa ainakin) =D

        Enpä usko sitä ihan noin suoraan koska mulla 1024mb keskusmuistia ja se antaa silti noi arvot. eli jos se tulis keskusmuistin mukaan niin 1024 minimi ja 2048 max??? Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni. siinä anyway samat arvot..


      • puusilimä
        details kirjoitti:

        Enpä usko sitä ihan noin suoraan koska mulla 1024mb keskusmuistia ja se antaa silti noi arvot. eli jos se tulis keskusmuistin mukaan niin 1024 minimi ja 2048 max??? Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni. siinä anyway samat arvot..

        anteeksi...
        korjaan virheeni...
        suositus 1.5xRAM
        tuon se tarjoaa oletuksena(muisti häiriö)

        "Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni."

        meinaatsä että w2k != XP ?


      • puusilimä kirjoitti:

        anteeksi...
        korjaan virheeni...
        suositus 1.5xRAM
        tuon se tarjoaa oletuksena(muisti häiriö)

        "Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni."

        meinaatsä että w2k != XP ?

        esim. XP kertoo min. 1,5x - max 3x RAM.

        Eli tarkoittaa dynaamista swap muistimäärää jonka käyttis sitten määrittää.

        Itse olen tehnyt oman kiintolevy-osion swap muistille ja määrittänyt kiinteän määrän. Näin tehden kiintolevyn pirstaloituminen vähenee.


      • detail
        puusilimä kirjoitti:

        anteeksi...
        korjaan virheeni...
        suositus 1.5xRAM
        tuon se tarjoaa oletuksena(muisti häiriö)

        "Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni."

        meinaatsä että w2k != XP ?

        XP on unelmaa verrattuna siihen... ihan oikeesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe