mitä on näennäis muisti?
peliä pelatessa tuli ilmoitus että näennäis muistia liian vähän ja ohjelma sammutetaan.
Mitä näenneäis muistin lisä hankinta maksaa?
thänks vastanneille.
näennäis muisti
8
776
Vastaukset
- ksym
Näennäismuisti on se muisti, joka softalla
on kokonaisuudessaan käytössä.
Näennäismuisti = RAM (keskusmuisti) SWAP (heittovaihtomuisti)
SWAP = kovalevylle jatkettu sovellusmuisti
Eli siis: sulta loppui RAM-muisti, jolloin
softan muistialuetta jatkettiin kovalevylle.
Sen lisäksi loppui tila kovalevyltäkin.
Pahaa tuuria.
Tuohon ongelmaan auttaa ihan RAM-muistin
ostaminen. Nykyään Windows 2k/XP:llä
suositeltu määrä olisi yhteensä 512 Mt
rammia.
Ja kannattas isompi kovalevykin ostaa.
Toivottavasti olin avuksi.- kookoo
joo kyl toi avas. pitää käydä alan liikkeistä kyselee
- details details...
kookoo kirjoitti:
joo kyl toi avas. pitää käydä alan liikkeistä kyselee
Joo ja kovalevylle jatkettavan muistin määrää pystyy säätämään XP:ssä ---> controlpanel->system->advanced->performance options (och samma på finska)
----siellä on virtual memory---- JOS MUISTIN TUON OIKEIN, mutta löydät kyllä kun etsit tuolta päin.
Winkkarin asetus arvo on isommilla kovalevyillä Minimi: 1536mb
Maximi: 3072mb
Swappia varten voi varata oman osion jos tahtoo, mutta niinku edellä tullut viesti antoi ymmärtää niin paras lääke on lisätä Rammia ja kun sitä on tarpeeks mylly ei joudu swappaamaan niin helposti. Mitäs sitte??? no aina kun kone swappaa se hidastaa toimintoja............... - puusilimä
details details... kirjoitti:
Joo ja kovalevylle jatkettavan muistin määrää pystyy säätämään XP:ssä ---> controlpanel->system->advanced->performance options (och samma på finska)
----siellä on virtual memory---- JOS MUISTIN TUON OIKEIN, mutta löydät kyllä kun etsit tuolta päin.
Winkkarin asetus arvo on isommilla kovalevyillä Minimi: 1536mb
Maximi: 3072mb
Swappia varten voi varata oman osion jos tahtoo, mutta niinku edellä tullut viesti antoi ymmärtää niin paras lääke on lisätä Rammia ja kun sitä on tarpeeks mylly ei joudu swappaamaan niin helposti. Mitäs sitte??? no aina kun kone swappaa se hidastaa toimintoja..............."Winkkarin asetus arvo on isommilla kovalevyillä Minimi: 1536mb
Maximi: 3072mb "
se määräydy 2xkeskusmuisti ??
(2k:ssa ainakin) =D - details
puusilimä kirjoitti:
"Winkkarin asetus arvo on isommilla kovalevyillä Minimi: 1536mb
Maximi: 3072mb "
se määräydy 2xkeskusmuisti ??
(2k:ssa ainakin) =DEnpä usko sitä ihan noin suoraan koska mulla 1024mb keskusmuistia ja se antaa silti noi arvot. eli jos se tulis keskusmuistin mukaan niin 1024 minimi ja 2048 max??? Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni. siinä anyway samat arvot..
- puusilimä
details kirjoitti:
Enpä usko sitä ihan noin suoraan koska mulla 1024mb keskusmuistia ja se antaa silti noi arvot. eli jos se tulis keskusmuistin mukaan niin 1024 minimi ja 2048 max??? Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni. siinä anyway samat arvot..
anteeksi...
korjaan virheeni...
suositus 1.5xRAM
tuon se tarjoaa oletuksena(muisti häiriö)
"Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni."
meinaatsä että w2k != XP ? puusilimä kirjoitti:
anteeksi...
korjaan virheeni...
suositus 1.5xRAM
tuon se tarjoaa oletuksena(muisti häiriö)
"Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni."
meinaatsä että w2k != XP ?esim. XP kertoo min. 1,5x - max 3x RAM.
Eli tarkoittaa dynaamista swap muistimäärää jonka käyttis sitten määrittää.
Itse olen tehnyt oman kiintolevy-osion swap muistille ja määrittänyt kiinteän määrän. Näin tehden kiintolevyn pirstaloituminen vähenee.- detail
puusilimä kirjoitti:
anteeksi...
korjaan virheeni...
suositus 1.5xRAM
tuon se tarjoaa oletuksena(muisti häiriö)
"Kakskoo on mulla ollu voi kamala mikä murheen kryyni."
meinaatsä että w2k != XP ?XP on unelmaa verrattuna siihen... ihan oikeesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934- 95932
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25887Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 109656
- 34648
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet134579