Kuorintasukat

Onkos kukaan diabeetikoista kokeillut niitä? Mitä ovat lääkärit ja diabeteshoitavat olleet niistä?

12

4347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitaja antoi luvan.

    • Nyt on kuorintasukat jalassa.

    • Anonyymi

      Enpä ole tuollaisia uskaltanut kokeilla. Jalkahoitajan neuvosta olen myös pitänyt näppini irti kaikista muistakin kuorintavälineistä. Viime kesänä kun jalat kuivuivat paljon niin kokeilin Shollin(?) kosteuttavia "sukkia" (nimittävät kosteuttavaksi jalkanaamioksi). Auttoi ainakin hetkellisesti, mutta jatkossa vain rasvausta hoitajan ohjeiden mukaisesti.
      Nyt ole menossa jalkahoitajalle tutkimuksiin, kun useita kuukausia sitten syntynyt haavauma ei vaan parane lopullisesti. Nyt on ollut jo pitkään sulkeutunut, mutta rupikasvu ei ole lähtenyt.

      • En itsekään uskaltanut kokeilla ilman lupaa. Kovettumien mekaaninen poisto ei toimi koska se luo vain uutta kovettumaa ja leikkaaminen on vaarallista diabeetikoille. Noita kuorintasukkia voi käyttää vain ehjälle iholle ja joillakin ne ärsyttävät ihoa mutta niiden ei pitäisi lisätä kovettumia.

        Hyvät kengät auttavat. Itse siirryin nahkapohjakenkiin jokusenen vuosi sitten. Kynnet voivat nyt paljon paremmin.

        Ajattelin hommata rantasukat ja käyttää niitä jalkojen rasvauksen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En itsekään uskaltanut kokeilla ilman lupaa. Kovettumien mekaaninen poisto ei toimi koska se luo vain uutta kovettumaa ja leikkaaminen on vaarallista diabeetikoille. Noita kuorintasukkia voi käyttää vain ehjälle iholle ja joillakin ne ärsyttävät ihoa mutta niiden ei pitäisi lisätä kovettumia.

        Hyvät kengät auttavat. Itse siirryin nahkapohjakenkiin jokusenen vuosi sitten. Kynnet voivat nyt paljon paremmin.

        Ajattelin hommata rantasukat ja käyttää niitä jalkojen rasvauksen.

        Minä käytän sekä sisäiseen ja ulkoiseen rasvaukseen sianihraa. Näin on menty viimeiset kaksitoista vuotta ja jalat on pehmeät ja sileät kuin vauvan peppu. Roxenin rannalla on tullut joskus käytettyä rantasukkia, ei muuten.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        En itsekään uskaltanut kokeilla ilman lupaa. Kovettumien mekaaninen poisto ei toimi koska se luo vain uutta kovettumaa ja leikkaaminen on vaarallista diabeetikoille. Noita kuorintasukkia voi käyttää vain ehjälle iholle ja joillakin ne ärsyttävät ihoa mutta niiden ei pitäisi lisätä kovettumia.

        Hyvät kengät auttavat. Itse siirryin nahkapohjakenkiin jokusenen vuosi sitten. Kynnet voivat nyt paljon paremmin.

        Ajattelin hommata rantasukat ja käyttää niitä jalkojen rasvauksen.

        Minulla katosivat kovettumat ja känsät sen jälkeen kun sain terveyskeskuksesta lähetteen diabetesjalkatuille. Ne tehdään jaloista otettavien mallien mukaan ja on uusittu muutamien vuosien välein. Jalkojen kuormitus on tasaantunut niin ettei kovettumia tule enää. Tuo haavauma syntyi huomaamattani kun lenkkarien kärjessä oli syntynyt vuoriin ulkonema joka ensin hiersi isovarpaan kärjen rakolle ja kun en heti selvittänyt syytä, hiersi verille saakka (lenkkarit meni sitten roskiin). Onneksi löytyy sandaaleitakin joihin voi vaihtaa irtopohjan tilalle nuo ortopediset tuet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä käytän sekä sisäiseen ja ulkoiseen rasvaukseen sianihraa. Näin on menty viimeiset kaksitoista vuotta ja jalat on pehmeät ja sileät kuin vauvan peppu. Roxenin rannalla on tullut joskus käytettyä rantasukkia, ei muuten.

        Kovat kasvirasvat soveltuvat paremmin jalkojen hoitoon kuin laardi. Noita on kieltämättä hankalampi hankkia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla katosivat kovettumat ja känsät sen jälkeen kun sain terveyskeskuksesta lähetteen diabetesjalkatuille. Ne tehdään jaloista otettavien mallien mukaan ja on uusittu muutamien vuosien välein. Jalkojen kuormitus on tasaantunut niin ettei kovettumia tule enää. Tuo haavauma syntyi huomaamattani kun lenkkarien kärjessä oli syntynyt vuoriin ulkonema joka ensin hiersi isovarpaan kärjen rakolle ja kun en heti selvittänyt syytä, hiersi verille saakka (lenkkarit meni sitten roskiin). Onneksi löytyy sandaaleitakin joihin voi vaihtaa irtopohjan tilalle nuo ortopediset tuet.

        Minulla kovettumia tulee lähinnä kantapäähän ja pottuvarpaan ulkosyrjään. Kantapäässä voisi kyllä kokeilla kantakuppia.

        Minulla kovettumat vähenivät oleellisesti kun vaihdoin nahkapohjakenkiin. Ne kyllä sopivatkin paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla katosivat kovettumat ja känsät sen jälkeen kun sain terveyskeskuksesta lähetteen diabetesjalkatuille. Ne tehdään jaloista otettavien mallien mukaan ja on uusittu muutamien vuosien välein. Jalkojen kuormitus on tasaantunut niin ettei kovettumia tule enää. Tuo haavauma syntyi huomaamattani kun lenkkarien kärjessä oli syntynyt vuoriin ulkonema joka ensin hiersi isovarpaan kärjen rakolle ja kun en heti selvittänyt syytä, hiersi verille saakka (lenkkarit meni sitten roskiin). Onneksi löytyy sandaaleitakin joihin voi vaihtaa irtopohjan tilalle nuo ortopediset tuet.

        Minullakin on käytössä jalan mittojen mukaan teetetyt tukipohjalliset kunnon kevennyksillä. Silti kovettumaa kertyy isovarpaan alle ja päkiän ulkosyrjään, välillä haavaksi asti. Jalkaterapeutti on kieltänyt kaiken 'käsittelyn' jaloille, ainoastaan kevyt suihkutus, kuivaus ja rasvaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on käytössä jalan mittojen mukaan teetetyt tukipohjalliset kunnon kevennyksillä. Silti kovettumaa kertyy isovarpaan alle ja päkiän ulkosyrjään, välillä haavaksi asti. Jalkaterapeutti on kieltänyt kaiken 'käsittelyn' jaloille, ainoastaan kevyt suihkutus, kuivaus ja rasvaus.

        Ilmeisesti tukipohjallisten malli on väärä nykykuntoiseen jalkaan. Jos muoto on oikea, kovettumia ei saa tulla ja haavaumien syntymisen vuoksi uusien tekemisellä oikealla muotoilulla on jo kiire. Ehkä kävelyssäkin on jotain vikaa.

        Minulla on jokaisella uusimiskerralla otettu uusi malli ja tuet muuttuneet aina jonkin verran. Edellisiä tukia voi vielä käyttää vähäisessä käytössä, mutta uusimmat on vaihdettava aina kulloinkin käytössä oleviin kenkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti tukipohjallisten malli on väärä nykykuntoiseen jalkaan. Jos muoto on oikea, kovettumia ei saa tulla ja haavaumien syntymisen vuoksi uusien tekemisellä oikealla muotoilulla on jo kiire. Ehkä kävelyssäkin on jotain vikaa.

        Minulla on jokaisella uusimiskerralla otettu uusi malli ja tuet muuttuneet aina jonkin verran. Edellisiä tukia voi vielä käyttää vähäisessä käytössä, mutta uusimmat on vaihdettava aina kulloinkin käytössä oleviin kenkiin.

        Onneksi saan nyt taas uudet pohjalliset, toivottavasti jaloilleni paremmat. Vuoden välein nuo on uusittu, mutta eivät silti ole aina ongelmapaikkoihin auttaneet. Kävelyssäkin saattaa olla'vikaa', ainakin jalat kuormittuvat kovasti kun olen seisomatyössä.


    • Hyvin näyttävät toimivan. Kantapäästä ei ole isoin kovettumia lähtenyt mutta muuten vanha iho karisee hiljalleen irti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe