Kuka osaisi vastata mikä mahtoi olla seuraavanlaisen tv-sarjan nimi:
Sarja on tehty joko 80- tai 90-luvulla, se sijoittuu johonkin 1800-luvulle joko Kanadaan tai Yhdysvaltoihin sellaiseen pieneen maaseudun kylään. Sarjassa tummahiuksinen nainen alkaa opettaa kyläkoulussa vastoin kaikkia normeja (koska hän on nainen), ja rakastuu itseään nuorempaan oppilaaseensa. Myöhemmin he menevät naimisiin, alkavat tehtailla lapsia, ja pyörittää sen ajan normi arkea, johon kuuluvat nälkä, kylmyys, köyhyys, kulkutaudit, jne. Joku lapsista taisi kuollakin johonkin sairauteen. Sarjassa oli tuon ajan kuvaukseen jotenkin poikkeuksellisen paljon seksiä tämän pariskunnan välillä, ja muistan heidän suhteensa sarjassa olleen hyvin intohimoinen. Sarja on draama, ei missään nimessä humoristinen, pikemminkin melankolinen.
Sarjan kesto oli ehkä 10-20 jaksoa, ja muistan lopussa parin muuttaneen johonkin suureen kaupunkiin, mutta mies oli niin alkoholisoitunut ettei tarina päättynyt hyvin. Taisiko äijä jopa kuolla kupsahtaa ennen lopputekstejä...?
Olisiko kenelläkään muistikuvaa tällaisesta sarjasta ja sen nimestä?
Mikä kanadalainen 80 tai 90-luvun historiaan sijoittuva sarja?
3
634
Vastaukset
- Anonyymi
Hei
Olen melko varma että kyseessä on Emilie niminen sarja. Se tuli yleltä ja seurasin sitä. Siitä tuli myös joku jatko osa, missä keskityttiin yhteen Emilien tyttäristä.
Tuossa linkissä on yleareenan selostus ohjelmasta.
https://areena.yle.fi/1-2226804 Muistan tämän sarjan. Taisi olla ranskankielinen. Mies kävi muualla töissä ja joka kerran kun kävi kotona sai uusi lapsi alkunsa. Yksi lapsista syntyi jopa lumihangessa.
Tämä vaimo kuoli ennen miestä joka katsoi hautajaisia jostain kauempaa. Kutsui vaimoaan jollain lempinimellä oliko lumityttö tai tuulityttö tai jotain siihen suuntaan.
Alussa tämä sarja ei kiinnostanut mutta kun pääsi jyvälle niin siihen jäi koukkuun.- Anonyymi
millon tuli enpä oo ennen kuullu tästä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374