Mikä kanadalainen 80 tai 90-luvun historiaan sijoittuva sarja?

Anonyymi

Kuka osaisi vastata mikä mahtoi olla seuraavanlaisen tv-sarjan nimi:

Sarja on tehty joko 80- tai 90-luvulla, se sijoittuu johonkin 1800-luvulle joko Kanadaan tai Yhdysvaltoihin sellaiseen pieneen maaseudun kylään. Sarjassa tummahiuksinen nainen alkaa opettaa kyläkoulussa vastoin kaikkia normeja (koska hän on nainen), ja rakastuu itseään nuorempaan oppilaaseensa. Myöhemmin he menevät naimisiin, alkavat tehtailla lapsia, ja pyörittää sen ajan normi arkea, johon kuuluvat nälkä, kylmyys, köyhyys, kulkutaudit, jne. Joku lapsista taisi kuollakin johonkin sairauteen. Sarjassa oli tuon ajan kuvaukseen jotenkin poikkeuksellisen paljon seksiä tämän pariskunnan välillä, ja muistan heidän suhteensa sarjassa olleen hyvin intohimoinen. Sarja on draama, ei missään nimessä humoristinen, pikemminkin melankolinen.

Sarjan kesto oli ehkä 10-20 jaksoa, ja muistan lopussa parin muuttaneen johonkin suureen kaupunkiin, mutta mies oli niin alkoholisoitunut ettei tarina päättynyt hyvin. Taisiko äijä jopa kuolla kupsahtaa ennen lopputekstejä...?

Olisiko kenelläkään muistikuvaa tällaisesta sarjasta ja sen nimestä?

3

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei

      Olen melko varma että kyseessä on Emilie niminen sarja. Se tuli yleltä ja seurasin sitä. Siitä tuli myös joku jatko osa, missä keskityttiin yhteen Emilien tyttäristä.

      Tuossa linkissä on yleareenan selostus ohjelmasta.
      https://areena.yle.fi/1-2226804

    • Muistan tämän sarjan. Taisi olla ranskankielinen. Mies kävi muualla töissä ja joka kerran kun kävi kotona sai uusi lapsi alkunsa. Yksi lapsista syntyi jopa lumihangessa.
      Tämä vaimo kuoli ennen miestä joka katsoi hautajaisia jostain kauempaa. Kutsui vaimoaan jollain lempinimellä oliko lumityttö tai tuulityttö tai jotain siihen suuntaan.
      Alussa tämä sarja ei kiinnostanut mutta kun pääsi jyvälle niin siihen jäi koukkuun.

    • Anonyymi

      millon tuli enpä oo ennen kuullu tästä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      792
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      710
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe