Fiatin uudella maahantuojalla ei ole edes nettisivuja?

Anonyymi

Italmotor Finland Oy. Kyllä on kuollutta touhua Fiatilla?

55

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fiat ei taida nousta enään. Joku siellä mättää, onko rahat loppu.

      • Anonyymi

        Näkyy Lempäälän J.Rinta-Joupilla olevan myynnissä 20 kpl erä uusia 500X:iä. On ilmeisesti jonkun saaneet jo kaupaksikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy Lempäälän J.Rinta-Joupilla olevan myynnissä 20 kpl erä uusia 500X:iä. On ilmeisesti jonkun saaneet jo kaupaksikin.

        21, 490, nahkasisustalla, (olikohan nahka? ) ei paha jos tuolla varustellun auton saa ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21, 490, nahkasisustalla, (olikohan nahka? ) ei paha jos tuolla varustellun auton saa ulos.

        Onko nuo 2020 malleja muka?


      • Noin vähillä tiedoilla ei asiaa pelkästään Suomen Fiat-automyynnillä kannata yleistää.
        FIAT on monialakonserni, joka valmistaa voimanlähteitä aluksiin ja raideliikenteeseen vain muutaman mainitakseni.
        Jos lisäksi olisit käynyt Italiassa, olisit huomannut, italialaisten autojen osuuden katuliikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy Lempäälän J.Rinta-Joupilla olevan myynnissä 20 kpl erä uusia 500X:iä. On ilmeisesti jonkun saaneet jo kaupaksikin.

        Eipä näy enään.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitä te odotitte? Varmaan on samat sankarit maanhantuontia pyörittämässä kuin parin edellisenkin maahantuojan aikana. Joten touhu jatkuu entisenlaisena; myyntimäärät aina puolitetaan ja sitten vaihdetaan taas firmaa ja aloitetaan myynnin puolittaminen uudella innolla.

      Edellisen maahantuojan aikaan saatiin myynti laskettua auto/kk tasolle ja seuraava tavoite on myydä enää pari autoa vuodessa.

      • Anonyymi

        Joku vanha sivu jääny tuohon killumaan, ei niillä ollu ainuttakaan Fiatia kun kävin autot läpi.
        Ei Pelttari ole pitkään aikaan myynyt Fiatia enään.
        Veikkaampa että tuo aneemisuus ja hiljaisuus on paljon sitä, että kukaan ei oikein muutenkaan nyt osta polttomoottoriautoja samaan tahtiin kuin vuosia sitten, saati nyt alimainostettua ja aliarvostettua Fiatia. Fiatilla on jo pikku-fiat 500 kevythybrininä valmiina. Eivät satsaa turhaan kokopolttomottoreihin kun niillä ajo kuitenkin loppuu lähitulevaisuudessa. Fiat tavara ja matkailupuolella taas menee aika lujaa.
        Meinaan ostaa jostain äkkiostolla joko 500 X Cross (isompi) mallin tai Tipon kun tarttuu oikein kova tarjous silmiin. Autothan on sinänsä erittäin hyviä, ( 500 X 100.000 kestotesti ja Tipon palkinnot) ja merkkihuolto pelaa meillä päin kyllä Autokeskuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku vanha sivu jääny tuohon killumaan, ei niillä ollu ainuttakaan Fiatia kun kävin autot läpi.
        Ei Pelttari ole pitkään aikaan myynyt Fiatia enään.
        Veikkaampa että tuo aneemisuus ja hiljaisuus on paljon sitä, että kukaan ei oikein muutenkaan nyt osta polttomoottoriautoja samaan tahtiin kuin vuosia sitten, saati nyt alimainostettua ja aliarvostettua Fiatia. Fiatilla on jo pikku-fiat 500 kevythybrininä valmiina. Eivät satsaa turhaan kokopolttomottoreihin kun niillä ajo kuitenkin loppuu lähitulevaisuudessa. Fiat tavara ja matkailupuolella taas menee aika lujaa.
        Meinaan ostaa jostain äkkiostolla joko 500 X Cross (isompi) mallin tai Tipon kun tarttuu oikein kova tarjous silmiin. Autothan on sinänsä erittäin hyviä, ( 500 X 100.000 kestotesti ja Tipon palkinnot) ja merkkihuolto pelaa meillä päin kyllä Autokeskuksessa.

        Anteeks, korjaus, yksi Tipo löytyi Porin Pelttarin sivuilta. Porin Pelttari edelleenkin pitää
        myyntivalokoimissaan kolmesta Pelttarista, Raisio, Pori ja Huittinen, muka Fiatia, sekin taitaa olla vanhaa tietoa.
        https://autotalopelttari.fi/yhteystiedot/pori/


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.nettiauto.com/fiat/500x/bensiini?id_car=11041939&id_vehicle_type=1&yfrom=2019&yto=2021&engine_size=1.0&vsv=1&id_four_wheel=1&id_gear_type=2&id_car_type=5&road_permit=Y&PN=Array&PL=Array
        On ne siellä, nuo linkit ei aukea, Rinta-Jouppi Lempäälä vaihtoautot/ Fiat tai nettiauto/Fiat
        https://www.nettiauto.com/fiat/500x/bensiini?id_car=11041939&id_vehicle_type=1&yfrom=2019&yto=2021&engine_size=1.0&vsv=1&id_four_wheel=1&id_gear_type=2&id_car_type=5&road_permit=Y&PN=Array&PL=Array

        Kumma kun noissa mainoskuvissa kuten Peltarin kampanjassa ja Lempäälän autoista suurin osa kuvissa 500X City Urban versio, vaikka kaikki Suomessa myytävät ovat City Cross -versioita tietääkseni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun noissa mainoskuvissa kuten Peltarin kampanjassa ja Lempäälän autoista suurin osa kuvissa 500X City Urban versio, vaikka kaikki Suomessa myytävät ovat City Cross -versioita tietääkseni?

        Pitäs soittaa ja kysyä onko noita autoja olemassakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun noissa mainoskuvissa kuten Peltarin kampanjassa ja Lempäälän autoista suurin osa kuvissa 500X City Urban versio, vaikka kaikki Suomessa myytävät ovat City Cross -versioita tietääkseni?

        Ihan normaalia toimintaa olettaen, että samat miehet sitä pyörittää kuin edellistenkin maahantuojien aikana. Mainostetaan autoja, joita ei ole liikeissä koeajettavaksi.

        Esitteisiin painettuja ja/tai konfiguraattorilla varustettuja lisävarusteita ei oikeasti pysty tilaamaan - pitää ottaa semmoinen auto, mikä maassa nyt sattuu olemaan.

        Mitään takuuasioita ei kyetä hoitamaan. Muutakuin väsytystaktiikalla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jaa, tää onkin sähköversio. 320-400 km toimintasäde mallista riippuen. Varmaan näppärä kauppakassi :)


    • Anonyymi

      Ferrarit ja fiiatit kannattaa jättää nyt rauhaan Italiassa riehuvan koronan takia.

      • Anonyymi

        Fiat lienee pakko unohtaa jo vuosikausia vaivanneen puutteellisen, pikkuautoihin ja pakettiautoihin keskittyneen mallistonsakin vuoksi, samoin ehkä Alfa Romeokin, mutta Ferrari on aivan eri asia. Sikälikin, että Ferrari ei ole enää muutamiin vuosiin ollut osa FCA-konsernia, kuten kaikki toki tietävätkin.

        Jos nyt tilaa Ferrarin, sen saa hyvällä tuurilla noin vuoden kuluttua, todennäköisesti jonkin verran myöhemmin, joten auton valmistusajankohdan koronatilanteesta ei ole oikeasti yhtään mitään tietoa edes ennustajilla, vaikka muuta väittäisivätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiat lienee pakko unohtaa jo vuosikausia vaivanneen puutteellisen, pikkuautoihin ja pakettiautoihin keskittyneen mallistonsakin vuoksi, samoin ehkä Alfa Romeokin, mutta Ferrari on aivan eri asia. Sikälikin, että Ferrari ei ole enää muutamiin vuosiin ollut osa FCA-konsernia, kuten kaikki toki tietävätkin.

        Jos nyt tilaa Ferrarin, sen saa hyvällä tuurilla noin vuoden kuluttua, todennäköisesti jonkin verran myöhemmin, joten auton valmistusajankohdan koronatilanteesta ei ole oikeasti yhtään mitään tietoa edes ennustajilla, vaikka muuta väittäisivätkin.

        Sinänsä tietenkään se, että FCA ei enää omista Ferraria, ei liity käytännössä mitenkään mahdolliseen koronatilanteeseen... Se huomautus vain tarkoitti sitä, mitä siinä sanottiinkin, eli että Ferrari on sikälikin (eli omistukseltaankin) eria asia.


      • Anonyymi

        Autotehtaathan eivät sen enempää Italiassa kuin muuallakaan edes valmista autoja koronatilanteen ollessa akuutisti päällä.


    • Anonyymi

      Fiatit ovat todella huonoja autoja. Niitä ei pitäisi edes tuoda Suomeen.

      • Anonyymi

        Hyvää tässä oli vain ensimmäinen sana.


      • Anonyymi

        Tuodaanhan Toyotaakin!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuodaanhan Toyotaakin!?

        Tuodaan, ja monet myös ostavatkin niitä. Ja mikäpä siinä, hyvähän se vain on, että on vapaus valita. Meillä kuitenkin menisi viimeinenkin innostus Toyotaan jo jatkuvien takuukorjauskutsujenkin takia (onneksemme, Fiatin tapaan, myöskään Toyota ei tosin kiinnosta muutenkaan), vaikka auto ei tietenkään läheskään niin huono oikeasti olekaan kuin se VAIKUTELMA, mikä niistä jatkuvista, usein kerrallaankin miljoonien autojen korjauskutsuista pakostikin älykkäälle ja ajattelevalle ihmiselle tahtoo tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuodaan, ja monet myös ostavatkin niitä. Ja mikäpä siinä, hyvähän se vain on, että on vapaus valita. Meillä kuitenkin menisi viimeinenkin innostus Toyotaan jo jatkuvien takuukorjauskutsujenkin takia (onneksemme, Fiatin tapaan, myöskään Toyota ei tosin kiinnosta muutenkaan), vaikka auto ei tietenkään läheskään niin huono oikeasti olekaan kuin se VAIKUTELMA, mikä niistä jatkuvista, usein kerrallaankin miljoonien autojen korjauskutsuista pakostikin älykkäälle ja ajattelevalle ihmiselle tahtoo tulla.

        Jossakin nettikeskustelussa ainakin yksi Toyotan innokas fani sanoi, ainakin epäsuorasti, että hänen mielestään on todella hienoa, että hän saa käyttää Toyotaansa usein korjaamolla takuutöissä! Eli makunsa ja tykkäyksen kohteensa kullakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossakin nettikeskustelussa ainakin yksi Toyotan innokas fani sanoi, ainakin epäsuorasti, että hänen mielestään on todella hienoa, että hän saa käyttää Toyotaansa usein korjaamolla takuutöissä! Eli makunsa ja tykkäyksen kohteensa kullakin!

        No sittenhän hän on varmaankin tehnyt juuri itselleen sopivan ja oikean autovalinnan, eli onnittelut ilman muuta hänelle! Meille, jotka mieluummin vain nautimme ajamisesta ja matkustamisesta käyttäen auton ainoastaan pienessä normaalihuollossa keskimäärin noin kerran vuodessa tai parissa, taas sopivat paremmin meidän ongelmattomat eurooppalaismerkkiset automme. Toki ihmisten mieltymykset ovat usein erilaisia, ja ihmiselle, joka haluaa asioida usein korjaamolla, valintamme ovat aivan varmasti vääriä!


      • Anonyymi

        Yleensähän italialaisten (ja ranskalaisten) autojen laadusta valittavatkin ne hörhöt, joilla ei ole mitään kokemustakaan kyseisistä tuotteista, kun taas useimmilla niiden todellisista omistajista autot toimivat lähes täysin ongelmittakin vuosikymmeniä ja satojatuhansia kilometrejä. Toki saksalaiset, ruotsalaiset ja japanilaiset, ehkä korealaisetkin, autot voivat olla vieläkin ongelmattomampia, mutta ero, jos sitä edes on, ei liene ihan niin suuri kuin jotkut haluaisivat ihmisten luulevan.

        Ja vaikka itsellä tai perheissämmekään ei myöskään ole kokemusta juuri sen enempää (onneksi) japanilaisista tai korealaisista kuin ranskalaisista tai edes italialaisistakaan autoista, niin se on toki sanottava, että vaikka aasialaisetkin teknisesti ehkä kestävätkin ainakin siinä missä italialaiset ja ranskalaisetkin, muutaman satatuhatta kilometriä ajettu arvokkaampikin aasialainen auto näyttää yleensä selvästi kulahtaneemmalta (etenkin sisältä) kuin esimerkiksi saman verran ajettu Alfa Romeo tai Peugeotkaan. Toki esimerkiksi Toyota on tietenkin Alfa Romeota reilusti halvempikin, ja varmaan Alfa Romeolla ajavat ovat myös tarkempia ja huolellisempia autonsakin suhteen, mutta joka tapauksessa ero autoissa on myös yleensä todella näkyvä ja tuntuva nimenomaan italialaismerkin eduksi.

        Myös esimerkiksi autoliikkeessä joskus uteliaisuudesta kokeillussa vanhassa Alfa Romeo 166:ssa jo ovien sulkemisääni oli selkeästi arvokkaan ja tukevan laatuauton ovien sulkemisääni, kun taas samanikäisessä ja hieman vähemmän ajetussa Lexus GS:ssä ovet sulkeutuivat kuin paljon halvemmassa ja kevyemmin tehdyssä perusautossa. Myös Lexuksen verhoilu oli selvästi nuhjuinen, kun taas Alfa näytti ja jopa tuntuikin lähes ajamattomalta, ja näistä kahdesta juuri Alfassa ei ollut (osin ehkä omaksi yllätykseksemmekin) mitään nitinöitä tai natinoita tai muitakaan ylimääräisiä ääniä, edes alustasta tai tekniikasta. Aivan samaa ei voinut sanoa Lexuksesta! Toki Alfalla isot mallit ovat ennenkin tuntuneet pieniä tukevammin tehdyiltä, ja varmaan ovatkin sitä, mutta vastaavasti Lexus ei ole koskaan tuntunut etenkään käytettynä, eikä oikeastaan uutenakaan, juurikaan tavallisen keskinkertaista perus-Avensista paremmalta, eli sekin on tietenkin ihan hyvä, mutta ei toisaalta juuri mikään, varsinkaan tunnepuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensähän italialaisten (ja ranskalaisten) autojen laadusta valittavatkin ne hörhöt, joilla ei ole mitään kokemustakaan kyseisistä tuotteista, kun taas useimmilla niiden todellisista omistajista autot toimivat lähes täysin ongelmittakin vuosikymmeniä ja satojatuhansia kilometrejä. Toki saksalaiset, ruotsalaiset ja japanilaiset, ehkä korealaisetkin, autot voivat olla vieläkin ongelmattomampia, mutta ero, jos sitä edes on, ei liene ihan niin suuri kuin jotkut haluaisivat ihmisten luulevan.

        Ja vaikka itsellä tai perheissämmekään ei myöskään ole kokemusta juuri sen enempää (onneksi) japanilaisista tai korealaisista kuin ranskalaisista tai edes italialaisistakaan autoista, niin se on toki sanottava, että vaikka aasialaisetkin teknisesti ehkä kestävätkin ainakin siinä missä italialaiset ja ranskalaisetkin, muutaman satatuhatta kilometriä ajettu arvokkaampikin aasialainen auto näyttää yleensä selvästi kulahtaneemmalta (etenkin sisältä) kuin esimerkiksi saman verran ajettu Alfa Romeo tai Peugeotkaan. Toki esimerkiksi Toyota on tietenkin Alfa Romeota reilusti halvempikin, ja varmaan Alfa Romeolla ajavat ovat myös tarkempia ja huolellisempia autonsakin suhteen, mutta joka tapauksessa ero autoissa on myös yleensä todella näkyvä ja tuntuva nimenomaan italialaismerkin eduksi.

        Myös esimerkiksi autoliikkeessä joskus uteliaisuudesta kokeillussa vanhassa Alfa Romeo 166:ssa jo ovien sulkemisääni oli selkeästi arvokkaan ja tukevan laatuauton ovien sulkemisääni, kun taas samanikäisessä ja hieman vähemmän ajetussa Lexus GS:ssä ovet sulkeutuivat kuin paljon halvemmassa ja kevyemmin tehdyssä perusautossa. Myös Lexuksen verhoilu oli selvästi nuhjuinen, kun taas Alfa näytti ja jopa tuntuikin lähes ajamattomalta, ja näistä kahdesta juuri Alfassa ei ollut (osin ehkä omaksi yllätykseksemmekin) mitään nitinöitä tai natinoita tai muitakaan ylimääräisiä ääniä, edes alustasta tai tekniikasta. Aivan samaa ei voinut sanoa Lexuksesta! Toki Alfalla isot mallit ovat ennenkin tuntuneet pieniä tukevammin tehdyiltä, ja varmaan ovatkin sitä, mutta vastaavasti Lexus ei ole koskaan tuntunut etenkään käytettynä, eikä oikeastaan uutenakaan, juurikaan tavallisen keskinkertaista perus-Avensista paremmalta, eli sekin on tietenkin ihan hyvä, mutta ei toisaalta juuri mikään, varsinkaan tunnepuolella.

        Älä nyt hyvä ihminen mene totuutta sanomaan!! Totta kai eurooppalaismerkkiset autot ovat parempia, kaikkihan sen tietävät, vaikka osa ei ehkä aina myönnäkään, mutta monille niiden muiden. lähinnä aasialaislaitteiden, innokkaimmille faneille totuus on liian kova pala hyväksyä, ja siten noiden, loogisesti päätellen omasta autostaan ahdistuneiden, tolkuton, tosiasioista välittämätön räkytys voi taas alkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensähän italialaisten (ja ranskalaisten) autojen laadusta valittavatkin ne hörhöt, joilla ei ole mitään kokemustakaan kyseisistä tuotteista, kun taas useimmilla niiden todellisista omistajista autot toimivat lähes täysin ongelmittakin vuosikymmeniä ja satojatuhansia kilometrejä. Toki saksalaiset, ruotsalaiset ja japanilaiset, ehkä korealaisetkin, autot voivat olla vieläkin ongelmattomampia, mutta ero, jos sitä edes on, ei liene ihan niin suuri kuin jotkut haluaisivat ihmisten luulevan.

        Ja vaikka itsellä tai perheissämmekään ei myöskään ole kokemusta juuri sen enempää (onneksi) japanilaisista tai korealaisista kuin ranskalaisista tai edes italialaisistakaan autoista, niin se on toki sanottava, että vaikka aasialaisetkin teknisesti ehkä kestävätkin ainakin siinä missä italialaiset ja ranskalaisetkin, muutaman satatuhatta kilometriä ajettu arvokkaampikin aasialainen auto näyttää yleensä selvästi kulahtaneemmalta (etenkin sisältä) kuin esimerkiksi saman verran ajettu Alfa Romeo tai Peugeotkaan. Toki esimerkiksi Toyota on tietenkin Alfa Romeota reilusti halvempikin, ja varmaan Alfa Romeolla ajavat ovat myös tarkempia ja huolellisempia autonsakin suhteen, mutta joka tapauksessa ero autoissa on myös yleensä todella näkyvä ja tuntuva nimenomaan italialaismerkin eduksi.

        Myös esimerkiksi autoliikkeessä joskus uteliaisuudesta kokeillussa vanhassa Alfa Romeo 166:ssa jo ovien sulkemisääni oli selkeästi arvokkaan ja tukevan laatuauton ovien sulkemisääni, kun taas samanikäisessä ja hieman vähemmän ajetussa Lexus GS:ssä ovet sulkeutuivat kuin paljon halvemmassa ja kevyemmin tehdyssä perusautossa. Myös Lexuksen verhoilu oli selvästi nuhjuinen, kun taas Alfa näytti ja jopa tuntuikin lähes ajamattomalta, ja näistä kahdesta juuri Alfassa ei ollut (osin ehkä omaksi yllätykseksemmekin) mitään nitinöitä tai natinoita tai muitakaan ylimääräisiä ääniä, edes alustasta tai tekniikasta. Aivan samaa ei voinut sanoa Lexuksesta! Toki Alfalla isot mallit ovat ennenkin tuntuneet pieniä tukevammin tehdyiltä, ja varmaan ovatkin sitä, mutta vastaavasti Lexus ei ole koskaan tuntunut etenkään käytettynä, eikä oikeastaan uutenakaan, juurikaan tavallisen keskinkertaista perus-Avensista paremmalta, eli sekin on tietenkin ihan hyvä, mutta ei toisaalta juuri mikään, varsinkaan tunnepuolella.

        Muistan lapsuudesta 80-luvun alkupuolelta kun meillä oli vähän aikaa Fiat 132 1600 GLS Automatic -75/76. Oli kyllä laatuauton tuntuinen, mutta kulutus talvella sekalaisessa ajossa kova juurikin tuon automaatin takia. Kaupanteon jälkeen Fiat oli tutkittavana miksi kulutus niin korkea. Moottoritiellä oli vain 8 l/100 km, mutta sekalainen talviajo nosti kulutuksen n.15 l/100 km. Kun auto oli huollon tutkittavana, sijaisautona oli hieman halvemman luokan auto, samaa ikäluokkaa oleva "pikku" Corolla. Edellinen auto perheessämme oli Opel Kadett -74. Nämä Corolla ja Kadett olivat kyllä huomattavasti huokeamman oloisia autoja verratuna 132:een. Sen huomasi kun tuuli suhisi Corollan ovipielissä, meluisampia olivat, jousitus kovempi, ovien sulkemisäänet halvan oloiset jne.. No, edullisempiahan ne olivatkin lähtöhinnaltaan, paremmin verrattavissa Fiat 128:iin.
        Tuo 132:n mukava kyyti, varustelu (mm. lukuvalot ja keskikyynärnoja takana, runsas mittaristo kierroslukumittareineen, ratin korkeussäätö yms.) ja laatuvaikutelma tekivät kyllä sellaisen vaikutuksen minuun että aikuisena tuli ostettua 132 2.0 TC ja muitakin Fiateja. Tosin muitakin merkkejä on ollut.
        Satakolmekakkonen (1.6 ja 1.8 bensa) oli Fiatin toiseksi suurin malli tuohon aikaan 131 mirafiorin ja 130 3.2 V6:n välissä. Myöhemmin se otti uudistuneella 2.0 mallilla (varusteina mm. ohj.teh, sähköikkunat edessä, plyyshit jne.) lippulaivan paikan kun 130 valmistus lopetettiin 1977. Tuolloin myös 1.6 bensa oli edelleen valikoimassa ja myös 132 2500 diesel tuli valikoimaan 70-luvun lopulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan lapsuudesta 80-luvun alkupuolelta kun meillä oli vähän aikaa Fiat 132 1600 GLS Automatic -75/76. Oli kyllä laatuauton tuntuinen, mutta kulutus talvella sekalaisessa ajossa kova juurikin tuon automaatin takia. Kaupanteon jälkeen Fiat oli tutkittavana miksi kulutus niin korkea. Moottoritiellä oli vain 8 l/100 km, mutta sekalainen talviajo nosti kulutuksen n.15 l/100 km. Kun auto oli huollon tutkittavana, sijaisautona oli hieman halvemman luokan auto, samaa ikäluokkaa oleva "pikku" Corolla. Edellinen auto perheessämme oli Opel Kadett -74. Nämä Corolla ja Kadett olivat kyllä huomattavasti huokeamman oloisia autoja verratuna 132:een. Sen huomasi kun tuuli suhisi Corollan ovipielissä, meluisampia olivat, jousitus kovempi, ovien sulkemisäänet halvan oloiset jne.. No, edullisempiahan ne olivatkin lähtöhinnaltaan, paremmin verrattavissa Fiat 128:iin.
        Tuo 132:n mukava kyyti, varustelu (mm. lukuvalot ja keskikyynärnoja takana, runsas mittaristo kierroslukumittareineen, ratin korkeussäätö yms.) ja laatuvaikutelma tekivät kyllä sellaisen vaikutuksen minuun että aikuisena tuli ostettua 132 2.0 TC ja muitakin Fiateja. Tosin muitakin merkkejä on ollut.
        Satakolmekakkonen (1.6 ja 1.8 bensa) oli Fiatin toiseksi suurin malli tuohon aikaan 131 mirafiorin ja 130 3.2 V6:n välissä. Myöhemmin se otti uudistuneella 2.0 mallilla (varusteina mm. ohj.teh, sähköikkunat edessä, plyyshit jne.) lippulaivan paikan kun 130 valmistus lopetettiin 1977. Tuolloin myös 1.6 bensa oli edelleen valikoimassa ja myös 132 2500 diesel tuli valikoimaan 70-luvun lopulla.

        Suomeen ei tiettävästi tuotu koskaan 132 dieseliä.


    • Anonyymi

      Nettisivuja ei (ehkä) ole Italmotor Finland Oy:n nimellä, eikä niitä ainakaan helposti löytyne Bergé Auto Nordics Oy:n nimelläkään, mutta kyllähän noilla automerkeillä on kuitenkin omat suomalaisetkin nettisivustonsa. Eri asia sitten on se, miten hyvin ne ovat ajan tasalla tai mitä tietoa siellä on, mutta toivottavasti ainakin oleellisimmat. Tosin esimerkiksi Alfa Romeon suomalaisilta sivuilta on vaikea löytää maahantuojan puhelinnumeroakaan, jos sitä siellä edes on mainittu!

      Eikä esimerkiksi Kauppalehden tai Fonecta Finderinkaan yritystiedoista löytynyt tuon Italmotor Finlandin puhelinnumeroa, osoitteen lisäksi vain FCA:n kansainvälinen nettiosoite (joka ei tietenkään ole Italmotorin tai Bergén nettisivusto lainkaan), eli eihän tuota yhteydenottoasiaakaan nyt ihan sataprosenttisesti liene hoidettu...

      Tärkeintähän kuitenkin on, että itse hyvän tuotteen lisäksi myös jälleenmyyntiverkosto on hyvä ja toimiva. Tai olisi tärkeää, sillä siinäkin ihmetyttää se, että esimerkiksi Tampereen, Jyväskylän ja Kuopion alueilla FCA:n merkeillä ei tälläkään hetkellä ole (Fiatin Jyväskylän edustuksia ja Jeepin Kuopion huoltoa lukuun ottamatta) lainkaan edes valtuutettua huoltoa, myynnistä puhumattakaan. Eihän tuokaan asia varmaan juuri ostohaluja lisää isossa osassa maata, sillä ei kai sitä tavallista autoaan nyt oikein viitsi edes Tampereelta lähteä viemään Lahteen tai Helsinkiin saakka huoltoon, vaikka vain kerta vuodessa onkin, kun toisen merkkisen auton voi huollattaa paljon lähempänä ja helpommin.

    • Anonyymi

      Aika hidasta touhua. Hinnastojakin odotettu jo pitkään ja ootellaan edelleen :(

      Hinnasto - Fiat 500X CITY CROSS (Julkaistaan pian)
      Hinnasto - Fiat 500X URBAN (Julkaistaan pian)

      • Anonyymi

        Toivottavasti kukaan ei osta hiivatin romuja enää. Aivan törkeää jätettä käytettynä.


    • Anonyymi

      Fiatin tarina henkilöautomerkkinä Suomessa on taputeltu.
      Harmi, koska itse ostaisin mieluummin halvaksi kauppakassiksi Fiat Pandan/Punton kuin Dacia Sanderon.
      Kaiken kaikkiaan Suomen markkinoilla on huonosti tarjolla edullisia pikkuautoja, Fiat loisti useita vuosia pikkuautojen markkinajohtajana Unolla ja Puntolla, molemmat varsinaisia tilaihmeitä pikkurahalla. Nykyisin tuohon markkinarakoon ei osu oikeastaan kuin Dacia Sandero. Kyllä pikkuauto pitäisi vielä tänäkin päivänä irrota kaupasta karvalakkimallina 10 000€, silloin voi jättää käytetyt vaihtoehdot eli 100000 ajetut Yarikset ja Fiestat odottamaan paalausta.

      • Anonyymi

        Tuttavalla on Sandero, ostettaessa olikohan jotain 2-3 vuotias ja maksoi vielä lähes uuden hinnan!! En muista tarkkaan mutta reilusti yli 10 000 € oli hinta. Sanoinkin että eikö olisi kannattanut ennemmin uusi ostaa. On jo pari muutaman satasen remppaakin joutunut teettämään, vaikka muuten suht luotettava ollut.
        Uusi Tipo heille kuulemma olisi ollut liian kallis.
        Mutta näistä Unosta ja Puntosta. Puntoa ei 90-luvullakaan saanut 60 000 mk:lla eli 10 000 €:lla. Muistan TM vertailun jostain vuodelta 1995-1997, jossa Punto ja kilpailijat, kaikkien hinta oli luokkaa 69 900 mk. Siinä sanottiinkin että Suomessa pikkuautojen kauppa ei käy jos hinta menee tuon yli.. Hmm. Onpa muuten tainnut hintataso nykypikkuautoissa nousta tuosta, vaikka autoveroa alennettukin.
        Ehkä edullisimpia Unoja sai aikanaan jopa n.50 000 mk:lla. Fiat Uno ja Peugeot 205 olivat parhaita pikkuautoja 80-luvulla. Huippuajettavia ja Uno oli lisäksi tila-ihme. Kulku/kulutus myös kiitettävää luokkaa, ei ihmekään kun Uno voitti vertailutestit. Ei ollut sen aikaiset Micrat, Starletit, Polot, Fiestat, Corsat läheskään niin hyviä ominaisuuksiltaan.
        Suomessa Fiatilla pitäis Punton luokkaan olla joku malli. Lancia Ypsilonista on nyt hybrid malli mutta Ypsiloniahan myydään nykyään vaan Italiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavalla on Sandero, ostettaessa olikohan jotain 2-3 vuotias ja maksoi vielä lähes uuden hinnan!! En muista tarkkaan mutta reilusti yli 10 000 € oli hinta. Sanoinkin että eikö olisi kannattanut ennemmin uusi ostaa. On jo pari muutaman satasen remppaakin joutunut teettämään, vaikka muuten suht luotettava ollut.
        Uusi Tipo heille kuulemma olisi ollut liian kallis.
        Mutta näistä Unosta ja Puntosta. Puntoa ei 90-luvullakaan saanut 60 000 mk:lla eli 10 000 €:lla. Muistan TM vertailun jostain vuodelta 1995-1997, jossa Punto ja kilpailijat, kaikkien hinta oli luokkaa 69 900 mk. Siinä sanottiinkin että Suomessa pikkuautojen kauppa ei käy jos hinta menee tuon yli.. Hmm. Onpa muuten tainnut hintataso nykypikkuautoissa nousta tuosta, vaikka autoveroa alennettukin.
        Ehkä edullisimpia Unoja sai aikanaan jopa n.50 000 mk:lla. Fiat Uno ja Peugeot 205 olivat parhaita pikkuautoja 80-luvulla. Huippuajettavia ja Uno oli lisäksi tila-ihme. Kulku/kulutus myös kiitettävää luokkaa, ei ihmekään kun Uno voitti vertailutestit. Ei ollut sen aikaiset Micrat, Starletit, Polot, Fiestat, Corsat läheskään niin hyviä ominaisuuksiltaan.
        Suomessa Fiatilla pitäis Punton luokkaan olla joku malli. Lancia Ypsilonista on nyt hybrid malli mutta Ypsiloniahan myydään nykyään vaan Italiassa.

        Itse ostin viimeisestä pakasta Fiat Unon 1995, muistaakseni 52900€ 1,1sie, suu menee vieläkin hymyyn tuota upeaa tilaihmettä muistellessa. Myös Puntosta ja Pandasta on ollut vuosien varrella tarjouksia 59900 markkaa - 9990€.
        Nuo TM vertailuiden autot eivät pääosin olleet karvalakkimalleja ja hinnoissa on mukana myös varusteita tasaamassa halvempien hintoja samalle tasolle testin perusmalliltaan kalleimman mallin kanssa.
        Jotenkin jo Delta Auto alkoi sekoilemaan Fiatin kanssa ja jätti mallistosta edullisimpia malleja, ilmeisesti ajattelivat kasvattaa myyntiään nostamalla autojen keskihintaa...vaikka konsultit varmaan ovat tätä vaihtoehtoa suositelleet, eivät asiakkaat sitä suosineet.


    • Anonyymi

      Näin on. Kyllä pahasti hiipuu Fiatin ja Alfan myynti suomessa.

      • Anonyymi

        Uusi Fiat Sport on markkinoilla ja isompi tila-auto Fiat L on uudistunut, tuleeko (otetaanko) tänne, toivottavasti mutta epäilen. Fiatia ei haluta ottaa riskiksi kun muutenkin on hankalaa ja sähköautobuumi halvaannuttaa lisää. Autossa itsessäänhän ei ole mitään moittimista, asenne vaikuttaa. Muualla Eu maissa Fiateilla päästellään iloisesti.


    • Anonyymi

      Löytyy 6 mallia ja myös hybrid. Fiatin maine ei ole koskaan ollut meillä kovin korkealla, mutta aina siihen ei ole ollut perustetta. Eiköhän nuo ole luokassaan ihan samaa kauraa kuin mutkin nykyautot?

      • Anonyymi

        1970 -luvulla kun Fiat oli Euroopan eniten myyty henkilöauto, sen maine oli hyvä. Ominaisuudet olivat edellä aikaansa ja luokkansa parhaita ajaa. Esim. 127 ja 128 olivat luokkansa parhaita ajolleen. Monissa malleissa, esim. olikohan 125:ssa 5-vaihdetta eteenpäin, levyjarrut joka pyörässä jne.
        Twincam -koneessa(eli 2 yläpuolista nokka-akselia, oli tuohon aikaan todella kova sana). 1.6 TC koneen teho tuohon aikaan jotain 98 hv ja 2.0 TC:ssä 112 hv.
        Ohjaustehostin oli isoimmissa malleissa varusteena jo 70-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1970 -luvulla kun Fiat oli Euroopan eniten myyty henkilöauto, sen maine oli hyvä. Ominaisuudet olivat edellä aikaansa ja luokkansa parhaita ajaa. Esim. 127 ja 128 olivat luokkansa parhaita ajolleen. Monissa malleissa, esim. olikohan 125:ssa 5-vaihdetta eteenpäin, levyjarrut joka pyörässä jne.
        Twincam -koneessa(eli 2 yläpuolista nokka-akselia, oli tuohon aikaan todella kova sana). 1.6 TC koneen teho tuohon aikaan jotain 98 hv ja 2.0 TC:ssä 112 hv.
        Ohjaustehostin oli isoimmissa malleissa varusteena jo 70-luvulla.

        Fiat 500 X Urban on tullut näköjään takaisin Fiatin sivuille, samoin 500 X Cross. Olivat pois aika tovin.
        https://www.fiat.fi/model/500x-urban/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiat 500 X Urban on tullut näköjään takaisin Fiatin sivuille, samoin 500 X Cross. Olivat pois aika tovin.
        https://www.fiat.fi/model/500x-urban/

        No eihän noilla ole edes hintoja. ""hinnat julkaistaan pian" on ollut varmaan vuoden pari tuossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän noilla ole edes hintoja. ""hinnat julkaistaan pian" on ollut varmaan vuoden pari tuossa.

        Ehkä pari kuukautta ollut tuo hinnat julkaistaan pian, joka sekin on pitkä aika ;)
        Edellisen maahantuojan aikaan oli hinnat..
        Kellään "virallisella" jälleenmyyjällä ei ole 500X malleja edes myynnissä. En tiedä pitääkö tuo fiat.fi sivun luettelo jälleenmyyjistä edes paikkaansa enää.
        Melko heikkoa toimintaa uudella maahantuojalla :(
        500L kyllä kiinnostaisi, jos tulisi myyntiin :)


    • Anonyymi

      Kyllä Fiat muuttuu ja nousee vielä, kunhan fuusio PSA:n kanssa toteutuu. Škoda oli entivanhaan huonomaineinen, mutta kun Volkswagen osti Škodan niin Škodan maine parani, mutta vain hieman.

      • Anonyymi

        Joo mutta Fiat ei oo huonomaineinen, ainakaan mun mielestä. Dieselkoneet maineikkaita maailmalla..
        1970- ja -80 -luvuilla parhaita ajettavuudeltaan, tilankäytöltään jne. luokassaan. 127 ja 128 voitti kirkkaasti 100A Datsunit, Corollat, Kuplat, Kadettit jne.
        80 -luvun Unoille ei pärjänneet Micrat, Polot, Fiestat jne., Tipo voitti Escortit, Corollan, 323:set, Sunnyt ja jopa Golfin ajettavuudessa ja tilankäytössä, lisäksi huippunykyaikainen tuote silloin.
        Croma i.e ja sisarmalli Lancia Thema voitti Volvot, Audit jne. myös ajonautinnossa, suorituskyvyssä, kulutuksessa.
        Ei voi verrata 1980 autoissa jotain jotain takamoottori Skodia edistykselliseen Fiatiin.
        Maailman ensimmäinen suoraruiskutusdiesel henkilöautoon (commonrail) tuli Fiat Cromaan 1986.


    • Anonyymi

      FCA eli Fiat Chrysler yhdistyy ensi vuonna PSA:n eli Peugeotin kanssa ja sitten alkaa tapahtumaan.

      • Anonyymi

        Ensi vuoteen on pitkä aika. Mahdollisen yhdistymisnen jälkeen menee vielä aika kauan että mitään tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi vuoteen on pitkä aika. Mahdollisen yhdistymisnen jälkeen menee vielä aika kauan että mitään tapahtuu.

        Mitäpä tuo yhdistyminen vaikuttaa. Fiat on iso merkki jo nyt (myydään Euroopassa enemmän kuin mm. Citroenia, Kiaa, Mazdaa, Nissania jne.) ja ainakin minulle kiinnostavampi tällä hetkellä kun on vielä omanlainen merkki, eikä sekoitus eri merkkien tekniikoita kuten nykyään on kyllä monilla merkeillä.
        Sieltä vaan nyt jos kiinnostaa uusi tai uudehko Fiat, niin kaupoilla vaan... Nettiautosta niitä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä tuo yhdistyminen vaikuttaa. Fiat on iso merkki jo nyt (myydään Euroopassa enemmän kuin mm. Citroenia, Kiaa, Mazdaa, Nissania jne.) ja ainakin minulle kiinnostavampi tällä hetkellä kun on vielä omanlainen merkki, eikä sekoitus eri merkkien tekniikoita kuten nykyään on kyllä monilla merkeillä.
        Sieltä vaan nyt jos kiinnostaa uusi tai uudehko Fiat, niin kaupoilla vaan... Nettiautosta niitä löytyy.

        Fiat karttaa suomea kuin ruttotautista.


    • Anonyymi

      Yksi syy hidasteluun voi olla tää korona virus?? Tehtaita ollut suljettuna eli autojen saatavuus on ollut vähän heikkoa eli vähän turha myydä, jos ei ole myytävää...

      Luin juuri, että Serbian 500L tehdas on syyskuussa avattu uudelleen tuotantoon.
      Serbiassa on kampanja, jossa vanhasta autosta hyvitys 2200€ vaihdossa uuteen 500L malliin. Välirahaksi jää 11990€. Olispa täälläkin samat hinnat :)

      • Anonyymi

        Sehän tässä harmittaakin kun autot on nättejä ja hyviä mutta suomalaisten ulottumattomissa.
        Uusi 500 L on todella käytännöllisen näköinen ja nätti.
        https://www.carwow.co.uk/fiat/500l


      • Anonyymi

        > Yksi syy hidasteluun voi olla tää korona virus??

        Sama tauti on vaivannut siitä lähtien, kun maahantuonti siirtyi pois Delta-autolta. Liian pienellä porukalla yritetään asiat hoitaa (välillä oli maahantuotiorganisaation palveluksessa tas 1 henkilö) ja sitten kun tämä pikku porukka on vielä työhönsä leipääntynyttä, niin....

        Samat ukot ilmeisesti kiertävät maahantuojalta toiselle. Ja samat virheet toistuvat vuodesta toisee - hintatiedot ovat aina välillä jokun 6 kk hukassa, konfiguraattoria ei ole tai valittuja varusteita ei oikeasti saa maahan. Takuuasioiden hoito mättää -tuntuu, ettei maahantuonnilla ole oikein kunnon keskusteluyhteyttä valmistajaan eikä sen puoleen myyjä&huoltoliikkeisiin. Kun homma ei toimi, niin näitä liikkeitä sitten tippuu ajan mittaan pois, alkuinnostuksen haihduttua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      5189
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3195
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2439
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      249
      1502
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      81
      1260
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      133
      1108
    Aihe