Thaikulttuuri vs. länsimaat.

Thaimaalaiset ovat syvästi uskovaisia ja heidän perinteensä ovat vuosituhansia pysyneet muuttumattomina.

Toista se on meillä länsimaissa. Kommunistit ovat tuhonneet jo pääosin perinteemme:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16218494/moraalin-taiteen-ja-kauneuden-rappio-

91

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos on syntynyt liiterin kassan takatilassa, voi olla ongelma

• Anonyymi

Hallitus juttelee kovasti "arvopohjasta". Voiko tyhjempää ja petollisempaa puhetta olla, kun he tarkoittavat sillä arvopohjallaan Suomen, suomalaisuuden ja suomalaisten
      hävittämistä.

En ole iloinen ja ylpeä kaikesta siitä mitä suomalaisuus on, koska ei nuori Suomikaan koskaan ole ollut balanssissa ja mikään lintukoto jossa kaikki on ollut kunnossa.

Mutta se on kuitenkin se Suomen historia ja kasvutarina, jossa monet on raataneet kohdusta hautaan, maksaneet veronsa ja kasvattaneet perheensä. Suomessa. Heidän ja meidän ansiosta Suomi on se mikä se on nyt.

Kunnioittaaksemme suomalaisten aikaansaannoksia ja rakentamaa Suomea, emme voi lakaista saavutuksia ja kulttuuriamme maton alle ja vaihtaa se tuosta vain uuteen.

Suomalaisuuteen on kuulunut ahkeruus, koulu, työ, armeija, vanhempien kunnioitus, rehellisyys, puolueettomuus, luonto, vapaus, tasa-arvo ja perhe. Hieman uskontokin ainakin herranpelon muodossa. Tarkoitan sitä isoa Herraa.

Tasa-arvo tarkoittaa myös sitä että mitään ryhmää, uskontoa tai kansanosaa ei aseteta toisten edelle eikä toisten jälkeen.

Sehän tässä on saanut suomalaiset raivoihinsa kun suomalaisten ohi menee kaikki muut. Ei ole veneiden alla ja metsissä Suomessa ketään muuta kuin suomalaisia. Ei tule suomalaisille leipäjonoissa seisoville kuponkeja joilla voi hakea Adidaksen talvitakkeja kaupasta tai telkkoja Gigantista.

Punavihersokeus ja korruptio on tuhoamassa Suomen. Kun Suomessa on miljoona kateellista ja köyhää sosiaalipummia, niin se on melkoinen joukko vaaliuurnillakin.

Heistä iso osa osallistuu ilomielin Suomen kurjistamiseen, ideologianaan jos kaikista tulee köyhiä, niin ei ole enää ketä kadehtia ja voi tyytyä siihen osaansa sitten masennus- ja kipulääkkeiden kanssa sossukämpässään ghetossa.

Perhe- elämä ja pienviljely ei enää ole kannattavaa eikä arvossaan Suomessa. Tuotantokin halutaan lakkauttaa Suomesta "ekologisista" syistä. Autoilijoiden rahastaminen on jo huipussaan.

Thaimaassa on oikeaa arvopohjaa. Thaimaalaista ja buddhalaista sekä perhekeskeistä. Myös pienviljely on arvossaan.

Suomi on se todellinen kehitysmaa, jossa kehitys on menossa taaksepäin. Thaimaassa se menee eteenpäin arvomaailman säilyessä toivottavasti mahdollisimman kauan, ennenkuin mädättäjät ovat tehneet kepposensa.

T 2010

• Anonyymi

Nasu ja 2010 taas aktiivina samaan aikaan ja samasta asiasta, toisiaanhan kunnioittaa.

Kysyisin jos sallitaan, niin aloittajalta kuin kommenoijalta, mikä se poliittinen kanta isänmaallisilla äärivasemmiston jäsenillä on?

• Kiitän lämpimästi veli T 2010:aa hyvin asiantuntevista ja osuvista arvioistaan.
        Allekirjoitan ne kaikin osin.

Kommunistien tavoitteena on kurjistaa kansa riippuvaisiksi valtion sosiaalituista. Se on jo toteutunut suurin osin.
        Miljoona työssäkäyvää eivät tule enää toimeen palkallaan vaan joutuvat hakemaan asumis- ym- tukia KELAlta.
        Se on nöyrryttävää ja syynä on lain sallimat pätkä- yms. sijaistyöt. Kukaan ei enää palkkaa ihmisiä päätoimisiksi.

Uskon ja toivon että Thaimaan kansa pystyy ja kykenee torjumaan länsimaisen hapatuksen hyökkäykset.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Kiitän lämpimästi veli T 2010:aa hyvin asiantuntevista ja osuvista arvioistaan.

Kommunistien tavoitteena on kurjistaa kansa riippuvaisiksi valtion sosiaalituista. Se on jo toteutunut suurin osin.
        Miljoona työssäkäyvää eivät tule enää toimeen palkallaan vaan joutuvat hakemaan asumis- ym- tukia KELAlta.
        Se on nöyrryttävää ja syynä on lain sallimat pätkä- yms. sijaistyöt. Kukaan ei enää palkkaa ihmisiä päätoimisiksi.

Uskon ja toivon että Thaimaan kansa pystyy ja kykenee torjumaan länsimaisen hapatuksen hyökkäykset.

Kiitän myös Herraa 2010 hänen ryhtyen arvostamaan perhearvoja rikottuaan 2 perhettä ja nyt ryhtyen pienvijelijäksi landelle illuusioelämäänsä täydentämään Pattayan paratiisistaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitän myös Herraa 2010 hänen ryhtyen arvostamaan perhearvoja rikottuaan 2 perhettä ja nyt ryhtyen pienvijelijäksi landelle illuusioelämäänsä täydentämään Pattayan paratiisistaan.

Kommunistit ne vain kitisevät koska eivät kykene älylliseen kseskusteluun.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Sinun älyllisiä voikin taasen lukaista kun klikkaa sinistäsi.
        Voi hyvänen aika sanon minä, en muuta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun älyllisiä voikin taasen lukaista kun klikkaa sinistäsi.
        Voi hyvänen aika sanon minä, en muuta.

Kiitän lämpimästi huomiostasi sekä siitä että seuraat kirjoittelujani.
        Olen niitä julkistanut luettaviksi mutta eiväthän ne ole globaalikommunisteille mieleisiä.
        Minä teidän arvioillemme vitut viskaan.

Huomautuksena voisin todeta että olet sivistymätön ihminen koska et taida kirjoittaa Suomen kieltä:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kieli

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Olen niitä julkistanut luettaviksi mutta eiväthän ne ole globaalikommunisteille mieleisiä.

Huomautuksena voisin todeta että olet sivistymätön ihminen koska et taida kirjoittaa Suomen kieltä:

Kses kusteluun.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Minä en viitsi tuon Suomessa palvelutalossa asuvan katkeran naisen kommentteihin enää reagoida enkä "aktivoitua", kuten hän termiä käytti. Kun on taulapää niin on taulapää.

Aktivoidun asiakeskusteluihin ja isänmaallisena henkilönä puhun näistä mielelläni. Olen tainnut sanoa ennenkin, mutta Thaimaan suomalaiset ovat lähes poikkeuksetta isänmaallista väkeä.

Rasismi ei ole rasismia, jos sillä suojellaan omia. Oma perhe, oma kansa, se on aina tärkein. Jos ei ole omat asiat kunnossa, ei voi myöskään auttaa ketään.

Työnantajakulut ovat niin järkyttäviä Suomessa että työvoimaan perustuva yrittäminen on suuri riski. Kilpailu siihen päälle niin toiminta ei kestä pieniäkään vastoinkäymisiä.

Olin tehnyt pikku firmalla viivan alle sievoisen summan 2000- luvun alussa. Kasvatin kolminkertaiseksi liikevaihdon kolmessa vuodessa ja hups, olin saman verran miinuksella mitä olin kolme vuotta aiemmin plussalla.

Silloin aloin tajuamaan että itselle pitää kahmia massia silloin kun se on mahdollista ja jemmata sitä monipuolisesti, koska huomenna se saattaa olla myöhäistä ja sinulta viedään kaikki jos kaikki munat on samassa korissa näkyvillä.

Toistan hieman itseäni kun sanon että hyysääminen ja lääketeollisuus on isossa vastuussa Suomen alemmuustilasta. Pysyvästi työkyvyttömiä suorastaan leivotaan sellaisella reseptillä, jonka on psykiatrian ammattilaiset tienneet jo kauan.

Se resepti on työttömyys / sairasloma ja masennuslääkkeet. Psykiatrian ammattilaisia ei Suomen päättäjät kuuntele, koska heillä on omistuksessaan lääketehtaiden ja terveystalojen osakkeita ja sosiaalikäyttöön vuokrattavia kiinteistöjä.

Heille on ihan sama se että Suomi on kuralla, kunhan oma kukkaro on kunnossa ja Suomi takaa heidän vaurastumisensa.

Jos olisin diktaattori niin siivoaisin Suomesta koko arkadianmäen ja kaikki kunnanvaltuustot, korkeimmat virkamiehet ja lahjus / palkkiovirat ja aloittaisin kaikki alusta pätevyyden pohjalta minimipalkoilla.

Sitten homman nimi olisi tulos tai ulos, kuten sen markkinataloudessa kuuluukin olla.

T 2010

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en viitsi tuon Suomessa palvelutalossa asuvan katkeran naisen kommentteihin enää reagoida enkä "aktivoitua", kuten hän termiä käytti. Kun on taulapää niin on taulapää.

Aktivoidun asiakeskusteluihin ja isänmaallisena henkilönä puhun näistä mielelläni. Olen tainnut sanoa ennenkin, mutta Thaimaan suomalaiset ovat lähes poikkeuksetta isänmaallista väkeä.

Rasismi ei ole rasismia, jos sillä suojellaan omia. Oma perhe, oma kansa, se on aina tärkein. Jos ei ole omat asiat kunnossa, ei voi myöskään auttaa ketään.

Työnantajakulut ovat niin järkyttäviä Suomessa että työvoimaan perustuva yrittäminen on suuri riski. Kilpailu siihen päälle niin toiminta ei kestä pieniäkään vastoinkäymisiä.

Olin tehnyt pikku firmalla viivan alle sievoisen summan 2000- luvun alussa. Kasvatin kolminkertaiseksi liikevaihdon kolmessa vuodessa ja hups, olin saman verran miinuksella mitä olin kolme vuotta aiemmin plussalla.

Silloin aloin tajuamaan että itselle pitää kahmia massia silloin kun se on mahdollista ja jemmata sitä monipuolisesti, koska huomenna se saattaa olla myöhäistä ja sinulta viedään kaikki jos kaikki munat on samassa korissa näkyvillä.

Toistan hieman itseäni kun sanon että hyysääminen ja lääketeollisuus on isossa vastuussa Suomen alemmuustilasta. Pysyvästi työkyvyttömiä suorastaan leivotaan sellaisella reseptillä, jonka on psykiatrian ammattilaiset tienneet jo kauan.

Se resepti on työttömyys / sairasloma ja masennuslääkkeet. Psykiatrian ammattilaisia ei Suomen päättäjät kuuntele, koska heillä on omistuksessaan lääketehtaiden ja terveystalojen osakkeita ja sosiaalikäyttöön vuokrattavia kiinteistöjä.

Heille on ihan sama se että Suomi on kuralla, kunhan oma kukkaro on kunnossa ja Suomi takaa heidän vaurastumisensa.

Jos olisin diktaattori niin siivoaisin Suomesta koko arkadianmäen ja kaikki kunnanvaltuustot, korkeimmat virkamiehet ja lahjus / palkkiovirat ja aloittaisin kaikki alusta pätevyyden pohjalta minimipalkoilla.

Sitten homman nimi olisi tulos tai ulos, kuten sen markkinataloudessa kuuluukin olla.

T 2010

Minulla oli rakennusalan yritys vuosikymmeniä yksinomistuksessa ja tahkosin siitä rahaa kahmalokaupalla 1990- luvulla jolloin monet valittivat lamasta. Meillä se ei todellakaan tuntunut.

2000- luvulle siirryttäessä määräykset yms. kiristyivät ja viranomaisten tarkkailu ja valvonta saivat uudet mittasuhteet.
        Onnistuin vetäytymään toiminnasta kastumatta ja juuri oikeaan aikaan.
        Yritykseni oli kaiken aikaa velaton enkä joutunut ottamaan sille esim. ulkomaisia lainoja joihin moni yrittäjä kompastui ja jopa tappoi itsensä.

Nyt lähes kaikki rakennusalan yritykset on rekisteröity ulkomaille koska kotimaan yritykset on tapettu järjestelmällisesti byrokratian syöverihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Oma perhe, oma kansa, se on aina tärkein. Jos ei ole omat asiat kunnossa, ei voi myöskään auttaa ketään = Kahden perheen rikkominen aiheuttaen äideille yksinhuoltajuuden jättäen lapsensa alle 10 vuotiaina.

Silloin aloin tajuamaan että itselle pitää kahmia massia silloin kun se on mahdollista ja jemmata sitä monipuolisesti ..... yksi tapa on siirtää massit thaivaimon nimiin erinäisin järjestelyin.

Ei Suomen päättäjät kuuntele, koska heillä on omistuksessaan lääketehtaiden ja terveystalojen osakkeita ja sosiaalikäyttöön vuokrattavia kiinteistöjä ..... kirjoittaa Neito joka kertonut omistavansa pohjanmaalla hoitolaitoksen ollen itse paniikkihäiriöinen.

Jos olisin diktaattori niin siivoaisin .... kirjoittaa henkilö joka kertonut harjoittavansa liiketoimia saaden rakennusvalvonnalta sisäpiiritietoa jaettavaksi isolle päällikölle, joka vuokraa asuntoja maahanmuuttajille kirjoittajan itsekin isännöiden kohteita.

Vielä muistanen kirjoittajan broidin olevan aviossa huntuhenkilön kanssa ja siskonsa paljolti asioiden karvaisempien kanssa.

Näin nämä jutut muuttu kunilluusioelämää elää Savossa.

• Anonyymi

Illuusiovaippasirkusta haavetalosta paniikkihäiriöinen "tervepäinen".

• Anonyymi kirjoitti:

Illuusiovaippasirkusta haavetalosta paniikkihäiriöinen "tervepäinen".

Hyvin suuri osa kommunistisista suvakkipoliitikoista ovat mukana maahanmuuttobisneksissä tavalla tai toisella.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Hyvin suuri osa kommunistisista suvakkipoliitikoista ovat mukana maahanmuuttobisneksissä tavalla tai toisella.

Koska mahtaa tämä Pattaya Nro 1 saada tindermaahanmuuttobisneksensä aikaiseksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Koska mahtaa tämä Pattaya Nro 1 saada tindermaahanmuuttobisneksensä aikaiseksi?

Tuossa tämä kommunistiämmä höpöttelee tyhjiä joita ei itsekään tajua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Miten voi olla valikoivasti isänmaallinen, tarkoittaako se kelakorttia ja kunnan sosiaalitoimea, kullitettu suomileijona kaulassa.

Alhaalla lainaus tämän sinisen murffin kirjoituksista, pyydän huomaamaan yhtenäinen kirjoitusasu palstan nuijan ja tosinuijan kanssa.

Vuodesta2010
        13.12.2017 19:37
        Lapsillakin pitää olla päämäärä. Itse tienattu raha on arvokkaampaa kuin iskältä saatu. Ehtiväthän he sitten joskus perinnön saada. Molemmat pojat pääsi suoraan koulusta töihin ja toinen suoraan johtotehtäviin. Toinen meni vielä hakemaan lisäkoulutusta ulkomailta tehtyään vuoden duunia. Tuollaiset pojat pärjäävät aina maailmassa. 

Veroasioista sen verran että meikäläinen makselee ainoastaan yhteisöveroa. Palkkaa en ole saanut vuoden 2009 jälkeen. Tilille tulevat fyffet kuittaan osakaslainoina tarvittavilta osin ja makselen sitten kun jakselen ne takaisin firmalle.

Ei minulta puutu mitään. En tarvii helikoptereita enkä huvijahteja, en loistoautoja enkä kattohuoneistoja. Ihan tavalliset puitteet riittää. Käytän rahaa aika reippaasti kuitenkin vuositasolla. Lentelen aina busineksessa enkä pihistele missään. Sellainen satatonnia menee vuodessa. Sisältää lapsille tehdyt ostokset ja kaiken muun. Revi siitä Lerppakikkelinen poika. Tai tyttö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Miten voi olla valikoivasti isänmaallinen, tarkoittaako se kelakorttia ja kunnan sosiaalitoimea, kullitettu suomileijona kaulassa.

Alhaalla lainaus tämän sinisen murffin kirjoituksista, pyydän huomaamaan yhtenäinen kirjoitusasu palstan nuijan ja tosinuijan kanssa.

Vuodesta2010
        Lapsillakin pitää olla päämäärä. Itse tienattu raha on arvokkaampaa kuin iskältä saatu. Ehtiväthän he sitten joskus perinnön saada. Molemmat pojat pääsi suoraan koulusta töihin ja toinen suoraan johtotehtäviin. Toinen meni vielä hakemaan lisäkoulutusta ulkomailta tehtyään vuoden duunia. Tuollaiset pojat pärjäävät aina maailmassa.

Veroasioista sen verran että meikäläinen makselee ainoastaan yhteisöveroa. Palkkaa en ole saanut vuoden 2009 jälkeen. Tilille tulevat fyffet kuittaan osakaslainoina tarvittavilta osin ja makselen sitten kun jakselen ne takaisin firmalle.

Ei minulta puutu mitään. En tarvii helikoptereita enkä huvijahteja, en loistoautoja enkä kattohuoneistoja. Ihan tavalliset puitteet riittää. Käytän rahaa aika reippaasti kuitenkin vuositasolla. Lentelen aina busineksessa enkä pihistele missään. Sellainen satatonnia menee vuodessa. Sisältää lapsille tehdyt ostokset ja kaiken muun. Revi siitä Lerppakikkelinen poika. Tai tyttö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuodesta2010

Lerppis valvoskelee viikonloput vääristellen toisten kirjoituksia päissään ja lääkkeissään. Lerppiksen unelma Thaimaasta elää, vaikka lotossa ei taaskaan napsahtanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lerppis valvoskelee viikonloput vääristellen toisten kirjoituksia päissään ja lääkkeissään. Lerppiksen unelma Thaimaasta elää, vaikka lotossa ei taaskaan napsahtanut.

Resupeppu vääristelee mitä, suora kopio reppana 2010 kirjoituksesta, sitä on vaikea vääristellä, on sitten lääkkeissä tai päissään tai sekakäyttöä, Thaimaan unelma elää poju ihan muualla, lottoa en ole koskaan harrastanut, tai olen kaksi kertaa elämäni aikana, enimmäinen kerta noin 40 vuotta sitten kun oli joku suurpotti, toisen kerran kun sain ensimmäisen lapseni, silloin ostin kotka R-kioskista lue 7/11 kalleimman sikarin minkä löysin, itseasiassa useimpia, ja juhlimme tapahtumaa kavereiden kanssa, oikein urakalla.

Poju sinulle suosittelin nallin napsautusta, 16 vuotta jo palstalla, vastaas resu montako kertaa olet tuona aikana ollut paratiisissasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Resupeppu vääristelee mitä, suora kopio reppana 2010 kirjoituksesta, sitä on vaikea vääristellä, on sitten lääkkeissä tai päissään tai sekakäyttöä, Thaimaan unelma elää poju ihan muualla, lottoa en ole koskaan harrastanut, tai olen kaksi kertaa elämäni aikana, enimmäinen kerta noin 40 vuotta sitten kun oli joku suurpotti, toisen kerran kun sain ensimmäisen lapseni, silloin ostin kotka R-kioskista lue 7/11 kalleimman sikarin minkä löysin, itseasiassa useimpia, ja juhlimme tapahtumaa kavereiden kanssa, oikein urakalla.

Poju sinulle suosittelin nallin napsautusta, 16 vuotta jo palstalla, vastaas resu montako kertaa olet tuona aikana ollut paratiisissasi.

Numbal on ollut pitkään jo asiakkaamme. Pysyvästi työkyvytön ja varsin hankala potilas. Tahallista kakkimista housuun ja sotkee paikkoja. Kutsuu täällä kaikkia resupetteriksi ja piilottaa appelsiineja kainaloihinsa näyttääkseen isommalta. Itseään hän haluaisi kutsuttavan nimellä "Herra Lento kapteeni". On rakentanut tyynyistä ja henkareista itselleen "lentokoneen" ja lukittautuu usein huoneeseensa. Oveen jättää lapun jossa kertoo lentävänsä milloin "Pankokkiin" tai "Apu Dabiin".
        Lapussa on lentoajat ja paluupäivä, mutta ei ne ikinä pidä paikkansa. Kun nälkä tulee niin routa porsaan kotiin ajaa ja ovi aukeaa ja lentoaikataulut ovesta katoaa.
        Pankokin lentonsa keskeytyi viimeksi kun hänelle piti laittaa kirvelevään pyppyyn rasvaa.
        Häntä voi tavoitella Myyrinkodin Hoivatalosta numero kolmosesta. Asumisasioiden esimieheen yhteys ja pyydä lento kapteenia puhelimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suora kopio resupersemieheltä:

"pran burin satamaan etsimään jos pojujen rahat riittää, siellä jahteja riittää...
        saattaa olla että pojut on hiljaa pitkän aikaa, laittakaa kuvia tänne, niin vastaan onko oikein... sitten saatte minun yhteystiedot selville kun ensin löydätte veneen rekisteristä, voin sen verran auttaa että se on rekisteröity Luxembourgissa... resuperseet"

Kukahan mahtoi kirjoitella tuon? Onko vaikeaa arvata kenties? :DDD Lerppa siinä kertoi "jahdistaan" aikaan ennen kuin hänestä tuli avaruusrakettimies, lentokapteeni ja hydrokopterin lentäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"pran burin satamaan etsimään jos pojujen rahat riittää, siellä jahteja riittää...
        saattaa olla että pojut on hiljaa pitkän aikaa, laittakaa kuvia tänne, niin vastaan onko oikein... sitten saatte minun yhteystiedot selville kun ensin löydätte veneen rekisteristä, voin sen verran auttaa että se on rekisteröity Luxembourgissa... resuperseet"

Kukahan mahtoi kirjoitella tuon? Onko vaikeaa arvata kenties? :DDD Lerppa siinä kertoi "jahdistaan" aikaan ennen kuin hänestä tuli avaruusrakettimies, lentokapteeni ja hydrokopterin lentäjä.

vai ei ole jahtia numballilla, rahamiehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Resupetteri sinua tyhmää on taas viety kun pässiä narussa, tosiasiassa pranburi satamassa ei ole ensimmäistäkään jahtia, se on nimittäin kalastajasatama, siellä on vain kalastajien veneitä... Eikä missään ensimmäistäkään jahtia, ei tainnut pojun massit riittää, se olisi kyllä selvinnyt jo Google mapsista.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Kiitän lämpimästi veli T 2010:aa hyvin asiantuntevista ja osuvista arvioistaan.

Ei ole outo juttu, Thaimaa on Aasian Bryssel? .. Jos Thaimaalaisen päiväpalkka on 300THb, koko ajan jää kiinni yrityksiä joilla Myanmairista, Kamputseasta, Laosta alipalkattuja ihmisiä töissä ( Vertaa Eesti, Puola= Helsinki Yhtälöö)

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Sinä kykenet? Ei muuta.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Minulla oli rakennusalan yritys vuosikymmeniä yksinomistuksessa ja tahkosin siitä rahaa kahmalokaupalla 1990- luvulla jolloin monet valittivat lamasta. Meillä se ei todellakaan tuntunut.

2000- luvulle siirryttäessä määräykset yms. kiristyivät ja viranomaisten tarkkailu ja valvonta saivat uudet mittasuhteet.
        Yritykseni oli kaiken aikaa velaton enkä joutunut ottamaan sille esim. ulkomaisia lainoja joihin moni yrittäjä kompastui ja jopa tappoi itsensä.

Nyt lähes kaikki rakennusalan yritykset on rekisteröity ulkomaille koska kotimaan yritykset on tapettu järjestelmällisesti byrokratian syöverihin.

Joo. Valvonta on valpastunut ja paskaa rakennetaan nykyään vähemmän kun sinun firmasi aikana? Itse teen töitä Suomeen rekistöröidylle yritykselle. Yhteistyökumppanini ovat suomalaisia ja työ kieli on suomi. Liikevaihto on kohtuullinen ja viivan allekkin jotain jää. Vain fiksu suomalainen jatkaisi toimintaansa ilman tulosta? Tekemästään työstä?. Olette te viisaita...

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Enemmistö vastaanottokodeista taitaa olla porvaripuolueiden etupiirin perustamia?? Toki voit väitteeni faktoilla kumotakkin?? Anna mennä Syrjäytynyt.

• Anonyymi

Heidän ansiostaan Suomi oli mikä oli. Meidän ansiosta Suomi on mikä se nyt on. Itsenäisyyttä ei voitettu, Neuvostoliitto antoi sen, mihin suomi tuhlasi n 22 000 lisääntymisiässä olevaa nuorta miestä. Me ollaan itsenäisiä, mutta meillä ei ole omaa rahaa ja me noudatetaan kaikissa asioissa EU:n määräämää linjaa?

Vasemmistosta löytyy huomattavasti vähemmän mädättäjiä kun oikeistosta?? 2010 voi todeta sen ihan itsekkin... Katsomalla kuinka paljon enemmän Helsinkiin on asettunut kolmansienmaiden pakolaisia? Vertaa sitä vaikka Venäjän Pietariin?? Kuinka paljon pakolaisia on asettunut Viroon? Maahan johon suomalaiset menevät syömään ja juomaan hyvin? Koska se on siellä halvempaa.

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

nazille tiedoksi... Älyllinen keskustelu älyttömän keskustelukumppanin kanssa ei johda mihinkään älylliseen? Varmaan uutta tietoa sinulle?

• Anonyymi

Olipa hyvin kirjoitettu, sattumalta luin ao nangissa parvekkeella..loman loppupuolella..
        Olisko joku uusi puolue, jolla ei olis rasitteenaan hakkaraisia ym ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuodesta2010

satatonnia on 2010:n 4 vuoden palkka. Ei mulla muuta.

• Anonyymi

" Sehän tässä on saanut suomalaiset raivoihinsa kun suomalaisten ohi menee kaikki muut. Ei ole veneiden alla ja metsissä Suomessa ketään muuta kuin suomalaisia. Ei tule suomalaisille leipäjonoissa seisoville kuponkeja joilla voi hakea Adidaksen talvitakkeja kaupasta tai telkkoja Gigantista."

En tiedä muista, mutta mulle tulee ekana mieleen Suomalaisten tyhmyys? " Hullu paljon töitä tekee, viisas pärjää vähemmällä"? Sananlasku on mielestäni jotenkin vanha, jotenkin ajankohtainen?

• Anonyymi
        nazi kirjoitti:

Mua naurattaa. Ovatko kaikki tällä palstalla joka päivä pyörivät erikoisihmiset todellakin suomalaisia yrittäjiä? Menestyneitä tai menestyviä?..... Joku ei nyt taas ihan täsmää?.. Tähänkään rahamiesten, kieltämättä outoon sosiaaliseen kanssa käymiseen? Sosiaalisessa mediassa, ANONYYMEINÄ?

• Anonyymi

"yksi tapa on siirtää massit thaivaimon nimiin erinäisin järjestelyin"

Mikä on paras järjestely, että ei menetä kaikkia heti?

• Anonyymi

Hyvä kysymys isänmaallinen joka kulkee kullitettu leijona kaulassa upeassa kulliteutussa ketjussa, on siirtänyt ns. varallisuutensa jonka on osakaslainana firmastaan nostanut, siirtänyt ns. varallisuutensa pattayalta löytyneeseen lapsensa äitiin, isyydestä ei ole varmuutta, mikä ei ole yllättävää onhan kyseessä entinen vuokramorsian, näin ollen massit on turvassa suomenvaltion lue ulosottomiehen pitkää kättä, samalla henkilöllä on kokemusta muustakin siirtämisestä, mm. "Mitens nää asiat muuttuvat 2010i oli julkaissut kuvan joka kertomansa mukaan oli otettu jostain päin thaimaata tämän kuun puoli välissä, kuitenkin kuvan tarkempi tutkiskelu osoitti että kuva oli otettu joltain saksan kilparadoilta, useita vuosia sitten.
        Olenko ymmärtänyt asian oikein, että vuosia sitten saksassa kuvattu auto ilmestyi päivämäärineen jonnekin thaimaan radalle, tuoden mukanaan saksalaisen varikkoalueen ilmeisesti buriramiin." eli saksan kilparata oli siirtynyt buriramiin, jossa on kuulemma thaimaan hienoin moottorirata.

Herää vaan kysymys onko nazi ufoineen tuo kuljetuksen hoitanut, vai onko koko tarina mielikuvituksen tuotetta, voisiko joku viisaampi asian laidan minulle kertoa.

• Anonyymi

"Thaimaalaiset ovat syvästi uskovaisia"
      Miksi tällainen yleistys, mikä ei pidä missään tapauksessa paikkaansa.

• Anonyymi

Jollakin tuollainen harha, koska Thaimaassa on paljon temppeleitä(myös kotitemppeli lähes jokaisessa kodissa). Jos yhtään syvemmälle pääsee thaimaalaiseen yhteiskuntaan sisään tai ylipäätään elämään, huomaa, että syvästi uskovaisia ei ole juuri kukaan. Buddhaa kunnioitetaan ja munkeille annetaan lahjoja lähinnä tavan vuoksi ja kasvot säilyttääkseen, ei niinkään uskonnollisuuden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jollakin tuollainen harha, koska Thaimaassa on paljon temppeleitä(myös kotitemppeli lähes jokaisessa kodissa). Jos yhtään syvemmälle pääsee thaimaalaiseen yhteiskuntaan sisään tai ylipäätään elämään, huomaa, että syvästi uskovaisia ei ole juuri kukaan. Buddhaa kunnioitetaan ja munkeille annetaan lahjoja lähinnä tavan vuoksi ja kasvot säilyttääkseen, ei niinkään uskonnollisuuden takia.

Buddhalaisuus ei ole varsinaisesti uskonto, vaan elämänoppi joka auttaa ymmärtämään, vaalimaan ja kunnioittamaan elämää, kanssaihmisiä ja olemassaoloa. Auttamaan heikkoja.

En tiedä missäpäin Thaimaata on liikkuneet ne jotka sanoo ettei ole oikeita buddhalaisia Thaimaassa. Minä tunnen ehkä sellaiset sata thaimaalaista melko hyvin tai hyvin ja he kaikki ovat erittäin aitoja buddhalaisia. Thaimaalainen vieraanvaraisuus on buddhalaisuutta parhaimmillaan.

Buddhahan sitäpaitsi oli pulska mies ja historiallinen oikeasti olemassa oleva henkilö, niin ei hänen uskomiseensa edes tarvita uskoa. Hänen oppiensa noudattaminen ei ole varsinaisesti uskovaisuutta.

Buddha ei halunnut henkilöpalvontaa ja sanoi olevansa tavallinen ihminen. Ei halunnut että häntä pidetään jumalana tai profeettana. Hän onkin vain oppiensa symboli. Tärkeimpiä oppejaan on ohjeet kärsimyksestä vapautumiseen, henkiseen kehittymiseen ja onnellisuuden saavuttamiseen.

Ohjeet on ihan käytännön ohjeita. Esimerkiksi "Älä pelkää olla heikko, älä ole liian ylpeä voimistasi, katso sydämeesi ystäväni ja palaat itseesi ja viattomuuteen"
        Tuota ohjetta lainasi Enigma- bändi laulunsa sanoihin.

Buddhalaisuus on kaunis elämänoppi. Siinä ei uhkailla kiirastulilla eikä kertoilla murhatarinoita, veljessurmia tai petosjupakoita. Se keskittyy arjen parantamiseen ja oikeudenmukaisuuteen.

Buddhalaisuudessa ei seota ja puhuta mukamas kielillä, eikä pyydellä tekemättömiä syntejä anteeksi eikä langeteta kirkonkirouksia. Siinä syvennytään itseensä ja tutkiskellaan elämää miettien miten siitä tulisi parempi ja onnellisempi.

Yksi hyvä asia myös buddhalaisuudessa on myös se että hyvä tulee laittaa kiertämään. Varakkaat thaimaalaiset ovat hyvin anteliaita ja harrastavat hyväntekeväisyyttä ihan katutasollakin. On talkoita ja kaikenlaisia hyväntekeväisyyshankkeita. Tuetaan köyhien lasten auttamishankkeita jne.

Tietämättömyys aiheuttaa buddhalaisuuden mukaan kärsimystä. Siksipä on hyväksi opiskella, tutustua historiaan ja kehittyä sitäkin kautta irti kärsimyksestä. Palstallahan on yksi lentävä miljonääri, joka naureskelee historiasta kiinnostuneille.

Siteeraus: "Hän joka ei tunne historiaa, on tuomittu toistamaan sitä"

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä lähinnä totuutta. Uskonnoista kun puhutaan sanan varsinaisessa merkityksessä, niin thaikut ovat kyllä aika laajalla otannalla pelkästään taikauskoisia ja haamuilla/aaveilla on osansa heidän ajattelumallissaan ihan yleisellä tasolla

Se pieni talo joka melkein jokaisen talon pihalla kepin varressa nököttää on tehty pahalle hengelle, ettei se muuttaisi asumaan siihen isoon taloon jossa perhe asuu. Näin minulle kertoi eräs hoikka ja hyvinkoulutettu suomalainen matkayhtiön opas, jonka kanssa harrastin villiä seksiä koko 2 viikon lomani ajan Pattayalla, nyt hän on exäni ja 2 lapseni isä, asuu pienessä talossa Jyväskylässä jonka hänelle osituksessa osoitin. Ei olisi saanut sitäkään, jos olisi alkanut kiukuttelemaan, välimme ovat normaalit. Ajauduimme vain erilleen, koska olen huomannut, ettei yksi mies riitä minulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Buddhalaisuus ei ole varsinaisesti uskonto, vaan elämänoppi joka auttaa ymmärtämään, vaalimaan ja kunnioittamaan elämää, kanssaihmisiä ja olemassaoloa. Auttamaan heikkoja.

En tiedä missäpäin Thaimaata on liikkuneet ne jotka sanoo ettei ole oikeita buddhalaisia Thaimaassa. Minä tunnen ehkä sellaiset sata thaimaalaista melko hyvin tai hyvin ja he kaikki ovat erittäin aitoja buddhalaisia. Thaimaalainen vieraanvaraisuus on buddhalaisuutta parhaimmillaan.

Buddhahan sitäpaitsi oli pulska mies ja historiallinen oikeasti olemassa oleva henkilö, niin ei hänen uskomiseensa edes tarvita uskoa. Hänen oppiensa noudattaminen ei ole varsinaisesti uskovaisuutta.

Buddha ei halunnut henkilöpalvontaa ja sanoi olevansa tavallinen ihminen. Ei halunnut että häntä pidetään jumalana tai profeettana. Hän onkin vain oppiensa symboli. Tärkeimpiä oppejaan on ohjeet kärsimyksestä vapautumiseen, henkiseen kehittymiseen ja onnellisuuden saavuttamiseen.

Ohjeet on ihan käytännön ohjeita. Esimerkiksi "Älä pelkää olla heikko, älä ole liian ylpeä voimistasi, katso sydämeesi ystäväni ja palaat itseesi ja viattomuuteen"

Buddhalaisuus on kaunis elämänoppi. Siinä ei uhkailla kiirastulilla eikä kertoilla murhatarinoita, veljessurmia tai petosjupakoita. Se keskittyy arjen parantamiseen ja oikeudenmukaisuuteen.

Buddhalaisuudessa ei seota ja puhuta mukamas kielillä, eikä pyydellä tekemättömiä syntejä anteeksi eikä langeteta kirkonkirouksia. Siinä syvennytään itseensä ja tutkiskellaan elämää miettien miten siitä tulisi parempi ja onnellisempi.

Yksi hyvä asia myös buddhalaisuudessa on myös se että hyvä tulee laittaa kiertämään. Varakkaat thaimaalaiset ovat hyvin anteliaita ja harrastavat hyväntekeväisyyttä ihan katutasollakin. On talkoita ja kaikenlaisia hyväntekeväisyyshankkeita. Tuetaan köyhien lasten auttamishankkeita jne.

Tietämättömyys aiheuttaa buddhalaisuuden mukaan kärsimystä. Siksipä on hyväksi opiskella, tutustua historiaan ja kehittyä sitäkin kautta irti kärsimyksestä. Palstallahan on yksi lentävä miljonääri, joka naureskelee historiasta kiinnostuneille.

T 2010

Kerron vielä hieman tästä kylästä. Meiltä on yhdelle historiallisesti merkittävästä temppelistä matkaa alle kilometri. Siellä on buddhalaisia ja lahjojen viejiä kymmenittäin joka päivä, vaikka kylä on pieni.

Jokaisen talon pihalla on oma pikku temppeli. Meiltä on kilometrin verran matkaa päätien vieressä olevalle kotitemppeliveistämölle. Sieltä on meidänkin temppeli kotoisin. Kun Buddha on siihen muuttanut, niin sitä ei enää vaihdeta uuteen vaan se vanhenee talon kanssa samaa tahtia.

Ymmärrän kyllä että jossakin hin lek fain farangikylän slummissa ei Buddhalla ole suurta merkitystä. Persaukiset rasvanaamat ei vähäisiä bahtejaan tuhlaa Buddhan lahjuksiin, vaan tuhisevat karvakärsillään ärräpäitä päästellen ostovaimoilleen, jos nämä erehtyvät limupullon pilleineen kotitemppeliin Buddhalle viemään.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerron vielä hieman tästä kylästä. Meiltä on yhdelle historiallisesti merkittävästä temppelistä matkaa alle kilometri. Siellä on buddhalaisia ja lahjojen viejiä kymmenittäin joka päivä, vaikka kylä on pieni.

Jokaisen talon pihalla on oma pikku temppeli. Meiltä on kilometrin verran matkaa päätien vieressä olevalle kotitemppeliveistämölle. Sieltä on meidänkin temppeli kotoisin. Kun Buddha on siihen muuttanut, niin sitä ei enää vaihdeta uuteen vaan se vanhenee talon kanssa samaa tahtia.

Ymmärrän kyllä että jossakin hin lek fain farangikylän slummissa ei Buddhalla ole suurta merkitystä. Persaukiset rasvanaamat ei vähäisiä bahtejaan tuhlaa Buddhan lahjuksiin, vaan tuhisevat karvakärsillään ärräpäitä päästellen ostovaimoilleen, jos nämä erehtyvät limupullon pilleineen kotitemppeliin Buddhalle viemään.

T 2010

No mutta siinähän sitä Buddhalaista käytöstä tulikin tuutin täydeltä.

Kuules köyhien lapsien "auttaja", on olemassa muitakin kuinvain sinun oma napasi.

• Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Erinomainen kirjoitus oikeasta Thaimaasta ja oikeasta buddhalaisuudesta. Kiitos tuosta!

• Anonyymi
        Helläkoukku kirjoitti:

Erinomainen kirjoitus oikeasta Thaimaasta ja oikeasta buddhalaisuudesta. Kiitos tuosta!

No voi sentään, nyt Dillellä höyryää, täytyy fanittaa itse itseäään Koukkuna, no kun kerran aivovammaisena tuosta saat nautintoa, niin ole hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Kyllähän taas on juttuja, oikein urakalla, ne pienet talot on henkientaloja johon tarkoituksena on asustaa pahoja henkiä, joilla ei ole mitään tekemistä budismin kanssa, thaimaalaiset eivät juurikaan ole sen uskovaisempia kuin suomalaisetkaan, mutta he pelkäävät paljon paranormaaleja ilmiöita, erityisesti pahoja henkiolentoja.

Ei ole olemassa mitään kotitemppeleitä, ne on thaimaa uskomusten mukaan taloja vapaasti liikkuville hengille, etteivät nämä tule mesoamaan varsinaiseen kotiin, vaan pysyvät heille osoitetulla alueella.

Siinä olet oikeassa että budismi ei ole uskonto vaan elämän filosofia, joka kuitenkin on mielestäni varsin huono, jos pelkästään ajokorttiasetuksessa on paljon outoja asioita, esim. pappi saa kulkea autossa lavalla, samoin ilman turvavyötä, lisäksi oman ongelmansa aiheuttaa uskomus että saamme toisen mahdollisuuden johtaa huonoon elämän hallintaan varsinkin kouluttamattomilla, ei väliä vaikka tämä elämä olisi perseellään seuraava on ehkä parempi, eli ei ole niin väliä ,miten elämäsi hoidat.

Tuosta lauseesta näkee että olet täysin pihalla, "Jokaisen talon pihalla on oma pikku temppeli. Meiltä on kilometrin verran matkaa päätien vieressä olevalle kotitemppeliveistämölle. Sieltä on meidänkin temppeli kotoisin. Kun Buddha on siihen muuttanut, niin sitä ei enää vaihdeta uuteen vaan se vanhenee talon kanssa samaa tahtia.",

ne eivät ole mitään temppeleitä umpi tollo eikä niihin muuta mitkään buddhat, vaan ne on henkien taloja, toinen tapa on istuttaa pihalle banaanipuita jotka ajavat saman asian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän taas on juttuja, oikein urakalla, ne pienet talot on henkientaloja johon tarkoituksena on asustaa pahoja henkiä, joilla ei ole mitään tekemistä budismin kanssa, thaimaalaiset eivät juurikaan ole sen uskovaisempia kuin suomalaisetkaan, mutta he pelkäävät paljon paranormaaleja ilmiöita, erityisesti pahoja henkiolentoja.

Ei ole olemassa mitään kotitemppeleitä, ne on thaimaa uskomusten mukaan taloja vapaasti liikkuville hengille, etteivät nämä tule mesoamaan varsinaiseen kotiin, vaan pysyvät heille osoitetulla alueella.

Siinä olet oikeassa että budismi ei ole uskonto vaan elämän filosofia, joka kuitenkin on mielestäni varsin huono, jos pelkästään ajokorttiasetuksessa on paljon outoja asioita, esim. pappi saa kulkea autossa lavalla, samoin ilman turvavyötä, lisäksi oman ongelmansa aiheuttaa uskomus että saamme toisen mahdollisuuden johtaa huonoon elämän hallintaan varsinkin kouluttamattomilla, ei väliä vaikka tämä elämä olisi perseellään seuraava on ehkä parempi, eli ei ole niin väliä ,miten elämäsi hoidat.

Tuosta lauseesta näkee että olet täysin pihalla, "Jokaisen talon pihalla on oma pikku temppeli. Meiltä on kilometrin verran matkaa päätien vieressä olevalle kotitemppeliveistämölle. Sieltä on meidänkin temppeli kotoisin. Kun Buddha on siihen muuttanut, niin sitä ei enää vaihdeta uuteen vaan se vanhenee talon kanssa samaa tahtia.",

ne eivät ole mitään temppeleitä umpi tollo eikä niihin muuta mitkään buddhat, vaan ne on henkien taloja, toinen tapa on istuttaa pihalle banaanipuita jotka ajavat saman asian.

Minulla on hieman tietämystä asiasta, 20 v. thaikun kanssa aviossa on opettanut heistä yhtä sun toista , lisäksi olen lukenut muutaman asiaa käsittelevän kirjan, kuten kerrottu on thaikut eivät ole sen uskovaisempia kuin suomalaisetkaaan, mutta ovat erittäin taikauskoisia, kuten kehitysmaissa on tapana ollut, mutta eivät yhtä taikauskoisia kuin namibialaiset, joskin tuota henkien taloa ei afrikassa juurikaan tavata, toinen paikka henkientalolle on onnettomuudet, jossa on paljon kuollut ihmisiä, esim. liikenneonnettomuuksissa, näissä paikossa on yleensä monta henkientaloa vierekkäin, hua hinissä on pari paikkaa jossa henkiä kunnoitetaaan antamalla äänimerkki kun ohi ajetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on hieman tietämystä asiasta, 20 v. thaikun kanssa aviossa on opettanut heistä yhtä sun toista , lisäksi olen lukenut muutaman asiaa käsittelevän kirjan, kuten kerrottu on thaikut eivät ole sen uskovaisempia kuin suomalaisetkaaan, mutta ovat erittäin taikauskoisia, kuten kehitysmaissa on tapana ollut, mutta eivät yhtä taikauskoisia kuin namibialaiset, joskin tuota henkien taloa ei afrikassa juurikaan tavata, toinen paikka henkientalolle on onnettomuudet, jossa on paljon kuollut ihmisiä, esim. liikenneonnettomuuksissa, näissä paikossa on yleensä monta henkientaloa vierekkäin, hua hinissä on pari paikkaa jossa henkiä kunnoitetaaan antamalla äänimerkki kun ohi ajetaan.

Sinun lerpanderin käsitykset buddhalaisuudesta ovat tyypillisiä kertaturistin käsityksiä, joita joku toinen suomalainen on sinulle kertonut jossakin Esson baarissa.
        Mitään "budismia" ei lerppa ole olemassakaan. Sekoitat nyt sen varmaankin nudismiin.
        Et kyllä tiedä Thaimaasta ja buddhismista yhtään mitään. Olipa ylläri. Ei se kuule riitä buddhismin ja Thaimaan tuntemukseen vaikka joskus olisitkin jonkun thaitoljakkeen kanssa ollut naimisissa, joka dumppasi sinut heti kun huomasi millainen olet.
        Buddhismia ja uskomuksia on monenlaisia Thaimaassakin. Onhan meillä Suomessakin iso joukko buddhalaisia, mutta melkoisen harva heistä tuo sitä näkyvästi esille.
        Temppeleitä, isoja ja pieniä kutsutaan yleisesti Thaimaassa nimeltä Buddhan koti. Ne vihitään käyttöön seremonialla jonka jälkeen Buddha voi niihin muuttaa. Saa sinne muutkin sitten muuttaa ja pitämään kotia.
        Sinullahan se Songkranikin oli "satokauden alkamisjuhla" kun se muille on thaimaalainsen uudenvuoden juhla.
        Nyt voit sitten rauhassa jatkaa hevonkukun suoltamista buddhalaisuudesta. Se on aika paljon muutakin kuin autolla tööttäämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun lerpanderin käsitykset buddhalaisuudesta ovat tyypillisiä kertaturistin käsityksiä, joita joku toinen suomalainen on sinulle kertonut jossakin Esson baarissa.
        Mitään "budismia" ei lerppa ole olemassakaan. Sekoitat nyt sen varmaankin nudismiin.
        Et kyllä tiedä Thaimaasta ja buddhismista yhtään mitään. Olipa ylläri. Ei se kuule riitä buddhismin ja Thaimaan tuntemukseen vaikka joskus olisitkin jonkun thaitoljakkeen kanssa ollut naimisissa, joka dumppasi sinut heti kun huomasi millainen olet.
        Buddhismia ja uskomuksia on monenlaisia Thaimaassakin. Onhan meillä Suomessakin iso joukko buddhalaisia, mutta melkoisen harva heistä tuo sitä näkyvästi esille.
        Temppeleitä, isoja ja pieniä kutsutaan yleisesti Thaimaassa nimeltä Buddhan koti. Ne vihitään käyttöön seremonialla jonka jälkeen Buddha voi niihin muuttaa. Saa sinne muutkin sitten muuttaa ja pitämään kotia.
        Sinullahan se Songkranikin oli "satokauden alkamisjuhla" kun se muille on thaimaalainsen uudenvuoden juhla.
        Nyt voit sitten rauhassa jatkaa hevonkukun suoltamista buddhalaisuudesta. Se on aika paljon muutakin kuin autolla tööttäämistä.

Hauskasti Buddhahenkilö siirtyi olemaan suomessa puhuen kertaturistista.

Mahtavaa tietämystä ja kuten aina, Neito 2010 alkaa ja peppunen jatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Resu luulempa että minulla on hieman enemmän kokemusta asiasta, en viitsi alkaa vääntämään asiasta tämän enempää jokin järki pitää asiassa kuin asiassa olla, kun olet saanut kuonoosi joka kerta kun ollaan jostain väännetty, hua hinin ja cha amin ohitustie ei ole phetkasem road ja lähes kaikki kulta mitä thaimaassa myydään on 23/24 karaatista vaikak olet toisin väittänyt, minun tiedot eivät perustu nettitietoon jos en jotain tiedä kysyn vaimolta, reppana. tuon vielä mainitsen niitä ei kutsuta buddhan kodiksi, vaan henkien taloksi, eli eng. spirit house.

• Anonyymi kirjoitti:

Resu luulempa että minulla on hieman enemmän kokemusta asiasta, en viitsi alkaa vääntämään asiasta tämän enempää jokin järki pitää asiassa kuin asiassa olla, kun olet saanut kuonoosi joka kerta kun ollaan jostain väännetty, hua hinin ja cha amin ohitustie ei ole phetkasem road ja lähes kaikki kulta mitä thaimaassa myydään on 23/24 karaatista vaikak olet toisin väittänyt, minun tiedot eivät perustu nettitietoon jos en jotain tiedä kysyn vaimolta, reppana. tuon vielä mainitsen niitä ei kutsuta buddhan kodiksi, vaan henkien taloksi, eli eng. spirit house.

resupetteri, avain oneen ei löydy pudhasta vaan kelasta. Kelakortilla saa apteekista alennusta korvan puhistukseen käytettävästä pirtureseptistä. spiritus fortis.
        halvin onni on pontikka, jonka teko taito kuuluu kaikille ravintololoitsijoille joilla ravintolat on auki kakstoista kuu kautta. vaimo ei ole pudhalainen vaan putaalainen laatunainen. Plus 117 kiloa oli viimeksi ku punnittiin ennen vaakan hajoomista 1993.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saathan sinä kutsua sitä vaikka ulkohuusiksi jos haluat. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Buddhatemppeli on myös yksi yleisimmistä nimistä.
        บ้านของพระพุทธเจ้า

• Anonyymi
        SenssuChlangMai kirjoitti:

resupetteri, avain oneen ei löydy pudhasta vaan kelasta. Kelakortilla saa apteekista alennusta korvan puhistukseen käytettävästä pirtureseptistä. spiritus fortis.
        halvin onni on pontikka, jonka teko taito kuuluu kaikille ravintololoitsijoille joilla ravintolat on auki kakstoista kuu kautta. vaimo ei ole pudhalainen vaan putaalainen laatunainen. Plus 117 kiloa oli viimeksi ku punnittiin ennen vaakan hajoomista 1993.

No huomenna sinne sitten vaan poju aamulla jonoon, reppana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saathan sinä kutsua sitä vaikka ulkohuusiksi jos haluat. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Buddhatemppeli on myös yksi yleisimmistä nimistä.
        บ้านของพระพุทธเจ้า

Resupetteri sotket kaksi asiaa toisiinsa buddha temppelillä ja henkien talolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, henkientalo ei liity edes mitenkään buddhalaisuuteen, vaan vanhaan taikauskoon että henget pysyvät pois mesoamasta omasta kodista kun niille annetaan oma koti, siksi näitä eng. spirit house on vähän joka paikassa, sinne annetaaan uhrilahja banaania, punaista fantaa kuvaa eläimen verta, kookkospähkinää sekä suitsukkeita, jolla pidetään niinkuin sanoin henget varsinkin pahat kurissa, kun heillä on syötävää ja juotavaa, tämä on säälittävää katsoa kun mikään asia mitä sinä resupeppu väität ei pidä paikkaansa, kertoo vaan siitä että et sinä ole aikaasi juurikaan täällä viettänyt, minä olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Tunnut tietävän Budhasta kaiken muun, paitsi sen, että se lihava budha on kiinalaisten näkemys kaverista. Thaikkujen budha on hoikka kaveri...... Joten vielä vähän googlee, ennenkun alat esiintymään asioista jotain tketävänä?

• Anonyymi

Käsittääkseni... Chiang Maissa asuva ravintoloitsija väitti nuo talot ostaneensa? En minä.

• Anonyymi

Buddha temppeli on se paikka missä papit viettävät aikaansa, asuvat lisäksi monessa buddha temppelissä on kiinalaisen uuden vuoden takia juhlat ollut pe, la ja tänään osassa vielä huomenna, näissä buddhatemppeleissa ei ole koskaan henkien taloa... koska sellaista ei siellä tarvita...

Eräs thaimaalaisia suuresti pelottava paikka on hautausmaat, vaikka lähes kaikki ruumiit tuhkataan, vaimoni vanhemmat ovat kuolleet 15 vuotta sitten, ehdotin kerran että mennään katsomaan isäsi ja äitisi hautaa, niin vaimoni totesi että ei varmasti mennä häiritsemään kuolleita, suomessa kävimme usein hautausmaalla kävelemässä, sitä vaimoni ei pelännyt mutta täällä häntä ei saa sinne mistään rahasta, eikä tälläkään ole mitään tekemistä buddhalaisuuden kanssa, vaan puhtaan taikauskon...

Jos joskus pääset tänne katso töllöstä näitä thaimaalaisia saippuasarjoja henkimaailmasta niitä tulee joka päivä usealta kanavalta, kauheaa soopaa mutta thaikut katsovat niitä silmät tapillaan.

• Anonyymi

Lerpuusia on provosoitu taas tahallaan. Henkien talot kuuluvat buddhalaisuuteen ja ovat Buddhalaisia temppeleitä, kuten temppelit ja katutemppelitkin.
        Taikausko toki on valloillaan, vaan emmepä tiedä varmuudella onko se taikuskoa, uskoa vai tietoa. Henkimaailma on ihan yhtä todellinen kuin ihmiset. Sen ymmärtäminen vaatii hieman syvempää perehtymistä ja paneutumista aiheeseen kuin Thaimaassa asumisen. Monet thaimaalaisetkin ovat yhtä kuutamolla buddhalaisuudesta kuin sinäkin ja ainoa tieto on tullut perimänä tai huhupuheista. Oikea tieto buddhalaisuudesta löytyy tutustumalla Buddhan kirjoituksiin, pohdiskelemalla asioita ja osallistumalla seremonioihin.

• Anonyymi

Jos vanha talo hävitetään niin samalla voi hävittää henkien talon ja se tulee toimittaa buddhalaiseen temppeliin hävitettäväksi. Muutoin sitä ei saa hävittää. Uuden talon vihkimisen suorittaa joko buddhalaiset munkit tai hindupappi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos vanha talo hävitetään niin samalla voi hävittää henkien talon ja se tulee toimittaa buddhalaiseen temppeliin hävitettäväksi. Muutoin sitä ei saa hävittää. Uuden talon vihkimisen suorittaa joko buddhalaiset munkit tai hindupappi.

Aikoinaan oli uutinen kun suvan kenttää alettiin rakentaa. Henkiä lepyttämään saapui 99 munkkia ja heitä tapaamaan tuli mies joka sanoi olevansa Poo Ming, henkien vartijahenki ja vaati munkeilta että alueelle on rakennettava kunnollinen talo hengille jotta lentokentän rakentaminen onnistuu sujuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lerpuusia on provosoitu taas tahallaan. Henkien talot kuuluvat buddhalaisuuteen ja ovat Buddhalaisia temppeleitä, kuten temppelit ja katutemppelitkin.
        Taikausko toki on valloillaan, vaan emmepä tiedä varmuudella onko se taikuskoa, uskoa vai tietoa. Henkimaailma on ihan yhtä todellinen kuin ihmiset. Sen ymmärtäminen vaatii hieman syvempää perehtymistä ja paneutumista aiheeseen kuin Thaimaassa asumisen. Monet thaimaalaisetkin ovat yhtä kuutamolla buddhalaisuudesta kuin sinäkin ja ainoa tieto on tullut perimänä tai huhupuheista. Oikea tieto buddhalaisuudesta löytyy tutustumalla Buddhan kirjoituksiin, pohdiskelemalla asioita ja osallistumalla seremonioihin.

No kun eivät kuulu katso wikistä jota niin suuresti rakastat spirit house, englanniksi siellä asia selvitetään, poju olen ollut buddhalaisen kanssa aviossa 20 vuotta en minä näitä päästäni keksi, vaan olen jutellut vaimoni kanssa... Henkien talo on henkien talo eikä sillä ole mitään tekemistä buddismin kanssa...

Otapa vielä kantaa tuohon asiaan nimeltä songran se on nimenomaan satokauden alun juhla ollut jos satoja vuosia, se että sitä juhlitaan uutena vuotena, jota se myös osittain on, alunperin sitä vietetiin puhdistautumis juhlana, jolloin kylvettiin riisit maahan, toki monessa kulttuurissa myös thaimaalaisessa aikaisemmin pidettiin tätä aikaa uutena vuotena...

Nyt kuitenkin riisit kylvetään koneella, samoin sato kerätään, joten se on menettänyt merkityksensä satokauden avauksen juhlana.

Luulisi että 15 vuotta palstalla olisi päässyt kertaamaa edes perustietoja thaimaasta, ja tosiaan tietäisi jotain, mutta olen moneen kertaan todistanut että tietoa tältä palstalta on mahdoton hakea enemmän kuin mitä itse tiedän asioista, eikä minun tarvitse hakea tietoja wikipedista, säälittävää sakkia täällä kaiken kaikkiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikoinaan oli uutinen kun suvan kenttää alettiin rakentaa. Henkiä lepyttämään saapui 99 munkkia ja heitä tapaamaan tuli mies joka sanoi olevansa Poo Ming, henkien vartijahenki ja vaati munkeilta että alueelle on rakennettava kunnollinen talo hengille jotta lentokentän rakentaminen onnistuu sujuvasti.

§Tämä alkaa naurattaa minulla on käynyt jokaisen asunnun vihkimässä mitä täällä omistan tai olen asunut, saat pienen summan maksamalla hoidettua vaikka autosi vihkimisen, tottakai suvan kenttä kun se valmistui kävi papit sen vihkimässä, mutta ei sillä ole mitään tekemistä taas näiden henkien talojen kanssa, jos viitsit kulkea hieman syrjemmällä useassa paikkassa on näiden henkien talojen kaatopaikkoja, eikä lähelläkään ole temppeliä.
        Voi tätä absoluutista tyhmyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

§Tämä alkaa naurattaa minulla on käynyt jokaisen asunnun vihkimässä mitä täällä omistan tai olen asunut, saat pienen summan maksamalla hoidettua vaikka autosi vihkimisen, tottakai suvan kenttä kun se valmistui kävi papit sen vihkimässä, mutta ei sillä ole mitään tekemistä taas näiden henkien talojen kanssa, jos viitsit kulkea hieman syrjemmällä useassa paikkassa on näiden henkien talojen kaatopaikkoja, eikä lähelläkään ole temppeliä.
        Voi tätä absoluutista tyhmyyttä.

Johtunee siitä se kaatopaikka että alueen falangit ei kunnioita eivätkä ymmärrä laisinkaan paikallisten tapoja. Oikeat thaimaalaiset ei sitä tekisi. Mutta he antavat kyllä falangeille sen anteeksi, koska falangit eivät ole buddhalaisia niin heillä ei ole velvollisuuttakaan ymmärtää. Buddhismi henkimaailmoineen on tabu, eikä thaimaalaiset mielellään siitä puhu eikä kerro edes falangimiehilleen. Se on heidän oma asiansa eikä suinkaan mikään ylpeilyn aihe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johtunee siitä se kaatopaikka että alueen falangit ei kunnioita eivätkä ymmärrä laisinkaan paikallisten tapoja. Oikeat thaimaalaiset ei sitä tekisi. Mutta he antavat kyllä falangeille sen anteeksi, koska falangit eivät ole buddhalaisia niin heillä ei ole velvollisuuttakaan ymmärtää. Buddhismi henkimaailmoineen on tabu, eikä thaimaalaiset mielellään siitä puhu eikä kerro edes falangimiehilleen. Se on heidän oma asiansa eikä suinkaan mikään ylpeilyn aihe.

Ehkä minulla on asiasta hieman enemmin kokemusta, jota ei täältä palstalta löydy.

• Anonyymi

Taidat olla poju sinä suurin paskan puhuja jo 15 vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noo lerpsukkako se siellä kiukkuaa taas. Valvontakamerasta seuraa kotivalvomossa kasvimaata ubuntu ja niska jäykkänä. Tiedä vaikka buddha tulee ja varastaa kaikki porkkanat! Nyt tarkkana kuin porkkana siellä ja talkkia reippaasti hanuriin. Sitä ei kannata säästellä, kun näppylärasvakin maksaa melkein 30 patia rasia. Ulkoilu tekisi sinullekin hyvää. Terkkuja lapin rinteiltä, sauna on lämpiämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OtaHanuriinPoju
        07.12.2015 20:27

taasko lerppatrolli on herjaamassa Hua Hinissä asuvia varakkaita, viriilejä ja vieläpä alfauroksia, säälittävä olet reppana...

• Anonyymi

Kommentoimpa vielä tuota avausta jo ensimmäinen lause on väärin, se että vuokramorsiamet käyvät viemässä uhrilahjoja hengille ei ole mitään tekemistä buddhalaisuuden kanssa, vaan taikauskon, että jos antaa lahjan henget eivät häslää kaupankäynnin yhdeydessä, tai se uljas aviomies ratsastaa valkoisella ratsulla, pelastamaan vaimonsa joltakin suomalaiselta pattayaa paratiisinaan pitävänä kahden viikon miljonääriltä, oikein naurattaa että nasukin luulee että rituaali liittyy buddhalaisuuteen, vaan ei liity, katsoppas poju kun buddhalaisuus muodostuu sielunvaellusopista, kunnes matkalainen on saavuttanut matkansa pään, eli nirvanan...

en minä tuollaisesta mitään ymmärrä, minun on muutenkin vaikea uskoa mitään uskontoihin liittyvää, olen siinä suhteessa aknostikko, ne käsitteet eivät vaan mene mitenkään jakeluun, eikä olemassa oloani täällä tarvitse millään uskonnolla tai uskomuksilla selittää.

• Anonyymi

Länsimaissa pyydetään Jeesusta apuun jos on riivaajia tai pahoja henkiä häsläämässä. Pahat henget pelkää ristiä ja vihkivettä. Vatikaanissa oikein koulutetaan ammattimanaajia, jotka käy sitten pelastelemassa riivattuja. Henkimaailman kanssa ei ole leikkimistä. Vievät mielenterveyden herkemmiltä. Thaimaassa nämä henkitalot on Phra Phum (พระ ภุ มู มิ) tai Chao Thi" (เจ้า ที่) Alueella asuneiden maan henkiä niillä lepytellään kun menty sinne maata muokkaamaan lapioilla ja betonimyllyillä.
        Buddhalaisuutta harjoitetaan monella tavalla ja siinä on eri koulukuntia. Harvapa suomalainen kristitty on opiskellut Raamattua niin paljon kuin thaimaalaiset Buddhan oppeja. Buddhalaiset riitit näkyvät aivan kaikessa täällä Thaimaassa ja uskomukset on olennainen osa buddhalaisuutta. Sen merkitystä ei voi mitenkään kiistää thaimaalaisessa yhteiskunnassa ja minä en näe sinä mitään hauskaa enkä naurettavaa, saati sitten alkaisin pilkkaamaan toisten uskomuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Länsimaissa pyydetään Jeesusta apuun jos on riivaajia tai pahoja henkiä häsläämässä. Pahat henget pelkää ristiä ja vihkivettä. Vatikaanissa oikein koulutetaan ammattimanaajia, jotka käy sitten pelastelemassa riivattuja. Henkimaailman kanssa ei ole leikkimistä. Vievät mielenterveyden herkemmiltä. Thaimaassa nämä henkitalot on Phra Phum (พระ ภุ มู มิ) tai Chao Thi" (เจ้า ที่) Alueella asuneiden maan henkiä niillä lepytellään kun menty sinne maata muokkaamaan lapioilla ja betonimyllyillä.
        Buddhalaisuutta harjoitetaan monella tavalla ja siinä on eri koulukuntia. Harvapa suomalainen kristitty on opiskellut Raamattua niin paljon kuin thaimaalaiset Buddhan oppeja. Buddhalaiset riitit näkyvät aivan kaikessa täällä Thaimaassa ja uskomukset on olennainen osa buddhalaisuutta. Sen merkitystä ei voi mitenkään kiistää thaimaalaisessa yhteiskunnassa ja minä en näe sinä mitään hauskaa enkä naurettavaa, saati sitten alkaisin pilkkaamaan toisten uskomuksia.

Uskomukset ja uskonnot voivat olla sinulle merkityksellisiä minulle ei ole, mutta en pilkkaa muutakuin kretuja, ja sen ne ovat itse ansainneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskomukset ja uskonnot voivat olla sinulle merkityksellisiä minulle ei ole, mutta en pilkkaa muutakuin kretuja, ja sen ne ovat itse ansainneet.

Lerpsu. Sinä olet tullut maitojunalla Suomeen jo kauan aikaa sitten. Et asu siinä missä sanoit ja Kalervon kämppä on edelleen vuokralla. Sinähän sanoit että se on sinun rakentamasi ja omistamasi se talo. Ei ole. Saattohoitolan takana ei varakkaita asustele ensimmäistäkään.
        Älä siis viitsi puhua mistään kokemuksesta. Sisätiloissa olet aina kun pelkäät kaikenlaista. Sanaakaan et ymmärtäisi jos sinulla thaivaimo olisi. On pahempaa viettää aikaa yhdessä hiljaisuudessa kuin yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lerpsu. Sinä olet tullut maitojunalla Suomeen jo kauan aikaa sitten. Et asu siinä missä sanoit ja Kalervon kämppä on edelleen vuokralla. Sinähän sanoit että se on sinun rakentamasi ja omistamasi se talo. Ei ole. Saattohoitolan takana ei varakkaita asustele ensimmäistäkään.
        Älä siis viitsi puhua mistään kokemuksesta. Sisätiloissa olet aina kun pelkäät kaikenlaista. Sanaakaan et ymmärtäisi jos sinulla thaivaimo olisi. On pahempaa viettää aikaa yhdessä hiljaisuudessa kuin yksin.

Hin Lek Faissa on taloja vuokrattavana hintaan 8000 THB kuukaudessa pitkällä sopimuksella. Thaimaan halvimpiin farankialueisiin kuuluva alue se missä Kalen kämppä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä asun siinä missä sanoin enkä edelleenkään tunne ketään Kalervoa, saattohoitolasta en tiedä, mutta sinun mielenterveytesi ei poju ole parhain mahdollinen, hae nyt helvetti itsellesi apua, reppana.

Muuten todella huvittava tuo lause, et asu siinä missä sanoit ja Kalervon kämppä on edelleen vuokralla. Sinähän sanoit että se on sinun rakentamasi ja omistamasi se talo, olen sanonut että olen rakennuttanut talon sansiri nimisellä thaimaalaisella rakennusfirmalla.

Ja kyllä minä poju itse tiedän missä asun, olet samanaikaisesti tolla ja umpitollo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä asun siinä missä sanoin enkä edelleenkään tunne ketään Kalervoa, saattohoitolasta en tiedä, mutta sinun mielenterveytesi ei poju ole parhain mahdollinen, hae nyt helvetti itsellesi apua, reppana.

Muuten todella huvittava tuo lause, et asu siinä missä sanoit ja Kalervon kämppä on edelleen vuokralla. Sinähän sanoit että se on sinun rakentamasi ja omistamasi se talo, olen sanonut että olen rakennuttanut talon sansiri nimisellä thaimaalaisella rakennusfirmalla.

Ja kyllä minä poju itse tiedän missä asun, olet samanaikaisesti tolla ja umpitollo.

Mitäs poju, jos kuitenkin jatkaisit tuolla palstalla Maisan Sormus se on älyllesi hieman sopivampi paikka, 55555 reppana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hin Lek Faissa on taloja vuokrattavana hintaan 8000 THB kuukaudessa pitkällä sopimuksella. Thaimaan halvimpiin farankialueisiin kuuluva alue se missä Kalen kämppä on.

Resupetteri alkaako lääkkeet loppumaan, vai kilju, thaimaasta ja ha hinistä saa pienen rivarin vuokralle 3000 paaterolla, omakoti talo maksaa 8000 - 12.000 uima-altaalla 25.000 paateroa alkaen, pattayalla siis paratiisissasi vuokrat on noin 30 prosenttia halvempia.

Jos poju rohkeasti vaan vuokraamaan, jos massit siihenkään riittää...

En tiedä missä kalen kämppä on, sen enempää kuin missä tämä herra on epäilen että hän on samanlainen mielikuvituksesi luoma hahmo onkopoika ja sika amalia...

Muuten ihan piruuttani hain kalervo nimistä henkilöä hua hinistä yksi sellainen löytyi, fb:stä, mutta hän on jo vanhamies, minuun verrattuna... eikä hän ole koskaan asunut täällä ympäri vuoden, saati vuokrannut taloaan kenellekään, eikä asu hin lek fai:ssa vaan kanava kadulla, joka on kaukana hin lek faista, miehen sukunimi alkoi muistaakseni S kirjaimella, mutta toisaan en tunne häntä. Olet sinä poju oikeasti hullu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Resupetteri alkaako lääkkeet loppumaan, vai kilju, thaimaasta ja ha hinistä saa pienen rivarin vuokralle 3000 paaterolla, omakoti talo maksaa 8000 - 12.000 uima-altaalla 25.000 paateroa alkaen, pattayalla siis paratiisissasi vuokrat on noin 30 prosenttia halvempia.

Jos poju rohkeasti vaan vuokraamaan, jos massit siihenkään riittää...

En tiedä missä kalen kämppä on, sen enempää kuin missä tämä herra on epäilen että hän on samanlainen mielikuvituksesi luoma hahmo onkopoika ja sika amalia...

Muuten ihan piruuttani hain kalervo nimistä henkilöä hua hinistä yksi sellainen löytyi, fb:stä, mutta hän on jo vanhamies, minuun verrattuna... eikä hän ole koskaan asunut täällä ympäri vuoden, saati vuokrannut taloaan kenellekään, eikä asu hin lek fai:ssa vaan kanava kadulla, joka on kaukana hin lek faista, miehen sukunimi alkoi muistaakseni S kirjaimella, mutta toisaan en tunne häntä. Olet sinä poju oikeasti hullu.

Ei ole Pattayalla noin halpaa mutta samalla rahalla saa Pattayalta aina paremman ja uudemman kuin hutsulan nevadasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole Pattayalla noin halpaa mutta samalla rahalla saa Pattayalta aina paremman ja uudemman kuin hutsulan nevadasta.

Voi voi pattaya on joka suhteessa hua hiniä halvempi asunnot, ruoka ja rätit, lisäksi kohteet on täällä uudempia, yleensä uusia. Ole poju uskossasi vahva, tietoon asti ei kykysi riitä.

• Anonyymi

Moi moi vaan kaikille tasapuolisesti!

Hra Nazin aloitus aikaansaanut on minun mielestäni mielenkiintoista keskustelua.
      Haluaisinkin kiittää erikseen - jos sallitaan - Hra Nazia aloituksestaan ja erikseen erittelemättä tasapuolisesti kaikkia keskusteluun osallistuneita. Kiitos.

Pahoittelen jos nyt kysymäni jonkun tai joidenkien mielestä vie keskustelua harhapoluille, mutta haluaisin nyt kuitenkin kysyä tarkentavan kysymyksen tuolla yllä esitettyyn väitteeseen, jos sallitaan. Kiitos.

Anonyymi (25.01.2020 17:15) antaa ymmärtää että 2010 on rikkonut 2 perhettä. Minä en ole aiemmin lukemani perusteella huomannut, että 2010 olisi tällaiseen tekoon syylliseksi tuomittu. Ystävällisesti haluaisinkin nyt pyytää väitteen esittäjän perustelemaan väitteensä, jos hän tähän suinkin pystyy? Toki vain suora kopio siitä mitä 2010 on kirjoittanut voisi selventää tätä asiaa. Kiitos.

T: Kääläppi

• Anonyymi

Suosittelen Kääläpille kielen valkaisua, sekä palstakirjoitusten lukemista ilman valikoivaa suodatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen Kääläpille kielen valkaisua, sekä palstakirjoitusten lukemista ilman valikoivaa suodatusta.

Moi moi taas kaikille tasapuolisesti!

Anteeksi vaan Anonyymi (Eilen19:16) mutta nyt en saata ymmärtää tuota ymmärtääkseni ilkeällä mielialla minulle osoittamaasi suositusta. Anteeksi.

Miksi minun nyt pitäisi valkaista kieleni?
        Hra Nazia kiittää halusin vain tästä, että on tämän aloituksen tehnyt, en muusta.
        Tasapuolisesti kiittää halusin kaikkia keskusteluun osallistuneita.
        Millasta siis tämän palstan lukeminen valikoivaa suodatinta käyttäen on siis oikeastaan ollut minun kohdaltani, kerro?

"Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?"

T: Kääläppi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen Sensei-Amalia-Numballia vastaamaan Kääläpin kysymykseen.
        Eli missä on luettavissa tuomio tästä, että 2010 on rikkonut kaksi perhettä?
        Mistä rva S-A-N voi tietää, että juuri 2010 on nämä perheet rikkonut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuhan lerbuusi itkee yksin katkeruuksissaan. Jätetty ja sairastunut. Ite kertoilee hän numpaalina jättäneensä suomiperheen kun lapset oli 4 ja 7 vuotiaita. Ei ole numpaalia tuosta asiasta soimannut, syystä että on sama sankari joka ennen asui kalen kämpässä hin lek fain halvassa slummissa 8000 patia kuussa vuokralla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmatta rikkomassa heikkohermo.

• Anonyymi

Mitä tätä palstaa nyt vähän aikaa on seurannut niin tämä nimimerkki 2010 vaikuttaa juuri tyypilliseltä reppanalta, joka yrittää päteä Thaimaan tietämyksellään täällä. Todellisuudessa ei ole mitään syvempää tietoa tai tajua koko kulttuurista. Ja miten voisikaan olla, jos kokemusta on lähinnä Pattayan ns. low class luokan kanssa hengaamisesta. Nainut sieltä jonkun onnettoman ja Isaaniin ehkä koti rakennettu. Siellä kylän ukkojen kanssa khao laon kittaamisesta riisi pellon laidalla on kuviteltu opitun Thaimaan kulttuuria. Todellisuudessa thaimaalaiset ovat taikauskoisia niinkuin, joku tuossa ylempänä totesikin. Uskovat kummituksiin ja kaiken maailman henkiin ja mustaan magiaan. Sillä on hyvin vähän, jos ollenkaan mitään tekemistä Buddhalaisuuden kanssa. Jopa nuoret naiset varsinkin tuossa alemmassa yhteiskuntaluokassa ovat yllättävän taikauskoisia. Sen näkee hyvin täällä Suomessakin asuvien thaimaalaisten keskuudessa, koska suurin osa heistä on kouluttamattomia ja tie länteen on käynyt avioliiton kautta.
      Thaimaasta löytyy myös selkeästi ylempi luokka, jonka kanssa on tullut kanssa paljon oltua kanssakäymisessä, kun Bangkokissa paljon joutui työn puolesta matkustamaan. He eivät ole läheskään niin taikauskoisia, vaikka temppeleissä hekin toisinaan käyvät lahjoja viemässä. Tuossa luokassa olevista naisista tosin 2010 kaltaisten junttien on turha edes haaveilla. Ne ottaa miehet siitä joukosta, joka menee puku päällä aamulla pankkiiriliikkeeseen töihin etc. Oma vaimo oli ns keskiluokasta ja tunnen hyvin paljon thaimaalaisia kaikista yhteiskuntaluokista. Olen ryypännyt khao lakia isaanissa ukkojen kanssa ja konjakkia pankkiirien kanssa Bkk:ssa. Kaikki hienoja ihmisiä, enkä väheksy ketään. Mutta jonkun juntin mikä on nainut baaritytön on turha tulla tänne opettamaan mitä on Thaimaan kulttuuri tai heidän suhtautuminen Buddhalaisuuteen tai uskontoon, jos omat kokemukset on akselilla Pattaya-Isaan, eikä ole tehnyt vuosia töitä thaimaalaisten kanssa ja elänyt oikeasti siinä maailmassa.

• Anonyymi

Vantaan homppi taas kännissä uhoamassa sunnuntai-iltana. Yläluokan kanssa tietenkin asioinut Thaimaassa ja uskonnot on hallussa. Laatua ja kastia kuten aina korkeatasoisesti tietenkin. Sen verran tiedän Thaimaan rikkaista että he ovat ihan yhtä taikauskoisia kuin köyhätkin. Liiketoimet siunataan tiuhaan. Edesmennyt King Powerin perustaja miljardööri oli erityisen uskonnollinen mies. Kuningassuku on buddhalaisuuden perikuva. Rikkaiden seremoniat ja juhlat siunataan aina munkkien toimesta. Et ole kuule Vantaan kelapoju Thaimaata nähnytkään. Ryypännyt kyllä olet, se uskotaan kyllä.

• Anonyymi

No nyt tuli sellasta tekstiä että oksat pois.
        Kommentoijalle kiitos, tuollaista tekstiä tällä palstalla kaivataan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt tuli sellasta tekstiä että oksat pois.
        Kommentoijalle kiitos, tuollaista tekstiä tällä palstalla kaivataan.

Todella hyvä kirjoitus Dillen ryhtyen AasiTravelliinoksi.

• Anonyymi

Montako vaimoa ja/tai rakastajarta alottajalla on kun ihailee Thaimaan multi-vaimo/rakastaja perinnetta?
      >Historically, polygamy and the taking of royal consorts was used by Thailand's royals to assure the allegiance of powerful families across the provinces of the large kingdom<

• Anonyymi

Kokematon pattayan poika luulee että vuokramorsian on harrastaa buddhalaisuutta käydessään henkien talolla antamassa uhrilahjan, ei ole se perustuu vanhaan uskomukseen että henkiä pitää hyvittää, antaa ruokaa ja juotavaa että pysyvät poissa sähläämästä ja vaikeuttamassa uhrilahjan elämää, toivovat että seuraava vuokralainen ei olisi suomalainen kahdenviikon miljonääri, vaan tulisi uljas prinssi noutamaan prinsessansa valkoisella ratsulla, kyllä pattayarakas on hölmö.

• Anonyymi

Juuh. Ja sitten jos ja kun, se kokematon pattayn poika, se kun saattaa kännissä täräyttää pyyhkäistä jotain Amaliaa hanuriin... Niin.. Uutinen tapahtuneesta kiirii alta aikayksikköjen ilmankitkaa halveksimatta Hui Haihin aiheuttaen tiettyä värinää ja tuhinaa miljonäärin ja väkivallan ammattilaisen nenäkarvoissa.... ja jo kohta taas taittuu kuudeskerta vuodessa senssukalla Pattayalle.

• Anonyymi

Tästä avauksesta innostuneena juttelin tyttöni kanssa hetki sitten. Hän kertoi olevansa uskonnollinen, ja kysyin mihin hän oikeasti uskoo. Kysymys oli ilmiselvästi vaikea, sielunvaellus oli ainoa selkeä uskon kohde.
      Kerroin pintaraapaisun siitä, mitä nykyään tiedämme maailmasta. Häntä kiinnosti, mutta yllätys oli että hän sanoi sen olevan liian vaikea asia.
      Hän on buddhisti, joten Jumalaa hänellä ei ole koskaan ollut.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5353
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2795
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      11
      2420
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      597
      2054
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      123
      1766
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1352
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1335
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1118
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      396
      1069
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1057
    Aihe