Lapissa tuotetaan poronlihaa

Anonyymi

Minne se kaupataan?

19

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etelä-Suomessa on tarjolla vain pakstettua jänteikästä poronviilulihaa.

    • Anonyymi

      Vievät kehitysmaihin ruoka-apuna. Valtio kustantaa.

      • Anonyymi

        >>Vievät kehitysmaihin ruoka-apuna. Valtio kustantaa.

        PORRRRVARIN PÖYTIIN, älä luulekaan, että sopulille ja mokulle palaakaan !


    • Anonyymi

      Poronhoito perustuu maataloiden tapaan myös jokavaiheisiin valtion maksamiin tukiin ja avustuksiin, joten poronlihan markkinoinnin voi aivan hyvin unontaa. Eihän maataloudestakaan juuri myytävää lähde, koska tuki on ammatti.

      • Anonyymi

        Tuki on kaikki mitä surkeassa suomessa on mitään bisnestä. Ulkomaiset sijoittajatkin sijoittavat vain "oikeasti kannattavaan" bisnekseen, joka tarkoittaa terveydenhuoltoa ja vanhustenhuoltoa, joka maksaa laskut verovaroilla, eli rahat saa varmasti.

        Kokkareet hoitaa huostaanotettuja lapsia, ja omilla tileillä on minimissään 3 miljoonaa euroa, kun joka lapsi tuottaa verovarakassasta 550 euroa per päivä.

        Työttömyysluukuilla olevat aloittavat hetkeksi "yrityksen" joka loppuu samantien kun starttiraha lakkaa juoksemasta.

        Sosialismi vaatii niin korkeita hintoja että ulkomainen ostaja ei osta eikä maksa, jos ei sosialismista luovuta ulkomaisen ostajan hyväksi siten että suomi firma voi laskea kauppahinnan samalle tasolle kuin kilpailijamaakin tarjoaa.

        Ei suomessa ole mitään jäljellä tehdä. Kaikki on ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuki on kaikki mitä surkeassa suomessa on mitään bisnestä. Ulkomaiset sijoittajatkin sijoittavat vain "oikeasti kannattavaan" bisnekseen, joka tarkoittaa terveydenhuoltoa ja vanhustenhuoltoa, joka maksaa laskut verovaroilla, eli rahat saa varmasti.

        Kokkareet hoitaa huostaanotettuja lapsia, ja omilla tileillä on minimissään 3 miljoonaa euroa, kun joka lapsi tuottaa verovarakassasta 550 euroa per päivä.

        Työttömyysluukuilla olevat aloittavat hetkeksi "yrityksen" joka loppuu samantien kun starttiraha lakkaa juoksemasta.

        Sosialismi vaatii niin korkeita hintoja että ulkomainen ostaja ei osta eikä maksa, jos ei sosialismista luovuta ulkomaisen ostajan hyväksi siten että suomi firma voi laskea kauppahinnan samalle tasolle kuin kilpailijamaakin tarjoaa.

        Ei suomessa ole mitään jäljellä tehdä. Kaikki on ohi.

        Lisäksi näissä "oikeasti kannattavissa yrityksissä" puuttuu kaikki eteenpäinvievä ja kehitystä aikaansaavat elementit.

        Ei tarvita tuotekehittelyä, laadunkehittelyä, hyvää palvelua, markkinointiponnisteluja, EI MITÄÄN.

        Kaikki tulee itsekseen kuin manulle illallinen, kun verovarakassasta maksetaan, ja ostajakunta, lastenhoito ja vanhukset, ovat automaattinen kysyntä.

        Ei tarvitse kuin rokottaa hintaa niin paljon kuin sielu sietää, ja HYVÄVELJET sopivat ja jakavat pottia keskenään.

        SUOMEN LORUT OVAT LOPPU! Sotaa ja kapinaa odotellessa.....


    • Anonyymi

      Mielikuvitus ruokaahan säkin syöt.

      • Poronliha ei ole mitään mielikuvitusruokaa.


    • Anonyymi

      Sääskien rokottama poroelo . Siinä roikkuu nahka luiden ympärillä sitkaksta lihaa se vain on , syötäväksi susille ja ahmoille sopivaa ja sieltä petokorvauksiin .

      • Anonyymi

        Häränliha sopii siihen tarkoitukseen, mutta vaamin, vasojen ja hirvaan liha on parasta herkkuani.

        Aloittajalle vastaus saman tien:
        Polarica ostaa enemmistön myytävästä poronlihasta. Lisäksi on pienteurastamoja.


    • Anonyymi

      Jos lantalainen haluaa kunnollista poron lihaa, niin täytyy ostaa tai ottaa koko ruho.

      • Anonyymi

        Ruotsin puolelta Karesuvannosta saa pienempiäkin eriä jos on käyntiä siellä päin.


    • Anonyymi

      Ne kaupataan itselle sillä tavalla, että poro tapetaan ja leikataan siitä parhaat palat itselle ja tuttaville ja raato vedetään moottorikelkalla kairaan susien syötäväksi ja sitten siitä nostetaan valtion petovahinko korvaus kun sudet ja ahmat ovat käyneet syömässä raatoa. On ne aslakit sellaisia vekkuleita että.

    • Anonyymi

      Ikinä en ole saanut maistaa missään.

      Itselläni ei ole yli 50 euroa kilo tai jotain maksavaa lihaa edes tullut mieleen ostaa.

      • Kannattais maistella ja ottaa säännölliselle ruokalistalle. Poronlihan vitamiinit ja hivenaiheet peittoavat kaikkien muiden eläinten lihat ja poronlihan valitettavan pieni rasvapitoisuuskin auttaa alentamaan sitä huonolaatuista kolesterolia.
        Eikä yli 50 €/kg maksa poronlihasta juuri muut kuin jalosteet, tai ehkä fileet ja paistien parhaimmat osat.


    • Anonyymi

      Ylimystön, eliitin herkkua.

      Ei sovi tavallisen kansan kukkarolle.

    • Anonyymi

      Eikös tuo liha tunnettu ennen nimellä, tsernobil liha?

      • Eipä tahdo löytyä edes mitattavia määriä ja on jo kauan sitten jäänyt 1500 kertaisesti alle raja-arvojen.


    • Anonyymi

      Poronliha menee vientiin. Teurastajat saavat isot rahat lihasta. Ei ne poroisännät pääse rikastumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe