Selittäkää joku rahastojen vuosituotto?

Anonyymi

Esimerkiksi OP Amerikka tai Seligson Pohjois-Amerikka, molemmissa oli omien kertomiensa mukaan viime vuonna yli 30% tuotto, tarkoittaako että jos olisin 2019 alussa pistänyt rahaa (vaikka 1,000,000e) sinne niin vuoden aikana olisi oikeasti tullut 30% tuotto ( 300,000e) - hallintokulut vai onko siinä joitain kusetusta rivien välissä?

2

141

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noin se menee !
      ei siinä sen kummempaa.... ite laitoin 10kk sitten vastaavanlaiseen 20 000 euroa ja korkoa tuli 10kk aikana 15% ja pankki otti siitä 2% kuluja. Aika paljon pankki otti, mutta eipä tarvinnut tehdä itse mitään asian kanssa, siis annoin pankin sijoittaa ne minne haluu ja hallinnoida sijoituksia (eniten pankilla oli sijoitukset ameriikassa). Enemmän sain kuin olisin rahoja pitäny pelkästään tilillä.

• Anonyymi

Noista voi tienata, ja viime vuosi oli varmasti erittäin hyvä vuosi. Ne vuosituotot vaihtelee tosi paljon, että kannattaa varmaan välillä myös myydä.
      Itse tykkään sijoittaa omat rahani itsenäisesti ja seuraan markkinoita. Toiset tekee eri tavalla, kumpikaan ei varmasti ole väärin. Toi vertailuindeksi on vaan seurannut niin täysin mainittuja rahastotuottoja 10 vuotta, että suurta voittoa on aika turha tavoitella niin kuin joskus 15 vuotta sitten.
      Ilman muuta, jos rahaa on säästöön, niin noihin rahastoihin (vaikka ulkomaille) kannattaa sijoittaa. Parempihan se on yhteiskunnallekin, että ihmiset sijoittaa rahastoihin ja säästää, eikä vaan osta liian kalliita autoja ja asuntoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      381
      894
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      186
      676
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      670
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      625
    7. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    8. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      62
      606
    9. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      35
      604
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      567
    Aihe