Mistä sprayhood?

Nopsajalka

Onko tietoja, mistä kannattaisi kysellä veneeseen sprayhoodia? Ruotsissa valmistajia on kymmenittäin, mutta Etelä-Suomesta ei tunnu löytyvän kuin muutama, joista ainostaan yksi (MP-Venekuomu) on siinä määrin aktiivinen, että viitsii vastailla tiedusteluihin. Tässä monopolitilanteessa ei kuluttaja pääse pahemmin hintakilpailusta hyötymään.

27

12338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viki

      Lappeenrannan satamassa veneilijöitä ja autoilijoita palveleva verhoilualan erikoisliike. Valmistaa venekuomuja, sprayhoodeja, autoverhoiluja, suojapeitteitä ja teollisuustekstiilejä sekä myy tarvikkeita ja Modul-system -huoltoautokalusteita. Avoinna ma-pe klo 8.00-16.30.

      Yhteystiedot:

      Verhoilu-Seppo
      Satamatie 11
      53900 Lappeenranta
      puhelin (05) 4122191 tai 0400-658 770
      fax (05) 4516341

      • seilori

        sprayhoodit noin 30-jalkaiseen paattiin mahtaa olla?


      • seilori kirjoitti:

        sprayhoodit noin 30-jalkaiseen paattiin mahtaa olla?

        Tilasin itse vene-messuilta va-varusteelta (http://www.va-varuste.fi/), putiikki sijaitsee Kuopiossa ja toimittaa kuomut joko kaavojen tai toimitettujen mallien mukaan.
        29-jalkaisene veneeseen hinta-arvio oli n. 300€. Toimitusaika on tähän aikaan vuodesta vain turkasen pitkä, lupailivat touko/kesäkuun vaihteeseen minulle.


      • seilori
        jrk001 kirjoitti:

        Tilasin itse vene-messuilta va-varusteelta (http://www.va-varuste.fi/), putiikki sijaitsee Kuopiossa ja toimittaa kuomut joko kaavojen tai toimitettujen mallien mukaan.
        29-jalkaisene veneeseen hinta-arvio oli n. 300€. Toimitusaika on tähän aikaan vuodesta vain turkasen pitkä, lupailivat touko/kesäkuun vaihteeseen minulle.

        Kiitos vinkistä! Uusi puomipeite on sitten varmaan vähän halvempi kun ei ole niin paljon leikkauksia.


      • seilori kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Uusi puomipeite on sitten varmaan vähän halvempi kun ei ole niin paljon leikkauksia.

        Itseasiassa tilasin senkin.. Kustannusarvio oli yllättäen samansuuruinen kuin sprayhoodilla. Ilmeisesti kankaan hinta vaikuttaa asiaan - puomipeitteeseen menee kuitenkin enemmän kangasta (pitempi pätkä ja metritavaraa).


      • Sprayhoodin
        jrk001 kirjoitti:

        Tilasin itse vene-messuilta va-varusteelta (http://www.va-varuste.fi/), putiikki sijaitsee Kuopiossa ja toimittaa kuomut joko kaavojen tai toimitettujen mallien mukaan.
        29-jalkaisene veneeseen hinta-arvio oli n. 300€. Toimitusaika on tähän aikaan vuodesta vain turkasen pitkä, lupailivat touko/kesäkuun vaihteeseen minulle.

        purkariin VA-Varusteelta viime kesänä ja hyvin on pelittäny.Helppo asentaa ja siistin näkönen.Ymmärrän miksi tilausajat menee pitkiksi kun on käynyt kattoo millasella kiireellä siellä tehdään Bellalle ja muille venemerkeille kuomuja,ei tahdo aika riittää yksitäisten kappaleiden väsäämiseen.Eli kannattaa tilata ajoissa talvella niin saa sen sitten kevääksi.


      • skiglaaja.
        Sprayhoodin kirjoitti:

        purkariin VA-Varusteelta viime kesänä ja hyvin on pelittäny.Helppo asentaa ja siistin näkönen.Ymmärrän miksi tilausajat menee pitkiksi kun on käynyt kattoo millasella kiireellä siellä tehdään Bellalle ja muille venemerkeille kuomuja,ei tahdo aika riittää yksitäisten kappaleiden väsäämiseen.Eli kannattaa tilata ajoissa talvella niin saa sen sitten kevääksi.

        Mulla myös VA-varusteelta. Hyvin istuu, ja sisältää monta mietittyä yksityiskohtaa; erillinen tartuntakahvaputki hirvennahalla (ei likaa itse kangasta, tukeva ottaa kiinni, sivussa "mobiili"taskut tölkkitaskut. Saahan nämä varmaan joka valmistajalta kunhan osaa pyytää. Venetexiä olen myös käyttänyt tyytyväisenä.


      • skiglaaja.
        skiglaaja. kirjoitti:

        Mulla myös VA-varusteelta. Hyvin istuu, ja sisältää monta mietittyä yksityiskohtaa; erillinen tartuntakahvaputki hirvennahalla (ei likaa itse kangasta, tukeva ottaa kiinni, sivussa "mobiili"taskut tölkkitaskut. Saahan nämä varmaan joka valmistajalta kunhan osaa pyytää. Venetexiä olen myös käyttänyt tyytyväisenä.

        Sori, piti kehua EL-TUOTETTA (ei VA-varuste). Sieltä on nykyinen sprayhood.


    • JoJo

      Menepä osoitteeseen http://www.keltaisetsivut.fi/ ja anna hakusanaksi "venekuomuja". Tulee aika monta vaihtoehtoa.

      MP-venekuomu on kyllä erinomainen liike. Olen itse ollut erittäin tyytyväinen heidän palveluihinsa. Toinen paikka, jota olen kuullut kehuttavan on AS-kuomu (http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gwi679/gSks/gwx/?model=ad.gws&ridm=41177555&adnu=G041797&file=base_83/g041797&dirs=tur lou). Olisin itsekin ottanut sprayhoodin täältä ellei MP-venekuomulla olisi ollut valmiita kaavoja veneeni sprayhoodiin.

    • pujevene fortissimo

      Venetex Turusta ainakin oli ainoa joka alkoi mulle tekemään. Tilasin syksyllä ja mitat otettiin marraskuussa, kerran sovitettiin paikalle joulukuussa ja lopullinen sovitus kun tästä ilmat lämpee.
      Mp kuomusta ei tullut kunnon tarjousta kun kyselin edellisen vuoden kevätpuolella, toinenkin
      tekijä lupaili mutta ei tullut koskaan paikalle.

    • Kimmo

      Helsingistä, Puotilasta löytyy Covertop oy. Osoite Meripellontie 11. Puh.numeroa en muista.
      On tosi pätevä kaveri. Tekee kuomut, sprayhoodit ja puomipeitot. Meillä on 12 vuotta vanha sprayhood ja puomipeitto, Covertopin tekemät, molemmat vielä täysin iskussaan.

      • Jussi

        Lappeenrannasta löytyy myös EL-Tuote, joka tekee nykyään paljon kuomuja esim. Finngulfeihin. Nettiosoite www.eltuote.com.


      • Petetty
        Jussi kirjoitti:

        Lappeenrannasta löytyy myös EL-Tuote, joka tekee nykyään paljon kuomuja esim. Finngulfeihin. Nettiosoite www.eltuote.com.

        Eipä tullut koskaan paikalle edes mittoja ottamaan lukuisista lupauksista huolimatta.


      • siis Puotilaan

    • cj-mit

      Mikä on veneesi malli? Saan ehkä teetetty sinulle halvemmalla.

      • Petetty

        Otin jo yhteyttä MP-Kuomuun ja heillä on olemassa valmiit kaavat ainakin johonkin Maestro 31-malliin. Mikäli kaava on sopiva (pyysivät lähettämään vähän tarkempia tietoja ja kuvia, että voivat tarkistaa asian), toimitus onnistuu jo elokuussa. Katsotaan kuinka käy.


      • Petetty
        Petetty kirjoitti:

        Otin jo yhteyttä MP-Kuomuun ja heillä on olemassa valmiit kaavat ainakin johonkin Maestro 31-malliin. Mikäli kaava on sopiva (pyysivät lähettämään vähän tarkempia tietoja ja kuvia, että voivat tarkistaa asian), toimitus onnistuu jo elokuussa. Katsotaan kuinka käy.

        Niin, sen firman virallinen nimi on MP Venekuomu, linkki sivuille http://www.mp-venekuomu.com/
        Vaikuttaa ainakin lupaavalta ja hinta ilman asennusta oli itse asiassa vähän edullisempikin, kuin lappeenrantalaisen pyytämä.


      • Anonyymi

        Flipper Futura on malli


    • teettänny.

      Lahdessa on Kuomu Jussi. Hän tekee hyvää työtä.

    • kuomu ja peite

      Kuomu-ja peitepalvelu Hosio Hämeentie 6 a 16 6:krs on muuttanut johonkin toiseen osoitteeseen.

      • muuttanut

        Hosio on varmaan muuttanut uuteen osoitteeseen, kun kukaan ei enää tullut käymään vanhassa. Sen verran surkeaa palvelua!


      • Hosioanna
        muuttanut kirjoitti:

        Hosio on varmaan muuttanut uuteen osoitteeseen, kun kukaan ei enää tullut käymään vanhassa. Sen verran surkeaa palvelua!

        Hosio täysi pelle koko äijä. Tekisi vaan itselleen ruumisarkkuhoodin


    • Sleipner

      Hartik sails teke myös sprayhoodija puh 0400896750

    • eiVA-Varuste

      Älä nyt hyvä ihminen ainakaan VA-varusteelta osta. Minä tein sen virheen edellisessä veneessäni. Lähetin vanhan malliksi marraskuussa ja kerroin, että se on vähän liian pieni, kutistunut. Venenäyttelyssä VA-Varusteen osastolla valehdeltiin päin naamaa, että on työn alla se kuomu. Eipä ollut edes aloitettu - ei edes entistä ollut purettu, kun soitin pari viikkoa näyttelyn jälkeen ja ihmettelin viipymistä. No tuli kuomu noin kaksi kuukautta myöhässä luvatusta toimitusajasta toukokuun puolessa välissä. Oli liian pieni, ei mennyt paikalleen. Otin kuvia joka puolelta ja mailasin kuvat ja palautin kuomun. Meni kuukausi (!!!) ja tuli kuomu. Oli väärin tehty, etuosa ei istunut kunnolla. VA Varuste ei ollut ensin kiinnostunut korjaamisesta, mutta lopulta lähetti kiristyshihnat, joilla sprayhoodin sai kireälle. Ei puhettakaan mistään korvauksesta tai myöhästymissakosta. Työkaverini teki seuraavana talvena saman virheen, kuomu tuli myöhässä, oli liian pieni ja seuraava tuli veneilykauden jo ollessa kohta puolessa. Erinomaisen palvelun nykyisen kuomuni korjauksesta sensijaan sain Tmi Marjuh :lta Turusta. Tekee myös uusia kuomuja ja Sprayhoodeja. Marjuh :in aikataulu piti hyvin ja hinta oli tarjouksen mukainen.

    • Anonyymi

      Miksi tuommonen pitää olla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe