Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Alkeiskurss aialkanut.

Anonyymi

"Koska hiilihydraattipitoinen ruoka muuttuu syömisen jälkeen verensokeriksi, on tärkeää valita hyviä, hitaasti verensokeria nostavia, ravintorikkaita hiilihydraattipitoisia ruokia. Hyvä hiilihydraattilähde siis sisältää muutakin kuin puhdasta hiilihydraattia. Huono hiilihydraattilähde puolestaan on puhdasta hiilihydraattia ja se muuttuu nopeasti verensokeriksi."

Miksi ihmeessä häätyy syödä sellaista joka nostaa sokuritasoa ja sitten insuliinilla manata sitä pirua poikkeen kropasta?

"Diabetes on valtimosairaus. Se tarkoittaa, että diabeteksen hoidossa on tärkeää hoitaa myös sydämen ja verisuonten terveyttä.
Ravintorasvan laatu ja suolan määrä vaikuttavat sydämen ja verisuonten terveyteen. Suolaa voi korvata muilla mausteilla: kuvassa laakerinlehti, kuivatut yrtit, curry tai kurkuma."

Tää on ihan uus juttu notta diabetes ja valtomotauti oli yks ja sama asia?

Viimosia tietoja notta ku syöpötellään hiilareita joita kroppa ei kykyne hoitelemaan niin siellä sitten nousee trileseriinit taivaisiin . Sehän kiertää verisunistossa ku parempikin laukkuryssä jakaen vaihtelevalla menestyksellä itsestään osasia. Ja se turmion tie on notta sen toiminta (mitä se lienee?) aiheuttaa valtimon seinämään vaurion jota ystävämme kalkki ja kolesteroli tuloo paikkaamaan.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivot toimii pelkästään glukoosilla. Sitä saadaan helpoimmin ja parhaalla hyötysuhteella hiilihydraatista. Ei siis tarvitse syödä lihottavia ruokia.

      • Anonyymi

        "Aivot toimii pelkästään glukoosilla. Sitä saadaan helpoimmin ja parhaalla hyötysuhteella hiilihydraatista. Ei siis tarvitse syödä lihottavia ruokia."

        satutunti on alkanut?


    • Ainoastaan huonot hiilihydraattit nostavat triglyseridejä. Jos karppaaja syö päivässä 200 g rasvaa niin tuo on noin 800 mmol. Verta on noin 5 litraa ja rasvan käsittelyyn menee ehkä 16 tuntua. Tuosta laskien karppaajan keskimääräinen triglyseridit on 800/5/16 mmol/l eli 10 mmol/l. Vuorokauden keskiarvo sitten jotain 7 mmol/l. Hyvien hiilihydraattien syöjällä triglyseridit paljon matalammat.

      Diabeteksen ongelmana on se, että maksa tuottaa liikaa glukoosia eikä se mene minne pitäisi, ei ravinnon hiilihydraatti.

      • Anonyymi

        "Koska hiilihydraattipitoinen ruoka muuttuu syömisen jälkeen verensokeriksi, "

        Tämän mukaan myös hyvät hiilarit. Mulla kropan käsittelykyky on 2grammaa tunnissa joten 50grammaa vuorokaudessa on maksimi oli hyvii, pahoja tahi rumia. On turha uskotella muut.


        Sun mukaan... "Hyvien hiilihydraattien syöjällä triglyseridit paljon matalammat."

        Miten ihmeessä väität tämmöstä? Akan tytön rimpula syöpi täysin virallisten oppien mukaan ja kyseinen arvo ompi 3. Kaiken lisäksi käyttää hyvin varovasti siemenöljyjä. Mulla oli kaksi ja hiilarit huitsi hapelikkoon niin on ollut nytten yhden alle.


        Kokeileppa täyspäisen ihmisen rehellisyyttä niin sussa vois olla jotin uskottavaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Koska hiilihydraattipitoinen ruoka muuttuu syömisen jälkeen verensokeriksi, "

        Tämän mukaan myös hyvät hiilarit. Mulla kropan käsittelykyky on 2grammaa tunnissa joten 50grammaa vuorokaudessa on maksimi oli hyvii, pahoja tahi rumia. On turha uskotella muut.


        Sun mukaan... "Hyvien hiilihydraattien syöjällä triglyseridit paljon matalammat."

        Miten ihmeessä väität tämmöstä? Akan tytön rimpula syöpi täysin virallisten oppien mukaan ja kyseinen arvo ompi 3. Kaiken lisäksi käyttää hyvin varovasti siemenöljyjä. Mulla oli kaksi ja hiilarit huitsi hapelikkoon niin on ollut nytten yhden alle.


        Kokeileppa täyspäisen ihmisen rehellisyyttä niin sussa vois olla jotin uskottavaa!

        Tuskimpa vaimosi kuuluu siihen alle 10%, joka elää ravitsemussuosituksien mukaan. Varsinkaan kun kerrot että käyttää siemenöljyjä hyvin varovaisesti. Ravitsemussuosituksissa kun suositellaan monityydyttymätöntä (5-10E%) ja kertatyydyttymätöntä rasvaa (10-20E%).

        Vaimosi ei siis syö laisinkaan tai hyvin vähän vaaleaa viljaa, perunaa tai sokeria mutta syö paljon täysjyvää?

        Minulla on triglyseridit yhden kieppeissä, täysjyvällä.

        Tämmöiset voi lukea hyvien hiilihydraattien vaikutuksesta 'Whole-grain and blood lipid changes in apparently healthy adults: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled studies.'.

        Suomalaista tekstiä löytyy Terveyskirjastosta 'Veren triglyseridit (rasvat)'.


      • Anonyymi

        "Ainoastaan huonot hiilihydraattit nostavat triglyseridejä. Jos karppaaja syö päivässä 200 g rasvaa niin tuo on noin 800 mmol. "

        tyypillistä luulohin perustuvaa roskaa.


    • Anonyymi

      Jaahas onkos se niin,että ruisleipä hyvä ranskanleipä huono noin pikaotolle noi hiihydraatit?

      • Anonyymi

        Ei ne kumpikaan mitään terveelle ihmiselle, mutta sokeritautiset on eri juttu. Hiilarit. Ja proteiini joka menee yli sen 2grammaa *elopainon eli solujen uusiutumiseen. . loput muuttuvat glukoosiksi. Eli energia otetaan rasvoista.

        Näin mulla menee. On vihjettä notta inskalla alennettu sokeritaso ei .. eli seuraamuksena on sitten ne jälkivaivat..näkö amputointi... sydärit.


      • Jeps. Huonoja hiilihydraatteja ovat sokeri (ml. hunaja ja mehut), vaalea vilja ja peruna. Hyviä taas täysjyvä, kasvikset ja hedelmät. Erityisen paha on vaalea höttöleipä. Olipa siis diabeetikko tai terve. Höttöleipä nostaa verensokeria nopeammin kuin pussisokeri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kumpikaan mitään terveelle ihmiselle, mutta sokeritautiset on eri juttu. Hiilarit. Ja proteiini joka menee yli sen 2grammaa *elopainon eli solujen uusiutumiseen. . loput muuttuvat glukoosiksi. Eli energia otetaan rasvoista.

        Näin mulla menee. On vihjettä notta inskalla alennettu sokeritaso ei .. eli seuraamuksena on sitten ne jälkivaivat..näkö amputointi... sydärit.

        Pistäpä todisteita siitä että insuliinilla hyvänä pidetty sokeritasapaino aiheuttaisi silmäpohjarappeumaa, amputointeja tai sydänkohtauksia. Huono hoitotasapaino aiheuttaa niitä varmuudella.

        Epäilisin että tietosi ovat peräisin Heikkilältä.


      • No jos pistäisit todisteita siitä, että hyvässä hoitotasapainossa oleva diabetes johtaisi elinvaurioihin.

        Elinvaurioita ennustaa hyvin HbA1c.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        No jos pistäisit todisteita siitä, että hyvässä hoitotasapainossa oleva diabetes johtaisi elinvaurioihin.

        Elinvaurioita ennustaa hyvin HbA1c.

        "Elinvaurioita ennustaa hyvin HbA1c."

        Elinvaurioita aiheuttaa liian korkeat ja liian matalat verensokerit joita et ktseisellä testillä huomaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Elinvaurioita ennustaa hyvin HbA1c."

        Elinvaurioita aiheuttaa liian korkeat ja liian matalat verensokerit joita et ktseisellä testillä huomaa.

        Elinvaurioita aiheuttaa kakkosilla lähinnä pitkään korkealla oleva verensokeri. HbA1c kuvastaa punasolujen sokeristumista joka on ihan sama menetelmä jolla muutkin solut vaurioituvat.

        Vekuhan täällä väittää että hyvästä hoitotasapainossa huolimatta Elinvaurioita tulee. En sitten tiedä mihin hän perustaa väitteensä.

        Elinvaurioiden määrä lisääntyy jyrkästi kun HbAic nousee.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Elinvaurioita aiheuttaa kakkosilla lähinnä pitkään korkealla oleva verensokeri. HbA1c kuvastaa punasolujen sokeristumista joka on ihan sama menetelmä jolla muutkin solut vaurioituvat.

        Vekuhan täällä väittää että hyvästä hoitotasapainossa huolimatta Elinvaurioita tulee. En sitten tiedä mihin hän perustaa väitteensä.

        Elinvaurioiden määrä lisääntyy jyrkästi kun HbAic nousee.

        "Elinvaurioita ennustaa hyvin HbA1c."

        Elinvaurioita aiheuttaa liian korkeat ja liian matalat verensokerit joita et kyseisellä testillä huomaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Elinvaurioita ennustaa hyvin HbA1c."

        Elinvaurioita aiheuttaa liian korkeat ja liian matalat verensokerit joita et kyseisellä testillä huomaa.

        Miksi toistat?

        Esimerkiksi tällaisesta dokume toista löytyy tietoa pitkän sokerin vaikutuksesta elinvaurioihin: 'Guide to HbA1c'.

        Sieltä: 'improving HbA1c by 1% (or 11 mmol/mol) for people with type 1 diabetes or type 2 diabetes cuts the risk of microvascular complications by 25%.'


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Elinvaurioita ennustaa hyvin HbA1c."

        Elinvaurioita aiheuttaa liian korkeat ja liian matalat verensokerit joita et kyseisellä testillä huomaa.

        Miksi toistat?

        Esimerkiksi tällaisesta dokume toista löytyy tietoa pitkän sokerin vaikutuksesta elinvaurioihin: 'Guide to HbA1c'.

        Sieltä: 'improving HbA1c by 1% (or 11 mmol/mol) for people with type 1 diabetes or type 2 diabetes cuts the risk of microvascular complications by 25%.'


      • Aiheuttaako LCHF paranoidista skitsofreniaa vai paranoidinen skitsofrenia LCHF:ää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne kumpikaan mitään terveelle ihmiselle, mutta sokeritautiset on eri juttu. Hiilarit. Ja proteiini joka menee yli sen 2grammaa *elopainon eli solujen uusiutumiseen. . loput muuttuvat glukoosiksi. Eli energia otetaan rasvoista.

        Näin mulla menee. On vihjettä notta inskalla alennettu sokeritaso ei .. eli seuraamuksena on sitten ne jälkivaivat..näkö amputointi... sydärit.

        Elimistö pystyy hyödyntämään kerralla melko vähän, vain noin 20 g proteiinia. Ylimääräinen proteiini käytetään energiaksi samaan tapaan kuin hiilihydraatit. Jos syö 2 g/painokilo päivässä proteiineja, esim. 150 g, niin ne kannattaa nauttia pieninä annoksina tasaisesti 2 tunnin välein valveillaoloaikana. Silti niistä puolet tai jopa 2/3 voi muuttua sokeriksi.


    • Anonyymi

      lta-Sanomat yhdessä Ursula Schwabin kanssa hehkuttaa leipää ja pelottelee ihmisiä, mitä tapahtuu, jos jättää leivät. Schwabin mukaan kokojyvävilja on terveellistä ja tasaa mm. verensokeria. Todellisuudessa kokojyvä ei tuo mitään etua verrattuna puhdistettuihin viljoihin. Puhe kokojyväviljojen eduista ei perustu mihinkään tutkittuun tietoon.

      Increased Whole Grain Consumption Does Not Affect Blood Biochemistry, Body Composition, or Gut Microbiology in Healthy, Low-Habitual Whole Grain Consumers

      Professori laulaa leipäteollisuuden nuottien mukaan ihmisten tappioksi. Eikö hän seuraa lainkaan alan tutkimuksia? Suomessa ilmeisesti pääsee professoriksi sopivuuden, ei pätevyyden perusteella. Leivän yms. viljatuotteiden syönti lisää elimistön hiilihydraattikuormaa ja johtaa insuliiniresistenssiin ja diabetekseen. Insuliiniresistenssi on paksusuolen syövän keskeisimpiä sytä. Hiilihydraatit myös lisäävät suolisyövän uusiutumisriskiä.

      Insulin and colon cancer linked

      • Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. Itse ihmettelen Heikkilään uskovia koska hänen teksteissään on satamäärin virheitä.

        Insuliiniresistenssiä aiheuttaa lähinnä lihavuus eikä ravinnon hiilihydraatti.

        Täysjyvään etuihin voi tutustua vaikka tästä artikkelista 'Eating more whole grains linked with lower mortality rates'. Tuon mukaan täysjyvävilja voi suojata diabetekseltä ja kun verrattiin kahta ryhmää eli ihmisiä jotka eivät syöneet täysjyväviljaa ja ihmisiä jotka söivät täysjyväviljaa vähintään 70 g päivässä niin jälkimmäisen ryhmän kuolleisuus oli 23% pienempää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. Itse ihmettelen Heikkilään uskovia koska hänen teksteissään on satamäärin virheitä.

        Insuliiniresistenssiä aiheuttaa lähinnä lihavuus eikä ravinnon hiilihydraatti.

        Täysjyvään etuihin voi tutustua vaikka tästä artikkelista 'Eating more whole grains linked with lower mortality rates'. Tuon mukaan täysjyvävilja voi suojata diabetekseltä ja kun verrattiin kahta ryhmää eli ihmisiä jotka eivät syöneet täysjyväviljaa ja ihmisiä jotka söivät täysjyväviljaa vähintään 70 g päivässä niin jälkimmäisen ryhmän kuolleisuus oli 23% pienempää.

        >Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. <

        Heikkilällä on linkit mistä tieto. Toista on sulla epämääräinen juttu jostakin joka muistuttaa kaunokirjallisuutta eikä mitään muuta. Sinä se uskot joitakin kirjoituksia mikä tukee käsityksiäsi. Ole huoletta ei ne potilasliitotkaan kerro mistä tieto. Ovat vain joillekkin hödyllisiä vaan ei meille potilaille. Eiks ne jotkut aikoinaan laulellu notta kenen joukoissa seisot?

        >Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. <

        Hämärän peitossa on perus syyt miksi haima tuottaa toimimaton insuliinia. Mulla on niin yksinkrtaisesti notta 2grammaa tuntia kohti jotenkuten sokerit on kkohillaan ja proteiinia ei sitten kovinkaan palijon. Ainoa energia aines on rasva ja sekin eläin peräistä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. Itse ihmettelen Heikkilään uskovia koska hänen teksteissään on satamäärin virheitä.

        Insuliiniresistenssiä aiheuttaa lähinnä lihavuus eikä ravinnon hiilihydraatti.

        Täysjyvään etuihin voi tutustua vaikka tästä artikkelista 'Eating more whole grains linked with lower mortality rates'. Tuon mukaan täysjyvävilja voi suojata diabetekseltä ja kun verrattiin kahta ryhmää eli ihmisiä jotka eivät syöneet täysjyväviljaa ja ihmisiä jotka söivät täysjyväviljaa vähintään 70 g päivässä niin jälkimmäisen ryhmän kuolleisuus oli 23% pienempää.

        >Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. <

        Heikkilällä on linkit mistä tieto. Toista on sulla epämääräinen juttu jostakin joka muistuttaa kaunokirjallisuutta eikä mitään muuta. Sinä se uskot joitakin kirjoituksia mikä tukee käsityksiäsi. Ole huoletta ei ne potilasliitotkaan kerro mistä tieto. Ovat vain joillekkin hödyllisiä vaan ei meille potilaille. Eiks ne jotkut aikoinaan laulellu notta kenen joukoissa seisot?

        >Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. <

        Hämärän peitossa on perus syyt miksi haima tuottaa toimimaton insuliinia. Mulla on niin yksinkrtaisesti notta 2grammaa tuntia kohti jotenkuten sokerit on kkohillaan ja proteiinia ei sitten kovinkaan palijon. Ainoa energia aines on rasva ja sekin eläin peräistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. <

        Heikkilällä on linkit mistä tieto. Toista on sulla epämääräinen juttu jostakin joka muistuttaa kaunokirjallisuutta eikä mitään muuta. Sinä se uskot joitakin kirjoituksia mikä tukee käsityksiäsi. Ole huoletta ei ne potilasliitotkaan kerro mistä tieto. Ovat vain joillekkin hödyllisiä vaan ei meille potilaille. Eiks ne jotkut aikoinaan laulellu notta kenen joukoissa seisot?

        >Noinhan Heikkilä valehtelee eikä todellakaan seuraa itse ravitsemustutkimuksia. <

        Hämärän peitossa on perus syyt miksi haima tuottaa toimimaton insuliinia. Mulla on niin yksinkrtaisesti notta 2grammaa tuntia kohti jotenkuten sokerit on kkohillaan ja proteiinia ei sitten kovinkaan palijon. Ainoa energia aines on rasva ja sekin eläin peräistä.

        Oletkos lukenut niitä Heikkilän linkkejä? Minä olen eikä niissä lue mitä Heikkilä väittää.

        Viimeisessä blokikirjoituksessaan väittää että pelillä sytostaatilla hoidetuista rintasyöpäpotilaista kuoli hoitojaksolla 40% ja karppaus sytostaattihoidolla 0%. Kyseisessä tutkimuksessa oli ainoastaan yksi luku eli P=0.04. Tuo tarkoittaa sitä että ero oli juuri ja juuri tilastollisesti merkittävä eikä tosissaan 40%.

        Hesarin arvostelu Heikkilän 'Lääkkeetön elämä' oli aika jäätävää luettavaa. Heikkilä joko ei osaa lukea tutkimuksia, ei lue niitä tai valehtelee. Poimi noista.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Oletkos lukenut niitä Heikkilän linkkejä? Minä olen eikä niissä lue mitä Heikkilä väittää.

        Viimeisessä blokikirjoituksessaan väittää että pelillä sytostaatilla hoidetuista rintasyöpäpotilaista kuoli hoitojaksolla 40% ja karppaus sytostaattihoidolla 0%. Kyseisessä tutkimuksessa oli ainoastaan yksi luku eli P=0.04. Tuo tarkoittaa sitä että ero oli juuri ja juuri tilastollisesti merkittävä eikä tosissaan 40%.

        Hesarin arvostelu Heikkilän 'Lääkkeetön elämä' oli aika jäätävää luettavaa. Heikkilä joko ei osaa lukea tutkimuksia, ei lue niitä tai valehtelee. Poimi noista.

        >Oletkos lukenut niitä Heikkilän linkkejä? Minä olen eikä niissä lue mitä Heikkilä väittää.<

        Luen kyllä ja palijon muutakin jopa Duodecimin juttuja. Kuinkas minä muuten tietäisin Jussi Huttusen ihmetteöyn.... kovienrasvajen kulutuksen lisääntyminen ja sen myötä kolesterolit, mutta ei hänen mielestään valtimotapahtumat ole lisääntyneetkään.

        Sinulla näyttäis tuo rajoittineisuus täydentävän täydellistä tietämättömyyttäsi.

        Hesari ja iltalehet on ny mitä suurinta propakantaa ja siellä lienee paras pajunköysimylläri olevan Heljä Salonen.


    • Anonyymi

      Ja toivottavasti liiton satutunti on jo päättynyt.

    • Anonyymi

      Uskomattoman typerää on pelottelu hiilareilla. Ihminen on kaikkiruokainen eli meidän anatomiamme ja aineenvaihduntamme on tottunut käsittelemään hiilareita kunhan ei mätä suuhunsa valkoista sokeria kaksin käsin. Jos on diabetes niin silloin homma ei pelaa mutta kyseessähän onkin sairaus, ei normaali olotila.

      Ihan niin kuin silloin jos on vakava MS-tauti, pitää käyttää rollaattoria ettei kaatuile. Mutta ei se tarkoita sitä, että jokaisen ihmisen tulisi käyttäytyä kuin MS-tautinen ja välttää kävelyä ilman tukea eli käyttää koko ajan rollaattoria.

    • Anonyymi

      ^Aivan erityisen skitsoa tuo on siksi, että ADA:n uusissa suosituksissa myönnettiin, että LCHF- ja keto-ruokavalioilla on parhaat tutkimusnäytöt sokerianeenvaihdunnan hallinassa ja hyväksyttiin ne kysymykseen tuleviksi (viable) ruokavaliovaihtoehdoiksi ellei hoitotavoitetta muuten saavuteta sekä silloin kun potilas preferoi lääkkeetöntä hoitoa! ADA:n sivusto vaikenee tästä kuin simpukka ja jatkaa hiilareiden suosittelemista ihan entiseen malliin.
      Tällähän ei tietenkään voi olla mitään yhteyttä siihen, että ADA:a sponsoroivat lääkeyhtiöt eivät tykkää LCHF- ja keto -ruokavalioista.

      • ADA:n suosituksissa kyllä sanotaan ettei yksikään dieetti ole osoittautunut muita paremmaksi diabeteteksen hoidossa.

        ADA suosittaa
        -täysjyväviljaa
        -kasviöljyjä
        -kasviksia
        -vähärasvaista maitotaloustuotteita
        -palkokasveja
        -hedelmiä
        -vaaleaa lihaa
        -kalaa

        Kun ADA ei ole koskaan varoittanut karppauksesta niin noista voi kyllä koostaa vähähiilihydraattisen dieetin. Sianrasvakarppausta eli LCHF:ää ei.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        ADA:n suosituksissa kyllä sanotaan ettei yksikään dieetti ole osoittautunut muita paremmaksi diabeteteksen hoidossa.

        ADA suosittaa
        -täysjyväviljaa
        -kasviöljyjä
        -kasviksia
        -vähärasvaista maitotaloustuotteita
        -palkokasveja
        -hedelmiä
        -vaaleaa lihaa
        -kalaa

        Kun ADA ei ole koskaan varoittanut karppauksesta niin noista voi kyllä koostaa vähähiilihydraattisen dieetin. Sianrasvakarppausta eli LCHF:ää ei.

        " noista voi kyllä koostaa vähähiilihydraattisen dieetin."

        ADA suosittaa
        -täysjyväviljaa
        -kasviöljyjä
        -kasviksia
        -vähärasvaista maitotaloustuotteita
        -palkokasveja
        -hedelmiä
        -vaaleaa lihaa
        -kalaa

        Laitappa malli päivän aterioista. Malli joka ei nosta verensokeria.

        Sianrasvakarppaus. Toitotat sitä jatkuvasti. Mitä se on????


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        ADA:n suosituksissa kyllä sanotaan ettei yksikään dieetti ole osoittautunut muita paremmaksi diabeteteksen hoidossa.

        ADA suosittaa
        -täysjyväviljaa
        -kasviöljyjä
        -kasviksia
        -vähärasvaista maitotaloustuotteita
        -palkokasveja
        -hedelmiä
        -vaaleaa lihaa
        -kalaa

        Kun ADA ei ole koskaan varoittanut karppauksesta niin noista voi kyllä koostaa vähähiilihydraattisen dieetin. Sianrasvakarppausta eli LCHF:ää ei.

        Sun ehotukset on turmioon vieviä. Tuttavapiirissä on kaltaisiasi uskovaisia... inskaa lykätään ja pulla on hyvää juu ja silimälekurissa käyvät näkövaivojen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun ehotukset on turmioon vieviä. Tuttavapiirissä on kaltaisiasi uskovaisia... inskaa lykätään ja pulla on hyvää juu ja silimälekurissa käyvät näkövaivojen takia.

        Huonoja uskovaisia ovat. Ei pullaa missään käsketä syömään. Tosin sitä ei ehdottomasti kielletäkään.


    • Anonyymi

      Moniko sortui taas kurssin tuloksena kasvattamaan lääketehtaiden voittoja?

    • Anonyymi

      Oppimateriaalia lisää, mutta täytyy olla täys tollo joka tuota uskoo.

      "Tyypin 2 diabeteksessa ei yleensä tarvitse laskea hiilihydraattien määrää. Vain, jos on pikainsuliinihoito, voi olla hyödyllistä arvioida hiilihydraattipitoisen ruoan syömistä, koska pikainsuliini annostellaan hiilihydraattien mukaan. Oman hoitopaikan diabeteshoitaja tai ravitsemusterapeutti antaa yksityiskohtaisempia ohjeita tähän. Voit myös katsoa aiheesta Diabetestalon videon Hiilihydraattien ja ateriainsuliinin arvioinnista."

      • Eli siis asiantuntijoihin uskominen tekee ihmisen tolloksi.

        Diabeetikoiden ongelmana kun on insuliiniresistenssi eikä ravinnon hiilihydraatti. Insuliiniresistenssi saa maksan tuottamaan jopa 4 kertaa enemmän glukoosia kuin normaalisti.

        Sianrasvakarppausta ei edelleenkään suositella missään edes diabeetikoiden painonhallintaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Eli siis asiantuntijoihin uskominen tekee ihmisen tolloksi.

        Diabeetikoiden ongelmana kun on insuliiniresistenssi eikä ravinnon hiilihydraatti. Insuliiniresistenssi saa maksan tuottamaan jopa 4 kertaa enemmän glukoosia kuin normaalisti.

        Sianrasvakarppausta ei edelleenkään suositella missään edes diabeetikoiden painonhallintaan.

        Ketodieettiä noudatettaessa 75 prosenttia kaloreista tulee rasvasta, noin 20 % proteiineista ja 5 % hiilihydraateista (25–50 grammaa). Kysessä on siis hyvin tiukka vhh-ruokavalio verrattuna tyypilliseen länsimaiseen ruokavalioon, josta saadaan rasvaa vain noin 20 %, mutta 45–60 % hiilihydraatteja. Ketodieetti tuottaa elimistössä ketoneja ja alentaa tehokkaasti tyypin 2 diabeetikon verensokeria ja voi saattaa potilaan remissioon (oireettomaksi) jo muutamassa viikossa, osoittaa Virta Healthin kaksivuotinen seurantatutkimus. Siinä 43 % osallistujista pääsi pysyvästi biokemiallisesti remissioon eli heidän häiriintyneet veriarvonsa normaalistuivat ja paino putosi keskimäärin 12 kiloa. Lue lisää alla olevasta linkistä. Ketodieetti ei ehkä ole hyväksi urheilijoille, kertoo tutkimus.
        Tyypin 2 diabeteksen voi saada remissioon ketogeenisella ruokavaliolla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketodieettiä noudatettaessa 75 prosenttia kaloreista tulee rasvasta, noin 20 % proteiineista ja 5 % hiilihydraateista (25–50 grammaa). Kysessä on siis hyvin tiukka vhh-ruokavalio verrattuna tyypilliseen länsimaiseen ruokavalioon, josta saadaan rasvaa vain noin 20 %, mutta 45–60 % hiilihydraatteja. Ketodieetti tuottaa elimistössä ketoneja ja alentaa tehokkaasti tyypin 2 diabeetikon verensokeria ja voi saattaa potilaan remissioon (oireettomaksi) jo muutamassa viikossa, osoittaa Virta Healthin kaksivuotinen seurantatutkimus. Siinä 43 % osallistujista pääsi pysyvästi biokemiallisesti remissioon eli heidän häiriintyneet veriarvonsa normaalistuivat ja paino putosi keskimäärin 12 kiloa. Lue lisää alla olevasta linkistä. Ketodieetti ei ehkä ole hyväksi urheilijoille, kertoo tutkimus.
        Tyypin 2 diabeteksen voi saada remissioon ketogeenisella ruokavaliolla

        Verensokeriarvojen parantuminen johtui pelkästä laihtumisesta, ei ketogeenisestä ruokavaliosta.

        Skotlannissa saatiin ihan vastaava tulos pussikuurilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketodieettiä noudatettaessa 75 prosenttia kaloreista tulee rasvasta, noin 20 % proteiineista ja 5 % hiilihydraateista (25–50 grammaa). Kysessä on siis hyvin tiukka vhh-ruokavalio verrattuna tyypilliseen länsimaiseen ruokavalioon, josta saadaan rasvaa vain noin 20 %, mutta 45–60 % hiilihydraatteja. Ketodieetti tuottaa elimistössä ketoneja ja alentaa tehokkaasti tyypin 2 diabeetikon verensokeria ja voi saattaa potilaan remissioon (oireettomaksi) jo muutamassa viikossa, osoittaa Virta Healthin kaksivuotinen seurantatutkimus. Siinä 43 % osallistujista pääsi pysyvästi biokemiallisesti remissioon eli heidän häiriintyneet veriarvonsa normaalistuivat ja paino putosi keskimäärin 12 kiloa. Lue lisää alla olevasta linkistä. Ketodieetti ei ehkä ole hyväksi urheilijoille, kertoo tutkimus.
        Tyypin 2 diabeteksen voi saada remissioon ketogeenisella ruokavaliolla

        Tämä oli siis otettu Tolosen sivuilta. Häneenkään ei voi luottaa.

        Suomalaisten energiasta muuten tulee 37% rasvasta.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Eli siis asiantuntijoihin uskominen tekee ihmisen tolloksi.

        Diabeetikoiden ongelmana kun on insuliiniresistenssi eikä ravinnon hiilihydraatti. Insuliiniresistenssi saa maksan tuottamaan jopa 4 kertaa enemmän glukoosia kuin normaalisti.

        Sianrasvakarppausta ei edelleenkään suositella missään edes diabeetikoiden painonhallintaan.

        Niin mikä on tollo?

        Poikani on saanut keskussairaalan rehumestarin ohjeita ja alle vuoden on paino lisääntynyt reilun kymmenen kiloo. Ellei tuosta osaa johtopäätöstä vetää niin on täysin aivoton. Hän on uskonut vuosia sokeasti terveys oppineiden ohjeita kuten minä aikoinaan.


      • hvp27 kirjoitti:

        Tämä oli siis otettu Tolosen sivuilta. Häneenkään ei voi luottaa.

        Suomalaisten energiasta muuten tulee 37% rasvasta.

        Tolonen jätti jostain syystä tämän pois käännöksestään:'Individuals wishing to lose weight using a very structured approach may benefit from a keto diet. For patients with prediabetes or type 2 diabetes, limiting carbohydrates to 5% of calories can help control blood glucose if it contributes to weight loss and weight maintenance.'.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tolonen jätti jostain syystä tämän pois käännöksestään:'Individuals wishing to lose weight using a very structured approach may benefit from a keto diet. For patients with prediabetes or type 2 diabetes, limiting carbohydrates to 5% of calories can help control blood glucose if it contributes to weight loss and weight maintenance.'.

        eli...

        'Henkilöille, jotka haluavat laihtua käyttämällä hyvin jäsenneltyä lähestymistapaa, voi olla hyötyä keto-ruokavaliosta. Potilaille, joilla on prediabetes tai tyypin 2 diabetes, hiilihydraattien rajoittaminen 5%: iin kaloreista voi auttaa säätelemään verensokeria, jos se auttaa painonpudotuksessa ja painon ylläpitämisessä. '


      • Anonyymi kirjoitti:

        eli...

        'Henkilöille, jotka haluavat laihtua käyttämällä hyvin jäsenneltyä lähestymistapaa, voi olla hyötyä keto-ruokavaliosta. Potilaille, joilla on prediabetes tai tyypin 2 diabetes, hiilihydraattien rajoittaminen 5%: iin kaloreista voi auttaa säätelemään verensokeria, jos se auttaa painonpudotuksessa ja painon ylläpitämisessä. '

        Näinpä. Laihduttaminen auttaa meitä kakkosia.


    • Anonyymi

      Ihme vänkäämistä. Eilen ehtoolla tuli syötyä ja varsinkin juotua kaikenlaista hiilaria. Tänään aamulla sokeri 5.8. Kahdella napilla päivässä mennään ja hyvin on toiminu tähän asti.

      • Suht on samat verénsokerit ja nyt menee kaksi XinDuota.


      • hvp27 kirjoitti:

        Suht on samat verénsokerit ja nyt menee kaksi XinDuota.

        Ei tullut Osempickiin erityiskorvattavuutta kun veriarvot olivat liian hyvät.


    • Anonyymi

      Roy Taylorin ja ryhmänsä DIRECT-tutkimukset osoittavat, että tyypin 2 diabeteksen aiheuttaa haiman rasvoittuminen sen seurauksena, että liiallisen hiilareiden syönnin takia maksa tuottaa liikaa rasvaa, joka rasvoittaa maksaa ja jota VLDL-partikkelit kuskaavat kaikkialle elimistöön, myös haimaan, jossa se häiritsee insuliinia tuottavien beetasolujen toimintaa - ja että kun suurella kalorivajeella laihtumisen seurauksena rasva vähenee haimasta beetasolut alkavat taas toimia niillä, joilla liika rasva ei ole niitä peruuttamattomasti vaurioittanut ja nämä onnelliset saavat tautinsa remissioon.

      • Myös tyydyttynyt rasva lisää maksan rasvoittumista ja hiilihydraateista maksaa rasvoittaa sokeri ja puhdistettu vilja.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Myös tyydyttynyt rasva lisää maksan rasvoittumista ja hiilihydraateista maksaa rasvoittaa sokeri ja puhdistettu vilja.

        Poikani on nytten syönyt rasvoista vain Keijua ja näytti siellä jääkaapissa olevan niitä hyviä hiilareita. Paino on noussut reippaasti. Pippa Laukka näkis ne rasvana ja suolana.

        Entäs sikapossut? Lapsuudessa niille annettiin erunaa ja ohora puuroo juomaksi rasvatonta maitoo. Läskiä kasvi viis centtisen kerroksen. Ota huomioon notta sika ja ihminen on sekasyöjiä, tasalämpöisiä maaeläimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikani on nytten syönyt rasvoista vain Keijua ja näytti siellä jääkaapissa olevan niitä hyviä hiilareita. Paino on noussut reippaasti. Pippa Laukka näkis ne rasvana ja suolana.

        Entäs sikapossut? Lapsuudessa niille annettiin erunaa ja ohora puuroo juomaksi rasvatonta maitoo. Läskiä kasvi viis centtisen kerroksen. Ota huomioon notta sika ja ihminen on sekasyöjiä, tasalämpöisiä maaeläimiä.

        Notta mooses. Kaupassa ohitetaan kaikki hyllyt joissa lukee "kevyt". Voita, punasta maitoa kuin myös oliiviöljyä kuluu päivittäin. Kaikki arvot priimaa sano lääkäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikani on nytten syönyt rasvoista vain Keijua ja näytti siellä jääkaapissa olevan niitä hyviä hiilareita. Paino on noussut reippaasti. Pippa Laukka näkis ne rasvana ja suolana.

        Entäs sikapossut? Lapsuudessa niille annettiin erunaa ja ohora puuroo juomaksi rasvatonta maitoo. Läskiä kasvi viis centtisen kerroksen. Ota huomioon notta sika ja ihminen on sekasyöjiä, tasalämpöisiä maaeläimiä.

        Siks kasvaa siksi että se syö aina kun ruokaa on tarjolla. Myös ihminen on tällainen. Nykyisin on aina tarjolla ruokaa, rasvainen, suolainen ja makea ruoka maistuu hyvältä ja sitä syödään liikaa.


    • Anonyymi

      Vehnän huono maine on turha
      Vehnä on maailman merkittävin leipävilja paitsi viljelyalan myös leivontaominaisuuksiensa vuoksi. Leipäviljan ainutlaatuisuus perustuu sen sitkoproteiineihin. Sitko muodostaa leipätaikinassa verkkomaisen kalvorakenteen, joka pidättää nostatusvaiheessa hiivan toiminnan seurauksena syntyvän kaasun. Näin leivästä tulee korkea ja kuohkea. Muut viljat eivät voi muodostaa vehnän kaltaista sitkoa erilaisen proteiinikoostumuksen vuoksi. Vehnän huono maine on turha, sillä täysjyväisenä sillä on samat hyvät terveysvaikutukset kuin muillakin täysjyväviljoilla.

      • Itse olen korvannut bulguurilla kuoritun riisin. Paremman makuista ja sisältää runsaasti kuitua joskaan ei yhtä paljon kuin ruis. myös täysjyväpastaa on.


    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe