Molemmat autot ovat 2 litran moottorilla ja molemmissa 180 hevosvoimaa.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/parivertailu-mazda-3-2-0-skyactiv-x-ja-toyota-corolla-2-0-hybrid-tekniikoissa-puristusta-ja-sahkoa/
Kumman ottaisit: mazda skyactiv-x 2.0 vai corolla hybrid 2.0
25
214
Vastaukset
- Anonyymi
Saako kumpaakiin vetokoukun ja normaalit vetopainot ?
- Anonyymi
Kyllä jarruttoman kärryn voi perään laittaa, mikä riittää 99% kansalaisista. 1% sitten huutelee kun pitäis saada toista tonnia jarrullista vetää kaks kertaa vuodessa.
- Anonyymi
En kumpaakaan. Ottaisin Civicin 1.5t moottorilla. Se päihittää suorituskyvyssä molemmat, on parempi ajolleen sekä on halvempi. Sedan malli on myös paljon isompi, hinnat alkaen 25t euroa.
- Anonyymi
Täältä ääni civicille👍 Hinnan säästöllä saa vielä monen vuoden polttoaineet kaupanpäälle!
- Anonyymi
Otin jo Toyotan, ylivoimaisesti paras vaihtoehto, tosin farkkuna. Honda oli köykäinen vehje, Mazda parempi mutta pieni. Toyötassa paras ajettavuus kokonaisuudessaan.
Itäautot tai vikavaggineet eivät kiinnosta teknisine murheineen.- Anonyymi
Toyotassa ei ole mitään, miksi siitä kannattaisi maksaa ylimääräistä. Corollaan esimerkiksi ainoa järkevä vaihtoehto on 2.0 hybridi ja se maksaa. 1.8 hybridi on todella onneton suorituskyvyltään.
No, autoja ostellaan mielikuvilla, ei faktoilla. Kiallakaan ei ole mitään kunnollista moottoria tarjolla järkevään hintaan. 1.6 turbo maksaa heti vähänkään varusteltuna lähemmäs 40t€. - Anonyymi
Valitsit sitten melun ja ruosteen, sellaisia ne Toyotat on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitsit sitten melun ja ruosteen, sellaisia ne Toyotat on.
Monessakin tilanteessa hybrid on hiljaisempi kuin polttomoottoriauto. Ruosteetkaan ei taida haitata ensimmäiseen kymmeneen vuoteen oikein millään merkillä. Mutta hyviä moottoreita edulliseen hintaan on harvalla tarjolla. Volkkarillakaan ei ole mitään tai ylipäärään VAG konsernin tuotteilla. Volkkarin hintakin tekniseen toimivuuteen nähden on liian kova. Halvemmalla saa suorituskykyisempiä ja vähempivikaisia autoja.
- Anonyymi
Vertailussa Tohjon ajo-ominaisuuksia haukuttiin, Mazda oli hiljaisempi ja tilavampi. Mitäs eenokki tähän?
- Anonyymi
Molemmat ottaisin jos ilmatteeksi antavat, toyon luukku on ainakin virityksiä täynnä ja matzan rojut on piilotettu?
- Anonyymi
Hyvä kysymys ? En kumpaakaan.
- Anonyymi
Itselläni ei ole tuollainen elintaso, että pystyisin laittamaan auton omistamiseen 700 - 800 euroa / kk. Tuon päälle sitten vielä käyttökulut, vakuutukset ym ym.
Corollan hintahan on noin 35t euroa, kun keskimääräinen suomalainen auto on arvoltaan 10% tuosta, eli 3500 euroa.
Joudun siis vastaamaan, että ottaisin sen 3500 euron auton ja laittaisin 31500 sukanvarteen / sijoitukseen. - Anonyymi
Moottori-lehden parivertailussa Mazdan kulutus maantieajossa oli vain puoli litraa enemmän kuin sen kehutun hybridi-Tojotan. Höh.
- Anonyymi
Kulutuksella ei ole ainakaan taloudellista merkitystä, tietysti jos haluaa viherpiipertää, mutta kummassakaan tapauksessa uuden auton ostaminen ei ole paras tapa toiia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulutuksella ei ole ainakaan taloudellista merkitystä, tietysti jos haluaa viherpiipertää, mutta kummassakaan tapauksessa uuden auton ostaminen ei ole paras tapa toiia.
Jos maksat autosta 2000-4000€ enemmän, niinkuin Corollasta joutuu maksamaan verrattuna Civiciin, niin tuskimpa mitään järkeä on vatvoa muutaman desin kulutuseroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos maksat autosta 2000-4000€ enemmän, niinkuin Corollasta joutuu maksamaan verrattuna Civiciin, niin tuskimpa mitään järkeä on vatvoa muutaman desin kulutuseroja.
Et sitten ymmärtänyt ...
- Anonyymi
Aika huono vertailupari koska toinen täyshybridi ja toinen ei. Joten tietenkin Mazda kuluttaa enemmän.
Mutta Mazdan ottaisin koska niissä aina ollut huomattavasti parempi ajettavuus ja ajoesento kuin Toyotissa. Tyylikkäämpi ja paremmin viimeisteltyjä sisältäkin. Yhtä vähävikainenkin kuin Toyota.- Anonyymi
Oikeastaan parissa viimeisessä euroopan kattavimmassa laatututkimuksessa (autobild) mazda on ollut 1. sijalla ja Toyota jossain 4-5 sijoilla. Joten mazda nykyään vähävikaisempi.
Lisäksi Mazdat paremmin ruostesuojattuja kuin Toyotat nykypäivänä. Uusi Avensis sai vain 2/5 tähteä tehdassuojauksesta, Mazda 6 sai 3/5 (ruotsin Vi Bilägare testissä) - Anonyymi
Eikös nuo kevythybridit ole todettu täysin hyödyttömiksi. Samat kulutuslukemat mitä normaali bensiinimoottorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös nuo kevythybridit ole todettu täysin hyödyttömiksi. Samat kulutuslukemat mitä normaali bensiinimoottorilla.
Missä on vertailtu täysin samaa mallia samalla moottorilla missä toinen kevythybridi ja toinen ei? Yleensä autonvalmistajilla ei ole kahta tällaista muuten samaa mallia myytävänä joten ei voi suoraan verrata johkin vanhempaan malliin tai eri moottoriin.
Yleensähän se kevythybridi vie jonkun puolisen litraa tai korkeintaan litran pois kulutuksesta. Sekin vaikuttaa onko kaupunki vai maantieajoa, kaupungissa varmasti auttaa eniten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on vertailtu täysin samaa mallia samalla moottorilla missä toinen kevythybridi ja toinen ei? Yleensä autonvalmistajilla ei ole kahta tällaista muuten samaa mallia myytävänä joten ei voi suoraan verrata johkin vanhempaan malliin tai eri moottoriin.
Yleensähän se kevythybridi vie jonkun puolisen litraa tai korkeintaan litran pois kulutuksesta. Sekin vaikuttaa onko kaupunki vai maantieajoa, kaupungissa varmasti auttaa eniten.Verrataan tietenkin saman kokoluokan autoon joka on samantehoinen. Subarun ja Kian kevythybridit eivät ainakaan loista kulutuslukemillaan. Esim. RAV4 ja CR-V hybridiä pystyy vertaamaan dieseliin ja ne jopa voittivat ne päästöissä ja suorituskyvyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä on vertailtu täysin samaa mallia samalla moottorilla missä toinen kevythybridi ja toinen ei? Yleensä autonvalmistajilla ei ole kahta tällaista muuten samaa mallia myytävänä joten ei voi suoraan verrata johkin vanhempaan malliin tai eri moottoriin.
Yleensähän se kevythybridi vie jonkun puolisen litraa tai korkeintaan litran pois kulutuksesta. Sekin vaikuttaa onko kaupunki vai maantieajoa, kaupungissa varmasti auttaa eniten.Jos auto maksaa päälle 30t euroa, ei sillä kulutuksella ole juuri merkitystä että viekö se 6 vai 8 litraa satasella, ja millä teknologialla.
Polttoaineenkulutuksen osuus kustannuksista on tuossa auton hintaluokassa alle 15%, joten... kulutuserot menettää merkityksen.
Kerrotaan sekin, että auton pääoma- ja arvonalenemakustannukset ovat tuossa hintaluokassa, kokonaiskustannuksista 70% paikkeilla.
- Anonyymi
En kumpaakaan. Itselataavan aikakin on jo ohi.
- Anonyymi
Itselataava hybridi on tätä päivää. Dieselautot eivät mene kaupaksi enää sekä minipikkuturbot kestävät vain sadantuhannen kilometrin molemmin puolin joten hybrid on ainoa järkevä' vaihtoehto.
- Anonyymi
Mitä järkeä on itsesaastuttavassa hybridissä, jos ero maantieajossa on vain puoli litraa sadalle? Ei sillä rimpulahybridilläkään kukaan sataatuhatta kilometriä enempää aja, kun tekniikka vanhenee ja tulee parempia autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764