Polttoaineden hinta

Anonyymi

Olisiko aika taas keskustella polttonesteiden hinnoista. Öljyn maailmanmarkkina hinnat painuvat alaspäin ja Kiinan suuntaan lentoliikenne vähenee joksikin aikaa. Samalla diesein ja bensan hinnat laskevat maailmalla, koska niistä on nyt ylitarjontaa jalostuksellisista syistä. Meillä täällä Suomessa hinnat eivät elä alaspäin, mutta kun pikkuisen nytkähtää maailmalla niin meillä nousee pumppuhinnat. Vai ostaako meidän markkinamiehet ainoastaan kallista tavaraa varastoihin, enpä usko.

Meidän huulipunahallitus kyllä on tyytyväinen, koska haluavat meidän lopettavan liikkumisen muualla kuin kaupunkien ydinkeskustoissa.

Korkeat polttoaineiden hinnat vaikuttavat kaikille rahtikustannusten takia eli ruokakaupassakin sen huomaamme.

7

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuten aikaisemminkin: Polttoaineiden hinnoittelu on vapaata ja sitä ohjaa kysynnän ja tarjonnan laki, ei siis hallitus eikä öljyn maailmanmarkkinahinta. Ei ole järkevää myydä halvemmalla sellaista, mikä menee kallillakiin kaupaksi. Jos haluat vaikuttaa hintoihin, osta siltä, joka myy sentin halvemmalla tai antaa paremmat kanta-asiakasedut. Hintoja laskee vain kilpailu, ei hallitus.

      • Anonyymi

        Kysynnän ja tarjonnan laki.

        Raakaöljyä jalostaessa syntyy satoja ei tuotteita tärpätistä raskaaseen polttoöljyn.

        Nythän on bensan kulutus liian pientä suhteessa koko öljyntuotantoon. Eli esim. Nesteen jalostamolla Porvoossa on bensaa säiliöt täynnä , eikä se kelpaa mihinkään. Ilmeisesti osa tarvii kuljettaa Riihimäen olgelmajätelaitokselle, koska ei ole kannattavaa myydä sitä halvemmalla. Ongelma tarvis ratkaista bensan käytön liisämissellä, dieselin käyttöä vähentämällä.

        Ongelma siis on. Ympäristöystävällisempää dieseliä ei riitä kaikille ja bensaa taas tulee jalostuksessa liikaakin.

        Nyt meidän hallitukselle on tarjottu "pitzat" .Nesteen puolelta ja hallituksen on tehtävä oma osansa kuittaakseen kalliit pitzansa.

        Viime vuosi meni Nesteellä kohtalaisesti, jäi voitto 1 300 000 000e. Ei huono suoritus. Ongelma on tämä vuosi. Vähintään 10 % kasvuun tarvii saada nussittua edellisten lisäksi eli 130 miljoonaa. Yhteensä 1 430 000 000e.
        Tämä tekee miljoonaa autoilijaa kohden 1430e jotka täytyy saada jakaa osakkaiden kesken.
        No eihän toi ole paljoo? Vai onko sittenkin?
        On se.( Minä en ainakaan ole viime vuonna tankannut Nesteen asemalla mielestäni ainuttakaan kertaa (muilla asemilla n.100l viikoissa, eli 5200l vuosi. 15 000eurolla.) Eli minua on ryöstetty muiden toimesta ja teitä Nesteenkuraa käyttäjiä silloin % vielä enemmän.

        Valtio on ottanut välistä vielä omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysynnän ja tarjonnan laki.

        Raakaöljyä jalostaessa syntyy satoja ei tuotteita tärpätistä raskaaseen polttoöljyn.

        Nythän on bensan kulutus liian pientä suhteessa koko öljyntuotantoon. Eli esim. Nesteen jalostamolla Porvoossa on bensaa säiliöt täynnä , eikä se kelpaa mihinkään. Ilmeisesti osa tarvii kuljettaa Riihimäen olgelmajätelaitokselle, koska ei ole kannattavaa myydä sitä halvemmalla. Ongelma tarvis ratkaista bensan käytön liisämissellä, dieselin käyttöä vähentämällä.

        Ongelma siis on. Ympäristöystävällisempää dieseliä ei riitä kaikille ja bensaa taas tulee jalostuksessa liikaakin.

        Nyt meidän hallitukselle on tarjottu "pitzat" .Nesteen puolelta ja hallituksen on tehtävä oma osansa kuittaakseen kalliit pitzansa.

        Viime vuosi meni Nesteellä kohtalaisesti, jäi voitto 1 300 000 000e. Ei huono suoritus. Ongelma on tämä vuosi. Vähintään 10 % kasvuun tarvii saada nussittua edellisten lisäksi eli 130 miljoonaa. Yhteensä 1 430 000 000e.
        Tämä tekee miljoonaa autoilijaa kohden 1430e jotka täytyy saada jakaa osakkaiden kesken.
        No eihän toi ole paljoo? Vai onko sittenkin?
        On se.( Minä en ainakaan ole viime vuonna tankannut Nesteen asemalla mielestäni ainuttakaan kertaa (muilla asemilla n.100l viikoissa, eli 5200l vuosi. 15 000eurolla.) Eli minua on ryöstetty muiden toimesta ja teitä Nesteenkuraa käyttäjiä silloin % vielä enemmän.

        Valtio on ottanut välistä vielä omansa.

        Pitkäikäinen legenda tuo bensan ylitarjonta, mutta onko se totta? Olisiko jotain huhua vahvempaa faktaa luotettavasta lähteestä?

        Ei taida kovin moni ostaa polttoaineitaan suoraan jalostamolta? Edelleenkään tukkuhintojen ja vähittäishintojen välillä ei ole muuta yhteyttä, kuin että tappiolla ei voi myydä kovin kauaa. Vähittäismyyjän on vaan järjetöntä myydä halvalla, jos kalliillakin menee tarpeeksi kaupaksi ja jalostamon varastointiongelmat tuskin kiinnostavat häntä, paitsi että tukkuhinta saattaa laskea ja kate nousta.

        Eikä Porvoo ole ainoa paikka mistä polttoaineita tulee suomeen. NEOTin (ABC, ST1, Shell) jalostamo on Göteborgissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysynnän ja tarjonnan laki.

        Raakaöljyä jalostaessa syntyy satoja ei tuotteita tärpätistä raskaaseen polttoöljyn.

        Nythän on bensan kulutus liian pientä suhteessa koko öljyntuotantoon. Eli esim. Nesteen jalostamolla Porvoossa on bensaa säiliöt täynnä , eikä se kelpaa mihinkään. Ilmeisesti osa tarvii kuljettaa Riihimäen olgelmajätelaitokselle, koska ei ole kannattavaa myydä sitä halvemmalla. Ongelma tarvis ratkaista bensan käytön liisämissellä, dieselin käyttöä vähentämällä.

        Ongelma siis on. Ympäristöystävällisempää dieseliä ei riitä kaikille ja bensaa taas tulee jalostuksessa liikaakin.

        Nyt meidän hallitukselle on tarjottu "pitzat" .Nesteen puolelta ja hallituksen on tehtävä oma osansa kuittaakseen kalliit pitzansa.

        Viime vuosi meni Nesteellä kohtalaisesti, jäi voitto 1 300 000 000e. Ei huono suoritus. Ongelma on tämä vuosi. Vähintään 10 % kasvuun tarvii saada nussittua edellisten lisäksi eli 130 miljoonaa. Yhteensä 1 430 000 000e.
        Tämä tekee miljoonaa autoilijaa kohden 1430e jotka täytyy saada jakaa osakkaiden kesken.
        No eihän toi ole paljoo? Vai onko sittenkin?
        On se.( Minä en ainakaan ole viime vuonna tankannut Nesteen asemalla mielestäni ainuttakaan kertaa (muilla asemilla n.100l viikoissa, eli 5200l vuosi. 15 000eurolla.) Eli minua on ryöstetty muiden toimesta ja teitä Nesteenkuraa käyttäjiä silloin % vielä enemmän.

        Valtio on ottanut välistä vielä omansa.

        Eli sun mielestä Nesteen koko liiketoimita on Suomessa bensan myyntiä. Joopa joo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sun mielestä Nesteen koko liiketoimita on Suomessa bensan myyntiä. Joopa joo.

        "On se.( Minä en ainakaan ole viime vuonna tankannut Nesteen asemalla mielestäni ainuttakaan kertaa (muilla asemilla n.100l viikoissa, eli 5200l vuosi. 15 000eurolla.) Eli minua on ryöstetty muiden toimesta ja t..."

        Jos viha Nestettä kohtaan on niin kova, että maksaa jollekin muulle tuplahintaa (2,88€/l), on sanottava, että jossakin fiiraa ja paljon.


    • Anonyymi

      Verotus on syynä polttoaineiden korkeaan hintaan suomessa. Suomessahan on polttoaineiden verotusta on korotettu vuosina 2007, 2012, 2014, 2015 ,2017, nyt vuonna 2020 veroja korotetaan taas.
      https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/paatokset/47585/verohallinnon-päätös-nestemäisistä-polttoaineista-palautettavan-valmisteveron-määrästä--1.7.---31.12.2019-välisenä-aikana-kulutukseen-luovutetuille-polttoaineille/

      Tuolta pääsee vetailemaan polttoaineiden hintoja ei maiden välillä. Muutamissa muissa maissa polttoaine on vieläkin kalliimpaa.
      https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/

    • Anonyymi

      Onko kukaan kiinnittänyt huomiota siihen, että E85:sen ja E95:sen hintaeri pienenee pikku hiljaa.
      Tänään oli E85 1,113 ja E95 1.359 joten kohta ei kannata etanolilla ajella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe