Olisiko aika taas keskustella polttonesteiden hinnoista. Öljyn maailmanmarkkina hinnat painuvat alaspäin ja Kiinan suuntaan lentoliikenne vähenee joksikin aikaa. Samalla diesein ja bensan hinnat laskevat maailmalla, koska niistä on nyt ylitarjontaa jalostuksellisista syistä. Meillä täällä Suomessa hinnat eivät elä alaspäin, mutta kun pikkuisen nytkähtää maailmalla niin meillä nousee pumppuhinnat. Vai ostaako meidän markkinamiehet ainoastaan kallista tavaraa varastoihin, enpä usko.
Meidän huulipunahallitus kyllä on tyytyväinen, koska haluavat meidän lopettavan liikkumisen muualla kuin kaupunkien ydinkeskustoissa.
Korkeat polttoaineiden hinnat vaikuttavat kaikille rahtikustannusten takia eli ruokakaupassakin sen huomaamme.
Polttoaineden hinta
7
176
Vastaukset
- Anonyymi
Kuten aikaisemminkin: Polttoaineiden hinnoittelu on vapaata ja sitä ohjaa kysynnän ja tarjonnan laki, ei siis hallitus eikä öljyn maailmanmarkkinahinta. Ei ole järkevää myydä halvemmalla sellaista, mikä menee kallillakiin kaupaksi. Jos haluat vaikuttaa hintoihin, osta siltä, joka myy sentin halvemmalla tai antaa paremmat kanta-asiakasedut. Hintoja laskee vain kilpailu, ei hallitus.
- Anonyymi
Kysynnän ja tarjonnan laki.
Raakaöljyä jalostaessa syntyy satoja ei tuotteita tärpätistä raskaaseen polttoöljyn.
Nythän on bensan kulutus liian pientä suhteessa koko öljyntuotantoon. Eli esim. Nesteen jalostamolla Porvoossa on bensaa säiliöt täynnä , eikä se kelpaa mihinkään. Ilmeisesti osa tarvii kuljettaa Riihimäen olgelmajätelaitokselle, koska ei ole kannattavaa myydä sitä halvemmalla. Ongelma tarvis ratkaista bensan käytön liisämissellä, dieselin käyttöä vähentämällä.
Ongelma siis on. Ympäristöystävällisempää dieseliä ei riitä kaikille ja bensaa taas tulee jalostuksessa liikaakin.
Nyt meidän hallitukselle on tarjottu "pitzat" .Nesteen puolelta ja hallituksen on tehtävä oma osansa kuittaakseen kalliit pitzansa.
Viime vuosi meni Nesteellä kohtalaisesti, jäi voitto 1 300 000 000e. Ei huono suoritus. Ongelma on tämä vuosi. Vähintään 10 % kasvuun tarvii saada nussittua edellisten lisäksi eli 130 miljoonaa. Yhteensä 1 430 000 000e.
Tämä tekee miljoonaa autoilijaa kohden 1430e jotka täytyy saada jakaa osakkaiden kesken.
No eihän toi ole paljoo? Vai onko sittenkin?
On se.( Minä en ainakaan ole viime vuonna tankannut Nesteen asemalla mielestäni ainuttakaan kertaa (muilla asemilla n.100l viikoissa, eli 5200l vuosi. 15 000eurolla.) Eli minua on ryöstetty muiden toimesta ja teitä Nesteenkuraa käyttäjiä silloin % vielä enemmän.
Valtio on ottanut välistä vielä omansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan laki.
Raakaöljyä jalostaessa syntyy satoja ei tuotteita tärpätistä raskaaseen polttoöljyn.
Nythän on bensan kulutus liian pientä suhteessa koko öljyntuotantoon. Eli esim. Nesteen jalostamolla Porvoossa on bensaa säiliöt täynnä , eikä se kelpaa mihinkään. Ilmeisesti osa tarvii kuljettaa Riihimäen olgelmajätelaitokselle, koska ei ole kannattavaa myydä sitä halvemmalla. Ongelma tarvis ratkaista bensan käytön liisämissellä, dieselin käyttöä vähentämällä.
Ongelma siis on. Ympäristöystävällisempää dieseliä ei riitä kaikille ja bensaa taas tulee jalostuksessa liikaakin.
Nyt meidän hallitukselle on tarjottu "pitzat" .Nesteen puolelta ja hallituksen on tehtävä oma osansa kuittaakseen kalliit pitzansa.
Viime vuosi meni Nesteellä kohtalaisesti, jäi voitto 1 300 000 000e. Ei huono suoritus. Ongelma on tämä vuosi. Vähintään 10 % kasvuun tarvii saada nussittua edellisten lisäksi eli 130 miljoonaa. Yhteensä 1 430 000 000e.
Tämä tekee miljoonaa autoilijaa kohden 1430e jotka täytyy saada jakaa osakkaiden kesken.
No eihän toi ole paljoo? Vai onko sittenkin?
On se.( Minä en ainakaan ole viime vuonna tankannut Nesteen asemalla mielestäni ainuttakaan kertaa (muilla asemilla n.100l viikoissa, eli 5200l vuosi. 15 000eurolla.) Eli minua on ryöstetty muiden toimesta ja teitä Nesteenkuraa käyttäjiä silloin % vielä enemmän.
Valtio on ottanut välistä vielä omansa.Pitkäikäinen legenda tuo bensan ylitarjonta, mutta onko se totta? Olisiko jotain huhua vahvempaa faktaa luotettavasta lähteestä?
Ei taida kovin moni ostaa polttoaineitaan suoraan jalostamolta? Edelleenkään tukkuhintojen ja vähittäishintojen välillä ei ole muuta yhteyttä, kuin että tappiolla ei voi myydä kovin kauaa. Vähittäismyyjän on vaan järjetöntä myydä halvalla, jos kalliillakin menee tarpeeksi kaupaksi ja jalostamon varastointiongelmat tuskin kiinnostavat häntä, paitsi että tukkuhinta saattaa laskea ja kate nousta.
Eikä Porvoo ole ainoa paikka mistä polttoaineita tulee suomeen. NEOTin (ABC, ST1, Shell) jalostamo on Göteborgissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan laki.
Raakaöljyä jalostaessa syntyy satoja ei tuotteita tärpätistä raskaaseen polttoöljyn.
Nythän on bensan kulutus liian pientä suhteessa koko öljyntuotantoon. Eli esim. Nesteen jalostamolla Porvoossa on bensaa säiliöt täynnä , eikä se kelpaa mihinkään. Ilmeisesti osa tarvii kuljettaa Riihimäen olgelmajätelaitokselle, koska ei ole kannattavaa myydä sitä halvemmalla. Ongelma tarvis ratkaista bensan käytön liisämissellä, dieselin käyttöä vähentämällä.
Ongelma siis on. Ympäristöystävällisempää dieseliä ei riitä kaikille ja bensaa taas tulee jalostuksessa liikaakin.
Nyt meidän hallitukselle on tarjottu "pitzat" .Nesteen puolelta ja hallituksen on tehtävä oma osansa kuittaakseen kalliit pitzansa.
Viime vuosi meni Nesteellä kohtalaisesti, jäi voitto 1 300 000 000e. Ei huono suoritus. Ongelma on tämä vuosi. Vähintään 10 % kasvuun tarvii saada nussittua edellisten lisäksi eli 130 miljoonaa. Yhteensä 1 430 000 000e.
Tämä tekee miljoonaa autoilijaa kohden 1430e jotka täytyy saada jakaa osakkaiden kesken.
No eihän toi ole paljoo? Vai onko sittenkin?
On se.( Minä en ainakaan ole viime vuonna tankannut Nesteen asemalla mielestäni ainuttakaan kertaa (muilla asemilla n.100l viikoissa, eli 5200l vuosi. 15 000eurolla.) Eli minua on ryöstetty muiden toimesta ja teitä Nesteenkuraa käyttäjiä silloin % vielä enemmän.
Valtio on ottanut välistä vielä omansa.Eli sun mielestä Nesteen koko liiketoimita on Suomessa bensan myyntiä. Joopa joo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sun mielestä Nesteen koko liiketoimita on Suomessa bensan myyntiä. Joopa joo.
"On se.( Minä en ainakaan ole viime vuonna tankannut Nesteen asemalla mielestäni ainuttakaan kertaa (muilla asemilla n.100l viikoissa, eli 5200l vuosi. 15 000eurolla.) Eli minua on ryöstetty muiden toimesta ja t..."
Jos viha Nestettä kohtaan on niin kova, että maksaa jollekin muulle tuplahintaa (2,88€/l), on sanottava, että jossakin fiiraa ja paljon.
- Anonyymi
Verotus on syynä polttoaineiden korkeaan hintaan suomessa. Suomessahan on polttoaineiden verotusta on korotettu vuosina 2007, 2012, 2014, 2015 ,2017, nyt vuonna 2020 veroja korotetaan taas.
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/paatokset/47585/verohallinnon-päätös-nestemäisistä-polttoaineista-palautettavan-valmisteveron-määrästä--1.7.---31.12.2019-välisenä-aikana-kulutukseen-luovutetuille-polttoaineille/
Tuolta pääsee vetailemaan polttoaineiden hintoja ei maiden välillä. Muutamissa muissa maissa polttoaine on vieläkin kalliimpaa.
https://www.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/ - Anonyymi
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota siihen, että E85:sen ja E95:sen hintaeri pienenee pikku hiljaa.
Tänään oli E85 1,113 ja E95 1.359 joten kohta ei kannata etanolilla ajella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934099
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.613359Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1643063Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723024SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812509Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52326Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1872038Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a282024Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s651982- 951403