Sovituissa hoidoissa vanhemmat / vanhempi / läheinen on aina läsnä.
Neljännes koulunaloittajista pääkaupunkiseudulla on vieraskielisiä. Tuottaako pakkoruotsi näille lapsille omankielisen hoidon alle kouluikäisinä? Omankielistä terapiaa tai perheterapiaa, jotka voivat olla hyvinkin tarpeellisia? Ei - sovitellaan ja järjestellään, tulkkejakin on.
Ruotsinkielisillä on omat koulutukset lääkäreille, hoitajille, psykologeille, ei mitään syytä uhriutua. Sairaala voi vaikka palkata päivystävän ruotsinkielisen - sekin tulee mielettömän paljon halvemmaksi kuin pakkoruotsi kaikille ei-ruotsinkielisille.
Mahdollisuuksia ruotsinkielisillä on enemmän kuin ongelmia.
Pakkoruotsin vaatijat valittavat, että eivät lapset saa palvelujaan ruotsiksi...
16
62
Vastaukset
- Anonyymi
Olen lukenut uutisia ruotsinkielisten heikoista palveluista esim. lastenpsykiatrian alalla, joten ei pidä paikkaansa, että ruotsinkielisillä olisi runsaasti palveluita, ja meillä suomenkielisillä taas ei olisi.
Palveluita ylipäänsä karsitaan nyky-Suomessa, ja siitä joutuvat kärsimään kaikki. Erityinen kohderyhmä ovat haja-asutusalueella asuvat.Neljännes koulunaloittajista pääkaupunkiseudulla on vieraskielisiä. Tuottaako pakkoruotsi näille lapsille omankielisen hoidon alle kouluikäisinä? Omankielistä terapiaa tai perheterapiaa, jotka voivat olla hyvinkin tarpeellisia? Ei - sovitellaan ja järjestellään, tulkkejakin on.
Ruotsinkielisillä on omat koulutukset lääkäreille, hoitajille, psykologeille, ei mitään syytä uhriutua. Sairaala voi vaikka palkata päivystävän ruotsinkielisen - sekin tulee mielettömän paljon halvemmaksi kuin pakkoruotsi kaikille ei-ruotsinkielisille.
Mahdollisuuksia ruotsinkielisillä on enemmän kuin ongelmia.
- Anonyymi
Kaikesta muusta tingitään, muttei ruotsin ylimitoitetusta asemasta.
Ruotsi jo valinnaiseksi!- Anonyymi
Ruotsi valinnaiseksi!
- Anonyymi
Älä muuta virka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsi valinnaiseksi!
Englanti todella valinnaiseksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englanti todella valinnaiseksi!
Älä muuta virka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä muuta virka.
Kannatetaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannatetaan!
Ääni englannin vapaaehtoisudelle myös täältä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ääni englannin vapaaehtoisudelle myös täältä!
Kuin myös täältä! Kouluihin on saatava tarjolle myös muitakin kieliä kuin englanti!!!
- Anonyymi
Monikielistyvässä maassa on pidettävä huolta monenlaisista ihmisistä. Pakkoruotsin kannattajat sivuuttavat kaikkien muiden tarpeet.
- Anonyymi
Monikielistyvässä maassa on pidettävä huolta monenlaisista ihmisistä. Pakkoenglannin kannattajat sivuuttavat kaikkien muiden tarpeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monikielistyvässä maassa on pidettävä huolta monenlaisista ihmisistä. Pakkoenglannin kannattajat sivuuttavat kaikkien muiden tarpeet.
Niin millä tavalla?
Ensinkin englanti on valinnainen ja toiseksi englannin kautta useimmilla on mahdollisuus ymmärtää toisiasn...
- Anonyymi
On selvää, ettei pakkoruotsilla näitä palveluja hoideta.
- Anonyymi
Meillä on pakkoruotsi vain sen takia että hallitus saa yhden joo joo puolueen hallitukseen.
Tämän joo joo puolueen ainoa ehto on pakkoruotsi kaikille.- Anonyymi
Ai nytkö muuttui 'pakkoruotsin' perusteet - nyt perusteena on 'joojoo' puolue.
Ruotsista kouluaineena on päättänyt pääasiallisesti ihan muut puolueet, että sinullekin vain tiedoksi. Yritä pysyä asiallisena, nimittäin 'pakkoruotsiasi' et saa höpöhöpö-jutuillasi pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1321387
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402
