Pakkoruotsin vaatijat valittavat, että eivät lapset saa palvelujaan ruotsiksi...

Sovituissa hoidoissa vanhemmat / vanhempi / läheinen on aina läsnä.

Neljännes koulunaloittajista pääkaupunkiseudulla on vieraskielisiä. Tuottaako pakkoruotsi näille lapsille omankielisen hoidon alle kouluikäisinä? Omankielistä terapiaa tai perheterapiaa, jotka voivat olla hyvinkin tarpeellisia? Ei - sovitellaan ja järjestellään, tulkkejakin on.

Ruotsinkielisillä on omat koulutukset lääkäreille, hoitajille, psykologeille, ei mitään syytä uhriutua. Sairaala voi vaikka palkata päivystävän ruotsinkielisen - sekin tulee mielettömän paljon halvemmaksi kuin pakkoruotsi kaikille ei-ruotsinkielisille.

Mahdollisuuksia ruotsinkielisillä on enemmän kuin ongelmia.

16

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen lukenut uutisia ruotsinkielisten heikoista palveluista esim. lastenpsykiatrian alalla, joten ei pidä paikkaansa, että ruotsinkielisillä olisi runsaasti palveluita, ja meillä suomenkielisillä taas ei olisi.

      Palveluita ylipäänsä karsitaan nyky-Suomessa, ja siitä joutuvat kärsimään kaikki. Erityinen kohderyhmä ovat haja-asutusalueella asuvat.

      • Neljännes koulunaloittajista pääkaupunkiseudulla on vieraskielisiä. Tuottaako pakkoruotsi näille lapsille omankielisen hoidon alle kouluikäisinä? Omankielistä terapiaa tai perheterapiaa, jotka voivat olla hyvinkin tarpeellisia? Ei - sovitellaan ja järjestellään, tulkkejakin on.

        Ruotsinkielisillä on omat koulutukset lääkäreille, hoitajille, psykologeille, ei mitään syytä uhriutua. Sairaala voi vaikka palkata päivystävän ruotsinkielisen - sekin tulee mielettömän paljon halvemmaksi kuin pakkoruotsi kaikille ei-ruotsinkielisille.

        Mahdollisuuksia ruotsinkielisillä on enemmän kuin ongelmia.


    • Anonyymi

      Kaikesta muusta tingitään, muttei ruotsin ylimitoitetusta asemasta.

      Ruotsi jo valinnaiseksi!

      • Anonyymi

        Ruotsi valinnaiseksi!


      • Anonyymi

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsi valinnaiseksi!

        Englanti todella valinnaiseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti todella valinnaiseksi!

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta virka.

        Kannatetaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatetaan!

        Ääni englannin vapaaehtoisudelle myös täältä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääni englannin vapaaehtoisudelle myös täältä!

        Kuin myös täältä! Kouluihin on saatava tarjolle myös muitakin kieliä kuin englanti!!!


    • Anonyymi

      Monikielistyvässä maassa on pidettävä huolta monenlaisista ihmisistä. Pakkoruotsin kannattajat sivuuttavat kaikkien muiden tarpeet.

      • Anonyymi

        Monikielistyvässä maassa on pidettävä huolta monenlaisista ihmisistä. Pakkoenglannin kannattajat sivuuttavat kaikkien muiden tarpeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monikielistyvässä maassa on pidettävä huolta monenlaisista ihmisistä. Pakkoenglannin kannattajat sivuuttavat kaikkien muiden tarpeet.

        Niin millä tavalla?

        Ensinkin englanti on valinnainen ja toiseksi englannin kautta useimmilla on mahdollisuus ymmärtää toisiasn...


    • Anonyymi

      On selvää, ettei pakkoruotsilla näitä palveluja hoideta.

    • Anonyymi

      Meillä on pakkoruotsi vain sen takia että hallitus saa yhden joo joo puolueen hallitukseen.
      Tämän joo joo puolueen ainoa ehto on pakkoruotsi kaikille.

      • Anonyymi

        Ai nytkö muuttui 'pakkoruotsin' perusteet - nyt perusteena on 'joojoo' puolue.

        Ruotsista kouluaineena on päättänyt pääasiallisesti ihan muut puolueet, että sinullekin vain tiedoksi. Yritä pysyä asiallisena, nimittäin 'pakkoruotsiasi' et saa höpöhöpö-jutuillasi pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      132
      1387
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe