Suolisto ei kurni, vaan vinkuu ja piipittää

Anonyymi

Sisuskalut on eilisillasta asti vinkuneet ja piipittäneet, kuin sisälläni olisi pieni eläin. Se vaihtaa paikkaansa. Ääni tulee pääasiassa jostain kurkun läheltä. Koko ajan. Viuuuu! Viuuuu! Viuuuu! Välillä se narisee kuin ruosteinen oven sarana. No nyt se siirtyi alemmas vatsaan... 👻

Herra tohtori, onko tämä vakavaa?

11

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tuohan on vielä pientä. Minulla kun kokonainen torvisoittokunta töräyttelee yätö päivää niin että seinät raikuu. Mihinkään ei uskalla lähteä tämän konsertin kanssa!

      • Anonyymi

        Se vingunta siirtyi eilen illalla vasemmalle kyljelle. Ei muuten, mutku eivätkö maksa ja haima ole sillä suunnalla? En käytä alkoholia, mutta kuulemma hiukan rasvoittunutta on maksan ympäristössä.

        Mulla on tänään ollut kuumetta 38 ja alle, mutta pidän tätä flunssana.

        No, jos torvisoittokuntakaan ei ole huolestuttava ilmiö, niin ei kai sitten tää tauoton narinakaan.

        Ihme ääntelyä. Siinä on tietty "sävel", jota se toistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vingunta siirtyi eilen illalla vasemmalle kyljelle. Ei muuten, mutku eivätkö maksa ja haima ole sillä suunnalla? En käytä alkoholia, mutta kuulemma hiukan rasvoittunutta on maksan ympäristössä.

        Mulla on tänään ollut kuumetta 38 ja alle, mutta pidän tätä flunssana.

        No, jos torvisoittokuntakaan ei ole huolestuttava ilmiö, niin ei kai sitten tää tauoton narinakaan.

        Ihme ääntelyä. Siinä on tietty "sävel", jota se toistaa.

        Maksa on kehon oikealla puolella.


    • Anonyymi

      Tiedoksenne: nämä sisäiset äänet: vinkuna, nitinät ja kitinät, eivät liity maksaan tai suolentoimintaan, vaan keuhkoihin. Vietin eilispäivän sairaalan polilla ja kunto on aivan kanttuvei. Kuumetta on ollut vajaan viikon ajan päälle 38 astetta, hipoen 39:ää.

      Diagnoosi: viruskeuhkokuume.
      Viruksen nimi: SR-virus.

      Kaikki, pienikin rasitus, kuten sairaalan käytävillä kävely vei voimat aivan piippuun.

      Hoito: mitään hoitoa tähän ei ole, ei lääkettä, ei ennakkoon otettavaa rokotetta. "Oireiden mukainen hoito". Eli: lepoa, ym. joka helpottaa oloa. Yskään yskänlääkettä. Pitää varoa kaikkea rasitusta. Jos vointi yhtään huononee: sairaalaan heti.

      https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/8f21939c-4ecc-4dd9-a9f2-3903b4e16594

      En itse ole Kymenlaaksosta, vaan Helsingistä. Veikkaan saaneeni tämän apteekissa käydessäni. Apteekissahan käy sairaita ihmisiä. Olen ennenkin saanut sieltä tartunnan. SR:n itämisaika on 4-5 vrk.
      .

      • Anonyymi

        Siis RS-viirus. (Ei "SR".)


      • Anonyymi

        Siis RS-viirus. (Ei "SR".)


      • Anonyymi

        Tartunnan voi saada mistä hyvänsä missä on tekemisissä muiden ihmisten kanssa. vaikkapa kaupan kassajonosta.


    • Anonyymi

      Hengitys vinkuu, keuhkoputkissa vikaa ?

      • Anonyymi

        Juu. Siellä pitää meteliä lauma, itselleni aiemmin tuntematon elämänmuoto. Katsoin RS:n kuvan netistä. Tämä ei ole kuin kausi-influenssa, joihin on rokotteet ja lääkkeet, vaan erilaisempi viirustauti. Tähän ei rokotteet tehoa, ei ole lääkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Siellä pitää meteliä lauma, itselleni aiemmin tuntematon elämänmuoto. Katsoin RS:n kuvan netistä. Tämä ei ole kuin kausi-influenssa, joihin on rokotteet ja lääkkeet, vaan erilaisempi viirustauti. Tähän ei rokotteet tehoa, ei ole lääkettä.

        On tavallisen flunssan kaltainen virustartunta, johon ei ole sen kummemmin lääkitystä kuin muihinkaan virustauteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tavallisen flunssan kaltainen virustartunta, johon ei ole sen kummemmin lääkitystä kuin muihinkaan virustauteihin.

        Ehkä lääketieteellisesti "flunssan kaltainen", muttei koettuna yhtään sama. Herrajeesus, jos vähänkin liikkui, istui pystyssä, niin hiki valui, oli pyörtyä. Ainoa joka helpottaa: makuuasento.

        Koska ei ole kysymys räkätaudista, kuten flunssa (tämä alkoi nuhalla ja yskällä, mutta nuha meni pian ohi) niin yskä on sellaista pinnallista yskää, ei pysty yskimään kuin flunssassa, jolloin syvään kaapaisten yskä "lohkeaisi". Tulee yskänkohtauksia ja siinä sitten yskit ja yskit vaikka puolituntia. Onneksi mulla on ollut yskänlääkettä.

        Lisänä nää selittämättömät äänet tuolta, milloin eripuolilta keuhkoa (?), nyt rinnasta ja kurkun alta: rahinaa, natinaa, kitinää, nitinää, vihellystä, vinguntaa, puhallusta. Siellä joku seurue juhlii oikein kunnolla. Syökö ne minun keuhkojani, vai mistä tuo rouskutus? Ääni on todella kova, kuten vatsan kurina. Taustamusiikkia tässä kirjoitellessa.

        Tämä tauti on itselleni ollut aivan uusi, eksoottinen kokemus. En halua toiste kokea. On tässä sekin ero flunssaan nähden, että flunssan takia ei jouduta sairaalan teholle, mutta tämä, jos ei parane, voi hyvinkin johtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      181
      10717
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      140
      1914
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      237
      1315
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      940
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      880
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      828
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      717
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      679
    9. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      669
    10. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      655
    Aihe