Pääsikö Jörn Donner Taivaaseen..??

Anonyymi

Pääsikö?? kertokaa?? mä haluan aina tietää julkkiksista jotka sinne pääsivät että tulee itsellekin taivaskaipuu kun saa nähdä siellä julkimoita.. Speden näkemistä odotan.pääskö SPEDe???? päsikö???

55

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ei tietenkään sinne taivaaseen niin vaan pääse, lut. kirkko sanoo ainahautaan siunatessa maasta sinä olet tullut, ja maaksi sinun pitää jälleen tulla. Ja Jeesus Kristus on sinut herättävä viimeisenä päivänä.
      Ja Raamatussa tuo tarkoittaa tuomion ylösnousemuksen päivää.

• Anonyymi

Saarn.3:19-20 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla, ihmisellä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta. Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. Saarn.6:6. 12:7.

• Anonyymi

Siinä mallimalli väärästä käännöksestä eli -.92 raamatun epäonnistunut väännelmä.

• Anonyymi

Kysy Jumalalta. Ei sitä muut tiedä.

• Anonyymi

Vasta viimeisenä päivänä tullaan tuomitsemaan elävät ja kuolleet, joten asia on vielä puolitiessä.
      Etkö nyt sitä ole kirkossasi oppinut ja kuullut?

• Anonyymi

Tarkoittaako tuo ihmisen viimeistä päivää vai maailmanloppua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittaako tuo ihmisen viimeistä päivää vai maailmanloppua?

KR 1933/-38
        Hebr. 9:27-28 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty,
        että heidän kerran on kuoleminen,
        mutta senjälkeen tulee tuomio,
        samoin Kristuskin,
        kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit,
        on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille,
        jotka häntä odottavat.

• Anonyymi

Donner ei ollut helluntailainen ja tuskin jätti perintöä sille lahkolle. Taivaaseen pääsyllä ei ole lahkolaisille muuta merkitystä.

• Anonyymi

Tuomiovalta kun on ja pysyy Jumalalle. Kristityille on annettu evankelioimistehtävä ja paljon muita tehtäviä.

• Anonyymi

Helluntailaisuus perustuu amerikkalaiseen menestysteologiaan, opettamiseen korvasyyhyyn, vieraaseen tuleen, laittomuuden hyväksymiseen ja laittomuuteen, joten helluntailaisuutta uskontona harjoittavat eivät pelastu taivaaseen.

Laittomuuden tekijät eivät pelastu, vaikka he olisivat puhuneet kielillä ja tehneet muita ihmeitä Jeesuksen nimessä. Tie taivaaseen on hyvin kapea ja vain hyvin harva siine pääsee.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
      13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
      ---
      26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi

Tuleekohan sulle yksinäistä siellä taivaassa, mitäs luulet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuleekohan sulle yksinäistä siellä taivaassa, mitäs luulet?

Kysymyksesi on asenteellinen. Jeesus sanoi, että vain harva pelastuu taivaaseen ja heidän joukossa ei ole yhtään, joka harjoitti helluntailaisuutta, kuten edellä on perusteltu. Mutta pelatuneiden joukossa voi olla sellaisia entisiä helluntailaisia, jotka tekivät parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Helluntailaiset kiristelevät hampaitaan ja itkeävät nähdessää, kun profeetat ovat Jumalan luona ja heidät on jätettu Jeesuksen valtakunnan ulkopuolelle.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

• Anonyymi

Kekkosen taloudenhoitaja Tamminiemessä, joka oli uskovainen vanhempi sisar, kertoi että Kekkonen viimeisinä päivinään tokaisi hänelle: "Minäkin olen kristitty!". Hän sai sitten rukoilla vanhan presidentin puolesta ennen kuin tämä siirtyi ajasta iankaikkisuuteen.
      Kekkosen appi oli pappismies, entinen Puumalan kirkkoherra, joten kyllä hän varmasti tiesi nämä asiat.

• Anonyymi

Urho Kekkonen turvautui viimeisinä päivinään Saananapalvoja Olliver Hawkin palveluihin, kun hän halusi raivata tieltään Veikko Vennamon. Kekkonen tilasi suunnilteman Hawkilta, miten raivata Vennamon pois. Kekkonen siis turvautui pimeyden voimiin. Sitten Kekkonen kuoli.

Urho Kekkonen oli tunnettu myös naisseikkailuistaan. Kekkonen ei ollut vanhurskas mies.

• Anonyymi

Hypnotisoija Olliver Hawk sai Suomen pauloihinsa – tuore dokumentti väittää, että Hawk sai presidentti Kekkoselta salaisen tehtävän

https://yle.fi/uutiset/3-10637381

Hawk vaati kirjallista ja allekirjoitettua toimeksiantoa Kekkoselta ja sai sellaisen Kekkosen adjutantilta, minkä Hawk antoi myöhemmin Vennamolle, joka säilytti sen. Kekkonen yritti ottaa kirjettä myöhemmin Hawkilta pois, mutta Hawk ei suostunut palauttamaan toimeksiantokirjettä.

Kekkonen siis pyysi apua Saananan palvojalta.

• Anonyymi

"Kekkosen appi oli pappismies, entinen Puumalan kirkkoherra, joten kyllä hän varmasti tiesi nämä asiat."

Kekkosella oli itse asiassa vahva uskonnollinen tausta. Hänen äitinsä oli vapislainen ja hänen isänsä kääntyi myöhemmällä iällä lestadiolaiseksi. Kekkonen piti tärkeänä, että luterilaisen kirkon piispoissa oli myös kirkon herätysliikkeiden edustajia. Hän itse ei ollut miehuutensa päivinä uskova, mutta emme voi tietää mitä loppuaikoina on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urho Kekkonen turvautui viimeisinä päivinään Saananapalvoja Olliver Hawkin palveluihin, kun hän halusi raivata tieltään Veikko Vennamon. Kekkonen tilasi suunnilteman Hawkilta, miten raivata Vennamon pois. Kekkonen siis turvautui pimeyden voimiin. Sitten Kekkonen kuoli.

Urho Kekkonen oli tunnettu myös naisseikkailuistaan. Kekkonen ei ollut vanhurskas mies.

Hypnoosi on myös lääketieteessä käytetty menetelmä, eikä sillä ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa. Jos Hawkia yritettin värvätä yhteistyöhön, se tapahtui 70 luvun alussa. Kekkonen kuoli vasta 1986. Mistä teitä satusetiä sikiää???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hypnotisoija Olliver Hawk sai Suomen pauloihinsa – tuore dokumentti väittää, että Hawk sai presidentti Kekkoselta salaisen tehtävän

https://yle.fi/uutiset/3-10637381

Hawk vaati kirjallista ja allekirjoitettua toimeksiantoa Kekkoselta ja sai sellaisen Kekkosen adjutantilta, minkä Hawk antoi myöhemmin Vennamolle, joka säilytti sen. Kekkonen yritti ottaa kirjettä myöhemmin Hawkilta pois, mutta Hawk ei suostunut palauttamaan toimeksiantokirjettä.

Kekkonen siis pyysi apua Saananan palvojalta.

Oliwe Hawk ja Niilo Ylivainio olivat molemmat henkiopissa Austaralian Ab-originaalien luona. Niilo sai sieltä kaatajanvoimansa samoin Oliver.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hypnoosi on myös lääketieteessä käytetty menetelmä, eikä sillä ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa. Jos Hawkia yritettin värvätä yhteistyöhön, se tapahtui 70 luvun alussa. Kekkonen kuoli vasta 1986. Mistä teitä satusetiä sikiää???

>>Hypnoosi on myös lääketieteessä käytetty menetelmä, eikä sillä ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa.<<

Olliver Hawk ei ollut vain hypnotisoija vaan myös Saatanan palvoja. Tästä kertoi mm. eräs hänen tyttöystävistään ja muitakin lähteitä on.

Mitä tulee hypnoosiin, niin itse ajattele, ettei se ole vain lääketiedettä vaan myös leikkimistä pimeyden voimien kanssa.

Älkää olko sinisilmäisiä. Urho Kekkonen ei ollut vanhurskas mies.

• Anonyymi

Kyllä taivaaseen voi päästä heti kuoleman jälkeen!! Julia Tukiainen on toistaiseksi ainoana päässyt ja pitää Jeesusta kädestä. Ties mitä muutakin touhuavat, Julian tietäen. Tästä on isosisko Johanna useampi silminnäkijätodistus.

• Anonyymi

Tälläiset "pääsikö" kysely ei kuulu meille kenellekään.
      Jumala tuomaroi ja toisaalta, ei sinne vielä kuollessa mennä perille eedeniin.
      Kirjoituset puhuvat h-hetkestä, koska sinne mennään.
      Sitä ennen tehdään se tila, se on valmistumisvaiheessa.
      Kun kaikki on valmista - Hän tulee hakemaan omansa.
      Sitä ennen kuolleet nukkuvat haudanlevossa, vasta viimeinen pasuna herättää- Ylienkeli hetken ilmoittaa, ja tapahtuma on yllättävän nopea- kuin "salama" idänstä- länteen.
      Kristuksessa kuoleet herätetään ja he muuttuvat jne.

• Anonyymi

Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja
        Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, >> temmataan yhdessä<< heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja

>>>niin me saamme aina olla Herran kanssa. <<<

Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla. (1Te 4:13-18)

h-hetkestä

Älkää ihmetelkö tätä, sillä >>>hetki tulee,<<<
        jolloin kaikki,
        jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin,

ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen....... (Joh 5:28-29)

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään,

>>> vaan 'herätän heidät' viimeisenä päivänä. <<<

Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä;

>>>ja minä 'herätän' hänet viimeisenä päivänä." <<<<<
        (Joh 6:39-40)

• Anonyymi

Miksi kukaan menisi taivaaseen ellei halua sinne jo ennakkoon, eli ole Jeesuksen seuraaja eläessään.

Ja jos on, se näkyy ja kuuluu arkielämässä. siinä se arvuuttelun avain.

• Anonyymi

"Se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat sen löytävät" Jeesuksen sanoja
      "Se tie on lavea, joka vie kadotukseen" Jeesuksen sanoja
      "Ei jokainen, joka sanoo herra herra, pääse Taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaassa" Jeesuksen sanoja

Luterilaisessa kristillisyydessä on opetettu, että kuollessaan uskovainen ihminen, hänen kuolematon sielunsa menee vanhurskasten lepoon, odottamaan ylösnousemuksen aamua.

Merkille pantavaa on Jeesuksen sanat ristin kärsimyksissä toiselle ristiinnaulitulle, joka halusi uskoa Jeesukseen Kristukseen sanomalla "Muista minua kun tulet valtakuntaasi". Hän myös nuhteli toista Jeesusta pilkannutta ristillä olijaa, tunnustaen samalla uskonsa. Katso tarkemmin raamatusta, mitä Getsemanessa tapahtui. Kun meille rakas Jeesus kärsi ristinkuoleman, että niin minulla kuin sinullakin on syntien anteeksi antamus ja synnin päästö, josta jo profeetta Jesaja kauniisti kirjoitti vanhassa testamentissa Jeesuksesta ennustaessaan. Mutta se, mistä tässä halusin kertoa, oli se, mitä Jeesus sanoi sille uskovalle ristiin naulitulle, joka pyysi Jeeusta muistamaan häntä kun Jeesus menee taivaan kotiin. Jeesus sanoi: "Tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa".
      -Tuo toteamus on pohdituttanut minua paljon. Jeesus puhui aina totta ja teki ihmeitäkin paljon. Aikakäsite on erilainen kuoleman jälkeen. Onhan uskontunnustuksessakin ja Raamatussa kohta, jossa Jeesus nousi kuolleista kolmantena päivänä. Tähän näennäiseen ristiriitaan löytyy kyllä toki Raamatusta selitys. Mutta se herättää myös toisen kysymyksen, jonka selvittäminen on minullakin vielä ainakin osittain tutkimatta. Olen uterilainen. Nimittäin se ortodoksien käsitys, että kuoleman jälkeen ihminen on 40 päivää eräänlaisessa corridor-käytävässä, jossa hänen sielunsa tutkitaan ja katsotaan hänen elämänsä aikana sattuneet tapahtumat ja teot ja varmistetaan, että sielun on läpäistävä tämä tunneli päästäkseen taivaaseen. Että hänen anteeksiantamattomat syntinsä voivat tuomita hänet tuossa käytävässä.
      Tuosta viimeisestä tulee mieleen kuitenkin Raamatun totuus, että ihmisen armahdus Jeesuksen ansion tähden on kertakaikkinen ja kaikista synneistä armahtava. Kunhan ihminen tunnustaa syntinsä, katuu ja pyytää anteeksi sellaiselta, jolla on pyhän hengen virka sovinnosta saarnata.

Minusta on mahtavaa havaita, että uskon kysymykset askarruttavat kaikkina aikoina ihmisiä. Kysyvä ja syntiseksi itsensä havaitseva ihminen on lähempänä Jumalaa kuin itsensä ylentävä farisouksen hengen omistava hengessään rikas ihminen. Tästä on hyvä kertomus Raamatusssa fariseuksen ja publikaanin rukoushetkestä.

Jumala asuu henkensä kautta omissaan.Jumala asuu korkeudessä ja pyhyydessä ja niiden tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki.

Otan sen verran unilukkarin tehtävää hoitaakseni, että kehoita kaikkia tämän lukeneiden käymään tulevana sunnuntaina kirkossa jumalanpalveluksessa ja katsomaan miten arvokasta työtä kirkossa meidän kaikkien hyväksi ja onneksi tehdään. Myös arvokkaimpana instanssina Suomessa. Kirkkoon kannattaa liittyä ja tukea sitä. Kirkko ei ole ketään vastaan, mutta sen piiristä löytyy nykyään myös elävä Jumalan seurakunta.

"Jos evankeliumi on peitetty, se on niiltä peitetty, jotka kadotetaan." Raamattu
      "Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan" Raamatussa. Pätee edelleen.
      Kaikille, jotka elävät on ovi vielä avoinna ja mittaamaton Jumalan armo kaikkien, ihan kaikkien syntiesi ylitse. On vain yksi kolmiyhteinen Jumala; isä, Poika ja Pyhä henki. Sinullekin tie on vielä avoin taivaan kotiin. Mutta etsi ensi Jumalan valtakuntaa. Joka maailman silmissä on halpa ja vihattu ja joka on uskovaisten vioilla ja virheillä peitetty, mutta sisältä päin se on ihana armon valtakunta, joka on jonka päänä ja kalliona ja kulmakivenä on itse Herra Jeesus Kristus.

Minusta on suorastaan ihme, etteivät ihmiset näe sitä valtakuntaa, ja ovat penseitä ja kuuroja Jumalan kutsulle myös etsikkoaikanaan.

Toivottavasti mahdollisimman moni löytäisi armollisen Jumalan. Sen jälkeen ei tarvitse olla epävarma siitä pääsenkö taivaaseen kuoleman jälkeen. "...elää vaikka olisi kuollut..."

Kuollut elävä, vai elävä kuollut oli yhden kirjoitukseni teema. Jälkeenpäin mietittyäni on olemassa ainakin kaksi muuta kategoriaa. Nimittäin kuollut kuollut, eli sellainen, jonka kohdalla toisella kuolemalla oli valtaa ja elävä elävä, eli Jeesuksen kaltainen, joka ei ole koskaan langennut syntiin. Sellaista on maailmasta vaikea löytää. Raamatun näkökulmasta nuo neljä kategoriaa ovat kuitenkin mahdollisia sekä merkityssuhteiltaan, että episteemisessä pohdinassa uskontofilosofiassa.

• Anonyymi

""Tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"."

Tuo lause on vajaa.
        Raamatussa se kuuluu näin:
        Luuk23:43. Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa."
        Luuk23:43. Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä olet minun kanssani paratiisissa."

Nuo kaksi kirjoitustapaa ovat miltei samanlaiset.
        Välimerkin paikka kuitenkin muuttaa ajatuksen aivan toiseksi.
        Välimerkkejä ei Raamatun kirjoittamisen aikaan käytetty.
        Kaksoispisteen paikka on siten kääntäjien tulkintaa.
        Raamatun kokonaisuuteen sopii paljon paremmin jälkimmäinen tekstin muotoilu.

• Anonyymi

Jörkan taivas oli jo 70-luvulla, kun hän köyri teinejä ja jopa tallensi ne ja julkaisi.

• Anonyymi

Jörn vila i fred.

• Anonyymi

Tuosta viimeisestä tulee mieleen kuitenkin Raamatun totuus, että ihmisen armahdus Jeesuksen ansion tähden on kertakaikkinen ja kaikista synneistä armahtava. Kunhan ihminen tunnustaa syntinsä, katuu ja pyytää anteeksi sellaiselta, jolla on pyhän hengen virka sovinnosta saarnata.

Viimeisestä virkkeestä voi tehdä vääränkin johtopäätöksen. Nimittäin kristillisyydessä on opetettu Raamattuun nojaten, että kun ihminen siirretään uudestisyntymisen peson ja pyhän hengen uudistuksen kautta elävässä evakeliumissa uskon kautta lain alta armon alle, hän on kertakaikkiaan puhdas Jeesuksen ansion tähden. Ja koko parannuksen teko on Jumalan armotyötä. Pyhä henki kutsuu, kokoaa, valaisee ja pyhittää ja ainoassa oikeassa uskossa varjelee. Näin ollen mikään uskossa ei ole ihmisen omien tekemisten ansiota, eikä sen varassa. Mutta täytyy muistaa, että myös uskon esi-isä Abrahan luettiin uskon kautta vanhurskaaksi. Lue tarkemmin Raamatusta. "Sydämen uskolla me vanhurskaaksi tulemme ja suun tunnustuksella autuaaksi" Raamatusta.

Aabraham kun kuolema lähestyi: "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt ja uskon pitänyt. Tästedes on minulle tallelle pantu vanhuskauden kruunu. Eikä ainostaan minulle, vaan kaikille niille, jotka hänen (Jeesuksen) ilmestymistään rakastavat."

• Anonyymi

Ei Aabraham, vaan Paavali Paavali sanoi, että: " Olen kilpaillut hyvän kilpailun, juoksun päättänyt ja uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle tallelle pantu vanhuskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari antaa minulle sinä päivänä, eikä ainostaan minulle, vaan kaikille, jotka rakastavat hänen ilmestymistään."
        2. Tim 4: 7,8 RK käännöksen mukaan.

Raamattu 33/38 sama jae : 2. Tim 4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Aabraham, vaan Paavali Paavali sanoi, että: " Olen kilpaillut hyvän kilpailun, juoksun päättänyt ja uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle tallelle pantu vanhuskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari antaa minulle sinä päivänä, eikä ainostaan minulle, vaan kaikille, jotka rakastavat hänen ilmestymistään."
        2. Tim 4: 7,8 RK käännöksen mukaan.

Raamattu 33/38 sama jae : 2. Tim 4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        4:8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat.

Paavali tuli vahingossa kahteen kertaan. Sorry.

• Anonyymi

Helluntailaisuus perustuu amerikkalaiseen menestysteologiaan, opettamiseen korvasyyhyyn, vieraaseen tuleen, laittomuuden hyväksymiseen ja laittomuuteen, joten helluntailaisuutta uskontona harjoittavat eivät pelastu taivaaseen.

Laittomuuden tekijät eivät pelastu, vaikka he olisivat puhuneet kielillä ja tehneet muita ihmeitä Jeesuksen nimessä. Tie taivaaseen on hyvin kapea ja vain hyvin harva siine pääsee.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
      13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
      ---
      26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Jeesus sanoi, että vain harva pelastuu taivaaseen ja heidän joukossa ei ole yhtään, joka harjoitti helluntailaisuutta, kuten edellä on perusteltu. Mutta pelastuneiden joukossa voi olla sellaisia entisiä helluntailaisia, jotka tekivät parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Helluntailaiset kiristelevät hampaitaan ja itkeävät nähdessää, kun profeetat ovat Jumalan luona ja heidät on jätettu Jeesuksen valtakunnan ulkopuolelle.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
      24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
      25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
      26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
      27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
      28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

• Kerran opetuslapset kysyivät Jeesukselta että onko niitä paljon, jotka pelastuvat. Jeesus antoi ymmärtää että kannattaa pitää huoli että on itse siinä porukassa. On annettu lähetyskäsky ja sitä kannattaa toteuttaa.

• Anonyymi

Toraisti, oletko koskaan lukenut Raamatusta Herran Jeesuksen sanat: Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?
        Jo nämä Sanat tekevät toraistit valhettelijoiksi.
        Lain noudattaminen ei ole uskoa:
        Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan, "Joka ne täyttää, on niistä elävä", vaan käskyjen täyttämistä.

• Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

Kerran opetuslapset kysyivät Jeesukselta että onko niitä paljon, jotka pelastuvat. Jeesus antoi ymmärtää että kannattaa pitää huoli että on itse siinä porukassa. On annettu lähetyskäsky ja sitä kannattaa toteuttaa.

Juuri näin. Täällä joku levittää säännöllisesti harhaoppia, jonka mukaan vain harvat USKOVAT pelastuvat. Jokainen, joka turvaa Jeesuksen sovitustyöhön, pelastuu. Kyse on siitä, että kaikki eivät halua mennä sisään ahtaasta Jeesus- ovesta. Ne, jotka eivät turvaa Jeesukseen pelastajana, eivät tietenkään ole uskovia.

Luukas 13:

23 Joku kysyi häneltä: »Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?»
        Jeesus vastasi:
        24 »Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin. Täällä joku levittää säännöllisesti harhaoppia, jonka mukaan vain harvat USKOVAT pelastuvat. Jokainen, joka turvaa Jeesuksen sovitustyöhön, pelastuu. Kyse on siitä, että kaikki eivät halua mennä sisään ahtaasta Jeesus- ovesta. Ne, jotka eivät turvaa Jeesukseen pelastajana, eivät tietenkään ole uskovia.

Luukas 13:

23 Joku kysyi häneltä: »Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?»
        Jeesus vastasi:
        24 »Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

>>>Jokainen, joka turvaa Jeesuksen sovitustyöhön, pelastuu.<<<

Tämä ei pidä paikkansa. Ei jokainen pelastu, joka turvaa Jeesuksen sovitustyöhön, kuten Jeesus itsekin vuorisaarnassaan sanoi.

Jokainen joka uskoo Jeesusta tekemällä Jumalan tahton pelastuu. Jeesus vaatii parannuksen tekoa. Jos joku ei halua noudattaa lakia, niin hänen uskonsa Jeesukseen on kuollut. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Anonyymi

Luuk. 23:43
      Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
      ja
      Joh. 21:22
      22 Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."

Herra voi ja tahtoo pelastaa jopa kuolevan ristiltä!

ja mitä se sinuuan koskee,
      SEURAA SINÄ MINUA!

• Anonyymi

"Herra voi ja tahtoo pelastaa jopa kuolevan ristiltä! ja mitä se sinuuan koskee,
      SEURAA SINÄ MINUA!"

Juuri näin. Room. 14:4-6 "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen"

• Anonyymi

Nimenomaan, mutta kuka se on kenenkin isäntä, se lienee pääpointti.

vai mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan, mutta kuka se on kenenkin isäntä, se lienee pääpointti.

vai mitä?

Aivan. Mutta siinäkään asiassa ei parane ulkopuolisten besserwisseröidä. Ihminen näkee vain ulkokuoren, ainoastaan Jumala näkee sydämeen.

• Anonyymi

Jörn Donner pääsi taivaaseen, koska kaste antaa meille iankaikkisen autuuden taivaassa.

• Anonyymi

vauvana kasteen saanesta kaikista tulee Jammu setiä
        ja rappio alkoholisteja,
        näille sitten papit vakuuttavat,
        että kun sinut on lapsena kastettu niin sinä olet pelastunut.
        Minusta, jotain on mennyt pahasti pileen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja rappio alkoholisteja,

Siehän perkuile olet itse saitana.

• Anonyymi

"koska kaste antaa meille iankaikkisen autuuden taivaassa."

Miten sitten Juudas?
        Kastettu oli?
        Pelastaako kaste Juudaksen?

Eikös usko oli ratkaiseva - ei kaste?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja rappio alkoholisteja,

Sinä menit pieleen.

• Anonyymi

Aloituksen asetelma on ihan väärä, pitää kysyä, halusiko se tai tuo taivaaseen!

Jos et halua, miksi sinne pääsisit ?

Jos et halua, eikö se näyt elintavoissasi?

Kaikki nuo edellä olevat kastehömpötykset ovat tyhjää täynnä,. kukaan ei pelastu mistään kasteensa perusteella, sellaist avettä ei ole maan päällä, ei sitäö taivaastakaan tänne lähetetä!

Tänne on lähetetty Jumalan Poika Jeesus jolla ainoana on valta antaa syntejä anteeksi, ja ilman sitä ei kukaan pelastu taivaaseen.

• Anonyymi

Jeesuksen toiselal puolella ristillä riippuva halusi, toinen roisto ei juuri halunnut, naureskeli paremminkin.

olisko sen naureskelijan päälle pitänyt roiskia vettä ja luvata että kyyyyllä pääset, usko vain.

tai joudut taivaaseen, usko jo.

• Anonyymi

Provo toi aloitus.

• Anonyymi

Pyhä Henki vaikuttaa kasteessa uskon ja uudestisyntymisen.

• Anonyymi

Kastevesi ei uudesti synnytä ketään.

• Saatanan suurin ja eksyttävin valhe että kaste on biletti pelastukseen!

• Anonyymi

Tilastollisesti suurin eksytys ( rakkaudettomuus Totuuteen) on islam tai ateismi jos yksittäistä tekijää etsitään. Valehtelu on normielämää saatanan omilla.

Commandohauis54cm

• Anonyymi

Kirjoitettu on: KR 1933/-38 Matteuksen evankeliumi 22:11-14
      Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita,
      näki hän siellä miehen,
      joka ei ollut puettu häävaatteisiin.

Ja hän sanoi hänelle:
      'Ystävä,
      kuinka sinä olet tullut tänne sisälle,
      vaikka sinulla ei ole häävaatteita?'
      Mutta hän jäi sanattomaksi.

Silloin kuningas sanoi palvelijoille:
      'Sitokaa hänen jalkansa
      ja kätensä
      ja heittäkää hänet ulos pimeyteen.'
      Siellä on oleva itku
      ja hammasten kiristys.

Sillä monet ovat kutsutut,
      mutta harvat valitut."

1 Kor. 6:9-10 Vai ettekö tiedä,
      etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa?
      Älkää eksykö.
      Eivät huorintekijät,
      ei epäjumalanpalvelijat,
      ei avionrikkojat,
      ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      eivät varkaat,
      ei ahneet,
      ei juomarit,
      ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi

Onko hääpuku valkoinen kauluspaitamustalla kravatilla ja suorat mustat/tummansiniset housut mustilla sukilla miehillä?

Vai mitä häävaatteet tarkoittavat, halleluja?

Raamatussa puhutaan kahdesta eri häätapahtumasta kuitenkin Jeesus on molemmissa häissä Ylkä:

1.Karitsan hääateria ( Jeesus on Karitsana kuvailtu)
        2.Kuninkaan Pojan häät

http://www.luterilainen.com/fi/lue/saarnoja/ilm-19-5-9,-autuaat-ne,-jotka-ovat-kutsutut-karitsan-hääaterialle

• Anonyymi

Tästä tuli mieleen jotenkin ne uskovaiset jotka on kovin hengellisiä raamattua siteerataan ja uskoa tuodaan joka kohdassa esille jotka antaa ymmärtävän olevansa parempia kuin ne uskovaiset jotka eivät tee itsestään numeroa samalla tavalla.

Omakokemus on että, monet uskovaisuuttaan korostavat uskovaiset saattaa olla petollisempia kuin ne jotka eivät itsestään numeroa tee. Joskus jopa ateisti voi olla luotettavampi kaveri kuin joku raamattua joka yhteyksissä siteeraava ja uskovaisuuttaan korostava uskovainen.

Miten lopulta voidaan me ihmiset tietää kuka sinne taivaaseen pääsee ja kuka ei. Tuon asian tietää yksin Jumala.

• Anonyymi

Kristinusko perustuu Raamattuun, ei jonkun lihallisen ja tekopyhän uskovan omiin mielipiteisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8216
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      91
      6322
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6223
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4811
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3284
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2882
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2819
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      48
      2760
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2750
    Aihe