Hei, Olen 18v tyttö ja minulla on ongelmia kuukautisiin liittyen. Laihdutin 3 vuotta sitten yli 15kg ja painan nyt n.56kg ja olen 168cm. Kuukautiskierto meni ihan sekaisin laihduttamisen alettua ja pian loppui menkkojen tulo kokonaan. Menin lääkäriin asian vuoksi puoli vuotta sitten ja mitään syytä ei löytynyt asialle. Verikokeet oli ok ja sisätutkimuksessa kaikki normaalia. Lääkäri sanoi tämän johtuvan laihtumisesta ja epäili, että kuukautiset alkaa itsestään, mutta määräsi Terolut-kuurin, jota söin kolmena kuukautena. Niiden avulla vuoto tuli, mutta se oli paljo niukempaa kuin normaalit menkat ja toisella sekä kolmannella kerralla vuoto alkoi jo silloin, kun viimenen pilleri oli ottamatta. Onko se normaalia ja mistä johtuu, kun vuodonhan pitäisi alkaa vasta pari päivää kuurin jälkeen? Sen jälkeen ei menkkoja ole kuulunut moneen kuukauteen. Nyt lääkäri taas soitti ja määräsi jälleen teroluteja. Tällä kertaa vain joka toinen kuukausi, että annetaam mahdollisuus omille menkoille. En muistanut kysyä tuosta vuodon alkamisesta lääkäriltä puhelimessa ja nyt minua huolettaa, että vuoto alkaa taas liian aikasin ja teen jotain väärin. Lisäksi haluaisin tietää, että miksi vuoto on niin niukkaa, kun kuukautiset tulee terolutin avulla?Kiitos, jos vastaatte!
Terolut kuuriin liittyviä kysymyksiä
Anonyymi
2
75
Vastaukset
- Anonyymi
Hormonitoimintasi meni laihdutuksesta sekaisin. jotkut anorektiaa sairastavat ovat tulleet lisääntymiskyvyttömiksi.
- Anonyymi
Niin... Tiedän, että se on mennyt sekaisin, mutta en ole kuitenkaan missään vaiheessa ollut alipainoinen, niin kai niiden pitäisi alkaa joskus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4405334Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1272194- 1461760
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko801505Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass181448Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise191384Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔821315- 711227
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään701178- 381130