Usmizeedill historian oppitunneista

Jussi

"Ja jos tarkastelet historiaa, miten juutalaiset korkeimmat virkamiehet ovat saaneet aikaan, on Koraanin ennustus oikeastaan käynyt toteen. Israel valtio perustettiin jakamalla Palestiina Israelin ja Palestiinan valtioiksi. Tämän tehtävä oli YK:lla, mutta Israel valtio jatkui rajojen yli rikkoen YK:n laatimaa valtion jakaminen tasavertaisiksi. Israel levittäytyi väkivalloin, josta on aineistoa myös länsimaalaisilla (esim. videoaineistoja), joka välillä aiheutti suuria keskusteluja Euroopassa. Ja meno on jatkunut esim. sotimalla myöhemmin Egyptiä ja Jordania vastaan. Maantieto 2 kirja lukiossa on mainintaa yksi asia Jordanian ja Israelin välisistä jännitteistä ja osapuolista. Historian lukeminen ei ole pahasta Tepponen. "

Niin Usmizeed- oletkin malliesimerkki kuinka historiaa "luetaan" omista lähtökohdista lähtien ja tulkintasi on tyypillisen muslimin mustavalkoinen.

Mitä tulee ns "palestiinaan". Historiasta varmaan osannet lukea kuinka aikoinaan " juutalaiset" asuttivat ko maa-aluetta ja ketkä sen sitten veivätkään.

YK:n päätös oli tältä osin vain palauttava 1948.

Mitä tulee sotiin sen jälkeen ja ns juutalaisvaltion itsenäisyyden jälkeiseen aikaan, kysynkin sinulta:
- montako kertaa nämä ympäröivät muslimiarabimaat
aloittivat sodan tavoitteenaan "heittää juutalaiset mereen" ???
( näinhän luvattiin muslimiarabeille jotka siirtyvät pois alta hyökkäävien arabia-armeijoiden tieltä)
- montako kertaa juutalaisvaltio on aloittanut sotatoimet?

Se että juutalaisvaltio on sitten itsepuolustukseen tuhonnut nämä hyökkävät arabilaumat on aivan oikeutettua.

Muslimiarabeista koostuva "armeija" nyt ei vain koskaan ole pärjännyt paljon pienemmälle juutalaisarmeijalle eikä tule toki pärjäämäänkään.

Mutta toki sinun näkökulmastahan tilanne on toinen, minkä yksisilmäisellä kirjoituksella olet osoittanutkin ja liittänyt mukaasi toisen hännystelijän hymistelyt a la karvapää.

Todellakaan historian lukeminen ei ole pahasta usmizeed :D

36

1168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SALAM

Ole enää kauan olemassa,kello sillekin tikitaa.

• taha.islam

>YK:n päätös oli tältä osin vain palauttava 1948.

Mielipiteet palautuskohdan pätevyydestä vaihtelevat. Minun mielestäni brittien palestiina olisi pitänyt antaa takaisin ottomaaneille.

• tahaan(kuvainnollisesti).turha mennä liian vanhoihin asioihin tai mekin joudutaan luovuttamaan suomi saamelaisille.

• karvapää kirjoitti:

tahaan(kuvainnollisesti).turha mennä liian vanhoihin asioihin tai mekin joudutaan luovuttamaan suomi saamelaisille.

luovuttamaan suomalaisille suurin piirtein koko Pohjois-Venäjän. Se oli ennen suomalais-ugrilaisten asuttama.:)

• Aabra-ham kirjoitti:

luovuttamaan suomalaisille suurin piirtein koko Pohjois-Venäjän. Se oli ennen suomalais-ugrilaisten asuttama.:)

ja amerikkaanhan ei jäisi kuin intiaanit.

• pekka
        karvapää kirjoitti:

tahaan(kuvainnollisesti).turha mennä liian vanhoihin asioihin tai mekin joudutaan luovuttamaan suomi saamelaisille.

ja sen takia se myös juutalaisilla pysyy vaikka saatana yrittääkin ihmisten kautta tehdä kaikkensa juutalaisten hävittämiseksi maailmasta.

Jumala on joskus tehnyt liiton Israelin kansan kanssa, eikä Jumala peru sanojaan.

• pekka kirjoitti:

ja sen takia se myös juutalaisilla pysyy vaikka saatana yrittääkin ihmisten kautta tehdä kaikkensa juutalaisten hävittämiseksi maailmasta.

Jumala on joskus tehnyt liiton Israelin kansan kanssa, eikä Jumala peru sanojaan.

pakopaikaksi juutalaisille ennen kaikkea sen vuoksi, että kristittyjen harjoittamat vainot varsinkin holocaustin jälkeen katsottiin lopultakin kohtuuttomiksi.

• Hertha
        Aabra-ham kirjoitti:

Mutta toisaalta taas tuolta aikakaudelta ei liene esittää suomalais-ugrilaisten ja venäläisten valtiollisia rajoja.

---

Pähkinäsaaren rajasta ollaan visusti hiljaa, joohan?

• Hertha kirjoitti:

Mutta toisaalta taas tuolta aikakaudelta ei liene esittää suomalais-ugrilaisten ja venäläisten valtiollisia rajoja.

---

Pähkinäsaaren rajasta ollaan visusti hiljaa, joohan?

viikinkien jälkeläiset ruhtinas Juri ja kuningas Maunu jakoivat fenno-ugrien alueita keskenään. Liittoudutaan saamelaisten kanssa ja vaaditaan paitsi Pohjois-Venäjä myös Pohjois-Ruotsi takaisin!

Tarkemmin ajatellen sotaiset indo-eurooppalaiset voitaisiin lähettää takaisin sinne Kaspian meren lähelle, mistä ovat tänne tulleet.

• körri
        Aabra-ham kirjoitti:

viikinkien jälkeläiset ruhtinas Juri ja kuningas Maunu jakoivat fenno-ugrien alueita keskenään. Liittoudutaan saamelaisten kanssa ja vaaditaan paitsi Pohjois-Venäjä myös Pohjois-Ruotsi takaisin!

Tarkemmin ajatellen sotaiset indo-eurooppalaiset voitaisiin lähettää takaisin sinne Kaspian meren lähelle, mistä ovat tänne tulleet.

kun Indo-Euroopalaiset asustivat kaspian meren alueella?
        Mistä lähtien he olisivatkaan siellä asuneet tai jopa olemaan esiintyneet?

• körri kirjoitti:

kun Indo-Euroopalaiset asustivat kaspian meren alueella?
        Mistä lähtien he olisivatkaan siellä asuneet tai jopa olemaan esiintyneet?

Jostakin ne ovat sinnekin tulleet. Nykyään ajatellaan, että me kaikki - myös eurooppalaiset ja aasialaiset - olisimme alunperin peräisin Afrikasta. Ehkä 100 000 - 150 000 vuotta sitten esivanhempamme olisivat alkaneet levitä sieltä muualle maailmaan. Pohjoisempaan muuttaessa ihonväri on vähitellen vaalentunut. Luultavasti kaikkien meidän esivanhemmat olivat alunperin yhtä tummia ihonväriltään kuin Afrikan mustat nykyään.

• islam-ihettelijä

Vai että on Koraanin ennustukset toteutuneet? Löytyyköhän Koraanista näin selvin sanoin kirjoitettua, laajaa ja selkeää ennustusta kokonaisen KANSAN elämänvaiheista 2000 vuoden ajalta.

Israel Jumalan kansa

Raamattu :

28:32" Sinun poikasi ja tyttäresi joutuvat vieraan kansan valtaan, ja sinun silmäsi näkevät sen ja raukeavat heitä alinomaa ikävöidessäsi, mutta sinä et voi sille mitään. "
      28:33" Sinun maasi hedelmän ja kaiken sinun vaivannäkösi kuluttaa kansa, jota sinä et tunne; kaiken elinaikasi sinä olet oleva sorrettu ja runneltu. "

28:37 "Ja sinä tulet kauhistukseksi, sananparreksi ja pistopuheeksi kaikille niille kansoille, joiden keskuuteen Herra sinut kuljettaa. " ( antisemitismi ja muu juutalaisviha )

28:65" Ja niiden kansojen seassa sinä et saa rauhaa, eikä jalkasi löydä lepopaikkaa. Herra antaa sinulle siellä vapisevan sydämen, rauenneet silmät ja nääntyvän sielun. "
      28:66 "Ja sinun elämäsi näyttää sinusta olevan hiuskarvan varassa, yöt ja päivät sinä olet pelon vallassa etkä ole varma hengestäsi. "
      28:67 Aamulla sinä sanot: 'Jospa olisi ilta!' ja illalla sanot: 'Jospa olisi aamu!' - sellaista pelkoa sinä tunnet sydämessäsi, ja sellaisia näkyjä sinä näet silmissäsi.

Raamatussa on jumala varoittanut israelilaisia että jos he hylkäävät jumalan niin kaikki tämä on heille tapahtuva. Voin helposti kuvitella mielessäni edellisten jakeiden juutalaisten mielessä mm. Hitlerin aikana.

Jumala sanoo raamatussa ettei kaikesta huolimatta hylkää kansaansa kokonaan vaan vielä kerran hän kokoaa kansansa kaikista maista missä he ovat vainottavana ja vie heidät takaisin maahansa; Israeliin :

49:14 "Mutta Siion sanoo: "Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut".
      49:15 "Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota. "
      49:16" Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni. "
      49:17 "Sinun lapsesi tulevat rientäen; sinun hävittäjäsi ja raunioiksi-raastajasi menevät sinun luotasi pois. "

"54:3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi. "

"34:12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne JOKA PAIKASTA, minne ne ovat HAJAANTUNEET pilvisenä ja pimeänä päivänä. "

34:13 "Minä vien ne pois KANSOJEN SEASTA ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa. "

38:8 "Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta, - mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni. "

10:8 "Minä olen viheltävä heille ja kokoava heidät, sillä minä lunastan heidät, ja he lisääntyvät, niinkuin lisääntyivät ennen. "

10:9" Kun minä sirotan heidät KANSOJEN SEKAAN, muistavat he minua kaukaisissa maissa; ja he lastensa kanssa saavat elää ja palata takaisin. "

30:3 "niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen KAIKISTA KANSOISTA, joiden sekaan hän on sinut hajottanut. "

30:4" Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin. "

30:5 "Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi. "

61:4" Ja he rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, kohottavat ennalleen esi-isien autiot paikat; ja he uudistavat rauniokaupungit, jotka ovat olleet autiot polvesta polveen. "

58:11 "Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin RUNSAASTI KASTELTU PUUTARHA, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu. "

58:12 "Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi". "

62:4"Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.

31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
      31:5 Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin.

Tämä kaikki,on historiankirjoissa. Jumala on raamatussa ennustanut kokonaisen kansan ja maan kohtalon koko sen elinaikana ja voimme näinä aikoina nähdä itse miten monet sadat miljoonat juutalaiset vihdoin ovat palanneet luvattuun maahansa.

Jo se on ihme miten juutalaiset ovat säilyneet yhtenäisenä kansana satojen muiden sen aikaisten ja jopa sen jälkeenkin tulleiden kansojen hävitessä historiaan.

Israelia kutsutaan nykyään " maaksi joka saa autiomaan viheriöimään" ja sinne on tosiaan istutettu valtavasti viinitarhoja. Mitähän raamatussa sanottiin: "sinä olet oleva kuin runsaasti kasteltu puutarha".

Israelin hedelmiä saamme nykyään nähdä myös omissa kaupoissamme täällä suomessa.
      Kun asiaa tutkii voi huomata miten sana sanalta profetioita toteutuu silmiemme edessä.

Raamatussa on monia muitakin ihmeellisesti toteutuneita ennustuksia mutta tämä on mielestäni ihmeellisin kun ajattelee miten yksityiskohtaisesti juutalaisten kohtalo on tässä ennustettu. Raamatussa jumala sanookin Israelin oleva ilmoituksen kansa.

Muhammed taas kiroaa Koraanissa juutalaiset… outoa eikö??

Minulla olisi nyt yksi kysymys..

Jos koraanin mukaan raamattu on pyhä kirja, miksi raamatussa Juutalaiset ovat Jumalan kansa, ja Koraannissa Muhammed kiroaa heidät?

Ja miksi, (en sano että kaikki muslimit vihaisi)
      mutta kuitenkin voitte palstan muslimit myöntää että juutalaisvihaa on monessa muslimissa ja imaameissa. Myönnän kyllä että juutalaisvihaa on ollut myös kristityillä joka on valitettavaa koska silloin ei voi olla kunnon kristitty jos vihaa juutalaisia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5479
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      19
      3732
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2746
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      133
      1996
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1775
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      117
      1524
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1347
    8. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1096
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1062
    10. Ratti vinossa

Taas oli lähetty päissään kokeilemaan kytökyläntiellä
      Haapavesi
      8