Iäkkään aivot

Anonyymi

Vanhuksen aivot eivät ole nopeita
mutta ovat tehokkaita
ja osavat suoriutua ankarista abstraktisista yhtälöistä,
mihin nuori ei kykene.

6

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä ravinnosta olis tukea, kaikille... esimerkiksi punajuuri, parsakaali ja olisko syytä tarkistaa mm a-vitamiini tosin sitä saa normaalisti hyvin, porkkanasta, maitotuotteista jne...

• Anonyymi

"syytä tarkistaa mm a-vitamiini "

mulla on ollut A-vitamiini useamman kerran vaarallisen korkealla. Kilpirauhanen toimi väärin, syytä etsittiin yli vuosi.
        samoin on ollut b-12 vitamiinit rajan yli, mutta siitä ei ole ollut haittaa. Silloin otin vaan aivan laillisia pillereitä 2-3 viikossa.

• Anonyymi

Useammatkin aivot vanhuksella? Yleensä ihan yksikössä puhutaan. Välimerkkien käytön harjoittelu sekä sanojen oikeinkirjoituksen opettelu iäkkäämpänäkin saattaa vielä onnistua.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä.Arkaadianmäellä on 4 vuoden välein vaihtunut edustajat.
      Eläkkeitä ei vain ole saatu kansalle yhtä suuriksi -65 vuoden ikään tullessa.
      Aivot näytää toimivan vuosikymmeniä samalla tavoin .Tuloksena on että
      aivojen täytyy olla "Kädessä" Varsinkin ahneiden aivot.

• Anonyymi

Päätöksenteon nopeuteen vaikeissa ja monimutkaisissa asioissa, joihin ei löydy yhtä yksiselitteistä oikeaa ratkaisua, vaikuttaa tietysti sekin, kuinka suuri elämänkokemus ja kuinka laaja tietämys päätettävästä asiasta ja sen monimutkaisuuksista ja vaikutuksista on. Lisäksi tietysti omat arvot eli miten suhtautuu kunkin päätöksen haittoihin vs hyötyihin.

Nuorilla ei ole em asiat hetikään aina ’rasitteena’ , joten päätösten teko on helppoa ja nopeaa. Se voi tietysti olla tehokkaampaa kriisitilanteissa, jossa joku/jokin on väistämättä ’uhrattava’ jokin muun vuoksi eikä iän myötä yleensä kehittynyt moraalikaan ole haittana ja päätöksiä on tehtävä nopeasti.

• Anonyymi

Eivät ole nopeita.
      Tuossa taannoin pomo esitti, että pitäisi lähteä naapuritoimipisteeseen tuuraamaan sairastunutta työtoveria naapurikuntaan perjantaina.
      Eivät aivot ehtineet mukaan.
      Onneksi oli sen verran ripeäaivoinen tulokas, joka ehti ennen meitä homeaivoja.
      Niin se ikä vaan vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe