Siirryn eläkkeelle 39 vuotiaana

Anonyymi

Maaliskuun alusta.
Saa onnitella.

59

87

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vasta? Minä olin jo 18 vuotiaana...sulla on paljon kirittävää.Ei kukaan enää yli 25 vuotiaana suomessa töitä tee kuin jotkut jätealat.

    • Anonyymi

      Kyllä eläkkeellä pitäisi olla jo viimeistään 50-vuotiaana.

    • Anonyymi

      Uskon myös muiden siirtyvän, sillä Suomeen luodaan nyt todellinen Somalia köyhyys.

    • Anonyymi

      Maksetaanko Uuteen Seelantiin eläkkeet

    • Anonyymi

      Joo työura on jo tehty helpostikin kokonaan jo 40-kymppisenä, silloin voi jo siirtyä vanhuuseläkkeelle.

      • Anonyymi

        40 x 10 =400

        Aika vanhana.


      • Anonyymi

        Työura?
        Mikä se on?

        Kaikki työ aiheuttaa hiilidioksidipäästöjä ilmastoon lisääntyneenä energia tarperna, joka saadaan ravinnosta.
        Ravinnon hankkiminen kuluttaa aina luonnonvaroja. Jo yhden mustikan syöminen on pieneltä osaltaan pois hiilinielusta.

        Kuka vetää rajan, missä hyvyys ja pahuus kohtaavat? SDP vai Vihreät?
        Kun ei tee työtä, on jo pieneltä osaltaan osallistunut ilmastotalkoisiin ja auttanut hallitusta pääsemään ennätysajassa hiilineutraaliuteen.

        Sosiaaliset tulonsiirrot ovat tätä elämäntyyliä varten ja niihin saadaan rahoitus ilmastoa rasittamatta kiristämällä hyväosaisten verotusta, myymällä tuottavaa valtion omaisuutta sekä ottamalla lisää ulkomaista velkaa.
        Arvopohjakysymys.


      • Anonyymi

        Juuri näin, jos mömmökaupat ovat hyvin onnistuneet, niin jopa 30-kymppisenä voi jäädä hyvin ansaitulle eläkkeelle, ilman kansaneläkkeen tukiosaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työura?
        Mikä se on?

        Kaikki työ aiheuttaa hiilidioksidipäästöjä ilmastoon lisääntyneenä energia tarperna, joka saadaan ravinnosta.
        Ravinnon hankkiminen kuluttaa aina luonnonvaroja. Jo yhden mustikan syöminen on pieneltä osaltaan pois hiilinielusta.

        Kuka vetää rajan, missä hyvyys ja pahuus kohtaavat? SDP vai Vihreät?
        Kun ei tee työtä, on jo pieneltä osaltaan osallistunut ilmastotalkoisiin ja auttanut hallitusta pääsemään ennätysajassa hiilineutraaliuteen.

        Sosiaaliset tulonsiirrot ovat tätä elämäntyyliä varten ja niihin saadaan rahoitus ilmastoa rasittamatta kiristämällä hyväosaisten verotusta, myymällä tuottavaa valtion omaisuutta sekä ottamalla lisää ulkomaista velkaa.
        Arvopohjakysymys.

        "Jo yhden mustikan syöminen on pieneltä osaltaan pois hiilinielusta."

        Joo, jos sen syö varpuineen.


    • Anonyymi

      Silläpähän kostuu kaikki epäkohdat kun tulee maksamaan ekstraa yhteiskunnalle n. 700 000€ vaikka näin pidemmän kaavan mukaan.

      T: Aloittaja

    • Anonyymi

      Jäin armeijan palveluksesta 45 vuotiaana 3500 €/kk eläke.

    • Anonyymi

      29 vuotiaana työkyvyttömyyseläkeelle ja nyt 10 vuotta oltu :=)
      2000e nettona :=)

      • Anonyymi

        20 vuotiaana eläke 3000e nettona. 16 vuotiaasta asti oltu eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 vuotiaana eläke 3000e nettona. 16 vuotiaasta asti oltu eläkkeellä.

        Vanhemmillani oli hullun paperit molemmilla. Pääsin eläkeputkeen heti synnyttyäni.


    • Anonyymi

      Onnea. Itse en saa eläkettä, mutta olen ollut säästeliäs ja jäin 50v pois työelämästä.

    • Anonyymi

      Itse siirryin eläkkeelle selän pettämisen vuoksi 31 vuotiaana. Eläke nettona kuukaudessa lähes 6000 euroa.

      • Anonyymi

        Ei huono....ei huono....Itsellä petti selkä lentokapteenina ja eläke nettona vain 9852€ kuussa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei huono....ei huono....Itsellä petti selkä lentokapteenina ja eläke nettona vain 9852€ kuussa...

        Minulla petti selkä 20 vuotiaana paskatunkiolla talikoidessani. Ei tarvinnut edes armeijaan mennä. Sitten isäntä ja emäntä jäivät ajamani traktorin alle, niin tilat ja tilukset jäivät kontolleni. Myin kaiken peltoineen, metsineen, kartanoineen. 3 miljoonaa euroa. Eihän se ole iso raha mutta saan työkyvyttömyyseläkettä lisäksi, niin pärjään.
        Kolme kertaa vuodessa käyn tumputtamassa thaimaassa kun ei suomessa kehtaa olla maineeltaan joku peräkamarin tumppu ukkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei huono....ei huono....Itsellä petti selkä lentokapteenina ja eläke nettona vain 9852€ kuussa...

        Ei huono, itsellä petti selkä, aluksi alkoi iskiaksella. Ydinfyysikkona olin Olkiluoto 2 laitoksella. Nyt eläke 12759€ nettona. Sillä jotenkin pärjää. Asun Thaimaassa.


      • Anonyymi

        Vitun pellet,köyhiä luusereita ootte kuitenkin kaikki ja suuria valehtelijoita,kateellisia jotka täällä vaan suutaan soittaa,teillä mitään ole.
        Huonoja olette,yrittäkää nyt vähän edes petrata jotta saatte elämässänne edes jotain aikaan muuta kuin sontaa ja valehtelujanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun pellet,köyhiä luusereita ootte kuitenkin kaikki ja suuria valehtelijoita,kateellisia jotka täällä vaan suutaan soittaa,teillä mitään ole.
        Huonoja olette,yrittäkää nyt vähän edes petrata jotta saatte elämässänne edes jotain aikaan muuta kuin sontaa ja valehtelujanne.

        Eläkkeellä S24-moden hommista, jaksoin tehdä 3 kk ja sitten petti aivot.

        Eläkekertymä 0,87 euroa. Nyt elän keräämällä pulloja ja tölkkejä ja tekemällä tikuista asiaa.


    • Anonyymi

      Ite olin 38 vuotta metalli_ teollisuudessa, nyt eläkkeellä 1100e/kk netto, ei valittamista.

      • Anonyymi

        Jos totta niin ei ihme,jos ei sille alalle nykynuoriso ole kovin kiinnostunut kyllähän sillä pärjää kun asuntolainat maksettu ja autona 100-2000e biili.


    • Anonyymi

      Onnitteluni hyvästä ennakoinnistasi! Olin iältäni noilla tietämillä kun vasta havahduin suunnittelemaan "eläköitymistämme".
      Lapsemme olivat silloin 10v:n kahden puolen ja talovelkoja vielä niskassa.
      Tähtäykseni oli 50v iässä mutta kahden työnantajan toisiaan suranneiden konkurssien vuoksi eläköityminen siirtyi kahdella vuodella ja silloinkin asteettain.
      Vaimoni jäi pois matalapalkka-alan työstään kanssani samaan aikaan.
      Olemme elelleet nyt yli 20 vuotta tyytyväisinä toteuttaen mielitekojamme ilman asumis- tai muitakaan tukia. Vain pienet työeläkkeet ja hieman sijoituksia.

    • Anonyymi

      Kiva kuulla että meitä on useampia. Kusipäiden yhteiskunnan eteen ei pidä tehdä mitään.

      • Anonyymi

        Säälittävää. Fiksummat nauttivat työnteosta, koska se pitää aivot vireänä. Raha on sivuseikka.


    • Anonyymi

      Aika myöhäinen eläke kulmahousulle? Olisikohan valtiokonttorissa tapahtunut pahimmanlaatuinen erehdys?

    • Anonyymi

      Kansanedustajako se siellä vaiko kapiainen :

      "täytyy säästää,lakkautetaan varuskuntia idästä"
      t. valtion setät

      • Anonyymi

        Ja mitä muutakaan kapiainen tekisi työkseen? Mene Kelan kassalle ja auo päätä
        samalla keinon > asiakkaat, työttömät antaa pahemmintakaisin!

        He osaavat selvitä ,toisinkun avuton kappari-kakkis


    • Anonyymi

      it alalla pääsee putkeen ura putken loputtua,

      • Anonyymi

        Ei idässä ole varuskuntia enää. Ne on lakkautettu ajat sitten. Jaa, ehkä lappeenrannassa jotain?


    • Anonyymi

      Hienoahan se on ,jos on maksanut /pystynyt sellaset maksut hoitaa, et voi jäädä työstä ja kannattaa tuon ikäisenä jäädä. Mut jos jostakin muun takia ,niin sit asia muuttuu. Joskus on pakko tietenkin sitkin jäädä. Ihmisillä on niin monia syitä jäädä/olla eläkkeellä. Jotkut tykkää jotkut ei ,asioille ei aina voi itsekään mitään. Minä olen hyvilläni jäänyt vasta 2 v sitten 62v. tiaana eläkkeelle , hyvä ja mukava asia.

    • Anonyymi

      Tiettyjä asioita ei korvattu ajoissa ja mitä sitten korvattiinkin, niin oli liian vähän ja liian myöhään, niin lopputulos tulee olemaan yhteiskunnalle se kalliimpi vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Minä en kyllä aio jäädä eläkkeelle vasta kuin pakon edessä. Työn teko on sen verran mukavaa hommaa.

      • Anonyymi

        Olihan se välillä siihen asti kun sitä kesti. Jokatapauksessa hyvällä omalla tunnolla loisin loppuelämäni yhteiskunnan piikkiin.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Duunissa on kivaa. Tapaa mukavia fiksuja ihmisiä ja näkee maailmaa. Ja palkka juoksee.


      • Anonyymi

        mimmonen homma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mimmonen homma?

        Jäteautokuski...paska haisee ja liksa on paska...


      • Anonyymi

        mimmonen homma?


      • Anonyymi

        Aivan,mutta,kun töissä on niin suuria eroja joissakin töissä ei väsy ollenkaan ja joissakin väsyy nopeasti siinä se syy.


    • Anonyymi

      onnea...

    • Anonyymi

      Joskus -70 luvulla eräs siivooja kirjoitti lehdessä, että pitäisi ampua 50-vuotiaana, kun ei jaksa enää ja terveys pettää.

      • Anonyymi

        se joku brittiläinen(ehkä) proffaki ketä eutanasoitiin sano et eutanasia pitäis sallia yli 50v ikäsille.


    • Anonyymi

      On epäinhimillistä että ihminen joutuu tekemään töitä

    • Anonyymi

      Hieman asiaa sivuten. Mielestäni "oikea" eläköityminen pitäisi määrittää työuran eikä kalenterin mukaan.
      Kun tietty määrä työaikaa, laskettuna tunteina eikä päivinä, tulee täyteen niin henkilölle oikeus täyteen eläkkeeseen tai työn jatkamiseen jos itse ja työnantaja haluavat.
      Samoin työaikakäsitteeseen pitäisi suhtautua joustavammin. Jos työn luonne sallii niin enemmän vapautta sopia työnantajan kanssa vaihtelumahdollisuuksista paitsi viikon, niin myöskin kuukauden ja vuodenkin työajan rytmityksen ja määrän suhteen.
      Ainakin metallin sopimuksessa oli 60:n tunnin työaikamahdollisuus mutta samaa ajatusta voisi soveltaa pitemmälläkin aikajänteellä.

    • Anonyymi

      Onnea!

      • Anonyymi

        Kiitos. Olen syntynyt ja saanut elää onnellisten tähtien alla. J. Tukiaisen alla en ole ollut.


    • Anonyymi

      eläkkeelle jäin 30 vuotiaana, 1900 nettona. pärjää jotenkin kun ei tarvii ainakaan autolla töihin ajella 100km päivä

      • Anonyymi

        niin ja selkävikahan se oli


      • Anonyymi

        onneksi olkoon, sait jäädä pois tästä oravanpyöräkyykytyksestä!


    • Anonyymi

      Laitetaan kusipäinen yhteiskunta maksamaan tavalla tai toisella.

      • Anonyymi

        niin se tehdään


    • Anonyymi

      näytetään se ja miten se tehdään hähähäää

    • Anonyymi

      Olet tehnyt kovasti töitä yhteiskunnan hyväksi sait palkinnon

      • Anonyymi

        Olen joutunut kärsimään ja tämä on yksi tapa kostaa.


    • Anonyymi

      Paavo ei aio siirtyä eläkkeelle ollenkaan. Syyskuussa 74. Itse jäin eläkkeelle 48 vuoden työuran jäljeen, 15- vuotiaana menin töihin, 63 vuotiaana eläkkeelle . Ihmetytti, kun näin yhden päivityksen, mies kehui kuinka oli tehnyt tlitä peräti 25 vuotta, jäi kepittelemään kansallismielisiin 45 vuotiaana ja miten nyt on hyvä eläke. Niinpä, väärän uran tein teollisuudessa ja turhan pitkän, hän kai oli pitzerian esimies.

    • Anonyymi

      Pääset pelaamaan golfia ensi kesänä muista sijoitustili tehdä nauttia elämästä hyvin

    • Anonyymi

      jääkää mahdollisimman nuorena pois jos vain mahdollista eläkkeelle, työnteko ei ainakaan tuppukylillä kannata ja pazka palkoilla

      • Paska palkka = paska eläke,niin se menee ja jos siihen ottaa vielä muutaman vuoden työttömyyden,niin aina vaan heikkenee..Saahan sen takuueläkkeen tekemättä mitään elämänsä aikana,tosin pitää osata se downshiftaaminen eläkkeellä ollessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe