Arhinmäki pääsi eilen televisioon sanomaan kantansa ehdotetusta ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastuksesta. Hän antoi ymmärtää, että uusi malli leikkaa ansiosidonnaista. Se on vale. Ansiosidonnaisen kokonaissumma on sama, mutta se on porrastettu siten, että alussa saa enemmän kuin aikaisemmin. Enemmän. Ajan myötä ansiosidonnainen vähenee portaittain, mutta kokonaissumma ei ole vähemmän, niin kuin Arhinmäki antoi ymmärtää populistisesti ja samalla kumartaen SAK-laisen ay-liikkeen suuntaan ja pyllistäen tulevaisuuden työttömille.
Toinen vale joka sisältyy demareiden ja vasemmistoliittolaisten ay-liikettä palvelevaan sanomaan on, että työllistämisestä ei ole näyttöä. Nimenomaan on näyttöä naapurimaasta, että ansiosidonnaisen porrastus lisää työllistymistä.
Totuus on, että porrastetussa ansiosidonnaisen mallissa ansiosidonnainen ei pienene ja malli lisää työllistymistä. Itse asiassa nopeasti työllistyvä saa enemmän kuin voimassa olevalla mallilla. Saa ENEMMÄN. Se, joka viruu peruspäivärahalle asti saa yhtäpaljon, mutta ei vähemmän.
Toinen asia on, että nykymalli, joka edellyttää kuulumista työttömyyskassaan on perustuslain vastainen. Ansiosidonnainen pitäisi kuulua kaikille, ei vain työttömyyskassan jäsenille. Ay-liike on markkinoinut virheellisesti, että pitää kuulua liittoon. Sekin on vale. Liittoon kuuluminen on vapaaehtoista, mutta vielä pitää kuulua työttömyyskassaan, että saisi ansiosidonnaisen. Liittoon kuulumattomille on tarjolla riippumaton työttömyyskassa, YTK, tuttavallisesti entinen "Loimaan kassa".
Vasemmistoliiton kansanedustajat valehtelevat ansiosidonnaisen porrastuksesta
Anonyymi
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aina kun kommunisti puhuu, niin populistiset ja kierot ajatukset leviävät kuulijan korviin
Arehinmäki on kuin me.
Siksi hän on oikeassa.
Olkaa tekin kuin ME.
Oppikaa totuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275324Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123885Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512810Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851312Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308- 601193
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2141091