Huutokaupat.com vastuuseen

Anonyymi

Nyt se sit tulee julkiseksi ja ehkä tämä kusetus loppuu pian, huutokaupat.com on ihmisten kusetuksella tienannut miljoonia.

Tämä palautusoikeus on ollut käytössä jo pidemmän aikaa, mutta huutokaupat.com sysännyt asian vaan muille....

Valitusta vaan kuluttaja-asiamiehelle, jos teitä on kusetettu huutokaupat.com sivuilla.


Tiedoksi, että Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistuksen perusteella kuluttajan etäkaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus on laajentunut kattamaan myös verkkohuutokaupalla.
Peruutusajan kuluessa kuluttaja voi perua kaupan ilman erityistä syytä.

https://www.kkv.fi/ajankohtaista/uutiskirjeet/kuluttaja-asiamiehen-uutiskirjeen-arkisto/2019/5-2019-verkkohuutokauppojen-peruutusehdot-valvonnan-kohteena/

18

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutoksia hintojen esittämiseen sivustolla
      4.2.2020 toteutimme kaksi kävijäkyselyissämme usein toivottua muutosta hintojen esittämiseen sivustolla:
      Etusivulla sekä haku-, listaus- ja kohdesivuilla näytetään aina ALV:n sisältävät hinnat, mikäli hintaan lisätään arvonlisäveroa.
      Huudon kokonaishinta nouto- tai toimituskuluineen näytetään huutoa tehdessä. Huudon vahvistusmodaalissa pyydetään ensin valitsemaan nouto tai toimitus, mikäli kummatkin ovat mahdollisia. Maksuhetkellä voit kuitenkin vielä vaihtaa aiemmin valitsemaasi toimitustapaa.
      Aiempi käytäntö alvittomien hintojen näyttämisestä on perua ajalta, jolloin suurin osa Huutokaupat.comin ostajista oli yrityksiä. Nykyään ostajista valtaosa on kuitenkin yksityisiä henkilöitä, joille alvittomat hinnat ovat aiheuttaneet turhaan sekaannusta.

      Nyt huutaminen on siis entistäkin helpompaa, mukavampaa ja luotettavampaa!

    • Anonyymi

      Santtu Poutasen Mezzoforte- firma ei noudata lakia, koska tietää että kuluttaja-asiamiehen keinot ovat rajoitetut ja luottaa siihen, ettei kukaan kuluttaja viitsi haastaa kusettajia oikeuteen. Selvillä on jo se, että huutokaupat.com on tosiasiallisesti nettikauppa ja sen mukaiset tulisivat olla palautusehdotkin.

      Ei kannata ostaa mitään sivustolta ja niiltä yrityksiltä jotka sitä käyttävät.

      • Anonyymi

        Nykyään huutokaupat.com on myyjänä eli viimeistään oikeuden kautta saat heiltä rahat takaisin.

        Aluksi tietenkin kuluttaja-asiamiehen kautta ja tämä on saanut jo monesti huutokaupat.comin heti maksamaan huutosumma, he sitten perivät tuotteen laittaneelta firmalta rahansa pois.


      • Anonyymi

        olen yrittänyt ottaa yhteyttä huutokaupan oman sähkö postin kautta vaan johtaja ei edes itse vastaa viesteiheni vaan joku timo ynnä muut
        huusin auton huomasin että sitä oli käytetty katsastuksessa haettu vikalista ja siitä ei ollut mainintaa ilmoituksessa muutaku seuraava katsastus päivä
        reklamoin huutosta vaan timon mielestä ilmoituksessa ei ollut mitään vvikaa olin maksanut huuton heti kun säännöt niin sanoo tämän jälkeen otin yhteyttä myyjään ja sanoin että olen seklamoinut asiasta ja kerroin että tee ilmoituksesta valituksen kuluttaja asiamiehelle myyjä ehtotikin että puretaan kauppa jos se sopii huuto kauppa komille lupasin harkita asiaa
        jonka jälkeen myyjä soitti että ne suostuu kaupan purkuun vaan pitää maksaa 200€ purusta rahaa sanoin että en suostu ja kysyin että voiko sen lauvantaina hakia se sopi tietustelin myös mitä korjaus maksaa että se menee läpi katsatuksesta sanoi että ei osaa sanoa on vain myyjämyyjä sanoi etteikö voitas sopia vielä kauppa eikä riitauttaa sanoin että siinä tapauksessa että minulle palautetaan maksamani summa sain sähkö posti viestin että tässä tapauksessa koko summa palautetaan
        hämmästykseni huomasin että tili on suljettu häiriköivän käytäyrykeni vuoksi
        niin myyjän kuin minun keskustelu oli asiallista ja rakentava tätä ei ole ollut huutokaupatpuoleklta varmaankin harmitti tuo rahan palautus
        olemme olleet huutokaurat asiakaana noin viisi vuotta huutaneet useamman auton ensi kertaa sattui että petyimme nyt ne sanoo että ne ei enää juttele minun kanssa kun tili on jarin mimissä sinne ei kelpaa valtakirja jarilta silläkään ei ole merkitystä että autoon annetiin minulle rekistöinti paperit ja olin maksanut auton
        nåin toimii huutokauppa com kiusa se on pienikin kiusa vaan en ole toiminut hyökäävästi myyjjää kohtaan

        raija


    • Anonyymi

      Olet väärässä. Itse olen ollut ilmoittaja ja niin kauan meni hyvin kun ei tarvinnut palautteita julkaista, nääs kun ihmiset ilkeyttään kirjoittaa mitä tahansa paskaa ja suurentee vikoja. Jos esim. Autosta on ajovalo polttimo sökönä, palautteisiin kirjoitellaan, että auto oli joka puolelta täysin paska.

      Että silleen.

      No, ainakin me Ja monet kolleegamme lopetamme ilmoittamisen huutokaupassa ja toisaalta olemme kiitollisia että hirttosilmukka tuon bisneksen ympärillä kiristyy, niin pääsemme eroon paskaostajien V tuilusta

      • Anonyymi

        Älä myy autoa missä palaa jokin vikavalo.

        Ihan aiheesta saat palautetta, jos huijaat ostajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä myy autoa missä palaa jokin vikavalo.

        Ihan aiheesta saat palautetta, jos huijaat ostajia.

        Edellinen kirjoittaja ei sanonut, että vikavalo palaa. Hän kertoi, että ajovalopolttimo ei palanut ja se ei varsinaisesti ole edes vika.


    • Anonyymi

      Minkälaisia kusetuksia ?
      Olen kyllä aavistellut että varsinkin autot ja koneet saattavat olla "pikkuvikasia"

      • Anonyymi

        Suuri osa myytävästä tavarasta on jotain kiinalaista sekundaa. Ostin ilmalla täytettävän sohvan joka ratkesi saumasta heti kohta. Lupailevat olemattomia etuja tuotekommenteista. Luultavasti myyvät myös käyttäjätietoja kolmansille osapuolille koska tuonne liittymisen jälkeen on alkanut tulla puheluita tuntemattomista numeroista ( Burundista) .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa myytävästä tavarasta on jotain kiinalaista sekundaa. Ostin ilmalla täytettävän sohvan joka ratkesi saumasta heti kohta. Lupailevat olemattomia etuja tuotekommenteista. Luultavasti myyvät myös käyttäjätietoja kolmansille osapuolille koska tuonne liittymisen jälkeen on alkanut tulla puheluita tuntemattomista numeroista ( Burundista) .

        No voi voi! Onko sekundaa saanut mielesi pahaksi. Voi sinua pikkuista kun sinulle on käynyt huonosta. Annahan kun puhallan polveen, niin kyllä se paranee.

        Voi, ratkesiko se siitä saumasta hetki kohta? Eihän sulla vaan ollu linkkari taskussa juuri sillä kohtaa?

        Oliko myös olemattomia lupauksia. Noh, sellainen se iso maailma on

        Saitko myös ihan Burundista saakka puheluita? Noh mutta sinähän olet maailman kuulu. Sinulla on hyvä markkina-arvo. Ajattele positiivisesti


      • Anonyymi

        Hei ei pissiä pidä pidätellä...sen pitää antaa tulla


    • Anonyymi

      Huutokauppaa pyörittävä nettikauppa joutuu markkinaoikeuteen – Ei anna palautusoikeutta verkossa ostetuille tuotteille

    • Anonyymi

      Muuttaisivat myynnin vain yrityksille.
      Loppuisi kuluttajien juputus. Tai niin juputtaishan ne "miksi ei myydä kuluttajille".

    • Anonyymi

      Tuhanet ihmiset tilaavat netistä, esim. wish. Eipä onnistu kaupanpurku meidän kuluttajasuojalain mukaan. Eikä toki ole syytäkään, oma vika mitäs tilasit.
      Nämä ulkomailta ostavat pitäisi laittaa vastuuseen verorikoksista jonka tekevät kun jättävät 24% alvin maksasamatta

    • Anonyymi

      En ymmärrä alkuunkaan noita"lähetys- ja pakkauskuluja" Postiluukusta mahtuva paketti 25 eur,jonka posti tuo 5,90 eurolla...

    • Anonyymi

      Eihän tommoseen likaiseen toimintaan kannata kenenkään itseään kunnioittavan yrittäjän mennä tahraamaan mainettaan. Kannattaa suosia muita myyntikanavia

    • Anonyymi

      Kyllä kuluttajakauppa on raskasta. Ja ihmiset vielä miettii, miksi jotkut kaupat yrittävät ottaa tuotteistaan katetta...

      1 itkupilli maksaa nykylakien mukaan yli 10 kunnollisen asiakkaan tuotot

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe