Nyt se sit tulee julkiseksi ja ehkä tämä kusetus loppuu pian, huutokaupat.com on ihmisten kusetuksella tienannut miljoonia.
Tämä palautusoikeus on ollut käytössä jo pidemmän aikaa, mutta huutokaupat.com sysännyt asian vaan muille....
Valitusta vaan kuluttaja-asiamiehelle, jos teitä on kusetettu huutokaupat.com sivuilla.
Tiedoksi, että Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistuksen perusteella kuluttajan etäkaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus on laajentunut kattamaan myös verkkohuutokaupalla.
Peruutusajan kuluessa kuluttaja voi perua kaupan ilman erityistä syytä.
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/uutiskirjeet/kuluttaja-asiamiehen-uutiskirjeen-arkisto/2019/5-2019-verkkohuutokauppojen-peruutusehdot-valvonnan-kohteena/
Huutokaupat.com vastuuseen
20
1806
Vastaukset
- Anonyymi
Muutoksia hintojen esittämiseen sivustolla
4.2.2020 toteutimme kaksi kävijäkyselyissämme usein toivottua muutosta hintojen esittämiseen sivustolla:
Etusivulla sekä haku-, listaus- ja kohdesivuilla näytetään aina ALV:n sisältävät hinnat, mikäli hintaan lisätään arvonlisäveroa.
Huudon kokonaishinta nouto- tai toimituskuluineen näytetään huutoa tehdessä. Huudon vahvistusmodaalissa pyydetään ensin valitsemaan nouto tai toimitus, mikäli kummatkin ovat mahdollisia. Maksuhetkellä voit kuitenkin vielä vaihtaa aiemmin valitsemaasi toimitustapaa.
Aiempi käytäntö alvittomien hintojen näyttämisestä on perua ajalta, jolloin suurin osa Huutokaupat.comin ostajista oli yrityksiä. Nykyään ostajista valtaosa on kuitenkin yksityisiä henkilöitä, joille alvittomat hinnat ovat aiheuttaneet turhaan sekaannusta.
Nyt huutaminen on siis entistäkin helpompaa, mukavampaa ja luotettavampaa! - Anonyymi
Santtu Poutasen Mezzoforte- firma ei noudata lakia, koska tietää että kuluttaja-asiamiehen keinot ovat rajoitetut ja luottaa siihen, ettei kukaan kuluttaja viitsi haastaa kusettajia oikeuteen. Selvillä on jo se, että huutokaupat.com on tosiasiallisesti nettikauppa ja sen mukaiset tulisivat olla palautusehdotkin.
Ei kannata ostaa mitään sivustolta ja niiltä yrityksiltä jotka sitä käyttävät.- Anonyymi
Nykyään huutokaupat.com on myyjänä eli viimeistään oikeuden kautta saat heiltä rahat takaisin.
Aluksi tietenkin kuluttaja-asiamiehen kautta ja tämä on saanut jo monesti huutokaupat.comin heti maksamaan huutosumma, he sitten perivät tuotteen laittaneelta firmalta rahansa pois. - Anonyymi
olen yrittänyt ottaa yhteyttä huutokaupan oman sähkö postin kautta vaan johtaja ei edes itse vastaa viesteiheni vaan joku timo ynnä muut
huusin auton huomasin että sitä oli käytetty katsastuksessa haettu vikalista ja siitä ei ollut mainintaa ilmoituksessa muutaku seuraava katsastus päivä
reklamoin huutosta vaan timon mielestä ilmoituksessa ei ollut mitään vvikaa olin maksanut huuton heti kun säännöt niin sanoo tämän jälkeen otin yhteyttä myyjään ja sanoin että olen seklamoinut asiasta ja kerroin että tee ilmoituksesta valituksen kuluttaja asiamiehelle myyjä ehtotikin että puretaan kauppa jos se sopii huuto kauppa komille lupasin harkita asiaa
jonka jälkeen myyjä soitti että ne suostuu kaupan purkuun vaan pitää maksaa 200€ purusta rahaa sanoin että en suostu ja kysyin että voiko sen lauvantaina hakia se sopi tietustelin myös mitä korjaus maksaa että se menee läpi katsatuksesta sanoi että ei osaa sanoa on vain myyjämyyjä sanoi etteikö voitas sopia vielä kauppa eikä riitauttaa sanoin että siinä tapauksessa että minulle palautetaan maksamani summa sain sähkö posti viestin että tässä tapauksessa koko summa palautetaan
hämmästykseni huomasin että tili on suljettu häiriköivän käytäyrykeni vuoksi
niin myyjän kuin minun keskustelu oli asiallista ja rakentava tätä ei ole ollut huutokaupatpuoleklta varmaankin harmitti tuo rahan palautus
olemme olleet huutokaurat asiakaana noin viisi vuotta huutaneet useamman auton ensi kertaa sattui että petyimme nyt ne sanoo että ne ei enää juttele minun kanssa kun tili on jarin mimissä sinne ei kelpaa valtakirja jarilta silläkään ei ole merkitystä että autoon annetiin minulle rekistöinti paperit ja olin maksanut auton
nåin toimii huutokauppa com kiusa se on pienikin kiusa vaan en ole toiminut hyökäävästi myyjjää kohtaan
raija
- Anonyymi
Olet väärässä. Itse olen ollut ilmoittaja ja niin kauan meni hyvin kun ei tarvinnut palautteita julkaista, nääs kun ihmiset ilkeyttään kirjoittaa mitä tahansa paskaa ja suurentee vikoja. Jos esim. Autosta on ajovalo polttimo sökönä, palautteisiin kirjoitellaan, että auto oli joka puolelta täysin paska.
Että silleen.
No, ainakin me Ja monet kolleegamme lopetamme ilmoittamisen huutokaupassa ja toisaalta olemme kiitollisia että hirttosilmukka tuon bisneksen ympärillä kiristyy, niin pääsemme eroon paskaostajien V tuilusta- Anonyymi
Älä myy autoa missä palaa jokin vikavalo.
Ihan aiheesta saat palautetta, jos huijaat ostajia. Anonyymi kirjoitti:
Älä myy autoa missä palaa jokin vikavalo.
Ihan aiheesta saat palautetta, jos huijaat ostajia.Edellinen kirjoittaja ei sanonut, että vikavalo palaa. Hän kertoi, että ajovalopolttimo ei palanut ja se ei varsinaisesti ole edes vika.
- Anonyymi
Ei 14vrk palautusoikeus ole V tuillua, vaan kuluttajan suojaksi tehty päätös. Tämä päätös karsii selvät huijausyritykset, missä sekundaa pyritään myymään priimana. Huijareita on varmaan molemmilla puolilla, mutta enemmän niitä on Huutokaupat.com:ssa siellä myyjä osastolla. Ihan pelkästään jo siitä syystä, että siellä tuo huijaaminen on helpompaa.
Sinulla on oikeus valita käyttämäsi myyntikanava. Jos Huutokauppa.com ei sinua miellytä, olet tehnyt oikean päätöksen. Siitä sinulle pisteet.
- Anonyymi
Minkälaisia kusetuksia ?
Olen kyllä aavistellut että varsinkin autot ja koneet saattavat olla "pikkuvikasia"- Anonyymi
Suuri osa myytävästä tavarasta on jotain kiinalaista sekundaa. Ostin ilmalla täytettävän sohvan joka ratkesi saumasta heti kohta. Lupailevat olemattomia etuja tuotekommenteista. Luultavasti myyvät myös käyttäjätietoja kolmansille osapuolille koska tuonne liittymisen jälkeen on alkanut tulla puheluita tuntemattomista numeroista ( Burundista) .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri osa myytävästä tavarasta on jotain kiinalaista sekundaa. Ostin ilmalla täytettävän sohvan joka ratkesi saumasta heti kohta. Lupailevat olemattomia etuja tuotekommenteista. Luultavasti myyvät myös käyttäjätietoja kolmansille osapuolille koska tuonne liittymisen jälkeen on alkanut tulla puheluita tuntemattomista numeroista ( Burundista) .
No voi voi! Onko sekundaa saanut mielesi pahaksi. Voi sinua pikkuista kun sinulle on käynyt huonosta. Annahan kun puhallan polveen, niin kyllä se paranee.
Voi, ratkesiko se siitä saumasta hetki kohta? Eihän sulla vaan ollu linkkari taskussa juuri sillä kohtaa?
Oliko myös olemattomia lupauksia. Noh, sellainen se iso maailma on
Saitko myös ihan Burundista saakka puheluita? Noh mutta sinähän olet maailman kuulu. Sinulla on hyvä markkina-arvo. Ajattele positiivisesti - Anonyymi
Hei ei pissiä pidä pidätellä...sen pitää antaa tulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan sitä ostettua suoraan kiinastakin Ei tarvitse huutokaupasta
- Anonyymi
Kusettajafirma haastetaan markkinaoikeuteen:
https://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2020/8.4.2020-kuluttaja-asiamies-vie-huutokaupat.com-verkkokaupan-markkinaoikeuteen-kuluttajan-oikeuksien-rikkomisesta/ - Anonyymi
Huutokauppaa pyörittävä nettikauppa joutuu markkinaoikeuteen – Ei anna palautusoikeutta verkossa ostetuille tuotteille
- Anonyymi
Muuttaisivat myynnin vain yrityksille.
Loppuisi kuluttajien juputus. Tai niin juputtaishan ne "miksi ei myydä kuluttajille". - Anonyymi
Tuhanet ihmiset tilaavat netistä, esim. wish. Eipä onnistu kaupanpurku meidän kuluttajasuojalain mukaan. Eikä toki ole syytäkään, oma vika mitäs tilasit.
Nämä ulkomailta ostavat pitäisi laittaa vastuuseen verorikoksista jonka tekevät kun jättävät 24% alvin maksasamatta - Anonyymi
En ymmärrä alkuunkaan noita"lähetys- ja pakkauskuluja" Postiluukusta mahtuva paketti 25 eur,jonka posti tuo 5,90 eurolla...
- Anonyymi
Eihän tommoseen likaiseen toimintaan kannata kenenkään itseään kunnioittavan yrittäjän mennä tahraamaan mainettaan. Kannattaa suosia muita myyntikanavia
- Anonyymi
Kyllä kuluttajakauppa on raskasta. Ja ihmiset vielä miettii, miksi jotkut kaupat yrittävät ottaa tuotteistaan katetta...
1 itkupilli maksaa nykylakien mukaan yli 10 kunnollisen asiakkaan tuotot
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758