Kuluttajalla on verkkokauppatilauksesta

Anonyymi

14 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamisesta.

Entäs jos on käyttänyt päivän ja asentanut windowsin, paperissa lukee jos on käytöstä aiheutuneita jälkiä tai vikoja, voit avata paketin ja tutustua sisältöön
voidaan periä kohtuullinen korvaus? eri verkkokaupoilla omat säännöt.

6

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuluttajalla on oikeus kokeilla etäkauppana ostamaansa tuotetta ilman korvausvelvollisuutta arvonalenemasta. Käyttö ei ole kokeilua.

      Kannettavaa ei voi edes kokeilla ilman käyttöjärjestelmän asentamista, joten jos kokeilu on rajoittunut tähän, ei kuluttajalla ole korvausvelvollisuutta arvonalenemisesta.

      Omasta mielestän päivän käyttö on enemmän kuin kokeilua, mutta itse yrittäjänä en olisi tässä tapauksessa niin pikkumainen, että vaatisin korvauksia tuotteen arvonalenemasta.

      Toisaalta: ajattele, jos kyseessä olisi vaikka juhlapuku, jonka huijari tilaisi vain kerran juhlissa pitääkseen ja palauttaisi verkkokauppaan seuraavana päivänä. Olisiko reilua?

      • Anonyymi

        Esimerkiksi Gigantti ja Power tarjoavat 50 ja 60-päivän kokeilun ostetuille tuotteille. Eli voit tosiaan käyttää läppäriä tai muuta laitetta sen 50 päivää ja palauttaa kauppaan saat rahasi takaisin kunhan laite on myyntikuntoinen ja tarvikkeet ovat mukana (pakkausta ei tarvitse palauttaa). Toki aivan kaikkia tuotteita kuten leffoja ei voi palauttaa.

        Ja syytä ei tarvitse kassalla ilmoittaa eli periaatteessa voit ostaa jääkiekkoottelun ajaksi 4K television ja palauttaa sen liikkeeseen sen koommin selittämättä. Itse olen tilannut videokameran ihan vain testaakseen onko kuvanlaatu parempi kuin jo omistamassani järkkärissä. Ei ollut joten palautin ja sain rahat takaisin.

        https://www.power.fi/power-lisapalvelut/60-paivan-palautusoikeus/
        https://www.gigantti.fi/cms/asiakastakuu-gigantti/tavoitteena-tyytyvaisimmat-asiakkaat/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi Gigantti ja Power tarjoavat 50 ja 60-päivän kokeilun ostetuille tuotteille. Eli voit tosiaan käyttää läppäriä tai muuta laitetta sen 50 päivää ja palauttaa kauppaan saat rahasi takaisin kunhan laite on myyntikuntoinen ja tarvikkeet ovat mukana (pakkausta ei tarvitse palauttaa). Toki aivan kaikkia tuotteita kuten leffoja ei voi palauttaa.

        Ja syytä ei tarvitse kassalla ilmoittaa eli periaatteessa voit ostaa jääkiekkoottelun ajaksi 4K television ja palauttaa sen liikkeeseen sen koommin selittämättä. Itse olen tilannut videokameran ihan vain testaakseen onko kuvanlaatu parempi kuin jo omistamassani järkkärissä. Ei ollut joten palautin ja sain rahat takaisin.

        https://www.power.fi/power-lisapalvelut/60-paivan-palautusoikeus/
        https://www.gigantti.fi/cms/asiakastakuu-gigantti/tavoitteena-tyytyvaisimmat-asiakkaat/

        Toki. Nyt oli keskustelussa lain määritelmä. Keskenään voi sopia kuluttajan kannalta edullisempia sopimuksia, mutta ei lakia epäedullisempia.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Toki. Nyt oli keskustelussa lain määritelmä. Keskenään voi sopia kuluttajan kannalta edullisempia sopimuksia, mutta ei lakia epäedullisempia.

        Kuluttajan ja myyjän väliset erillissopimukset on yhtä lailla molempia osapuolia sitovia, olipa ne sitten epäedullisimpia tai ei. Eikä mikään estä sellaisen sopimuksen tekemistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajan ja myyjän väliset erillissopimukset on yhtä lailla molempia osapuolia sitovia, olipa ne sitten epäedullisimpia tai ei. Eikä mikään estä sellaisen sopimuksen tekemistä.

        Laki estää, mutta se siitä minun puolestani: Ole hyvä, voitit! :D


    • Anonyymi

      PALAUTTAMINEN
      Verkkokaupan ja itsepalveluiden kautta tilatuilla käyttämättömillä tuotteilla ja palveluilla on yleensä 14 päivän peruutusoikeus, jollei toisin mainita.

      Huom! Palvelu tai liittymä ei irtisanoudu, jos palautat pelkän laitteen (esimerkiksi asiakasetutabletin tai laajakaistan modeemin). Jos haluat perua myös palvelun tai liittymän, täytä laitteen palauttamisen lisäksi myös peruuttamislomake osoitteessa telia.fi/palautus tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

      Laitteen palautus on tehtävä kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet peruuttanut laitesopimuksen.

      TOIMI NÄIN, KUN OLET ILMOITTANUT LAITESOPIMUKSEN PERUTTAAMISESTA
      Täytä tilauksen mukana tullut palautuslomake (mukana tulleen saatteen viimeinen sivu) ja pakkaa se laitteen kanssa huolellisesti alkuperäispakkaukseen.
      Vie paketti postiin ja kerro postin asiakaspalvelijalle palautusosoitteen yhteydessä oleva sopimustunnus. Sen avulla paketti palautuu oikeaan paikkaan.
      Jos palautuslomake ei ole enää tallella, kopioi ja täytä nämä tiedot paperille ja palauta se laitteen mukana:

      Palauttajan tiedot:
      Asiakkaan nimi ja yhteyspuhelinnumero:
      Laitteen IMEI/sarjanumero:
      Tilinumerosi IBAN-muodossa (IBAN on 18 merkkiä pitkä ja alkaa maatunnuksella FI, esim. Telian tilinumero FI85 5000 0120 0088 25):
      Tilausnumero:
      Maksuton asiakaspalautusosoite on:

      Posti, E-varasto
      Sopimustunnus 619604
      Satamatie 37
      37800 Akaa

      Palautuksen käsittelyaika on 2–3 viikkoa. Jos sinä aikana saat muita tilaukseesi liittyviä tilausvahvistuksia, ei sinun tarvitse reagoida niihin.

      Kaikki tilaamasi palvelut poistetaan palautuksen käsittelyn yhteydessä, ja aiheettomat maksut hyvitetään laskultasi automaattisesti.

      LAITTEEN PALAUTUS JA MAKSETTAVAT KORVAUKSET
      Voit avata saamasi paketin, tutustua rauhassa sen sisältöön sekä tarkastaa laitteen ominaisuudet ja toimivuuden.

      Mikäli kuitenkin otat laitteen käyttöön ja peruutat sen jälkeen tekemäsi sopimuksen peruutusajan puitteissa, on mahdollista, että perimme sinulta laitteen arvon alentumisen johdosta 30 % laitteen myyntihinnasta.

      Mikäli laite on palautettaessa myyntikelvoton, veloitamme sinulta laitteen koko myyntihinnan. Laitteen käyttöönotosta johtuva mahdollinen arvon alentuminen tai myyntikelvottoman laitteen arvo laskutetaan jälkikäteen, kun laitteen palautuskäsittely on tehty.

      Telia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe