Jeesus on totuus ja pysyy, vaikka vartiotorni kaatuisikin,.

Anonyymi

Vaihtoehto Jehovan todistajista luovuttaessa on että alkaa lukea Raamattua niinkuin se on.
Ei ihmisten tarvitse luopua uskostaan vaan päinvastoin vahvistua siinä, ja lisäksi löytyy uskonystäviä muista seurakunnista. Itse menin erääseen vapaaseen uskovien ryhmään ja tunsin itseni tervetulleeksi heti ensi hetkestä.

Sitäpaitsi ei tarvitse hävetä vaikka olisikin uskonut valheita, jos on sen tehnyt rehellisin mielin rakkaudesta Jumalaan.

22

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiva, että on vaihtoehtoja. Totuutena Jeesusta ei kuitenkaan kannata tarjota.

    • "Jeesus on totuus ja pysyy, vaikka vartiotorni kaatuisikin,."


      Samaa mieltä.

      Jeesuksella ja vartiotornilla kun ei ole juuri mitään yhteistä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä aloittajan kanssa.
        Irrottauduin lahkosta juuri sen vuoksi että niitä raamatusta poikkeavia opetuksia löytyi jehovantodistajilta yhä enemmän ja enemmän.
        Kun määrä alkoi huidella 20:n tienoilla ei siinä " ainoassa oikeassa totuudessa" voinut enää olla.
        Nyt olen saanut rauhan joka on yliluonnollista jonka vain Jeesus voi antaa.


    • Anonyymi

      Olisiko kyseessä ihan vaan riippuvuus jota vaihdetaan vain toiseen riippuvuuteen .

      • Anonyymi

        Eikö sinulla ole mitään riippuvuutta? Tupakka? Viina? Pössy? Porno? Rahapelit? Hallita toisia ihmisiä?
        Tunnustan. Olen täysin riippuvainen. Mistä? Jeesuksesta. Jos joutuisin valitsemaan Jeesuksen ja ateismin välillä vaikka henkeni uhalla, valitsisin Jeesuksen. Ja olisiko jollain tavoin sinulta pois. Saisit jatkas juttujasi siitä huolimatta.
        On hienoa olla riippuvainen Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla ole mitään riippuvuutta? Tupakka? Viina? Pössy? Porno? Rahapelit? Hallita toisia ihmisiä?
        Tunnustan. Olen täysin riippuvainen. Mistä? Jeesuksesta. Jos joutuisin valitsemaan Jeesuksen ja ateismin välillä vaikka henkeni uhalla, valitsisin Jeesuksen. Ja olisiko jollain tavoin sinulta pois. Saisit jatkas juttujasi siitä huolimatta.
        On hienoa olla riippuvainen Jeesuksesta.

        Helluntalaiset samanlaisia hihhuleita , voi tsiisus, aamen ja hallelujaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla ole mitään riippuvuutta? Tupakka? Viina? Pössy? Porno? Rahapelit? Hallita toisia ihmisiä?
        Tunnustan. Olen täysin riippuvainen. Mistä? Jeesuksesta. Jos joutuisin valitsemaan Jeesuksen ja ateismin välillä vaikka henkeni uhalla, valitsisin Jeesuksen. Ja olisiko jollain tavoin sinulta pois. Saisit jatkas juttujasi siitä huolimatta.
        On hienoa olla riippuvainen Jeesuksesta.

        Minusta Jeesus vaikutti vähän epävakaalta tyypiltä. Kirosi viikunapuunkin, vaikka ei ollut edes viikunoiden aika, ja ajoi pahat henget sikoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla ole mitään riippuvuutta? Tupakka? Viina? Pössy? Porno? Rahapelit? Hallita toisia ihmisiä?
        Tunnustan. Olen täysin riippuvainen. Mistä? Jeesuksesta. Jos joutuisin valitsemaan Jeesuksen ja ateismin välillä vaikka henkeni uhalla, valitsisin Jeesuksen. Ja olisiko jollain tavoin sinulta pois. Saisit jatkas juttujasi siitä huolimatta.
        On hienoa olla riippuvainen Jeesuksesta.

        Mistä olet saanut päähäsi, että ihmisellä on oltava riippuvuus?

        Ateismi ei ole valinta: "päätänpä nyt olla uskomatta". Ateisti nyt vaan ei usko jumaluuksiin. Täysin samasta syystä, kuten ei uskota menninkäisiin, keijuihin, näkkeihin, jne.


    • Anonyymi

      Kaikki lienevät väärässä jossain kohdassa. Ei pelastustamme ratkaise oikea oppi, vaan oikea sydämen asenne ja usko Jeesukseen!

      • Anonyymi

        Kunhan keskeinen oppi ei muutu; Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin iteeäsi.
        Valitettavasti Jehovan todistajat ovat yksi rakkaudettomimpia uskontoja.
        Mistä sen tiedän?
        Olen viettänyr siellä elämäni 40 ensimmäistä vuotta.
        Siellä on kyllä paljon kliseitä mutta ne on vain sanan helinää.
        Muistuttavat niin Jeesuksen ajan lakihenkisiä juutalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan keskeinen oppi ei muutu; Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin iteeäsi.
        Valitettavasti Jehovan todistajat ovat yksi rakkaudettomimpia uskontoja.
        Mistä sen tiedän?
        Olen viettänyr siellä elämäni 40 ensimmäistä vuotta.
        Siellä on kyllä paljon kliseitä mutta ne on vain sanan helinää.
        Muistuttavat niin Jeesuksen ajan lakihenkisiä juutalaisia.

        Tämän lahkon raunioille tulee nousemaan monia hieman erilaisia kirkkokuntia.
        Toivon hartaasti, että ne ovat Jeesuskeskeisiä. Isä Jumalaa unohtamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän lahkon raunioille tulee nousemaan monia hieman erilaisia kirkkokuntia.
        Toivon hartaasti, että ne ovat Jeesuskeskeisiä. Isä Jumalaa unohtamatta.

        Jehovalaisilla on paljon yhteistä adventistien kanssa, samasta juurestahan se on lähtöisinkin. Tuskin kuitenkaan liittyvät yhteen, esteenä mm. kolminaisuuskysymys. Mikael, adventisteilta lainattu, on adventisteille jo "vanhaa valoa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovalaisilla on paljon yhteistä adventistien kanssa, samasta juurestahan se on lähtöisinkin. Tuskin kuitenkaan liittyvät yhteen, esteenä mm. kolminaisuuskysymys. Mikael, adventisteilta lainattu, on adventisteille jo "vanhaa valoa".

        Eikä Jehovan todistajat ala hokemaan mitään " sapattisinetistä" ja Ellen Whitelle he viittaavat kintaalla.
        Adventistit saattaisivat ehkä unohtaa kolminaisuusopin. Ottivathan he sen käyttöönsä vain olosuhteiden pakosta, että pääsisivät joukkoon joka saa esiintyä televisiossa. Näin ainakin Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä Jehovan todistajat ala hokemaan mitään " sapattisinetistä" ja Ellen Whitelle he viittaavat kintaalla.
        Adventistit saattaisivat ehkä unohtaa kolminaisuusopin. Ottivathan he sen käyttöönsä vain olosuhteiden pakosta, että pääsisivät joukkoon joka saa esiintyä televisiossa. Näin ainakin Suomessa.

        Kolminaisuusopin kieltämisessä vartiotorniseuralla on hassua Pyhän Hengen selitys sähkönkaltaiseksi voimaksi.

        Tuon Jeesuksen osalta on tärkeätä 2 Korintt. 5:19 "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa " - vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä, vartiotornin kirjoitettavaksi että nyt on ihminen armahdettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuusopin kieltämisessä vartiotorniseuralla on hassua Pyhän Hengen selitys sähkönkaltaiseksi voimaksi.

        Tuon Jeesuksen osalta on tärkeätä 2 Korintt. 5:19 "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa " - vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristillä, vartiotornin kirjoitettavaksi että nyt on ihminen armahdettu

        Miksi tämä keskustelu siitä mitä Jumala on?
        Eihän meillä ole harmaata aavistustakaan, muuta kuin meille on ilmoitettu!

        Meidän koko maailmammekin on niin pieni piste avaruudessa, että jos koko tunnettu avaruus piirrettäisiin kartalle, niin meidän maapallomme olisi niin pieni, ettei sitä näkisi edes mikroskoopilla.
        Meidän maailmamme suhde maailmankaikkeuteen on kuin atomin suhde maapalloon!

        Joten tyytykäämme siihen mitä meille on ilmoitettu!

        Jeesus on Jumalan Poika, Hän ja Isä ovat yhtä!
        Hengen opit tuntemaan kun koet Jumalan läheisyyden elämässäsi. Ellet ole sitä kokenut, turha on asiasta edes keskustella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tämä keskustelu siitä mitä Jumala on?
        Eihän meillä ole harmaata aavistustakaan, muuta kuin meille on ilmoitettu!

        Meidän koko maailmammekin on niin pieni piste avaruudessa, että jos koko tunnettu avaruus piirrettäisiin kartalle, niin meidän maapallomme olisi niin pieni, ettei sitä näkisi edes mikroskoopilla.
        Meidän maailmamme suhde maailmankaikkeuteen on kuin atomin suhde maapalloon!

        Joten tyytykäämme siihen mitä meille on ilmoitettu!

        Jeesus on Jumalan Poika, Hän ja Isä ovat yhtä!
        Hengen opit tuntemaan kun koet Jumalan läheisyyden elämässäsi. Ellet ole sitä kokenut, turha on asiasta edes keskustella!

        Ilmoituksia ja ilmoittajia on niin paljon että parempi tyytyä vain siihen mitä tiedämme. Tiedämme että jumala on muinaisten kulttuuriien tuote. Sillä selitettiin asioita joita silloin ei ymmärretty aina ukkosesta lähtien. Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen, ja sillä herkkäuskoisia pelotellaan yhä vaan kuin lapsia joulupukilla.


    • Anonyymi

      Miksi työntää päätä uudelleen palavaan pensaaseen. Raamattua huomattavasti parempaa ajantasaista kirjallisuutta löytyy mm Stephen Hawkingilta ja Esko Valtaojalta. Opettavaista ja vielä hauskaakin.

      • Anonyymi

        Niin ja Aku Ankasta. Laittaisin nuo kaksi ukkelia samaan kastiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Aku Ankasta. Laittaisin nuo kaksi ukkelia samaan kastiin.

        Ja niin aurinko pysyi paikallaan ja kuu oli liikkumatta, kunnes kansa oli kostanut vihollisilleen. Näin on kirjoitettuna Oikeamielisen kirjassa. Aurinko seisahtui taivaan laelle kokonaiseksi päiväksi eikä kiirehtinyt laskemaan. (Joos. 10:13 )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin aurinko pysyi paikallaan ja kuu oli liikkumatta, kunnes kansa oli kostanut vihollisilleen. Näin on kirjoitettuna Oikeamielisen kirjassa. Aurinko seisahtui taivaan laelle kokonaiseksi päiväksi eikä kiirehtinyt laskemaan. (Joos. 10:13 )

        Ja tämänkin on joutunut tiede todistamaan. Harmikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämänkin on joutunut tiede todistamaan. Harmikseen.

        Millään ei ole rajoja, jos tuokin väite menee läpi!


    • Anonyymi

      Anonyymi Tänään 11:39

      "Miksi tämä keskustelu siitä mitä Jumala on?
      Eihän meillä ole harmaata aavistustakaan, muuta kuin meille on ilmoitettu! "

      -Pyhän Hengen Jumaluus on ilmoitettu kirjaimellisesti. Vartiotornisi ei vain hyväksy sitä.

      APT 5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
      5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe