One Wayn Kiirehtivä Jalka

Rauhan tervehdys.

"Kiirehtivän jalka astuu harhaan." - Sananlaskut 19:2b

Luin uusimmasta Raportti-lehdestä 1/2020 hämmentäviä linjauksia:
- Saamme nähdä herätyksen tämän kansan keskellä (s.1)
- Me saamme olla mukana tulevassa herätyksessä (s.1)
- Uskovainen (One Waylla?) on vielä Egyptissä tiiliinien ääressä (s.4)
- Tulee suuria riskejä jos uskovainen menee jalat maassa ja käyttää järkeä (s.5)
- On vain yksi vaihtoehtoa: on asuttava eteenpäin jalat ilmassa (s.5)
- Me emme koskaan tiedä, mihin tiemme johtaa, mutta ihmeitä tulee tapahtumaan ( s.5)
- One Way on uskon liike (s. 7)
- Antennikanava ei ole rahaan keruuta varten (s.6), mutta...
- TV7:ltä lähdettiin pois kun sitä kautta ei voinut kerätä rahaa (s.7) ja...
- Kanavalla aiotaan pyytää rahaa (s.45)
- Monen on vaikea ymmärtää mitä tapahtuu (s.8)
- Etenemme mahdollisimman nopeasti (s.9)
- Uutta mahdollisuutta ei enää tule! (s.9)

Tässä on aikamoinen ero parin vuoden takaisiin vanhaan koettelevaan, rauhalliseen ja Herran armoon luottavaan One Way Missioniin, jossa jalat oli tukevasti Kalliolla eikä ilmassa, ei tutkittu ilmaan osien ja odotettiin Herraa. Mitä on tapahtunut?

"Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään." - Luukas 21:8

Siunauksin, MM.

69

1791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos he uskovat, että saavat olla mukana tulevassa (?) herätyksessä, niin eivät he ainakaan julista olevansa ainoita oikeita sananjulistajia.

      Ja historiassa on tosiaan tilanteita, joissa vapaan julistamisen mahdollisuus loppui nopeasti. Näitä oli Kiinassa, Pohjois-Koreassa, Itä-Euroopassa.

      Ei meistä kukaan tiedä, mikä tilanne esim. uskonnonvapauden alueella on sanotaan nyt viiden vuoden päästä. Se voi olla ihan toinen kuin nyt.

    • Anonyymi

      One waylle suuri riski jos ihmiset alkavat käyttää järkeään. Varmasti on!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hmm..ymmärrän, että rahaa toimintaan tarvitaan. Sitä voi pyytää asiallisesti. Jokainen tekee omat päätöksensä. Ohjelmasisältö näyttää onko kanava sitä mitä vakuuttaa. Kyllä Onewaylla on puutteistaan huolimatta ( kulttimainen toimintatapa:T.Suonnon kirjoja, T.Suonto lehden kansikuvassa ja sisäsivuilla. T.Suonto opettaa lähes ainoana lehdessä) on arvoissaan perinteinen, muuttamaton evankeliumin julistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm..ymmärrän, että rahaa toimintaan tarvitaan. Sitä voi pyytää asiallisesti. Jokainen tekee omat päätöksensä. Ohjelmasisältö näyttää onko kanava sitä mitä vakuuttaa. Kyllä Onewaylla on puutteistaan huolimatta ( kulttimainen toimintatapa:T.Suonnon kirjoja, T.Suonto lehden kansikuvassa ja sisäsivuilla. T.Suonto opettaa lähes ainoana lehdessä) on arvoissaan perinteinen, muuttamaton evankeliumin julistus.

        Mauno Mattila on tehnyt video eksytyksistä ja ottanut esille Tapani Suonnon ja One Way Missionin. Mattila kertoo, miten One Way varoitti uusapostolisesta liikkeestä, mutta on itse langennut siihen:

        https://youtu.be/hmUZ_9aWf4M?t=2808

        Mauno Mattila ottaa esille myös sen, kun Esa-Pekka Mattila tuli One Waylle töihin. Suonto selitti profeetallisesti ohjelmassa, että Herra oli lähettänyt hänet sinne. Ei kestänyt kauaa, kuin lähes koko henkilökunta erosi One Waystä riitaisissa tunnelmissa, kuten teki myös Esa-Pekka Mattila.

        Mauno Mattilan vidella on raflaava kohtaus, jossa kuullaan kiiväärin latausääni ja aseen ampuminen. Sitten aina yksi One Wayn johtajan kuva vaihtuu toiseksi kun ase lataa ja kivääri ampuu.

        https://youtu.be/hmUZ_9aWf4M?t=2891

        Tämän jälkeen Mattila arvostelee One Waytä lisää muutaman kymmen minuuttia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila on tehnyt video eksytyksistä ja ottanut esille Tapani Suonnon ja One Way Missionin. Mattila kertoo, miten One Way varoitti uusapostolisesta liikkeestä, mutta on itse langennut siihen:

        https://youtu.be/hmUZ_9aWf4M?t=2808

        Mauno Mattila ottaa esille myös sen, kun Esa-Pekka Mattila tuli One Waylle töihin. Suonto selitti profeetallisesti ohjelmassa, että Herra oli lähettänyt hänet sinne. Ei kestänyt kauaa, kuin lähes koko henkilökunta erosi One Waystä riitaisissa tunnelmissa, kuten teki myös Esa-Pekka Mattila.

        Mauno Mattilan vidella on raflaava kohtaus, jossa kuullaan kiiväärin latausääni ja aseen ampuminen. Sitten aina yksi One Wayn johtajan kuva vaihtuu toiseksi kun ase lataa ja kivääri ampuu.

        https://youtu.be/hmUZ_9aWf4M?t=2891

        Tämän jälkeen Mattila arvostelee One Waytä lisää muutaman kymmen minuuttia.

        Mattila on ottanut One Wayn hampaisiinsa siitä syystä, kun itse antoi kritiikkiä One Waystä, eikä saanut toivomaansa vastakaikua kritiikilleen. Nyt hän katkerasti kaikkea kaivelee rivien välistäkin. Ei ole kovin kasvaneen kristityn toimintaa tämä Maunon jutut.


    • Anonyymi

      Älä Mauno itse kiirehdi lausumaan olettamuksia, jotka perustuvat asiyhteydestä irroitettuihin lauseisiin tai lauseiden osiin.

    • Anonyymi

      Herätys on kokonaan Jumalan työtä. Moni seurakunta joita OW on arvostellut on sanonut olevansa herätyksen välikappale vaikka eivät sitä olekaan. Myös OW sanoo olevansa osa herätystä mutta eipä se heilläkään näy missään. Jumala ei laske herätystä sinne missä julistaja ottaa siitä kunnian itselleen ja tämä koskee aivan kaikkia seurakuntia myös OW:ta. Oikoteitä ei ole. Tarvitaan kääntyminen synneistä, aito parannuksenteko ja Jumalan synnyttämää hyvää hedelmää. Juuri se puuttuu ja juuri sitä tarvitaan. Herra armahtakoon kansaamme.

    • Anonyymi

      Jos joku ei vielä tiedä mitä tarkoittaa sanonta "lukee kuin piru Raamattua", kannattaa ottaa selvä mitä noiden Maunon teesien takana oikeasti on.

    • Anonyymi

      Luin juuri s. 4-5 kirjoituksen ja ei yhtään hämmentävää, Raamatullista hyvää opetusta.

    • Anonyymi

      One Way Mission ei ole ollut koskaan oikeilla raiteillaan. Ongelmana on lahkojohtaja Tapani Suonto.

      Tapani Suonto ei ole tehnyt Herralle työtä vaan myyrän työtä levittämällä harhaoppejaan ja laittomuutta. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opeilla.

      Tässä vielä kertauksen vuoksi:

      1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

      2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

      3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

      • Anonyymi

        Kertoisitko, millä sanoilla, tarkka lainaus siis, homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat Suonnon mielestä olla seurakunnan jäseniä. Minä olen lukenut vain sen, että hän ei lähde homovastaisille marsseille. En tosin tiedä, missä sellaisia on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko, millä sanoilla, tarkka lainaus siis, homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat Suonnon mielestä olla seurakunnan jäseniä. Minä olen lukenut vain sen, että hän ei lähde homovastaisille marsseille. En tosin tiedä, missä sellaisia on ollut.

        Tapio Suonto on puolustanut joitakin vuosia sitten saarnassaan homoseksualistien oikeutta olla seurakunnassa muiden vierellä istuen. Tämä aiheutti vastalauseen yleisöstä, kun eräs vanhempi mies protestoi Suontoa vastaan. Suonto ei pitänyt tästä, koska mies vaati homoseksualistien erottamista seurakunnasta, mitä Suonto ei näyttänyt hyväksyvän.

        Suonto on hyvin tyypillinen tekopyhä konservatiivi, joka todellisuudessa opettaa laittomuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio Suonto on puolustanut joitakin vuosia sitten saarnassaan homoseksualistien oikeutta olla seurakunnassa muiden vierellä istuen. Tämä aiheutti vastalauseen yleisöstä, kun eräs vanhempi mies protestoi Suontoa vastaan. Suonto ei pitänyt tästä, koska mies vaati homoseksualistien erottamista seurakunnasta, mitä Suonto ei näyttänyt hyväksyvän.

        Suonto on hyvin tyypillinen tekopyhä konservatiivi, joka todellisuudessa opettaa laittomuutta.

        Eli sinulla ei ole sanatarkkaa lainausta siitä, mitä Suonto on sanonut. Tottakai homoseksuaali tai kuka tahansa voi istua vieressäsi/vieressäni silloin, kun seurakunnassa on yleinen tapahtuma, kuten sunnuntain kokous.

        Toinen asia on se, voiko sellaista elämäntapaa harjoittava ja puolustava olla seurakunnan jäsen ja siten mukana ehtoollisella. Mielestäni ei voi.

        Kummasta Suonto puhui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla ei ole sanatarkkaa lainausta siitä, mitä Suonto on sanonut. Tottakai homoseksuaali tai kuka tahansa voi istua vieressäsi/vieressäni silloin, kun seurakunnassa on yleinen tapahtuma, kuten sunnuntain kokous.

        Toinen asia on se, voiko sellaista elämäntapaa harjoittava ja puolustava olla seurakunnan jäsen ja siten mukana ehtoollisella. Mielestäni ei voi.

        Kummasta Suonto puhui?

        Seurakunnalla on velvollisuus poistaa sellaiset jäsenet kokouksistaan, jotka ovat homoseksuaalisessa parisuhteessa. Tätä Suonto ei halunnut tehdä.

        Jos sinulla on tästä asiasta epäselvyyttä, niin pyydä Suonnosta tarkkasanainen ja tarkkarajainen lausunto siitä, miten asia on. Hän tuskin sellaista antaa, koska muuten ulkoministeriä eväisi lähetystyön avustukset, joiden saamisen ehtona on noudattaa ministeri Haaviston homomyönteistä poliittista linjaa, mitä hän aikanaan ministeriöön istutti. Jos joku seurakunta noudattaa Raamattun lakia, niin se ei saa valtion avustuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunnalla on velvollisuus poistaa sellaiset jäsenet kokouksistaan, jotka ovat homoseksuaalisessa parisuhteessa. Tätä Suonto ei halunnut tehdä.

        Jos sinulla on tästä asiasta epäselvyyttä, niin pyydä Suonnosta tarkkasanainen ja tarkkarajainen lausunto siitä, miten asia on. Hän tuskin sellaista antaa, koska muuten ulkoministeriä eväisi lähetystyön avustukset, joiden saamisen ehtona on noudattaa ministeri Haaviston homomyönteistä poliittista linjaa, mitä hän aikanaan ministeriöön istutti. Jos joku seurakunta noudattaa Raamattun lakia, niin se ei saa valtion avustuksia.

        "Jos sinulla on tästä asiasta epäselvyyttä, niin pyydä Suonnosta tarkkasanainen ja tarkkarajainen lausunto siitä, miten asia on."

        Kyllä se on niinpäin, että todistustaakka on väitteen esittäjällä. Koska esität kovan väitteen Suontoa kohtaan, olet ihan itse velvollinen esittämään täällä perustelut väitteellesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos sinulla on tästä asiasta epäselvyyttä, niin pyydä Suonnosta tarkkasanainen ja tarkkarajainen lausunto siitä, miten asia on."

        Kyllä se on niinpäin, että todistustaakka on väitteen esittäjällä. Koska esität kovan väitteen Suontoa kohtaan, olet ihan itse velvollinen esittämään täällä perustelut väitteellesi!

        Sinä voit pyytää tämän asian Suonnolta. Minä olen todistanut oikein siitä mitä kuulin, kun läsnä olin. Siis pyydä Suonnolta tämän lausunto. Hän tuskin sitä antaa, koska homoseksualistien hyväksyminen seurakunnan jäseniksi on ehto sille, että seurakunta saisi valtion avustuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos sinulla on tästä asiasta epäselvyyttä, niin pyydä Suonnosta tarkkasanainen ja tarkkarajainen lausunto siitä, miten asia on."

        Kyllä se on niinpäin, että todistustaakka on väitteen esittäjällä. Koska esität kovan väitteen Suontoa kohtaan, olet ihan itse velvollinen esittämään täällä perustelut väitteellesi!

        >>Kyllä se on niinpäin, että todistustaakka on väitteen esittäjällä. <<

        Tuosta vielä sen verran, että minun todistukseni riittää tässä asiassa.

        Jos epäilet asiaa, niin pyydä Suonnolta oma lausunto, mikä on seurakunnan linja. Nyt se on sellainen, että Suonto hyväksyy homoseuksuaalisuuden harjoittajat seurakunnan kokouksiin mukaan. Hän tukin kieltää homoseksualisteja tulemasta, koska silloin hän ei voi saada valtiolta rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio Suonto on puolustanut joitakin vuosia sitten saarnassaan homoseksualistien oikeutta olla seurakunnassa muiden vierellä istuen. Tämä aiheutti vastalauseen yleisöstä, kun eräs vanhempi mies protestoi Suontoa vastaan. Suonto ei pitänyt tästä, koska mies vaati homoseksualistien erottamista seurakunnasta, mitä Suonto ei näyttänyt hyväksyvän.

        Suonto on hyvin tyypillinen tekopyhä konservatiivi, joka todellisuudessa opettaa laittomuutta.

        Siis jos me uskovaiset estämme syntisten osallistumisen kokouksiimme, olemme fariseuksia. Ei uskovaisten kokousten tarkoitus ole pitää sisäpiirikivaa, vaan saavuttaa niin paljon kuin mahdollista, hukkuvia. Meidän pitäisi suorastaa toivottaa tervetulleeksi kaikki synnintekijät kokouksiimme. Kuinka he muuten voisivat kuulla evankeliumin vapauttavaa sanomaa? Meidän pitäisi jopa itse kerätä heitä kaduilta ja toreilta ja tuoda tilaisuuksiimme, jossa sitten julistamme evankeliumia. Meidän ei tule eritellä, ovatko syntisen homoja, juoppoja, ahneita jne. Kaikki ovat syntisiä ja tarvitsevat parannusta ja armoa. Niin myös me uskovaiset itse.
        Eihän Suonto hyväksy ketään julkisynnintekijää srk:n jäseneksi. Ei tietenkään! Mutta syntiset ovat aina tervetulleita Sanan kuuloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos me uskovaiset estämme syntisten osallistumisen kokouksiimme, olemme fariseuksia. Ei uskovaisten kokousten tarkoitus ole pitää sisäpiirikivaa, vaan saavuttaa niin paljon kuin mahdollista, hukkuvia. Meidän pitäisi suorastaa toivottaa tervetulleeksi kaikki synnintekijät kokouksiimme. Kuinka he muuten voisivat kuulla evankeliumin vapauttavaa sanomaa? Meidän pitäisi jopa itse kerätä heitä kaduilta ja toreilta ja tuoda tilaisuuksiimme, jossa sitten julistamme evankeliumia. Meidän ei tule eritellä, ovatko syntisen homoja, juoppoja, ahneita jne. Kaikki ovat syntisiä ja tarvitsevat parannusta ja armoa. Niin myös me uskovaiset itse.
        Eihän Suonto hyväksy ketään julkisynnintekijää srk:n jäseneksi. Ei tietenkään! Mutta syntiset ovat aina tervetulleita Sanan kuuloon.

        >>>Siis jos me uskovaiset estämme syntisten osallistumisen kokouksiimme, olemme fariseuksia.<<<

        Ei kysymys ole tuosta. Homoseksuaaleille selitetään, että heidän tulee lopettaa synnin tekeminen. Jos he niin tekevät, niin silloin he voivat jatkaa seurakunnan kokouksissa. Mutta jos he jatkavat parisuhteessa elämistä, niin sitten heidät on erotettava ja annettava porttikielto. Sellainen ei ole farisealaisuutta vaan vanhurskas teko:

        1 Kor 5:1 Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa.
        2 Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen.
        ---
        11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. [Sananl. 23:20; Room. 16:17; 2. Tess. 3:6]
        12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.
        13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." [5. Moos. 13:6]

        Tapani Suonto ei noudata näitä ohjeita, joten hän ottaa osaa tuohon syntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Siis jos me uskovaiset estämme syntisten osallistumisen kokouksiimme, olemme fariseuksia.<<<

        Ei kysymys ole tuosta. Homoseksuaaleille selitetään, että heidän tulee lopettaa synnin tekeminen. Jos he niin tekevät, niin silloin he voivat jatkaa seurakunnan kokouksissa. Mutta jos he jatkavat parisuhteessa elämistä, niin sitten heidät on erotettava ja annettava porttikielto. Sellainen ei ole farisealaisuutta vaan vanhurskas teko:

        1 Kor 5:1 Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa.
        2 Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen.
        ---
        11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. [Sananl. 23:20; Room. 16:17; 2. Tess. 3:6]
        12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.
        13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." [5. Moos. 13:6]

        Tapani Suonto ei noudata näitä ohjeita, joten hän ottaa osaa tuohon syntiin.

        Raamatussahan sanotaan, jos jotakuta, jota veljeksi sanotaan, on siveetön.... Eihän syntiset uskomattomat, jotka istuvat kokouksessa, ole vielä veljiä. Veljiksi he muuttuvat sitten, kun ovat tehneet parannuksen ja tulleet uskoon. Synnintekijät ovat ulkopuolisia eikä meidän tehtävämme ole tuomita heitä, vaan Jumalan. Jos joku seurakunnan JÄSEN alkaa harjoittaa siveettömyyttä, on asiaan puututtava.

        Jos uskomattomat kokouksissamme vaistoavat ja näkevät, että tuomitsemme heidät ankarasti eivätkä koe rakkautta meiltä heitä kohtaan, he pakenevat, eivätkä enää tule takaisin. Meidän tehtävämme on rakastaa heidät Kristukselle. Meidän ei tule rakastaa ja hyväksyä heidän syntejään, mutta ihmisinä meidän tulee heitä rakastaa ja osoittaa heille kaikella rakkaudella oikea tie.

        Jeesus jätti meille esimerkin. Hän aterioitsi syntisten kanssa. Jo silloinkin se herätti pahenksuntaa joissakin ihmisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Siis jos me uskovaiset estämme syntisten osallistumisen kokouksiimme, olemme fariseuksia.<<<

        Ei kysymys ole tuosta. Homoseksuaaleille selitetään, että heidän tulee lopettaa synnin tekeminen. Jos he niin tekevät, niin silloin he voivat jatkaa seurakunnan kokouksissa. Mutta jos he jatkavat parisuhteessa elämistä, niin sitten heidät on erotettava ja annettava porttikielto. Sellainen ei ole farisealaisuutta vaan vanhurskas teko:

        1 Kor 5:1 Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa.
        2 Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen.
        ---
        11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. [Sananl. 23:20; Room. 16:17; 2. Tess. 3:6]
        12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.
        13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." [5. Moos. 13:6]

        Tapani Suonto ei noudata näitä ohjeita, joten hän ottaa osaa tuohon syntiin.

        Jos joku homoseksuaali haluaa käydä kokouksissa, antaa hänen käydä. Emme voi sanoa yhden käynnin jälkeen, että jos et tee parannusta, ensi viikolla et saa enää tulla. Joillekin ihmisille uskoontulo voi olla pitkä prosessi. Kärsivällisyyttä vaaditaan! Jokainen ihminen on Jumalalle tärkeä ja arvokas!


      • Anonyymi

        Käsittääkseni kaikki vapaan suunnan seurakunnat ajattelevat niin, että syntiset (myös homot) ovat tervetulleita srk:n kokouksiin. Jäseneksi voi tulla sitten, kun on tehnyt parannuksen ja tullut uskoon. Eikö sinun seurakuntaasi saa tulla kukaan ns. uskosta osaton? Onko alkoholisti jotenkin parempi kuin homo? Entä itsekäs ja ahne? Minun ymmärtääkseni myös itsekkäät ja ahneet eivät pääse taivaaseen, jos eivät tee parannusta. Missä sitten uskomattomille kerrotaan evankeliumia, jos ei kirkoissa? Pitäisikö sinun mielestäsi olla niin, että ensin saarnataan torilla ja vasta, kun joku on tullut uskoon, voidaan tuoda sisälle seurakuntaan?


      • Anonyymi

        Panen pääni pantiksi siitä, että Tapani ei ota srk:n jäseneksi homouttaan harjoittavaa ihmistä. Mutta uskon myös sen, että Tapani ei heitä kokouksessa istuvaa homoa ulos kokouksesta. Siinä hän tekee aivan oikein ja ei häntä siitä voi tuomita. Pitäisikö Tapanin heittää kaikki muutkin syntiset ulos kokouksesta. Ketä jäisi jäljelle?

        Jos joku vaatii, että homot eivät saa käydä srk:ssa ollenkaan, niin ehkä olisi hyvä tarkistaa oman uskonsa laita. On eri asia, hyväksytäänkö joku julkisyntinen srk:n jäseneksi kuin sallitaan hänen istua tilaisuudessa.

        Joku täällä keskustelupalstalla levittää tietoa joka ketjussa, että Tapani sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan JÄSENIÄ!! Tämä on niin törkeä valhe kuin vain olla voi.


      • Anonyymi

        "Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti."

        Saisinko vahvistavan Raamatunkohdan tälle väitteelle! Mikä Paavalin kirjoittama kohta tämä mahtaa olla????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panen pääni pantiksi siitä, että Tapani ei ota srk:n jäseneksi homouttaan harjoittavaa ihmistä. Mutta uskon myös sen, että Tapani ei heitä kokouksessa istuvaa homoa ulos kokouksesta. Siinä hän tekee aivan oikein ja ei häntä siitä voi tuomita. Pitäisikö Tapanin heittää kaikki muutkin syntiset ulos kokouksesta. Ketä jäisi jäljelle?

        Jos joku vaatii, että homot eivät saa käydä srk:ssa ollenkaan, niin ehkä olisi hyvä tarkistaa oman uskonsa laita. On eri asia, hyväksytäänkö joku julkisyntinen srk:n jäseneksi kuin sallitaan hänen istua tilaisuudessa.

        Joku täällä keskustelupalstalla levittää tietoa joka ketjussa, että Tapani sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan JÄSENIÄ!! Tämä on niin törkeä valhe kuin vain olla voi.

        "Jos joku vaatii, että homot eivät saa käydä srk:ssa ollenkaan, niin ehkä olisi hyvä tarkistaa oman uskonsa laita. On eri asia, hyväksytäänkö joku julkisyntinen srk:n jäseneksi kuin sallitaan hänen istua tilaisuudessa. "

        Asia on juuri näin, tarkoitus ei ole, että uskovaiset istuvat keskenään ja etsivät vikoja toisistaan ja riitelevät opista. Toki keskinäistä rakentumista tarvitaan, mutta enemmän taivaassa iloitaan yhdestä syntisestä joka tekee parannuksen kuin 99:stä, jotka eivät parannusta tarvitse. Tärkeintä on julistaa evankeliumia jumalattomille, sitä parempi jos he tulevat kokoukseen. Uskovien tehtävä on mennä jumalattomien luokse ja julistaa heille evankeliumia.


      • Perustele väitteesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seurakunnalla on velvollisuus poistaa sellaiset jäsenet kokouksistaan, jotka ovat homoseksuaalisessa parisuhteessa. Tätä Suonto ei halunnut tehdä.

        Jos sinulla on tästä asiasta epäselvyyttä, niin pyydä Suonnosta tarkkasanainen ja tarkkarajainen lausunto siitä, miten asia on. Hän tuskin sellaista antaa, koska muuten ulkoministeriä eväisi lähetystyön avustukset, joiden saamisen ehtona on noudattaa ministeri Haaviston homomyönteistä poliittista linjaa, mitä hän aikanaan ministeriöön istutti. Jos joku seurakunta noudattaa Raamattun lakia, niin se ei saa valtion avustuksia.

        Mihinköhän One Way saa valtiolta rahaa?
        Ei saa mihinkään.


    • Anonyymi

      Myös rokin kuuntelijat, alkoholia juovat (poislukien ehtoolis-sormustimellinen) ,tupakoitsijat,meikkavat naiset, pitkätukkaiset miehet,tatuoidut, rockbändipaitojen pitäjät, väärien elokuvien katsojat jne on heti erotettava seurakunnasta..

      Samoin musan on muututtava.. AINUT sallittu sävel-laji on MOLLI!!!!!! miehen on oltava LYHYT tukkainen ja tukka on laitettava jakaukselle..
      paidan on oltava KAULUS-paita ja kengät on oltava NAPPAS-kengät..
      nainen EI SAA meikata eikä käyttää housuja vaan NILKKOIHIN saakka ulottuvaa HAMETTA..hiuksien tulee olla NUTTURALLA seurakunnassa ja sen kireys on oltava vähintään Droppi C..!!!! NÄIN kun seurakunta käyttäytyyy- se pääsee TAIVAASEEN!!!

      • Anonyymi

        Ja huivi muista


    • Anonyymi

      Minä en ainakaan uskalla enään valkoisena heterona mennä One Way:n kokouksiin, koska milloinkaan ei tiedä, tuleeko viereen homo ja toiselle puolelle lesbo, tai miten milloinkin, niin aina sitten saa olla varuillaan, eikä parempaankaan saarnaan voi näinollen keskittyä rauhassa. Terv. Entinen uskollinen kuulija.

      • Anonyymi

        En usko, että olet uskova. Olet jotain muuta ja vain esiinnyt Jeesuksen seuraajana. Yrität vain pilata evankeliumin julistajien maineen. Ei
        todellinen ja uudestisyntynyt uskova vastusta sitä, että synnintekijä tulee kuulemaan evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että olet uskova. Olet jotain muuta ja vain esiinnyt Jeesuksen seuraajana. Yrität vain pilata evankeliumin julistajien maineen. Ei
        todellinen ja uudestisyntynyt uskova vastusta sitä, että synnintekijä tulee kuulemaan evankeliumia.

        Olen minä aivan uskova, enkä ole edes Jeesuksen seuraajakaan, mutta en pidä siitä yleensäkään, jos vieressäni istuu joku, joka tuoksahtaa vaikkapa sakastissa suoritetulta anaaliseksiltä. Siinä on sitten evankeliumia kerrakseen, varsinainen synnintekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minä aivan uskova, enkä ole edes Jeesuksen seuraajakaan, mutta en pidä siitä yleensäkään, jos vieressäni istuu joku, joka tuoksahtaa vaikkapa sakastissa suoritetulta anaaliseksiltä. Siinä on sitten evankeliumia kerrakseen, varsinainen synnintekijä.

        Siis tarkoitatko että vieruskaverisi haisee paskalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minä aivan uskova, enkä ole edes Jeesuksen seuraajakaan, mutta en pidä siitä yleensäkään, jos vieressäni istuu joku, joka tuoksahtaa vaikkapa sakastissa suoritetulta anaaliseksiltä. Siinä on sitten evankeliumia kerrakseen, varsinainen synnintekijä.

        Tuollaisia kirjoittaa siis joku, joka sentään tunnustaa, ettei ole Jeesuksen seuraaja. Provokaattori olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen minä aivan uskova, enkä ole edes Jeesuksen seuraajakaan, mutta en pidä siitä yleensäkään, jos vieressäni istuu joku, joka tuoksahtaa vaikkapa sakastissa suoritetulta anaaliseksiltä. Siinä on sitten evankeliumia kerrakseen, varsinainen synnintekijä.

        "Olen minä aivan uskova, enkä ole edes Jeesuksen seuraajakaan, mutta en pidä siitä yleensäkään, jos vieressäni istuu joku, joka tuoksahtaa vaikkapa sakastissa suoritetulta anaaliseksiltä. Siinä on sitten evankeliumia kerrakseen, varsinainen synnintekijä."

        Ei voi muuta sanoa, että Sairas mielikuvitus.


    • Anonyymi

      Minulle heräsi tismalleen samanlaisia kysymyksiä uusimman Raportin luettuani. Mieleen nousi hämmennys. Ajatteleeko One Way, että herätys tulee heidän kauttaan? Eikä kaikki kristityt ole siinä yhdessä mukana? Miksi kauhea kiire? Se, että sanotaan, että toista tilaisuutta ei tule, luo painetta. Kuinka paljon oma antennikanava maksaa? Se on hyvä, että on sitouduttu vain vuoden loppuun asti.

      • Älä muuta sano. Itselleni herätti aivan samoja ajatuksia. Olen ollut n.20 v. OWM:n tukija, mutta valittavasti olen jo jonkun vuoden huolestuneena seurannut sitä työtä. Kyllä linja on muuttunut siitä mitä se oli ennen. Vaikuttaa siltä että toiminta perustuu enemmän heidän itsensä hyväksi kuin Jumalan valtakunnan, vrt. Gal 4:17

        ” Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata, vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.”

        Joka tapauksessa kaikki tulee tutkia ja arvostella.


      • Anonyymi
        jykä59 kirjoitti:

        Älä muuta sano. Itselleni herätti aivan samoja ajatuksia. Olen ollut n.20 v. OWM:n tukija, mutta valittavasti olen jo jonkun vuoden huolestuneena seurannut sitä työtä. Kyllä linja on muuttunut siitä mitä se oli ennen. Vaikuttaa siltä että toiminta perustuu enemmän heidän itsensä hyväksi kuin Jumalan valtakunnan, vrt. Gal 4:17

        ” Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata, vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.”

        Joka tapauksessa kaikki tulee tutkia ja arvostella.

        Heillä on kova halu kylvää Sanaa ja kun usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta, niin en näe linjaa vääränä.

        He haluavat "olla mukana" herätyksessä, eivät suinkaan kerro itse synnyttävänsä sellaista.

        Herätys tulee Jumalalta. Aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heillä on kova halu kylvää Sanaa ja kun usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta, niin en näe linjaa vääränä.

        He haluavat "olla mukana" herätyksessä, eivät suinkaan kerro itse synnyttävänsä sellaista.

        Herätys tulee Jumalalta. Aikanaan.

        Yhtä lailla sitä Sanaa olisi voinut kylvää TV7:n kautta ja kustannukset olisivat olleet paljon pienemmät. TV7 ei heitä irtisanonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä lailla sitä Sanaa olisi voinut kylvää TV7:n kautta ja kustannukset olisivat olleet paljon pienemmät. TV7 ei heitä irtisanonut.

        TV7 suoltaa nisua ja lustetta.


    • Anonyymi

      Sananl.19:2 Biblia. Joka ei toimella laita, ei hänelle hyvin käy; ja joka on nopsa jaloista, se loukkaa itsensä.

    • Anonyymi

      Mistä Mauno perimmältään juontaa juurensa se, että olet ottanut OneWayn silmätikuksesi? Onko niin, että et ole päässyt siellä vaikuttamaan mielestäsi riittävästi?
      Käsitykseni mukaan olet pyrkinyt OneWayn työyhteyteen. Pitääkö paikkansa?

      Mitäpä, jos keskittyisit katsomaan Kristukseen, etkä hakisi vikoja toisista. Terve kriittisyys on toki tarpeellista, mutta onko ketään, josta sinulla ei ole negatiivista sanottavaa?

      • Anonyymi

        Jos liikaa eksyy korottamaan itseään toisten uskovien arvostelijan rooliin, voi olla, että pian työskenteleekin veljiemme syyttäjälle.


      • Anonyymi

        Mikä Maunon kommentissa mielestäsi poikkesi terveestä kriittisyydestä? Mauno ei mennyt henkilökohtaisuuksin vaan arvioi OW:ta. En myöskään ymmärrä mitä yritetään tavoitella sillä että kysellään onko Mauno yrittänyt hakeutua OW:n työyhteyteen vai eikö ole. Miten se liittyy asiaan? Vai yritetäänkiö Mauno leimata jotenkin kateelliseksi tai katkeraksi vai mitä ajetaan takaa? Tosielämässä yleensä kun argumentit loppuvat alkaa vastapuolen mustamaalaus. Tästä olisi joillain OW:n kannattajillakin oppimista. Myös Tapanilla itsellään, ei ole mitenkään kristillistä kommentoida edellisten pastorien lähtöä OW:lta sielunvihollisen työksi kuten hän teki videollaan. Ei hyvä, ei todellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä Maunon kommentissa mielestäsi poikkesi terveestä kriittisyydestä? Mauno ei mennyt henkilökohtaisuuksin vaan arvioi OW:ta. En myöskään ymmärrä mitä yritetään tavoitella sillä että kysellään onko Mauno yrittänyt hakeutua OW:n työyhteyteen vai eikö ole. Miten se liittyy asiaan? Vai yritetäänkiö Mauno leimata jotenkin kateelliseksi tai katkeraksi vai mitä ajetaan takaa? Tosielämässä yleensä kun argumentit loppuvat alkaa vastapuolen mustamaalaus. Tästä olisi joillain OW:n kannattajillakin oppimista. Myös Tapanilla itsellään, ei ole mitenkään kristillistä kommentoida edellisten pastorien lähtöä OW:lta sielunvihollisen työksi kuten hän teki videollaan. Ei hyvä, ei todellakaan.

        Onko mielestäsi tervettä kriittisyyttä tehdä "ammunta video", jossa latausäänet ja laukaus OW:stä lähteneiden tai erotettujen kohdalla?

        Asiayhteydestä irrallaan olevien lauseiden varaan ei tervettä kriittisyyttä rakenneta.

        Kyse ei mustamaalaamisesta; kuulin eräältä OW työntekijältä Maunon ja OW: n jutusta, en sitä itse ole ollut toteamassa. Siksi kysymysmuodossa.
        Huomioiden, kuinka Mauno on viime aikoina OW:tä parjannut, kysymys perusteltu ja liittyy mahdollisesti aiheeseen. OW: n niputtaminen harhaopettajiin oli kaikkea muuta kuin tervettä kritiikkiä.

        OW ei varmastikaan ole täydellinen, täällä maan päällä ei sellaista seurakuntaa olekaan. OW: llä pitkä ja hyvä näyttö (hedelmä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi tervettä kriittisyyttä tehdä "ammunta video", jossa latausäänet ja laukaus OW:stä lähteneiden tai erotettujen kohdalla?

        Asiayhteydestä irrallaan olevien lauseiden varaan ei tervettä kriittisyyttä rakenneta.

        Kyse ei mustamaalaamisesta; kuulin eräältä OW työntekijältä Maunon ja OW: n jutusta, en sitä itse ole ollut toteamassa. Siksi kysymysmuodossa.
        Huomioiden, kuinka Mauno on viime aikoina OW:tä parjannut, kysymys perusteltu ja liittyy mahdollisesti aiheeseen. OW: n niputtaminen harhaopettajiin oli kaikkea muuta kuin tervettä kritiikkiä.

        OW ei varmastikaan ole täydellinen, täällä maan päällä ei sellaista seurakuntaa olekaan. OW: llä pitkä ja hyvä näyttö (hedelmä).

        Käsittääkseni Mauno ei niinkään kritisoi OW:ta yleensä vaan viimeaikaisia linjauksia. Onhan se merkillistä että kaikki pastorit ja osa vanhimmistoveljiä irtisanoutuivat Tapanin alaisuudesta. Yleensä tämä on signaali vakavista ongelmista eikä sitä paikata ottamalla uudet pastorit vaan käsittelemällä ongelman juurisyyt. Mauno käsittääkseni toivoo OW:n tervehtymistä eikä ole OW:n vastustaja. Myöskään terveen kritiikin määrällä ei mielestäni itsessään voida perustella Maunon asenteellisuutta, koska siihen on voinut olla perusteltu syy varsinkin kun kyse ei ole jankkaamisesta tai henkilökohtaisista syytöksistä vaan arvioinnista uuden tiedon / havaittujen asioiden valossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni Mauno ei niinkään kritisoi OW:ta yleensä vaan viimeaikaisia linjauksia. Onhan se merkillistä että kaikki pastorit ja osa vanhimmistoveljiä irtisanoutuivat Tapanin alaisuudesta. Yleensä tämä on signaali vakavista ongelmista eikä sitä paikata ottamalla uudet pastorit vaan käsittelemällä ongelman juurisyyt. Mauno käsittääkseni toivoo OW:n tervehtymistä eikä ole OW:n vastustaja. Myöskään terveen kritiikin määrällä ei mielestäni itsessään voida perustella Maunon asenteellisuutta, koska siihen on voinut olla perusteltu syy varsinkin kun kyse ei ole jankkaamisesta tai henkilökohtaisista syytöksistä vaan arvioinnista uuden tiedon / havaittujen asioiden valossa.

        Ei Mauno minustakaan ole OW:n vastustaja vaan huolestunut siitä suunnasta mihin se on menossa. Pikemminkin sitä, että palattaisiin alkulähteelle. Tässä kun on vähän viitteitä uusapostolisesta liikkeestä.

        Kannattaa muistaa että Mauno on itse ollut eksyksissä niin hänellä on tietoa mitä se on sitä nähden kuin minulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Mauno minustakaan ole OW:n vastustaja vaan huolestunut siitä suunnasta mihin se on menossa. Pikemminkin sitä, että palattaisiin alkulähteelle. Tässä kun on vähän viitteitä uusapostolisesta liikkeestä.

        Kannattaa muistaa että Mauno on itse ollut eksyksissä niin hänellä on tietoa mitä se on sitä nähden kuin minulla.

        One Way Mission ei ole ollut koskaan oikeilla raiteillaan. Ongelmana on lahkojohtaja Tapani Suonto.

        Tapani Suonto ei ole tehnyt Herralle työtä vaan myyrän työtä levittämällä harhaoppejaan ja laittomuutta. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opeilla.

        Tässä vielä kertauksen vuoksi:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        One Way Mission ei ole ollut koskaan oikeilla raiteillaan. Ongelmana on lahkojohtaja Tapani Suonto.

        Tapani Suonto ei ole tehnyt Herralle työtä vaan myyrän työtä levittämällä harhaoppejaan ja laittomuutta. Kukaan ei voi pelastua Tapani Suonnon opeilla.

        Tässä vielä kertauksen vuoksi:

        1) Suonto sanoo, että lapsikastetut voivat pelastua. Ei pidä alkuunkaan paikkansa, koska kastekäskyn antamisen jälkeen Jeesus ei pelasta kastamattomia. Lapsikaste kun ei ole Raamatullinen kaste. Tämä on hyvin vahingollista eksytystä, koska se antaa luterilaisille rohkeutta olla ottamatta raamatullista uskovien upotuskastetta.

        2) Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä. Raamatun mukaan heidät tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ottaa osaa tähän syntiin, koska hän ei toimi velvollisuuksiensa mukaisesti.

        3) Suonto kannattaa naispappeutta. Paavalin mukaan sellainen seurakunta, joka antaa naisten puhua ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta. Joka antaa hyväksyntänsä naispappeudelle, hän ei tunnusta Jumala käskyjä eikä Jumala tunnusta häntä omakseen, kuten Paavali kirjoitti.

        "Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä."

        Väite on niin kova, että se vaatii perusteluja. Kerrotko millä sanoilla Suonto tuollaista sanoi?

        Sinulla on todistustaakka väitteen esittäjänä!

        Varmaan vastaat, teethän kaiken Jeesuksen nimessä, kuten Sana opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suonto sanoo, että homoseksuaalisuuden harjoittajat voivat olla seurakunnan jäseniä."

        Väite on niin kova, että se vaatii perusteluja. Kerrotko millä sanoilla Suonto tuollaista sanoi?

        Sinulla on todistustaakka väitteen esittäjänä!

        Varmaan vastaat, teethän kaiken Jeesuksen nimessä, kuten Sana opettaa?

        >>Väite on niin kova, että se vaatii perusteluja. Kerrotko millä sanoilla Suonto tuollaista sanoi?<<

        Tapani Suonto on joitakin vuosia sitten voimakkaasti puolustanut sunnuntaijuhlan saarnassa homoseksualisteja. Hän sanoi, että he voivat istua seurakunnan kokouksessa ja jonkin yleisössä olevan vieressä sellainen voi olla nytkin. Eräs vanhempi mies protestoi Suonnon saarnaa ja huusi päälle, että homoseksuaalit tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ei pitänyt kommentista vaan pahastui. Suonnon saarna oli homomyönteinen.

        On tullut ilmi, ettei Suonto halua mitenkään muuttaa linjaansa. Jos Suonto opettaisi raamatullisesti, ettei homoseksuaalisuutta saa harjoittaa ja sellaisen synnin tekekijä tulee erottaa seurakunnasta, niin se johtaisi siihen, ettei valtio anna Suonnon seurakunnalle avustuksia. Homoseksualiuuden hyväksyminen on nykyään ehto saada avustuksia valtiolta mm. lähetystyöhön.

        Jos haluat saada asiasta enemmän selvyyttä, niin pyydä Tapani Suonnolta kirjallinen julkilausuma siitä, että hyväsyykö hän homoseksualisuuden harjoittajat seurkakunnan jäseniksi. Suonto tuskin sitä antaa, koska se johtaisi siihen, ettei OWM voi hakea ulkoministeriöltä avustuksia lähetystyöhön ja humanitaariseen avustustoimintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Väite on niin kova, että se vaatii perusteluja. Kerrotko millä sanoilla Suonto tuollaista sanoi?<<

        Tapani Suonto on joitakin vuosia sitten voimakkaasti puolustanut sunnuntaijuhlan saarnassa homoseksualisteja. Hän sanoi, että he voivat istua seurakunnan kokouksessa ja jonkin yleisössä olevan vieressä sellainen voi olla nytkin. Eräs vanhempi mies protestoi Suonnon saarnaa ja huusi päälle, että homoseksuaalit tulee erottaa seurakunnasta. Suonto ei pitänyt kommentista vaan pahastui. Suonnon saarna oli homomyönteinen.

        On tullut ilmi, ettei Suonto halua mitenkään muuttaa linjaansa. Jos Suonto opettaisi raamatullisesti, ettei homoseksuaalisuutta saa harjoittaa ja sellaisen synnin tekekijä tulee erottaa seurakunnasta, niin se johtaisi siihen, ettei valtio anna Suonnon seurakunnalle avustuksia. Homoseksualiuuden hyväksyminen on nykyään ehto saada avustuksia valtiolta mm. lähetystyöhön.

        Jos haluat saada asiasta enemmän selvyyttä, niin pyydä Tapani Suonnolta kirjallinen julkilausuma siitä, että hyväsyykö hän homoseksualisuuden harjoittajat seurkakunnan jäseniksi. Suonto tuskin sitä antaa, koska se johtaisi siihen, ettei OWM voi hakea ulkoministeriöltä avustuksia lähetystyöhön ja humanitaariseen avustustoimintaan.

        No itsehän tässä kirjoitat, että Tapani sanoi, että homot voivat istua srk:n kokouksessa.

        Miksi sitten toistuvasti valheellisesti väität että suonto olisi sanot, että homot voisivat olla jäseniä?

        Ymmärrätkö, mikä on jäsen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itsehän tässä kirjoitat, että Tapani sanoi, että homot voivat istua srk:n kokouksessa.

        Miksi sitten toistuvasti valheellisesti väität että suonto olisi sanot, että homot voisivat olla jäseniä?

        Ymmärrätkö, mikä on jäsen?

        Syyllistyt valheeseen, kun väität, että tapani on sanonut, että homot voivat olla jäseniä.

        Milloin tapani on niin sanonut ja missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itsehän tässä kirjoitat, että Tapani sanoi, että homot voivat istua srk:n kokouksessa.

        Miksi sitten toistuvasti valheellisesti väität että suonto olisi sanot, että homot voisivat olla jäseniä?

        Ymmärrätkö, mikä on jäsen?

        >>>Miksi sitten toistuvasti valheellisesti väität että suonto olisi sanot, että homot voisivat olla jäseniä?<<<

        Tapani Suonnon saarna tarkoitti sitä, ettei hän suostu erottamaan homoseksualisuuden harjoittajia seurakunnasta.

        Jos haluat lisää selvyyttä, niin pyydä Suonnolta kirjallinen kannanotto siitä, että hyväksyykö hän homoseksualisuuden harjoittajat sunnuntaikokouksiin. Toistaiseksi asia on niin, että Suonto ei vastusta homoseksualistien jäsenyyttä ja läsnäoloa seurakunnassa, vaikka he harjoittaisivat homoseksualisuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyllistyt valheeseen, kun väität, että tapani on sanonut, että homot voivat olla jäseniä.

        Milloin tapani on niin sanonut ja missä?

        >>>Syyllistyt valheeseen, kun väität, että tapani on sanonut, että homot voivat olla jäseniä.<<<

        En valehdellut. Olin itse kuuntelmassa Suonnon saarnaa sunnuntaikokouksessa. Pian sen jälkeen hylkäsin OWM:n kun huomasin, ettei se seurakunta monnissa muissakaan asioissa noudata Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Syyllistyt valheeseen, kun väität, että tapani on sanonut, että homot voivat olla jäseniä.<<<

        En valehdellut. Olin itse kuuntelmassa Suonnon saarnaa sunnuntaikokouksessa. Pian sen jälkeen hylkäsin OWM:n kun huomasin, ettei se seurakunta monnissa muissakaan asioissa noudata Raamattua.

        Totta se on. Minäkin satuin kerran olemaan paikalla ja yllätyin heidän suhtaumisestaan homoihin. Ehkä taustalla on juuri se yhteiskunnan tuki?

        Ymmärrän Raamatusta, että pyhien srk:ssa ei syntiset viihdy.


    • Anonyymi

      Ne hengen hedelmät?

    • Anonyymi

      Kannattaa huomata, että Mauno Mattila on itse eksyttäjä ja väärä profeetta. Tässä yksi paha eksytys, mitä hän on julkaisuut.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

      Mauno Mattilan eksytys kasteesta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433

      Mauno Mattila jakaa väärää profetiaa, että Donald Trump olisi Jumalan pasuuna

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-

      Mauno Mattila on todistettu vääräksi profeetaksi,

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta

    • Mauno Maatila ois uskottava kone insinööri jos se panis kenkä lankkija naamaasa.

    • Rauhan tervehdys.

      One Way Mission suurista puheistaan huolimatta ei ole tuonut herätystä, mutta kun katsoo nyt vuonna 2024 taaksepäin, niin tänä aikana olen saanut tavattoman monelta uskovaiselta samanlaisen todistuksen: innostutaan One Waysta, lähdetään mukaan toimintaan, näkyy selviä ongelmia, otetaan yhteyttä johtoon, johto laittaa "mustalle listalle", petytään, lähdetään pois ja palataan takaisin omaan seurakuntaan mistä kerran lähdettiin.

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        One Way Mission on yhden miehen korvasyyhyyn saarnojen ympärille syntynyt liike. Kun seurakunta on kasvanut muille paikkakunnille, sieltä ei löydy samanlaisia saarnaajia korvasyyhyyn, joten liikkeen kasvu on pysähtynyt.

        Liikkeessä on samanlaisia piirteitä kuin luterilaisuudessa, joka syntyi yhden miehen kirjojen ympärille. Samalla tavalla One Way Missionissa luetaan ja saarnataa Tapani Suonnon kirjoja. One Way Missionissa on väärä kasteoppi, joka hyväksyy luterilaisen lapsikasteen, ja naispappeus, joten se liike ei ole vanhurskaalla tiellä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe