Taas viallinen päivitys

Anonyymi

KB4532695-nimellä tunnettu Windows 10 -päivitys toi jälleen kerran mukanaan odottamattomia ongelmia.

Sen piti alun perin korjata resurssienhallinnan hakuun liittyvä ikävä bugi, kuten Tekniikan Maailmassa viime viikolla kerrottiin, mutta korjauspäivitys on aiheuttanut myös ikäviä virhetilanteita.

Toistaiseksi ongelmien laajuudesta ei ole luotettavaa tietoa, mutta ne ovat luonteeltaan tavallista vakavampia, joten niitä ei voi tällä kertaa sivuuttaa vain tyypillisenä nettikohinana.

Joillakin pc-kokoonpanoilla on esiintynyt sinisenä kuolemanruutuna tunnettu virheilmoitus, kun taas toisilla kone ei välttämättä suostu käynnistymään päivityksen asentamisen jälkeen. Myös äänentoistoon liittyviä ongelmia on tullut ilmi, ja joidenkin Windows 10 -tietokone on jäänyt niin sanottuun uudelleenkäynnistyssilmukkaan.

KAIKKEIN ikävintä tilanteessa on se, ettei ongelmapäivitystä voi välttämättä edes poistaa koneelta. Palautus varmuuskopiolta on kuitenkin toimiva keino.

Sinisen ruudun virheilmoitus on siinä määrin vakava oire, ettei asiaan tulee suhtautua huolettomasti. Tämä nykypäivänä ilahduttavan harvinainen oire kertoo joko laite- tai ajuritason ongelmista, jotka ovat paikoin tavallista hankalampia paikallistaa ja korjata.

Joten ennen kuin aiheesta saadaan lisätietoja, lienee suositeltavaa jättää KB4532695 kokonaan asentamatta.

6

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asensin neljälle koneelle, ei ongelmia, kaikki toimii. Koneet on 3 kannettavaa ja yksi pöytäkone. Merkit on Lenovo 1kpl, Asus 2kpl ja 1kpl HewletPackard.

• Anonyymi

Mulla yksi Win 10 HP Probook ja se pääty Bsod tilaan, avaus on totta.

• Anonyymi

Minulla 4 windows 10 konetta, kaksi konetta on nyt kontallaan.

• Anonyymi

Kaks konetta kontillaan heti asennukse aikana.. kamalaa sontaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaks konetta kontillaan heti asennukse aikana.. kamalaa sontaa.

Nurin kippas mullakin.

• Anonyymi

Huh huh. Vuosia sitten jo haukuin w10 toimimattomuutta, oli käyttökelvoton, nytkin tuo kaatui.. Edelleen W10 on yhtä surkea.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. EU aikoo kieltää puun polton Suomessa vuoteen 2027 mennessä.

https://www.suomenuutiset.fi/eu-haluaa-terveydelle-haitallisen-puunpolton-aisoihin-saunojen-ja-takkojen-piippuihin-sahko
      Maailman menoa
      423
      3965
    2. Köyhien ruoka-avun rahat virtasivat perussuomalaisen poliitikon tilille

"Kyse on ruoka-apua Vantaalla välittävän Joosua Mission avustuksista, jotka ovat siirtyneet suoraan kaupunginvaltuutetun
      Maailman menoa
      204
      2173
    3. En tule löytämään

Koskaan sunlaista rakkautta. Ei ole toista sinua. ❤️ tiedät miten paljon halusin muttet sä ollut itse valmis enempään.
      Ikävä
      51
      1980
    4. Palomäen pyssysankarit

Jämsän Palomäentiellä on käynnissä poliisitehtävä. Poliisi pyytää välttämään liikkumista alueella. Poliisin mukaan kaks
      Jämsä
      35
      1730
    5. Mitä tunteita sulla

On mua kohtaan nyt?
      Ikävä
      137
      1661
    6. Mitä sanoisit ikäväsi kohteelle

juuri nyt, jos olisi nenäsi edessä?
      Ikävä
      85
      1458
    7. Olet mun sielunkumppani

Aina ❤️
      Ikävä
      56
      1433
    8. Ei on ei!

Jos olet päätynyt estoon, se ei ole sinulle vinkki yrittää kovemmin. Hän ei tahdo sinusta kuulla, ja on jo laittanut äär
      Ikävä
      90
      1376
    9. Älä kävele onnesi ohi

Vaikka joku olisi varattu, hänelle voi silti kertoa tunteista. Antakaa ihmisten itse päättää omasta elämästään, ketään k
      Ikävä
      82
      1155
    10. Milloin salassa tehdyt varkaudet tuodaan julki?

Ähtärin kaupunkihallitus on salaisissa pykälissä myönnellyt rahaa miljoonia euroja. Anastanut siis kaupungin ja kaupunki
      Ähtäri
      14
      1148
    Aihe