SUOMESSA ON POHJOISMAIDEN KORKEIN OMAVASTUU TERVEYDENHUOLLOSSA

Anonyymi

99

1359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pistäkää aloitusta jakoon, kiitos.

      • Anonyymi

        Terveysmenot köyhdyttävät erityisesti vanhuksia ja työttömiä – Suomessa on Pohjoismaiden korkein omavastuu julkisessa terveydenhuollossa

        Ylivoimaisesti alimmat työläisten palkat ja eläkkeet sekä ostovoima Pohjoismaista, ja korkein terveydenhuollon omavastuu. Porvarit ovat ehtineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveysmenot köyhdyttävät erityisesti vanhuksia ja työttömiä – Suomessa on Pohjoismaiden korkein omavastuu julkisessa terveydenhuollossa

        Ylivoimaisesti alimmat työläisten palkat ja eläkkeet sekä ostovoima Pohjoismaista, ja korkein terveydenhuollon omavastuu. Porvarit ovat ehtineet.

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveysmenot köyhdyttävät erityisesti vanhuksia ja työttömiä – Suomessa on Pohjoismaiden korkein omavastuu julkisessa terveydenhuollossa

        Ylivoimaisesti alimmat työläisten palkat ja eläkkeet sekä ostovoima Pohjoismaista, ja korkein terveydenhuollon omavastuu. Porvarit ovat ehtineet.

        Näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveysmenot köyhdyttävät erityisesti vanhuksia ja työttömiä – Suomessa on Pohjoismaiden korkein omavastuu julkisessa terveydenhuollossa

        Ylivoimaisesti alimmat työläisten palkat ja eläkkeet sekä ostovoima Pohjoismaista, ja korkein terveydenhuollon omavastuu. Porvarit ovat ehtineet.

        Suomessa suorittavan portaan palkat ovat tilastojen mukaan kaikkia kilpailijamaita korkeammat. Suomalaiset asiantuntijat ja johtajat ovat halpatyövoimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveysmenot köyhdyttävät erityisesti vanhuksia ja työttömiä – Suomessa on Pohjoismaiden korkein omavastuu julkisessa terveydenhuollossa

        Ylivoimaisesti alimmat työläisten palkat ja eläkkeet sekä ostovoima Pohjoismaista, ja korkein terveydenhuollon omavastuu. Porvarit ovat ehtineet.

        Terveyskeskus- ja sairaalamaksuille on maksukatto 0 euroa kun jättää maksut maksamatta. Millä ne perivät ulosotosta kun suojaosuus on muutaman kympin ja maksut laahaavat hautaan saakka maksupalvelussa, eli voudilla?

        Köyhän kannatta valikoida tarkasti mihin kuluttaa ja luottotiedot ovat varakkaiden ylellisyyttä. Luottoa ei saa kuitenkaan kun ulosoton suojaosuus on niin lähellä tuloja.

        Hymyä huuleen, olet arvokas rahattakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa suorittavan portaan palkat ovat tilastojen mukaan kaikkia kilpailijamaita korkeammat. Suomalaiset asiantuntijat ja johtajat ovat halpatyövoimaa.

        Linkki väitteeseesi kokkare, muutoin porvaripropagandaa.


    • Anonyymi

      Ok.

      • Anonyymi

        eikös nyt oteta mallia ruotsista-

        kuten poliitikot aina sanovat-

        näin on ruotsissakin- kun sattuu olemaan omalle tilille tuloa.

        https://duckduckgo.com/?q=näin on ruotsissakin&t=h_&ia=web


    • Anonyymi

      Kyllä työttömät voisivat edes joskus jotain itsekin maksaa eikä aina vain olla saajapuolella.

      • Anonyymi

        Sanoo koroillaan elävä kokoomuslainen omahyväisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo koroillaan elävä kokoomuslainen omahyväisenä.

        Koroistahan maksetaan valtavat verot vaikka riski on kokonaan sijoittajalla. Näillä veroilla sitten elätetään niitä käsi ojossa kiljuvia työttömiä, jotka eivät koskaan viitsi mitään itse maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koroistahan maksetaan valtavat verot vaikka riski on kokonaan sijoittajalla. Näillä veroilla sitten elätetään niitä käsi ojossa kiljuvia työttömiä, jotka eivät koskaan viitsi mitään itse maksaa.

        Linkki väitteeseesi, muutoin huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koroistahan maksetaan valtavat verot vaikka riski on kokonaan sijoittajalla. Näillä veroilla sitten elätetään niitä käsi ojossa kiljuvia työttömiä, jotka eivät koskaan viitsi mitään itse maksaa.

        Kunnallisveroja ei pääomatuloista makseta ja silti näiden saajat käyttävät kunnan julkisia palveluita ja infraa. Oikeinko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koroistahan maksetaan valtavat verot vaikka riski on kokonaan sijoittajalla. Näillä veroilla sitten elätetään niitä käsi ojossa kiljuvia työttömiä, jotka eivät koskaan viitsi mitään itse maksaa.

        Sinä porvari kiihotat siis kansanryhmää vastaan?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16234459/suomessa-on-pohjoismaiden-korkein-omavastuu-terveydenhuollossa


      • Anonyymi

        Miten kun olen ollut työelämässä kohta 40v ja maksanut sinunkin koulutuksen ja terveydenhoidon veroinani, niin kerrotko vielä, miksi minulla ei nyt ole oikeutta työttömyysturvaan ja terveydenhoitoon?
        -OLEN MAKSANUT NIISTÄ 40 VUOTTA.


      • Anonyymi

        Miten kun olen ollut työelämässä kohta 40v ja maksanut sinunkin koulutuksen ja terveydenhoidon veroinani, niin kerrotko vielä, miksi minulla ei nyt ole oikeutta työttömyysturvaan ja terveydenhoitoon?
        -OLEN MAKSANUT NIISTÄ 40 VUOTTA.


      • Anonyymi

        No korvaulsista menee 20%veroja jos et tiennyt.


      • Anonyymi

        Mistäpä ajattelit työttömän itse maksavan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kun olen ollut työelämässä kohta 40v ja maksanut sinunkin koulutuksen ja terveydenhoidon veroinani, niin kerrotko vielä, miksi minulla ei nyt ole oikeutta työttömyysturvaan ja terveydenhoitoon?
        -OLEN MAKSANUT NIISTÄ 40 VUOTTA.

        Harmi kun et pyytänyt palkkaa verottomana puhtaana käteen.


      • Anonyymi

        Mistä ne maksaisivat kun ei rahaa ole ?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koroistahan maksetaan valtavat verot vaikka riski on kokonaan sijoittajalla. Näillä veroilla sitten elätetään niitä käsi ojossa kiljuvia työttömiä, jotka eivät koskaan viitsi mitään itse maksaa.

        Virhevasukit ovat käenpoikia pesässä. Aina vaan mulle lisää mulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koroistahan maksetaan valtavat verot vaikka riski on kokonaan sijoittajalla. Näillä veroilla sitten elätetään niitä käsi ojossa kiljuvia työttömiä, jotka eivät koskaan viitsi mitään itse maksaa.

        Aivan niin, koroillaan eläjällä on riski joutua töihin, muta sen katastrofin välttämiseksi pitää valtion tulla tarvittaessa apuun ja tukea raukkaa koroillaan elävää Lepäilymäkeä.

        Milloinkas korkosijoittaja lähtee tekemään oikeita töitä eikä ole tunkemassa likaista kouraansa työntekijän taskuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhevasukit ovat käenpoikia pesässä. Aina vaan mulle lisää mulle?

        Vähän ovat kuin koroilla eläjätkin. Sinulla se on aina tuo kysymysmerkki nimimerkkinä. Joko olet toipunut Tuntemattoman seksikohtauksesta?


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus.

    • Anonyymi

      Eli Suomi ei enää ole Pohjoismainen hyvinvointivaltio.

      • Anonyymi

        Ei ole ikinä olluttkaan eikä tule olemaan.


    • Anonyymi

      Asia-aloitus.

    • Anonyymi

      Ok.

    • Anonyymi

      Suomi ei ole enää Pohjoismainen hyvinvointivaltio kepu Sipilän porvarihallituksen jälkeen jossa olivat kepu, kokoomus ja persut.

      • Anonyymi

        Ei tokikaan.


    • Anonyymi

      Jep.

    • Anonyymi

      Ihan totta,pitäisi juosta siellä täällä.Aina maksaa.Eipä varaa.Entinen systeemi oli niin paras,hoito hyvää kaikkialla.Jos maksaa 20€ vuosi oliko niin jossain vaiheessa terv.keskus maksu ? Se ei paha. Sair.poliklinikkamaksut kalliit mutta sehän erikoissairaanhoitoa.Kun sairastuu maksaa kaikesta tarvikkeista kaikesta,se on älytöntä. Älyttömämmäksi menee vain suomessa.Nyt huulipunahallitus sössii lisää.Kuka noita oikein äänestää?

      • Anonyymi

        Kepu Sipilän porvarihallitus jossa olivat kepu, kokoomus ja persut nostivat 30% kaikkia terveydenhuollon asiakasmaksuja alkuvuodesta 2016 ja säätivät 50 euron omavastuun lääkkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu Sipilän porvarihallitus jossa olivat kepu, kokoomus ja persut nostivat 30% kaikkia terveydenhuollon asiakasmaksuja alkuvuodesta 2016 ja säätivät 50 euron omavastuun lääkkeisiin.

        Mainitsemistasi tuo 50 €:n omavastuu apteekkireissuilla puree pahimmin pienituloisiin, koska se pitää maksaa kerralla eikä esim. neljässä erässä (jatkuvat reseptivalmisteet).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu Sipilän porvarihallitus jossa olivat kepu, kokoomus ja persut nostivat 30% kaikkia terveydenhuollon asiakasmaksuja alkuvuodesta 2016 ja säätivät 50 euron omavastuun lääkkeisiin.

        Suomen oikeistohallitus käänsi konkurssin kannattavalle kurssille ja laittoi työllisyys- ja yrittäjyysasiat kuntoon. Mitä tekee virhevasukit, tuhoavat perinnön kuukausissa.

        Demorit ja virheet Venäjälle kiitos.


    • Anonyymi

      ja Pohjoismaiden jälkeen maailman pienin omavastuu

      • Anonyymi

        Valetta suollat.


      • Anonyymi

        Ei todella ole. Suurin piirtein kaikkialla muualla läntisessä Euroopassa omavastuut reilusti pienemmät.


    • Anonyymi

      Suomi on aina ollut, on edelleen sekä tulevaisuudessa surkein ja köyhin Pohjoismaa. Suomesta lähti 60-70 luvuilla massoittain tosi kurjista oloista Ruotsiin oikeasti leveämmän leivän ääreen ja ilmeisesti sama toistuu 2020-luvulla, myös öljymaa Norja kutsuu monia. Nuorten kannattaa lähteä eikä jäädä tänne yltiöverotettavaksi ja kituuttamaan pienellä liksalla.

      • Anonyymi

        Totta.


      • Anonyymi

        No näin.


      • Anonyymi

        No näin.


      • Anonyymi

        No näin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kokoomusvaletta nääs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomusvaletta nääs.

        Virhevasukki avautuu kaksnelosessa...


    • Anonyymi

      Nosto tälle hyvälle aloitukselle.

    • Anonyymi

      TOTTA.

      • Anonyymi

        VUODEN 2016 ALUSTA SUOMEN POTILASVAHINGOT RAJUSTI LISÄÄNTYNEET !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VUODEN 2016 ALUSTA SUOMEN POTILASVAHINGOT RAJUSTI LISÄÄNTYNEET !

        Linkki tietoosi, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki tietoosi, kiitos.

        Sipilä muistaakseni otti 5 miljoonaa pois v.16 alusta erikois sairaanhoidosta. Jonka vuoksi ei terkkareista saanut " kirveelläkään " lähetettä Hus.iin ajoissa ! Minä olisin Pekka Laihoon vaihtanut kaikki kohtaamani pätevöityvät pellet ! Jotka aiheuttivat pyörätuoliin joutumiseni ! Sitä Sipilän tekoa en nyt puhelimen netistä löydä heti. Mahd.keskusta poistattanut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä muistaakseni otti 5 miljoonaa pois v.16 alusta erikois sairaanhoidosta. Jonka vuoksi ei terkkareista saanut " kirveelläkään " lähetettä Hus.iin ajoissa ! Minä olisin Pekka Laihoon vaihtanut kaikki kohtaamani pätevöityvät pellet ! Jotka aiheuttivat pyörätuoliin joutumiseni ! Sitä Sipilän tekoa en nyt puhelimen netistä löydä heti. Mahd.keskusta poistattanut ?

        Korjaan sanani pellet ( PASKIAISILLA )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä muistaakseni otti 5 miljoonaa pois v.16 alusta erikois sairaanhoidosta. Jonka vuoksi ei terkkareista saanut " kirveelläkään " lähetettä Hus.iin ajoissa ! Minä olisin Pekka Laihoon vaihtanut kaikki kohtaamani pätevöityvät pellet ! Jotka aiheuttivat pyörätuoliin joutumiseni ! Sitä Sipilän tekoa en nyt puhelimen netistä löydä heti. Mahd.keskusta poistattanut ?

        Asutko Helsingissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipilä muistaakseni otti 5 miljoonaa pois v.16 alusta erikois sairaanhoidosta. Jonka vuoksi ei terkkareista saanut " kirveelläkään " lähetettä Hus.iin ajoissa ! Minä olisin Pekka Laihoon vaihtanut kaikki kohtaamani pätevöityvät pellet ! Jotka aiheuttivat pyörätuoliin joutumiseni ! Sitä Sipilän tekoa en nyt puhelimen netistä löydä heti. Mahd.keskusta poistattanut ?

        Linkki, kiitos.


    • Anonyymi

      Eikö tässä olisi ajattelemisen aihetta hallitukselle, myöntääkkö yritystuilla lihotetuille monikansallisille suuryrityksille verohelpotuksia ja suosiakko Carunakatastrofin tapaisia yksityistämispyrkimyksiä vai pyrkiäkkö pohjoismaiselle sivistyneelle tasolle lääke- ja terveydenhoito- omavastuissa.
      T. Iltola

      • Globalisaation perspektiivin tuohon heittäisin:
        ..Tietenkään ei tarvitse, eikä kannata tukea. Kun ei tee mitään niin menee parhaiten.
        Valtioilla on ongelmia globalisaation kanssa, kun sitä johtavat kansainväliset yritykset. On kuitenkin huomattava se, että suuryritykset monialaistuessaan menettävät laatunsa ja ovat alttiita pienempien yritysten kilpailulle. Suurkapitaalin suurin kurinpitäjä on sen itsekehittämä mammuttitauti - ei suinkaan itsenäiset valtiot.

        Jos, siis jos, suuryritys ei toisaalta monialaistu, niin siihen tehoavat valtiollisen säätelyn keinot (Esim. Kone ja Kiinan markkinat) . Koska suo on siellä ja vetelä täällä, niin tilanne globalisaatiossa ei ihan ole niin paha kuin aluksi näyttää olevan. Tavallisella miljardöörillä on ongelmia, koska hänen rahansa eivät riitä maailman pelastamiseen (edes sielun miljardöörin jutut eivät riitä maailman pelastamiseen).
        Legitimiteettiongelmat ovat suuryrityksillä aina valtioita (ja hallituksia) suuremmat. Iso yksityinen raha ei etsiydy cocacola joulupukin taskuun, koska pukki on laiskistuvaa sorttia.

        Eli nk. toimialarajoite, josta neuvottelukykyiset valtiot eivät kärsi.

        Myöskään lääketeollisuudessa ei pidä suosia suuryrityksiä. Ne osaavat vedättää volyymilla ja matalilla alkuhinnoilla. Käsitys nk. "yleislääkkestä" on biologisesti epäpätevä (esim. aspiriini). Siinä myös käsitys ihmisen fysiologiasta on varsin harhainen, rajallinen ja epätosi.

        Matalat lääkkeen hinnat eivät korvaa lääkevalikoiman kohdentamisia. Aspiriinilla ei voi korvata D-vitamiinia (tosi karrikoiden).


      • Anonyymi
        ratioNaali kirjoitti:

        Globalisaation perspektiivin tuohon heittäisin:
        ..Tietenkään ei tarvitse, eikä kannata tukea. Kun ei tee mitään niin menee parhaiten.
        Valtioilla on ongelmia globalisaation kanssa, kun sitä johtavat kansainväliset yritykset. On kuitenkin huomattava se, että suuryritykset monialaistuessaan menettävät laatunsa ja ovat alttiita pienempien yritysten kilpailulle. Suurkapitaalin suurin kurinpitäjä on sen itsekehittämä mammuttitauti - ei suinkaan itsenäiset valtiot.

        Jos, siis jos, suuryritys ei toisaalta monialaistu, niin siihen tehoavat valtiollisen säätelyn keinot (Esim. Kone ja Kiinan markkinat) . Koska suo on siellä ja vetelä täällä, niin tilanne globalisaatiossa ei ihan ole niin paha kuin aluksi näyttää olevan. Tavallisella miljardöörillä on ongelmia, koska hänen rahansa eivät riitä maailman pelastamiseen (edes sielun miljardöörin jutut eivät riitä maailman pelastamiseen).
        Legitimiteettiongelmat ovat suuryrityksillä aina valtioita (ja hallituksia) suuremmat. Iso yksityinen raha ei etsiydy cocacola joulupukin taskuun, koska pukki on laiskistuvaa sorttia.

        Eli nk. toimialarajoite, josta neuvottelukykyiset valtiot eivät kärsi.

        Myöskään lääketeollisuudessa ei pidä suosia suuryrityksiä. Ne osaavat vedättää volyymilla ja matalilla alkuhinnoilla. Käsitys nk. "yleislääkkestä" on biologisesti epäpätevä (esim. aspiriini). Siinä myös käsitys ihmisen fysiologiasta on varsin harhainen, rajallinen ja epätosi.

        Matalat lääkkeen hinnat eivät korvaa lääkevalikoiman kohdentamisia. Aspiriinilla ei voi korvata D-vitamiinia (tosi karrikoiden).

        Suomi on jo pääsemässä eroon kansainvälisistä lääkejäteistä, sillä yli 1500 lääkettä ei tuoda enää Suomeen eikä lääketehtaat ole niille hakeneet Kela korvausta.

        Saatavuusongelmat tulevat pahenemaan. Jos jotain lääkettä ei ole ylimäärin tarjolla, sitä ei tuoda Suomeen, sanopa peruspalveluministeri mitä tahansa.
        Sehän tekee myös pelkkää säästöä Suomen lääkekuluissa, sillä jos jotain ei ole, niin ei se myöskään maksa mitään.


    • Anonyymi

      No sitten töihin... Sitten varaa riittää ja jos et halua perus " neljästä ysiin" vääntöä vittumaiselle pomolle niin https://www.massii.fi tuolta löytyy hyvin maksavia etätöitä

    • Onhan se joo... Yli 40e kerta käynti lääkärillä että hyvätulosella ei ole mittään mutta meille muille se on sellanen summa että meistä monet kää käymättä sitten korkean hinnottelun vuoksi..

      • Ylituloisella ei yleensä myöskään ole niin useasti tarvetta käydä lääkärillä. Hän maksaa tyytyväisenä yksityille. Ylituloislle pitää antaa motivaation aiheita - sellaisia, jollla he kehittävät empatiaa köyhälistöä kohtaan.

        Mielestäni näin hyviä motivaation aiheita ei ole ihan helppoa keksiä.


    • Anonyymi

      Kiitos Sipilän.

      • Anonyymi

        Kepu pettää aina.


      • Anonyymi

        Kepu pettää aina.


    • Anonyymi

      Mutta sosiaalinen tuki matuille vaatii oman köyhälistön joustoa ja kärsimystä; kärsiköön köyhä kansa kun autamme iphone- pakolaisia ja sote-budjetit paukkuu.
      Täällä hyysätään muualta tulleita. Jos heitä on 4,5% väestöstä ja saavat 25% maksetuista toimeentulotuista niin kertoo aika selkeästi missä mennään. Tuet ovat yli viisinkertaiset ja menot myös. Mitä hyvää nämä sossuloiset on muka tuoneet?
      Turha mussuttaa mistään kotoutumisesta. Ilmainen raha (ja ilmaiset asunnot, huonekalut, älytv:t, terv.hoito, hammashoito jne.) jota täällä jaetaan vastikkeetta muualta tulleille, on se houkutin tänne tulijoille ja sipilän kepuboli tuonkin pandoran avaamassa.

    • Anonyymi

      Mutta sosiaalinen tuki matuille vaatii oman köyhälistön joustoa ja kärsimystä; kärsiköön köyhä kansa kun autamme iphone- pakolaisia ja sote-budjetit paukkuu.
      Täällä hyysätään muualta tulleita. Jos heitä on 4,5% väestöstä ja saavat 25% maksetuista toimeentulotuista niin kertoo aika selkeästi missä mennään. Tuet ovat yli viisinkertaiset ja menot myös. Mitä hyvää nämä sossuloiset on muka tuoneet?
      Turha mussuttaa mistään kotoutumisesta. Ilmainen raha (ja ilmaiset asunnot, huonekalut, älytv:t, terv.hoito, hammashoito jne.) jota täällä jaetaan vastikkeetta muualta tulleille, on se houkutin tänne tulijoille ja sipilän kepuboli tuonkin pandoran avaamassa.

      • Haluatko yhteiskunnallisia kriisejä? Fantasiasi väestötason asioista ovat hupsuja.

        Pienellä rahalla, joka kohdistuu hyvin lisääntyvään kansanosaan, saat väestöpyramidin kuntoon. Vahvan euron valtiossa ei ole mitään taloudellsesti ongelmallista asiaa. Vain erimielisyys (12 eduskuntapuoluetta) estää asioiden kuntoonsaattamisen.


    • Anonyymi

      ..."ilmainen " terveydenhuolto maksaa vaan liikaa. Lääkärissä käynnin pitäisi maksaa sen minkä se maksaa; 100-130e per käynti, päivystävät päivällä arkena 48e. Terveiden ihmisten pitää maksaa itse lääkärissäkäyntinsä. Kun havaitaan pitkäaikaissairaus tai muu kustannuksia vaativa sairaus saisi tukea jostakin vakuutusyhtiön kaltaisesta rahastosta. Tutkimuksia ja kuvauksia pitää saada tehtyä ja niitä varten saisi heti tukea. Nythän ei tehdä tutkimuksia ennenkuin on kuoleman kielissä DDR-terveyskeskuksissa, jos silloinkaan.
      Nytkin julkisuudessa kuollut ihmisiä aortan laajentumiin joita ei lääkärit ole tajunneet kuvata, kuvaus pari minuuttia. Työttömällä ei saa olla mitenkään "kaikki ilmaista"-jos nyt sattuu olemaan työtön. On pakko maksaa lääkärissäkäynti ja olisi sitten mahdollisuus sosiaaliavusta kerjätä rahaa potilasmaksuihin...

      • Anonyymi

        Suomessa on OECD maiden korkeimmat rerveydenhuollon asiakasmaksut. Pienituloisen ei kannata sairastu Suomessa.


      • Näin tapahtuu jo nyt. Pitää tuoda asiat julki.


    • Anonyymi

      Saako Lääkäriliitto verottomana jättituloja kansainvälisiltä lääkefirmoilta ja terveysyrityksiltä?
      SDP:n kannattajilla on vahva oletus, näytöt vai puuttuvat. 1918 ei SDP edes kysellyt näyttöjä.

      Vasemmistolainen ay-liikke, esim. Teollisuusliitto, saa mm. Kojamosta (ent. VVO, brändinimi Lumo).
      Kojamon valtion tuella rakennetut vuokra-asunnot tuottavat 355 milj. euron liikevaihdolla 277 milj. euron voiton, josta 60 %:n omistuksella vasemmistolainen ay-liike saa voitto-osuutensa mukaisen voiton verottomana, koska vasemmistolaisen vallankumouksen kyhääminen on yleishyödyllistä yhteiskunnallista toimintaa.

      • Anonyymi

        Kepulla on vuokrafirma Nuorisossätiö joka nauttii verovapautta koska säätiöt ovat Suomessa verovapaita. Kokoomuksella vuokrafirma Sato joka tuskin veroja makselee ja Suomen Ruotsin kielisellä rahalla omat säätiömuotoiset verovapaat vuokrabisneksensä.


      • Ei! Kyllä lääkäritkin vain ovat tyhmiä.


      • Kaikki saavat. Ei ole yleishyödyllisyydestä siinä mitenkään kysymys, eikä siihen vedota. Vedätkö vasemmalle oikealle vai keskelle?

        Entä jos ko. ilmansuunnat eivät kommunikoi nykyään?


      • Anonyymi

        Lumo suomeksi VVO kyllä tulee pärjäämään vuokrat nousevat koko ajan, 10 vuodessa on vuokra noussut 33,2%-on kuin Valtio Valtiossa ja kukaan ei voi mitään. Tällä hetkellä 17,03/neliö ja asunto on ns halvalla alueella Vantaalla. Kiitämme sitä hallitusta (Ahon) joka poisti vuokrasäännöstelyn aikoinaan.


    • Anonyymi

      Veroille ei ole mitään vastinetta tavikselle.
      Nyt vielä hallitus lisää omavastuutta yksityisellä lääkärilläkin käydessäsi.

      Kaikki terveyskeskusmaksut pitää poistaa ja saada ilmainen käynti jokaiselle kantasuomalaiselle, myös lääkkeet täysin ilmaiseksi suomalaisille.

      Kokkare politiikka on luonut yksityissektorin rahastamisen ja oikeiston kädenjälki näkyy veropohjassa ja demaritkin ovat näemmä enemmin oikeistoa kuin vasureita.

      Miksi me maksetaan veroja? Mitään ei saa vastineeksi!
      Rikkaat kusettaa kaikki veronsa, kiertämällä verot, tavis ei sitä voi tehdä.

      • Anonyymi

        Aluksi heti pois 50 euron vuosittainen omavastuu pois lääkeostoilta ja sairaanhoitajan vastaanotto ilmaiseksi. Nyt siitäkin kynitään melkein 12 euroa. Sairaanhoitajan luona käynti on nimenomaan ehkäisevää terveydenhuoltoa ja oltava ilmainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksi heti pois 50 euron vuosittainen omavastuu pois lääkeostoilta ja sairaanhoitajan vastaanotto ilmaiseksi. Nyt siitäkin kynitään melkein 12 euroa. Sairaanhoitajan luona käynti on nimenomaan ehkäisevää terveydenhuoltoa ja oltava ilmainen.

        Joka käänteessä väitetään Huom ! Että Suomessa on maailman paras terveydenhoito . Olen kyllä lukenut että se olisi Kuubassa ?


      • En yhtään ihmettelisi, jos suomesta paljastuisi kreikan tapainen valtiontalouden kupru. Mutta tämä ei oikeuta yksityisyritys-sektorin poliittista passiivisuutta.

        Siksi juuri kaikki "vasemmistolainen" alkaa näyttää yleishyödylliseltä, kun yksityinen yrityssektori on poliittisesti ja motivationaalisesti passiivista. Sieltä peilistä se Suomen suuren työttömyyden syy löytyy. Passiivinen itsensä peilailu olisi heidän syytä lopettaa.

        Minä en kuitenkaan ole tuo peili - se on jotain abstraktia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aluksi heti pois 50 euron vuosittainen omavastuu pois lääkeostoilta ja sairaanhoitajan vastaanotto ilmaiseksi. Nyt siitäkin kynitään melkein 12 euroa. Sairaanhoitajan luona käynti on nimenomaan ehkäisevää terveydenhuoltoa ja oltava ilmainen.

        Esim.Lahdessa myös sairaanhoitajalla käynti maksaa lähes 50€.Nousi samaan kuin lääkärillä käynti kun huomasivat että ihmiset yritti säästää.


    • Anonyymi

      Eläkkeeni on pieni, lääkkeitä täytyy jättää ostamatta ja syödä vain puolikkaita tabletteja. Hoitajilla käyntejä olen vähentänyt samoin terveyskeskuslääkäreillä käyntejä kun kertamaksut ovat melkein samat kuin yksityislääkäreillä.
      Hintavaa touhua.

      • Terveydenhuollon omavastuut eivät toimi pienituloisella. Pienituloisella pitäisi olla koko terveydenhuolto maksuton.


      • Pieneläkkeiden takia pitäisi olla, tai täytyy lanseerata, nk. osallistumisraha, jonka saa jos osallistuu mihin tahansa inhimilliseen vuorovaikutukseen. Tämä vaikuttaa teveyden säilymiseen sen verran paljon, että se edistää kansantaloudellista tasapainoa.


    • Anonyymi

      Joopajoo. Taas kaikki pitäisi laittaa toisten maksettavaksi. Oma veroasteeni on jo yli 60% . Onko tuo jonkun mielestä enää kohtuullista.
      Eläkeläiset ovat maamme varakkain ja etuoikeutetuin kansanosa. Kaikki eivät vaan ole osanneet hoitaa asioitaan. Esimerkiksi muuttamalla alueelle missä on varaa asua.

      • Anonyymi

        Valetta tuo veroasteesi kokkare.


      • Anonyymi

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa uutta hallitusta vakavasta ongelmasta. Petteri Paalasmaa
        Lukuaika noin 1 min

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa pääministeri Sanna Marinin (sd) uutta hallitusta Suomea uhkaavasta vakavasta ongelmasta.

        ”Nyt on suitsutettu paljon hallituksen johdon nuorta ikää”, Häkämies sanoi.

        Hän kertoi yhtyvänsä onnitteluihin, mutta haluaa lisätä asiaan näkökohdan.

        ”Nyt on näkymä, että valtion velka lisääntyy koko ajan ja työeläkemaksuihin kohdistuu kova paine.”

        Häkämiehen mukaan tämän päivän nuorille on tulossa kova taakka tulevaisuudesta, kun valtio velkaantuu ja eläkeläisten määrä kasvaa.

        ”Iältään nuoren hallituksen pitäisi ottaa tämä vakavasti. Ei voi elää tulevien sukupolvien kustannuksella.”

        Häkämies pitää tämän hetkistä tilannetta huolestuttava, koska velkaantuminen voi johtaa veronkorotuksiin ja työeläkemaksujen korotukset heikentää työllisyyttä.

        ”Suomi velkaantuu. Syntyvyyden näkymä haastaa työeläkejärjestelmän. Tilanne on huolestuttava.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa uutta hallitusta vakavasta ongelmasta. Petteri Paalasmaa
        Lukuaika noin 1 min

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa pääministeri Sanna Marinin (sd) uutta hallitusta Suomea uhkaavasta vakavasta ongelmasta.

        ”Nyt on suitsutettu paljon hallituksen johdon nuorta ikää”, Häkämies sanoi.

        Hän kertoi yhtyvänsä onnitteluihin, mutta haluaa lisätä asiaan näkökohdan.

        ”Nyt on näkymä, että valtion velka lisääntyy koko ajan ja työeläkemaksuihin kohdistuu kova paine.”

        Häkämiehen mukaan tämän päivän nuorille on tulossa kova taakka tulevaisuudesta, kun valtio velkaantuu ja eläkeläisten määrä kasvaa.

        ”Iältään nuoren hallituksen pitäisi ottaa tämä vakavasti. Ei voi elää tulevien sukupolvien kustannuksella.”

        Häkämies pitää tämän hetkistä tilannetta huolestuttava, koska velkaantuminen voi johtaa veronkorotuksiin ja työeläkemaksujen korotukset heikentää työllisyyttä.

        ”Suomi velkaantuu. Syntyvyyden näkymä haastaa työeläkejärjestelmän. Tilanne on huolestuttava.”

        Johan on Lahdessa kallista hoitajalla käynti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa uutta hallitusta vakavasta ongelmasta. Petteri Paalasmaa
        Lukuaika noin 1 min

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa pääministeri Sanna Marinin (sd) uutta hallitusta Suomea uhkaavasta vakavasta ongelmasta.

        ”Nyt on suitsutettu paljon hallituksen johdon nuorta ikää”, Häkämies sanoi.

        Hän kertoi yhtyvänsä onnitteluihin, mutta haluaa lisätä asiaan näkökohdan.

        ”Nyt on näkymä, että valtion velka lisääntyy koko ajan ja työeläkemaksuihin kohdistuu kova paine.”

        Häkämiehen mukaan tämän päivän nuorille on tulossa kova taakka tulevaisuudesta, kun valtio velkaantuu ja eläkeläisten määrä kasvaa.

        ”Iältään nuoren hallituksen pitäisi ottaa tämä vakavasti. Ei voi elää tulevien sukupolvien kustannuksella.”

        Häkämies pitää tämän hetkistä tilannetta huolestuttava, koska velkaantuminen voi johtaa veronkorotuksiin ja työeläkemaksujen korotukset heikentää työllisyyttä.

        ”Suomi velkaantuu. Syntyvyyden näkymä haastaa työeläkejärjestelmän. Tilanne on huolestuttava.”

        Kokoomus Kataisen hallitus ennätysvelkaannutti Suomen valtion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa uutta hallitusta vakavasta ongelmasta. Petteri Paalasmaa
        Lukuaika noin 1 min

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa pääministeri Sanna Marinin (sd) uutta hallitusta Suomea uhkaavasta vakavasta ongelmasta.

        ”Nyt on suitsutettu paljon hallituksen johdon nuorta ikää”, Häkämies sanoi.

        Hän kertoi yhtyvänsä onnitteluihin, mutta haluaa lisätä asiaan näkökohdan.

        ”Nyt on näkymä, että valtion velka lisääntyy koko ajan ja työeläkemaksuihin kohdistuu kova paine.”

        Häkämiehen mukaan tämän päivän nuorille on tulossa kova taakka tulevaisuudesta, kun valtio velkaantuu ja eläkeläisten määrä kasvaa.

        ”Iältään nuoren hallituksen pitäisi ottaa tämä vakavasti. Ei voi elää tulevien sukupolvien kustannuksella.”

        Häkämies pitää tämän hetkistä tilannetta huolestuttava, koska velkaantuminen voi johtaa veronkorotuksiin ja työeläkemaksujen korotukset heikentää työllisyyttä.

        ”Suomi velkaantuu. Syntyvyyden näkymä haastaa työeläkejärjestelmän. Tilanne on huolestuttava.”

        Suuret ikäluokat menevät hautaan hitaasti mutta varmasti ja seuraavat ikäluokat ovat paljon pienempiä joten turha kokoomus Häkämiehen pelotella eläkevarojen riittävyydellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan on Lahdessa kallista hoitajalla käynti ?

        Jos olis yhtä halpaa kuin pääkaupunkiseudulla ei olis mitään hätää. Kuinka Suomessa sallitaan tällainen toiminta että riippuu postinumerosta paljonko joudut terveyspalveluista maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan on Lahdessa kallista hoitajalla käynti ?

        Osaa terveyskeskuksista hoitaa Lahdessa ostopalveluna mm.Mehiläinen ja Pihlajalinna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaa terveyskeskuksista hoitaa Lahdessa ostopalveluna mm.Mehiläinen ja Pihlajalinna

        Kaksi ahnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa uutta hallitusta vakavasta ongelmasta. Petteri Paalasmaa
        Lukuaika noin 1 min

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa pääministeri Sanna Marinin (sd) uutta hallitusta Suomea uhkaavasta vakavasta ongelmasta.

        ”Nyt on suitsutettu paljon hallituksen johdon nuorta ikää”, Häkämies sanoi.

        Hän kertoi yhtyvänsä onnitteluihin, mutta haluaa lisätä asiaan näkökohdan.

        ”Nyt on näkymä, että valtion velka lisääntyy koko ajan ja työeläkemaksuihin kohdistuu kova paine.”

        Häkämiehen mukaan tämän päivän nuorille on tulossa kova taakka tulevaisuudesta, kun valtio velkaantuu ja eläkeläisten määrä kasvaa.

        ”Iältään nuoren hallituksen pitäisi ottaa tämä vakavasti. Ei voi elää tulevien sukupolvien kustannuksella.”

        Häkämies pitää tämän hetkistä tilannetta huolestuttava, koska velkaantuminen voi johtaa veronkorotuksiin ja työeläkemaksujen korotukset heikentää työllisyyttä.

        ”Suomi velkaantuu. Syntyvyyden näkymä haastaa työeläkejärjestelmän. Tilanne on huolestuttava.”

        Häkämies ja muut kokoomuspaskat voisivat maksaa rahastoon sellaiset summat, ettei mikään velkakriisi uhkaa Suomea enää koskaan.

        Vaan eivät maksa. Ulisevat perkeleet jo nyt olemattomia verojaan vain alemmiksi. Muiden pitäisi tehdä taas kaikki työt heidän vain tienatessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa uutta hallitusta vakavasta ongelmasta. Petteri Paalasmaa
        Lukuaika noin 1 min

        Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies varoittaa pääministeri Sanna Marinin (sd) uutta hallitusta Suomea uhkaavasta vakavasta ongelmasta.

        ”Nyt on suitsutettu paljon hallituksen johdon nuorta ikää”, Häkämies sanoi.

        Hän kertoi yhtyvänsä onnitteluihin, mutta haluaa lisätä asiaan näkökohdan.

        ”Nyt on näkymä, että valtion velka lisääntyy koko ajan ja työeläkemaksuihin kohdistuu kova paine.”

        Häkämiehen mukaan tämän päivän nuorille on tulossa kova taakka tulevaisuudesta, kun valtio velkaantuu ja eläkeläisten määrä kasvaa.

        ”Iältään nuoren hallituksen pitäisi ottaa tämä vakavasti. Ei voi elää tulevien sukupolvien kustannuksella.”

        Häkämies pitää tämän hetkistä tilannetta huolestuttava, koska velkaantuminen voi johtaa veronkorotuksiin ja työeläkemaksujen korotukset heikentää työllisyyttä.

        ”Suomi velkaantuu. Syntyvyyden näkymä haastaa työeläkejärjestelmän. Tilanne on huolestuttava.”

        Häkämies ja muut kokoomuspaskat voisivat maksaa rahastoon sellaiset summat, ettei mikään velkakriisi uhkaa Suomea enää koskaan.

        Vaan eivät maksa. Ulisevat perkeleet jo nyt olemattomia verojaan vain alemmiksi. Muiden pitäisi tehdä taas kaikki työt heidän vain tienatessa.


      • Anonyymi

        Eipä mitään uutta tässä ,ei pitäisi valittaa tänä päivänä verot ovat laskeneet 90- luvulta huomattavasti jo kauan aikaa sitten. vielä v. 92 yksinäisen naisen vero % oli 47% ja siihen päälle sos/sair etc maksut mikä oli yli 52% ja sitten paukahti raippavero 3% päälle. Varmaankin palkka oli samassa tasossa kuten annat ymmärtää eli olet hyvätuloinen ja ei todellakaan pidä paikkaansa tuo 60%. On muuten muutettu halvemmalle alueelle! ettäkö pitää vaan muuttaa pienempään ja pienempään ja huonompaan? Olemme myös tehneet töitä yli 40- vuotta ja maksaneet koko perustan mitä nyt pidät itsestään selvänä nähtävästi? Muista että eipä aikaakaan kun olet itse eläkkeellä! Totta sekin että kaikki eivät ole osanneet hoitaa asioitaan ehkäpä energiat meni työntekoon ja yleensä elämästä selviämiseen ja kyllä seuraavan sukupolven kouluttamiseen.Missähän kuplassa sinä elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olis yhtä halpaa kuin pääkaupunkiseudulla ei olis mitään hätää. Kuinka Suomessa sallitaan tällainen toiminta että riippuu postinumerosta paljonko joudut terveyspalveluista maksamaan.

        Outoa on.


    • Anonyymi

      Palkka- ja eläkekatto, verohuijaukset pois joita porvarit ajaneet myös matutusmiljardit pois rosvoilta, siinä olisi eväät Suomen jonkinlaisen elintason säilyttämiseen rivikansalaisille

    • Anonyymi

      Kuuman hunajan valuminen aivojen päälle ei juuri muulta tunnu.

    • Anonyymi

      Australiassa julkinen sairaanhoito on potilaalle ilmaista. Terveyskeskuslääkärikäynnit ovat maksullisia, olivat muutama vuosi sitten kuudenkympin luokkaa, nykytilannetta en tiedä. Monet menevät julkisen sairaalan poliklinikalle tilanteessa, jossa ennen mentiin lähimpään terveyskeskukseen, kun siellä käynti oli ilmaista tai halpaa ja lääkäri sai korvauksen suoraan valtiolta. Tietysti ongelmaksi muodostuu julkisten sairaaloiden liiankin matala kynnys, eli mennään sairaalaan, vaikka ei ole hengenhätä.

      Turha puhua Suomesta hyvinvointivaltiona, kun köyhiä sairaita vanhuksia rahastetaan suhteessa eniten.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe