Missä parhaat korot?

anni

Ajatuksissa olisi laittaa rahaa jonkinnäköiselle säästötilille? jossa on parempi korko..

Joten onko tietoa, että millaisia korkoja pankit makselee? kertasijoituksena ajattelin laittaa ja maximissaan 2 vuotta voin rahoja kasvattaa :)

rahastot sun muut ei kiinnosta. kiitos!

10

15566

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No minähän se

      Jos asuu pääkaupunkiseudulla, niin kannattaa käydä kysymässä asiaa Nooa Säästöpankista. Siellä tarjoavat 24 kk:n määräaikaistalletukselle jopa 2,60%.
      Niillä on myös ihan "tavallinen" säästötili, jossa useampi korkoporras. Alimmallekin portaalle maksetaan korkoa 1,25%, eikä nostoja ole millään tavoilla rajoitettu. Virkailija (ja vielä todella söpö sellainen) sanoi, että käy, vaikka kävisin nostamassa euron päivässä. :)
      Päivittäisasiointikin tulee siellä ilmaiseksi, jos vain siirtää käyttötililtään 20 euroa kuukaudessa omalle säästötililleen. Todella reilua meininkiä ja uskomattoman hyvää (ja nopeaa) asiakaspalvelua!! Suosittelen lämpimästi!!!

    • Tomi

      - Ala hyva tytto tee noin pitkaa sopimusta. Tai jos saat yli 3.0% ehka voit harkita...
      - Korot ovat nousussa ja nousee 2-4 kerta vuodessa!
      - Itse teen 6kk sopimuksen kerrallaan. Olen saanut Nordeasta vahintaan 2.0% korkoa, paras oli 2.3%. Summat 25 000-50 000 Euroa / talletus.
      - Minua muuten arsyttaa kun joka kerta taytyy uhkailla ja tinkia naita korkoja. Miksi pankit eivat voi avoimesti ilmoittaa, mainostaa ja antaa kaikille maaratyn koron kuten muissa maissa?
      - Milloin Suomessa nakee kaikkien pankkien korot netissa?
      - Nain mm USAssa: www.bankrate.com

      • Teukka

        6kk on määräaikaistalletukselle lyhyt aika, mutta eikö se myös tiputa tuottoakin. Jos laskee tietyn arvon likviditeettisyydelle, niin mun mielestä lyhyen koron rahastot pistää aika hyvin kampoihin sun ilmoittamille luvuille. Pienemmillä summilla (alle 15 keuroa) tuskin pääsee missään pankissa 6kk määräaikaistalletuksella 2%:n korkoon, mutta lyhyet korot tuottavat nyt ~1,9% ja sijoitus on heti muutettavissa rahaksi. Korkojen noustua lyhyet korotkin tuottavat paremmin, eikä tarvitse miettiä kuinka pitkäksi aikaa laittaa rahansa kiinni.
        Vaikka alkuperäistä kysyjää eivät rahastot kiinnostakaan, niin laittaisin silti kahden vuoden sijoituksen valtio-obligaatiorahastoon (ehkä osan lyhyisiin korkoihin) Korot näyttävät olevan tällä tasolla vielä ainakin vuoden elleivät pidempään, vaikka itse toivoisin kyllä niiden nousevan tuonne 5%:n tuntumaan, niin vakaantuisi hieman tilanne.
        Toinen vaihtoehto on tosiaan kysyä tuottoa 2 vuoden määräaikaistalletukselle. Jos on yli 4,5%:n niin sitten on varsin varteenotettava vaihtoehto pitkille koroille (jos on varma, ettei tarvitse niitä rahoja kahden vuoden aikana)


    • minä

      Evlipankkiin määräaikaistalletuksiin, mut vähimmäissijoitus on 10000,-

      • artorius

        No ei kyl evliin mielestäni kannata, koska ehto 10 000€ minimi on suuri verrattuna siihen, että heidän korko tuolle minimille on 2.109 % vuodessa eli tuotto 213,83 €.


    • Kitu Piikki

      Handelsbaneken tarjoaa sijoitustilille korkoa Handelsbanken Prime - 0,75%-yks, tällä hetkellä sama kuin 2,25 - 0,75 = 1,50%. Nostot rajoitettu 2 kertaa/vuosi, muutoin kuin normaali tili. Ei vähimmäissummaa, ei aikarajoja.

      • Handuli

        "Handelsbaneken tarjoaa sijoitustilille korkoa Handelsbanken Prime - 0,75%-yks, tällä hetkellä sama kuin 2,25 - 0,75 = 1,50%. Nostot rajoitettu 2 kertaa/vuosi, muutoin kuin normaali tili. Ei vähimmäissummaa, ei aikarajoja."

        http://www.eqpankki.fi/fin/news/tiedote20050517_2.html

        EQ pankilla tarjous vanha mutta antavat..


    • ebox

      Tapiolassa parhaat korot määräaikais ja säästely vai mikä tallettelutili se olikaan ..

    • artorius

      Eli mielestäni tuo Tapiolan "Määräaikainen tuottotili" jos voi pitää varoja tuotossa tarvitsematta niitä ja, jos tuo korko pysyy 2,2% yläpuolella ja S-pankin vaihtoehdot oli kyllä kaikista parhaimmat mielestäni näistä kotimaisista tarjoajista täs esim. s-pankin http://www.s-pankki.fi/tilit_saastaminen/fi_FI/stuottotili/ "tuottotili" missä maksetaan 0,5-2% korkoa joka kuukausi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe