Kastemato kumoaa luomisopin

Anonyymi

Kastemato ei voi olla luotu laji!

23

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kastemadolle oli oma terraario Nooan arkissa.

      • Anonyymi

        En ole Raamatun tuntija, siksi mieleeni herääkin kysymys: Oliko Nooan arkissa luteita, täitä, puutiaisia, torakoita ja muita ihmisen kannalta inhokkiöttiäisiä?

        Öttiäinen on tosiaan eläintieteellisesti epämääräinen sana, se kuvaa vain pientä eliötä ja inhokkiöttiäinen tarkoittaa ihmisen kannalta epämiellyttävää pientä eliötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole Raamatun tuntija, siksi mieleeni herääkin kysymys: Oliko Nooan arkissa luteita, täitä, puutiaisia, torakoita ja muita ihmisen kannalta inhokkiöttiäisiä?

        Öttiäinen on tosiaan eläintieteellisesti epämääräinen sana, se kuvaa vain pientä eliötä ja inhokkiöttiäinen tarkoittaa ihmisen kannalta epämiellyttävää pientä eliötä.

        Asiaa on sivuttu palstalla eräässäkin ketjussa, ja on todettu, että arkissa olleiden nuhteettomien henkilöiden on täytynyt kantaa itsekunkin keskimäärin mm. useampiakin sukupuolitauteja.

        Juttuhan on loppujen lopuksi aivan luonnollinen, kun ajatellaan itse Nooan nuhteettomuutta, ja miten hän heti arkkiretken loputtua vetäisi räkäkännit pikaviinillä.


      • Anonyymi

        Lapamatojakin kaksin kappalein, lutikoiden, täiden ja malarialoisten seurana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole Raamatun tuntija, siksi mieleeni herääkin kysymys: Oliko Nooan arkissa luteita, täitä, puutiaisia, torakoita ja muita ihmisen kannalta inhokkiöttiäisiä?

        Öttiäinen on tosiaan eläintieteellisesti epämääräinen sana, se kuvaa vain pientä eliötä ja inhokkiöttiäinen tarkoittaa ihmisen kannalta epämiellyttävää pientä eliötä.

        Arkissa oli vain harmiton alkuöttiäinen, josta kaikki nykyiset öttiäiset ovat polveutuneet lajin sisäisen muuntelun rajoissa. Öttiäinen kuitenkin pysyy aina öttiäisenä, eikä muutu toiseksi lajiksi. Kyse ei siis ole makroevoluutiosta.


    • Anonyymi

      Kastemadolla on pienestä pitäen naaraan ja uroksen sukupuolielimet eli se on kaksineuvoinen! Raamatun Jumala ei olisi voinut luoda jotakin noin kuvottavaa!

      Kastemadot nousevat sateella maan pinnalle ja jos koko maa olisi ollut veden peitossa, niin kaikki kastemadot olisivat kuolleet!

      Jos kastematoja olisi otettu Nooan arkkiin, niin linnut olisivat syöneet ne!

      • Anonyymi

        Vedenpaisumuksen aikaan elukat olivat kaikki vielä kasvissyöjiä.


      • Anonyymi

        Jumalahan on itsekin kaksineuvoinen, sekä mies että nainen. Mieheksi ja naiseksi hän ihmisen loi, omaksi kuvaksensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vedenpaisumuksen aikaan elukat olivat kaikki vielä kasvissyöjiä.

        Elukat oli kasvissyöjiä, mutta jo aikaisemmin elänyt Aabel ei? Tappoi lampaita aivan huvikseen, ja poltti niitä ihananaisesti tuoksuvksi suitsutuskäryksi Herralle?


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Elukat oli kasvissyöjiä, mutta jo aikaisemmin elänyt Aabel ei? Tappoi lampaita aivan huvikseen, ja poltti niitä ihananaisesti tuoksuvksi suitsutuskäryksi Herralle?

        Näin kyllä. Ihmiset olivat pahoja kuin itse perkele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kyllä. Ihmiset olivat pahoja kuin itse perkele.

        Mutta Herraa ei tuo pahuus haitannut, vaan oli mielissään tuntiessaan uhrisavun tuoksun sieraimissaan.


    • Anonyymi

      Kastemato on luomakumman dna muokkain.

      Ottaa etupäähän rakaa dna:ta kuolleista eliöistä.

      Purkaa dna ketjut, ja muokkaa niistä taas purettua dna alkuainetta josta voi taas luoda mitä tahansa eliöitä.

      • "Purkaa dna ketjut, ja muokkaa niistä taas purettua dna alkuainetta josta voi taas luoda mitä tahansa eliöitä."

        Kastemato on siis Darwinistinen jumala :-)


    • "Kastemato ei voi olla luotu laji!"

      Jumala loi kaikki eläimet, siis myös kastemadon, joten kastemato omalta osaltaan todistaa luomisesta ja kumoaa evoluutioteorian.

      • Loiko jumalasi yhden vai useamman lajin kastematoja?

        Kykeneekö australialainen jättiläiskastemato (paksu kuin polkupyöränkumi, pidempi kuin moni käärme) parittelemaan pienimpienkin kastematolajien kanssa?


      • Anonyymi

        "Kastemato ei voi olla luotu laji!"

        Jumala loi kaikki eläimet, siis myös kastemadon, joten kastemato omalta osaltaan todistaa luomisesta ja kumoaa evoluutioteorian.


        Entäs tämä. Procambarus fallax forma virginalis (marmorirapu) nykyisin Procambarus virginalis. Lisääntyy partenogeneettisesti omaten kolme geenikertaa joista kaksi identtistä. Kolmas poikkeaa hieman. 92 kromosomia. yksi naaras voi perustaa populaation. Sen munia ei tarvitse hedelmöittää siittiöillä, ja ne kaikki sisältävät samat kolme kromosomisarjaa. Euroopan ja Afrikan eri paikoista peräisin olevien marmorirapujen geneettinen analyysi vahvistaa, että ne ovat kaikki klooneja - geneettisesti identtisiä. Rapu osoittaa, että organismi voi menestyä menestyksekkäästi pelkästään kloonaamalla itsensä. Rapu menestyy erinomaisen hyvin, eikä muuttomatkalle tarvita kaveria.Missä lajin evoluutio? Suvullisen lisääntymisenhän piti tuoda etuja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kastemato ei voi olla luotu laji!"

        Jumala loi kaikki eläimet, siis myös kastemadon, joten kastemato omalta osaltaan todistaa luomisesta ja kumoaa evoluutioteorian.


        Entäs tämä. Procambarus fallax forma virginalis (marmorirapu) nykyisin Procambarus virginalis. Lisääntyy partenogeneettisesti omaten kolme geenikertaa joista kaksi identtistä. Kolmas poikkeaa hieman. 92 kromosomia. yksi naaras voi perustaa populaation. Sen munia ei tarvitse hedelmöittää siittiöillä, ja ne kaikki sisältävät samat kolme kromosomisarjaa. Euroopan ja Afrikan eri paikoista peräisin olevien marmorirapujen geneettinen analyysi vahvistaa, että ne ovat kaikki klooneja - geneettisesti identtisiä. Rapu osoittaa, että organismi voi menestyä menestyksekkäästi pelkästään kloonaamalla itsensä. Rapu menestyy erinomaisen hyvin, eikä muuttomatkalle tarvita kaveria.Missä lajin evoluutio? Suvullisen lisääntymisenhän piti tuoda etuja?

        On suvutonta lisääntymistä sekä evoluutiota samassa "lajissa". Voikukat todistavat.


      • Anonyymi

        Mihin tietolähteeseen väitteesi perustuu?

        Ole siis hyvä ja osoita, missä kohtaa Raamattu mainitsee kastemadon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tietolähteeseen väitteesi perustuu?

        Ole siis hyvä ja osoita, missä kohtaa Raamattu mainitsee kastemadon.

        Mainitsee epäsuorasti luomiskertomuksessa, "erilaiset pikkueläimet".


    • Anonyymi

      > Kastemato ei voi olla luotu laji!

      ei yhtään hyvää syytä uskoa tuota.

    • Millä kastemato eli aikana ennen kuin oli kuolemaa (kuten joidenkin kreationistien mukaan oli)?

      Sillä kastemadothan syövät kuolleita puiden lehtiä yms.

      • Anonyymi

        "Millä kastemato eli aikana ennen kuin oli kuolemaa (kuten joidenkin kreationistien mukaan oli)?

        Sillä kastemadothan syövät kuolleita puiden lehtiä ym"

        Ihan aikuisen oikeasti. Kastemato kiipesi yöllä puuhun. Päivisin lymyili kolossaan heinien seassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Millä kastemato eli aikana ennen kuin oli kuolemaa (kuten joidenkin kreationistien mukaan oli)?

        Sillä kastemadothan syövät kuolleita puiden lehtiä ym"

        Ihan aikuisen oikeasti. Kastemato kiipesi yöllä puuhun. Päivisin lymyili kolossaan heinien seassa.

        "Kastemato kiipesi yöllä puuhun."

        Kastematoja löytyy yllättävistä paikoista korkealta kuten röystäskouruista maatuneiden lehtien multamohjosta. Luonto-ohjelmassa on asiaa selitetään kastematojen kiipeämiskyvyllä. Itse uskon enemmänkin lintujen kuljettavan kastematojen munia jaloissaan ja munat sitten kehittyvät sopivassa kosteassa paikassa.

        Kerrostaloasuntoni kylpyhuoneen lattiakaivoritilän alta löytyi kastemato. Sekin oli kehittynyt munasta, kun olin kopistellut mökillä multaantuneet kengänpohjat kylppärin lattiakaivoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      70
      2078
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1406
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1383
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      957
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      360
      884
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe