Ihastunut potilaaseen

Anonyymi

En ymmärrä mikä ihme mua vaivaa, tää on niin outoa etten itsekkään ymmärrä mistä on kyse. Tää myös hävettää mua todella paljon, eli en voisi koskaan kertoa tästä kenellekään, siksi avaudunkin tänne. Olen siis 25v. nainen, sairaanhoitaja ammatiltani. Töissä potilaakseni tuli itseäni n. 30v vanhempi, kolarissa vakavasti loukkaantunut mieshenkilö. En ymmärrä miten tai miksi, mutta tämä mies on mielestäni uskomattoman viehättävä ja olen korviani myöten ihastunut häneen. Tätä on jatkunut jo useita kuukausia. Mulla on tästä kamala syyllisyydentunne ja tuntuu että tää olisi jotenkin tosi väärin. En anna tämän tietenkään vaikuttaa työntekooni mitenkään, mutta onhan tää todella häiritsevää... mikä mua vaivaa? Kertokaa kokemuksia vastaavista tilanteista tai mielipiteitä tästä.

32

4116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En osaa sanoa kuinka vakavaa tuo sulla ihastuminen onkaan mutta siis kyllä ohimenevänä mulla on ollut tuollaisia kyllä..Olen ollut erityistyöntekijänä töissä aikoinaan ja varsinkin yhteen työntekijään olin jonkun aikaa ihastuneena vähän kauemminkin mutta niin en tiedä oliko hänkinn sitten vähän luitenkin kun sattumalta yhteen aikaan ajeli enemmän sirä kautta jossa asustin että näin pari kertaa sellaisessa risteyksesså jossa en tiedä oliko se hänelle kovinkaan yleinen reitti mutta toisaalta niin voihan olla että kävikin sitä kautta tapailemassa jotain toista seurustelukumppania tai kävi harrastuksessa yms..Mutta niin tuossa sulla kyllä pikkasen laillisuus lipsuu jos sinä ottaisit häneen kontaktia asiassasi että sinun kuuluu hänet siirtää toiselle sairaanhoitajalle vähintäänkin hoitoon jos aiot ihastumisestasi oikeasti jotain sanoakin hänelle??Ja niin parempi muutenkin aina suhteessa usein olisi jos mies tekisi aloitteen koska miehet ovat kovasti egosentrisiå mutta niin mistäpä minä niin tunnen asiaa voihan olla että kovasti pitäisikin siitä jos nainen tekisikin aloitteen??.Mutta hoitosuhde pitää mielellään purkaa jo ennen kuin sanot asiastasi tai siirtää ainakin muulle hoitajalle..vrt laillisuusasiat!

    • Anonyymi

      Ei varmasti ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun hoitaja ihastuu potilaaseen, tai toisin päin. Ei tuollaista ole mitään syytä hävetä. Voihan siitä tulla jotain pysyvääkin, jos mies ei satu olemaan naimisissa.

      • Anonyymi

        Mies on vaikeasti vammautunut, eikä tuskin koskaan palaa entiselleen ja on vielä kaiken lisäksi naimisissa, eli ei tästä kyllä yhtään mitään tule.. -Ap


    • Anonyymi

      Nyt kyllä herätti epäilykseni joten täytyy kysyä: potilas on loukkaantunut vakavasti kolarissa useita kuukausia sitten?
      "Olen siis 25v. nainen, sairaanhoitaja ammatiltani. Töissä potilaakseni tuli itseäni n. 30v vanhempi, kolarissa vakavasti loukkaantunut mieshenkilö. En ymmärrä miten tai miksi, mutta tämä mies on mielestäni uskomattoman viehättävä ja olen korviani myöten ihastunut häneen. Tätä on jatkunut jo useita kuukausia. "
      Onko kyseinen potilas siis edelleen osastolla, useita kuukausia myöhemmin? Vai tapaatko häntä muualla? Olen nimittäin itsekin sairaanhoitaja ja tiedän, että sairaalassa ei makuuteta potilaita toipumassa.Se on aivan liian kallista hoitoa ja paikat tarvitaan seuraaville. Akuuttihoidossa hoidetaan akuuttia hoitoa vaativat asiat, ja kuten sanoin kuntoutus ja mahd. toipuminen tapahtuu muualla.
      Toipumiseen ja kuntoutukseen on omat paikkansa, ei sairaala.
      Haluasin tähän selvennyksen sillä muussa tapauksessa kyllä sanon että puuta heinää. Ennemminkin vaikuttaa sille että olet seurannut liikaa romanttisia sairaalasarjoja ja samaistut niihin. Minuun ei uppoa, sorry.

      • Anonyymi

        Anteeksi missähän kohtaa sanoin olevani sairaalassa töissä? Luulisi, että sairaanhoitajana tiedät että sairaanhoitajat voivat työskennellä muuallakin kuin sairaalassa, mutta jos et usko niin ole uskomatta :D mukavaa päivänjatkoa! -Ap


    • Anonyymi

      En, en todellakaan usko.
      Liian epämääräistä ja epäloogista. Ota selvää asioista kunnolla ennenkuin alat sepitellä tarinoita.
      Päivänjatkoa sinnekin.

      • Anonyymi

        Pakko ihan mielenkiinnosta kysyä, että mistähän asioista mun pitää ottaa selvää? 😅 -Ap


    • Anonyymi

      Tiedän miltä susta tuntuu. Itselläni ollut vähän samantapainen tilanne aikanaan. Ei ole helppoa.

      • Anonyymi

        Haluatko kertoa tilanteesta tarkemmin, olisi kiva saada ns vertaistukea tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko kertoa tilanteesta tarkemmin, olisi kiva saada ns vertaistukea tähän?

        Ei tunteissasi ole mitään hävettävää, tuollaista tapahtuu useammin kuin uskotkaan. Siitä, että hoitaja ihastuu potilaaseen/asiakkaaseen ei vaan paljoa puhuta, tyypillisemmin puhutaan vaan potilaan ihastumisesta hoitajaan. Sitä pidetään jotenkin normaalimpana, vaikka aivan hyvin se voi käydä toistepäinkin. Usein myös työyhteisössä asiaa on vaikea ottaa puheeksi. Me ihmiset kuitenkin ihastutaan mitä moninaisimmissa tilanteissa. Kerroit kuitenkin ettet anna tunteidesi vaikuttaa työhösi ja hyvä niin, koska miehen elämäntilanne on mikä on. Mutta jos koet tunteidesi saavan liikaa valtaa mielessäsi ja se haittaa työskentelyäsi, olisi ehkä hyvä puhua asiasta esimiehesi kanssa. Positiivisia puolia asiassa varmasti myös löytyy jos niitä haluaa löytää. Ehkä ihastumisesi kuitenkin näkyy työskentelyssäsi jollain tapaa ja voi myös tuoda iloa miehen paranemisprosessiin. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista tässä elämässä. Koetko, että mies on sinuun jotenkin ihastunut?
        Itse ihastuin asiakkaaseen, mutta hoitokontakti oli hyvin lyhyt. Sitä mietin joskus, että kun kuitenkin niinkin lyhyessä ajassa valtavasti ihastuin, että mitä jos kontakti olisikin ollut pidempi, niin miten olisin toiminut. Hankalaa olisi varmaan ollut, vaikka osaankin työskennellä ammatillisesti. Sinun tapauksessa hoitokontakti kun on kestänyt jo kuukausia niin ymmärrän kyllä vaikeutesi.Toivon että uskallat puhua asiasta jollekin läheiselle,koska asiassa ei todellakaan ole mitään hävettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunteissasi ole mitään hävettävää, tuollaista tapahtuu useammin kuin uskotkaan. Siitä, että hoitaja ihastuu potilaaseen/asiakkaaseen ei vaan paljoa puhuta, tyypillisemmin puhutaan vaan potilaan ihastumisesta hoitajaan. Sitä pidetään jotenkin normaalimpana, vaikka aivan hyvin se voi käydä toistepäinkin. Usein myös työyhteisössä asiaa on vaikea ottaa puheeksi. Me ihmiset kuitenkin ihastutaan mitä moninaisimmissa tilanteissa. Kerroit kuitenkin ettet anna tunteidesi vaikuttaa työhösi ja hyvä niin, koska miehen elämäntilanne on mikä on. Mutta jos koet tunteidesi saavan liikaa valtaa mielessäsi ja se haittaa työskentelyäsi, olisi ehkä hyvä puhua asiasta esimiehesi kanssa. Positiivisia puolia asiassa varmasti myös löytyy jos niitä haluaa löytää. Ehkä ihastumisesi kuitenkin näkyy työskentelyssäsi jollain tapaa ja voi myös tuoda iloa miehen paranemisprosessiin. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista tässä elämässä. Koetko, että mies on sinuun jotenkin ihastunut?
        Itse ihastuin asiakkaaseen, mutta hoitokontakti oli hyvin lyhyt. Sitä mietin joskus, että kun kuitenkin niinkin lyhyessä ajassa valtavasti ihastuin, että mitä jos kontakti olisikin ollut pidempi, niin miten olisin toiminut. Hankalaa olisi varmaan ollut, vaikka osaankin työskennellä ammatillisesti. Sinun tapauksessa hoitokontakti kun on kestänyt jo kuukausia niin ymmärrän kyllä vaikeutesi.Toivon että uskallat puhua asiasta jollekin läheiselle,koska asiassa ei todellakaan ole mitään hävettävää.

        Paljon kiitoksia asiallisesta ja rohkaisevasta vastauksestasi! Toki tiedän, että varmasti potilaaseen ihastuneita on paljon muitakin eikä se ole mikään harvinaisuus että niin käy, enemmän ihmettelen tässä omassa ihastumisessani sitä, että mikä ihme mua vetää puoleensa niin kovasti miehessä, joka on tosiaan minua reilu 30v vanhempi ja käytännössä vammainen. En tosiaan koe, että tämä vaikuttaisi työskentelyyni muuten kuin niin, että vietän kaiken mahdollisen ajan hänen kanssaan minkä vaan voin, ja senkin yritän tehdä huomaamattomasti. 😅 en osaa sanoa, onko tämä mies varsinaisesti muhun ihastunut (ja on tosiaan naimisissa), mutta hän on kehunut minua kovasti ja esim. halunnut pitää kädestä kiinni ja silitellä sekä on ilmaissut pitävänsä minusta. Näissä tilanteissa olen kuitenkin itse pystynyt käyttäytymään ammattimaisesti, mutta uskon että mies saattaa joistakin eleistäni huomata että pidän hänestä. Joka tapauksessa lohduttavaa kuulla, että muillakin on tällaisia kokemuksia. Haluatko kertoa millainen potilaasi oli ja annoitko hänen ymmärtää millään tavalla että olet ihastunut, tai huomasivatko muut mitään? -Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon kiitoksia asiallisesta ja rohkaisevasta vastauksestasi! Toki tiedän, että varmasti potilaaseen ihastuneita on paljon muitakin eikä se ole mikään harvinaisuus että niin käy, enemmän ihmettelen tässä omassa ihastumisessani sitä, että mikä ihme mua vetää puoleensa niin kovasti miehessä, joka on tosiaan minua reilu 30v vanhempi ja käytännössä vammainen. En tosiaan koe, että tämä vaikuttaisi työskentelyyni muuten kuin niin, että vietän kaiken mahdollisen ajan hänen kanssaan minkä vaan voin, ja senkin yritän tehdä huomaamattomasti. 😅 en osaa sanoa, onko tämä mies varsinaisesti muhun ihastunut (ja on tosiaan naimisissa), mutta hän on kehunut minua kovasti ja esim. halunnut pitää kädestä kiinni ja silitellä sekä on ilmaissut pitävänsä minusta. Näissä tilanteissa olen kuitenkin itse pystynyt käyttäytymään ammattimaisesti, mutta uskon että mies saattaa joistakin eleistäni huomata että pidän hänestä. Joka tapauksessa lohduttavaa kuulla, että muillakin on tällaisia kokemuksia. Haluatko kertoa millainen potilaasi oli ja annoitko hänen ymmärtää millään tavalla että olet ihastunut, tai huomasivatko muut mitään? -Ap

        Joitakin ihmisiä sitä pitää todella viehättävinä, iästä ja sukupuolesta riippumatta. Ei sitä ihmisen ikään ihastu, vaan itse ihmiseen. Osaan jotenkin kuvitella tilanteesi täysin.
        Itse ihastuin itseäni nuorempaan mieheen ja hän kyllä taisi sen huomatakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joitakin ihmisiä sitä pitää todella viehättävinä, iästä ja sukupuolesta riippumatta. Ei sitä ihmisen ikään ihastu, vaan itse ihmiseen. Osaan jotenkin kuvitella tilanteesi täysin.
        Itse ihastuin itseäni nuorempaan mieheen ja hän kyllä taisi sen huomatakin.

        Huomasi ja ihastui itsekin. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasi ja ihastui itsekin. ;)

        Keneen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon kiitoksia asiallisesta ja rohkaisevasta vastauksestasi! Toki tiedän, että varmasti potilaaseen ihastuneita on paljon muitakin eikä se ole mikään harvinaisuus että niin käy, enemmän ihmettelen tässä omassa ihastumisessani sitä, että mikä ihme mua vetää puoleensa niin kovasti miehessä, joka on tosiaan minua reilu 30v vanhempi ja käytännössä vammainen. En tosiaan koe, että tämä vaikuttaisi työskentelyyni muuten kuin niin, että vietän kaiken mahdollisen ajan hänen kanssaan minkä vaan voin, ja senkin yritän tehdä huomaamattomasti. 😅 en osaa sanoa, onko tämä mies varsinaisesti muhun ihastunut (ja on tosiaan naimisissa), mutta hän on kehunut minua kovasti ja esim. halunnut pitää kädestä kiinni ja silitellä sekä on ilmaissut pitävänsä minusta. Näissä tilanteissa olen kuitenkin itse pystynyt käyttäytymään ammattimaisesti, mutta uskon että mies saattaa joistakin eleistäni huomata että pidän hänestä. Joka tapauksessa lohduttavaa kuulla, että muillakin on tällaisia kokemuksia. Haluatko kertoa millainen potilaasi oli ja annoitko hänen ymmärtää millään tavalla että olet ihastunut, tai huomasivatko muut mitään? -Ap

        Tuo on hyvin tavallista. Tiedän tapauksia joissa palvelutalon avustaja on lopulta mennyt naimisiin/yhteen avustettavan liikuntaesteisen miehen kanssa.
        Ei se että ihminen vaikka liikkuu pyörätuolilla estä rakastumisia ja perheen perustamista, aina siellä missä ihmiset kohtaavat rakastutaan.


    • Anonyymi

      Suhde potilaaseen on kai ihan ok, jos tapaat hänet muissa ympyröissä myöhemmin. Et saa kuitenkaan töitä tehdessä tuoda ilmi kiinnostusta tai ehdottaa tapaamista etkä ottaa yhteystietoja muutenkaan omaan käyttöön. Se olisi epäammatillista, laitonta ja väärin.

      • Anonyymi

        Niin kai.. Sehän tässä surettaakin, että jos tämä mies tulee sellaiseen kuntoon että voi kotiutua, niin tuskin tulen häntä enää koskaan tapaamaan. Tietenkin toivon hänelle kaikkea hyvää ja että kuntoutuisi, mutta kyllähän se harmittaa ihan hirveästi kun tiedän ettemme siinä tapauksessa tapaa enää.


      • Anonyymi

        Henkilökohtaisen suhteen luominen asiakkaaseen/ potilaaseen ei ole laitonta. Hoitoalan ihmisille on Eettiset OHJEET, joissa kehotetaan olemaan luomatta asiakkaaseen/ potilaaseen hlökohtaista suhdetta, mutta laitonta se ei ole. Valviran sivuilta löytyy selvennystä asiaan. Ohjeissa neuvotaan myös miten toimia, jos suhde kuitenkin syntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökohtaisen suhteen luominen asiakkaaseen/ potilaaseen ei ole laitonta. Hoitoalan ihmisille on Eettiset OHJEET, joissa kehotetaan olemaan luomatta asiakkaaseen/ potilaaseen hlökohtaista suhdetta, mutta laitonta se ei ole. Valviran sivuilta löytyy selvennystä asiaan. Ohjeissa neuvotaan myös miten toimia, jos suhde kuitenkin syntyy.

        Linkki tuohon: https://valvira.fi/sosiaali-ja-terveydenhuolto/ammattieettiset-velvollisuudet


    • Anonyymi

      Mitenkäs sitten jos potilas ihastuu? Ei taida olla kovin soveliasta lähestyä millään tavalla jälkikäteen? Tämä potilas on kiinnostunut hammaslääkäristään.

      • Anonyymi

        Ei. Hammaslääkäri tekee vain työtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Hammaslääkäri tekee vain työtään.

        Mulle taas tuli sellainen fiilis, että hammaslääkärini ihastui minuun... Vähän sellaista vihjaili häntä työssä avustanut henkilökin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle taas tuli sellainen fiilis, että hammaslääkärini ihastui minuun... Vähän sellaista vihjaili häntä työssä avustanut henkilökin...

        O ou


    • Anonyymi

      Jos tapaatte hoitopaikan ulkopuolella ja olette molemmat henkisesti samalla tasolla, niin en näe mitään estettä suhteellenne.

      • Anonyymi

        Henkisesti ei olla samalla tasolla, koska tällä miehellä on myös aivovamma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkisesti ei olla samalla tasolla, koska tällä miehellä on myös aivovamma.

        Eihän se häntä välttämättä tyhmäksi tee. Vaurio voi kohdistua vain alueelle joka hallitsee liikkumista tai puhumista, mieli voi olla aivan kirkas ja ennallaan.
        Mutta mies on varattu, se on se mikä estää eipä varsinaisesti muu.
        Jos ei olisi varattu , voisit hänen kotiinlähtöpäivänään kysyä saatko soitella hänelle joskus kun on kotiutunut?
        Ymmärrän hyvin että tuossa tilanteessa rakastuu, mies on avoimena, suojattomana ja ehkä herkillä henkisesti onnettomuuden jälkeen, aina siellä missä ihmisten suojakuoret ovat rikki tai auki tapahtuu kohtaamisia. Sairaalat ovat siinä erityinen tila, missään ei niin nopeasti sieluja avata kuin niissä.
        Olet vissiin Käpylässä duunissa?


    • Anonyymi

      Ymmärrän tilanteesi oikein hyvin. Olen itsekin ihastunut vastaavalla tavalla vanhaan sohvan selkänojaan. Tilanne on jännittävä ja hämmentävä samaan aikaan.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin tartu kiinni. Ota pallit käteen ja silittele korvan takaa, levitä jalkaa ja vinkkaa.

      • Anonyymi

        😂😂😂


    • Anonyymi

      Olen jo hieman varttuneempi ja olen kokenut elämässäni varmaan kymmeniä ihastumisia. Ihan normaalia on tuntea ihastumisen tunteita, mutta tarvitseeko sen aina johtaa johonkin? Mielestäni ei. Tunteita tulee ja menee, anna niiden virrata.

    • Anonyymi

      Mää luen kokoajan, että "ihastunut porilaiseen". Se olisikin kyllä outoa...

      • Anonyymi

        Niin olisikin 😂


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe