Menevällä surge pricing?

Anonyymi

Katselin huvikseni 02 taksin hintavaihtoehdot matkalle Ruoholahti- Keilaniemi. Taksi Helsinki 22,20 EUR, Kajon 26 EUR, Menevä 28 euroa. Kartellitaksi näkyis olevan halvin, ja sen myös saa nopeiten.

25

231

    Vastaukset

    • Uber näyttää hintaa 14€ samalle matkalle. Jos haluu blackin niin se maksaa 20€. Aika paljon halvemmalla saa kyydin jos jaksaa kilpailuttaa.

      • Onko sitten uber mitä kansa haluaa jatkossa?
        Uberin verotuotot yhteiskunnan hyväksi?
        Entäs mahdollisuudet hoitaa sairaiden ynms heikompiosaisten kyydit.

        kuskitkin valuu ulkomailta, jotka osaa vain ulkomaan kieliä.
        Tätä sopii miettiä, helppo vastaus on että hinta ratkaisee.
        Jospa kaikki taksi saataisiin veroista ja velvoitteista vapaiksi niin olisi hinnoilla pelaaminenkin reilua.
        Nyt verot maksaa isojen yhtiöiden autot+muut jotka haluavat, iso osa ei halua näistä uusista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitten uber mitä kansa haluaa jatkossa?
        Uberin verotuotot yhteiskunnan hyväksi?
        Entäs mahdollisuudet hoitaa sairaiden ynms heikompiosaisten kyydit.

        kuskitkin valuu ulkomailta, jotka osaa vain ulkomaan kieliä.
        Tätä sopii miettiä, helppo vastaus on että hinta ratkaisee.
        Jospa kaikki taksi saataisiin veroista ja velvoitteista vapaiksi niin olisi hinnoilla pelaaminenkin reilua.
        Nyt verot maksaa isojen yhtiöiden autot+muut jotka haluavat, iso osa ei halua näistä uusista.

        Mä ajan Uberia perinteisen taksitoiminnan ohessa ja ihan kaikki velvoitteet olen kyllä hoitanut. Ne hetket kun keikkaa on vähän tulee ajeltua Uberin kautta, koska se on tuottavampaa kuin istua tolpalla ja sen kautta keikkaa on hyvin paljon. Kilpailu tekee alalle vaan hyvää. Verottaja saa Uberilta halutessaan tiedot ja toisin kuin perinteisissä takseissa niin siinä raportissa näkyy kaikki ajot, koska kaikki maksetaan kortilla ja menee Uberin kautta. Ei voi ajella mitään pimeenä toisin kuin Semelin mittareilla pystyy, joten turhaan selität, että Uber-kuskit ajelee pimeenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitten uber mitä kansa haluaa jatkossa?
        Uberin verotuotot yhteiskunnan hyväksi?
        Entäs mahdollisuudet hoitaa sairaiden ynms heikompiosaisten kyydit.

        kuskitkin valuu ulkomailta, jotka osaa vain ulkomaan kieliä.
        Tätä sopii miettiä, helppo vastaus on että hinta ratkaisee.
        Jospa kaikki taksi saataisiin veroista ja velvoitteista vapaiksi niin olisi hinnoilla pelaaminenkin reilua.
        Nyt verot maksaa isojen yhtiöiden autot+muut jotka haluavat, iso osa ei halua näistä uusista.

        ehdottomasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä ajan Uberia perinteisen taksitoiminnan ohessa ja ihan kaikki velvoitteet olen kyllä hoitanut. Ne hetket kun keikkaa on vähän tulee ajeltua Uberin kautta, koska se on tuottavampaa kuin istua tolpalla ja sen kautta keikkaa on hyvin paljon. Kilpailu tekee alalle vaan hyvää. Verottaja saa Uberilta halutessaan tiedot ja toisin kuin perinteisissä takseissa niin siinä raportissa näkyy kaikki ajot, koska kaikki maksetaan kortilla ja menee Uberin kautta. Ei voi ajella mitään pimeenä toisin kuin Semelin mittareilla pystyy, joten turhaan selität, että Uber-kuskit ajelee pimeenä.

        Kerroppas millä tavoin TH.n ja LT.n autot ajaa veroja kiertäen jos tilaukset tulee keskukselta?
        Ja miten semelillä kierrät veroja, kaikki jää mittarille mitä touhutaan?

        Ja miksi ei Uberilla voi kiertää veroja ja mihin katoaa se välitysmaksu, kotimaahanko?

        Kannattaisi ensin tutustua bränditaksien toimintaan ennenkuin huutelee höpöjuttuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sitten uber mitä kansa haluaa jatkossa?
        Uberin verotuotot yhteiskunnan hyväksi?
        Entäs mahdollisuudet hoitaa sairaiden ynms heikompiosaisten kyydit.

        kuskitkin valuu ulkomailta, jotka osaa vain ulkomaan kieliä.
        Tätä sopii miettiä, helppo vastaus on että hinta ratkaisee.
        Jospa kaikki taksi saataisiin veroista ja velvoitteista vapaiksi niin olisi hinnoilla pelaaminenkin reilua.
        Nyt verot maksaa isojen yhtiöiden autot+muut jotka haluavat, iso osa ei halua näistä uusista.

        Pääkaupukiseudulla Kela-kyydit hoitaa jo Menevä. Ei mitään syytä epäillä että firma voittaa muitakin tarjouskilpailua Taksi Helsingin ja Lähitaksin täydellisen epäonnistumisen jälkeen.

        Suomalaiset taksit ovat verottajan mukaan jo vuosia olleet suomen pahimpia veronkiertäjiä, tuskin uberit ainakaan pahempia ovat, vaikka kuinka liiton taksit yrittävätkin jatkuvasti mustamaalata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääkaupukiseudulla Kela-kyydit hoitaa jo Menevä. Ei mitään syytä epäillä että firma voittaa muitakin tarjouskilpailua Taksi Helsingin ja Lähitaksin täydellisen epäonnistumisen jälkeen.

        Suomalaiset taksit ovat verottajan mukaan jo vuosia olleet suomen pahimpia veronkiertäjiä, tuskin uberit ainakaan pahempia ovat, vaikka kuinka liiton taksit yrittävätkin jatkuvasti mustamaalata.

        Typeriltä, anteeks, yyperiltä ei saa kuittia, jossa olis alv-erittely, joten nää kuitit ei oo vähennyskelpoista kulua yrityksille.

        Miettikääs, arvon typerin, eiku yyperin ajajat, jos te ajatte edes samoilla hinnoila kuin muut taksit, teidän tienestäinne yyperi ottaa 25% ja jättää verot ja ekäkemaksut hoitamatta.
        Yst. terv.

        Eläkkeellä oleva taksinkuljettaja, ei kusi, anteeks kuski.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typeriltä, anteeks, yyperiltä ei saa kuittia, jossa olis alv-erittely, joten nää kuitit ei oo vähennyskelpoista kulua yrityksille.

        Miettikääs, arvon typerin, eiku yyperin ajajat, jos te ajatte edes samoilla hinnoila kuin muut taksit, teidän tienestäinne yyperi ottaa 25% ja jättää verot ja ekäkemaksut hoitamatta.
        Yst. terv.

        Eläkkeellä oleva taksinkuljettaja, ei kusi, anteeks kuski.

        Entisiltä kartellikuskeilta ei saa aina kuittia ollenkaan. Taitaa mennä kaikki pimeänä taskuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä ajan Uberia perinteisen taksitoiminnan ohessa ja ihan kaikki velvoitteet olen kyllä hoitanut. Ne hetket kun keikkaa on vähän tulee ajeltua Uberin kautta, koska se on tuottavampaa kuin istua tolpalla ja sen kautta keikkaa on hyvin paljon. Kilpailu tekee alalle vaan hyvää. Verottaja saa Uberilta halutessaan tiedot ja toisin kuin perinteisissä takseissa niin siinä raportissa näkyy kaikki ajot, koska kaikki maksetaan kortilla ja menee Uberin kautta. Ei voi ajella mitään pimeenä toisin kuin Semelin mittareilla pystyy, joten turhaan selität, että Uber-kuskit ajelee pimeenä.

        "Mä ajan Uberia perinteisen taksitoiminnan ohessa"
        Et muuten aja kauaa enää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entisiltä kartellikuskeilta ei saa aina kuittia ollenkaan. Taitaa mennä kaikki pimeänä taskuun.

        Juurikin noin, harvoin sitä entisiltä kuskeilta mitään saa :) Vähän sama kun vaatisi rahaa entiseltä asiakkaalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin, harvoin sitä entisiltä kuskeilta mitään saa :) Vähän sama kun vaatisi rahaa entiseltä asiakkaalta.

        Uber Finlandin talous kuralla. Hieno firma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas millä tavoin TH.n ja LT.n autot ajaa veroja kiertäen jos tilaukset tulee keskukselta?
        Ja miten semelillä kierrät veroja, kaikki jää mittarille mitä touhutaan?

        Ja miksi ei Uberilla voi kiertää veroja ja mihin katoaa se välitysmaksu, kotimaahanko?

        Kannattaisi ensin tutustua bränditaksien toimintaan ennenkuin huutelee höpöjuttuja.

        Semelillä voi kiertää veroja kun ei laita mittaria edes päälle käteiskyydissä. Se on ihan sama tuleeko kyyti keskuksesta vai ei. Tiedän myös tapauksen, joka on TH isäntä ja lyö lyhyitä käteiskyytejä hukka-ajoksi muutaman kappaleen kuukausitasolla.

        Jos ajat esim. 5 km kyydin pimeenä niin verottaja ei pysty todistamaan sitä millään. Se voi laskea ajetut/maksetut prosenttia loppuraportissa, mutta sehän ei todellisuudessa kerro mitään verottajalle, koska se vaihtelee muutenkin 35%-65% välillä.

        ” Kannattaisi ensin tutustua bränditaksien toimintaan ennenkuin huutelee höpöjuttuja.”

        Mulla on 11 vuotta takana TH kuskina eli ala on hyvinkin tuttu. Eräs isäntäni tankkaili omaa autoa firman kortilla ja toinen ajeli omat ajot taksilla kun veteli Semelin sulakkeet irti. Sen huomasi aina kun tuli töihin ja printterissä oli sähkökatkos kuitti. Ajoin useammalle isännälle TH urani aikana ja kaikki niistä veti verottajalta ohi tavalla tai toisella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Typeriltä, anteeks, yyperiltä ei saa kuittia, jossa olis alv-erittely, joten nää kuitit ei oo vähennyskelpoista kulua yrityksille.

        Miettikääs, arvon typerin, eiku yyperin ajajat, jos te ajatte edes samoilla hinnoila kuin muut taksit, teidän tienestäinne yyperi ottaa 25% ja jättää verot ja ekäkemaksut hoitamatta.
        Yst. terv.

        Eläkkeellä oleva taksinkuljettaja, ei kusi, anteeks kuski.

        Ne eläkkeet maksetaan tottakai ite kun ollaan yrittäjinä. Toki kuitit ei ole alv vähennyskelpoisia. mutta Uberin kyydit on kuitenkin halvempia kuin alv0% kyydit bränditakseilla, joten se on firmalle säästöä. Ja kuljettaja hoitaa erikseen Alvit koko summasta, vaikka liikevaihtoa tuleekin vain 75%-97% kyydin hinnasta,joten Suomen valtio kyllä saa omansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uber Finlandin talous kuralla. Hieno firma.

        Uber Finland taitaa pyöriä konserniavustuksilla, jotka maksetaan Alankomaista jonne kaikki kyytimaksut tilitetään, joten se varmasti pyöritetään tarkoituksellisesti myös tappiolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mä ajan Uberia perinteisen taksitoiminnan ohessa"
        Et muuten aja kauaa enää.

        Aivan varmasti tulen ajamaan vielä pitkään. Kyytimäärät on kasvanu ihan älyttömästi viime kesän jäljiltä. Kuluttajat on alkanu vertailemaan hintoja mikä on hyvä asia. Saa naureskella ku autot on torstaisin miten sattuu Kallen edessä ja ite käy vaan napsimassa tilauksia ovelta ilman odottelua. Tai viikonloppusin ku tolpan 24 autot odottelee Tenkan kohdilla ja Uberilta tulee koko ajan keikkaa kertoimien kanssa. Aika kivasti Uber on vallannu markkinoita pääkaupunkiseudulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne eläkkeet maksetaan tottakai ite kun ollaan yrittäjinä. Toki kuitit ei ole alv vähennyskelpoisia. mutta Uberin kyydit on kuitenkin halvempia kuin alv0% kyydit bränditakseilla, joten se on firmalle säästöä. Ja kuljettaja hoitaa erikseen Alvit koko summasta, vaikka liikevaihtoa tuleekin vain 75%-97% kyydin hinnasta,joten Suomen valtio kyllä saa omansa.

        Kuljettaja ei maksa mitään alveja pöhkö. Yrityksen omistaja ne maksaa-jos maksaa. Vastuullinen yritys ei huoli työntekijän käyttää alvitonta taksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettaja ei maksa mitään alveja pöhkö. Yrityksen omistaja ne maksaa-jos maksaa. Vastuullinen yritys ei huoli työntekijän käyttää alvitonta taksia.

        Uberilla kuljettajat on yrittäjiä. Ei Uberia kannata rengillä ajattaa.


      • Jos jotain sattuu...kuka korvaa...asiakas😫


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä ajan Uberia perinteisen taksitoiminnan ohessa ja ihan kaikki velvoitteet olen kyllä hoitanut. Ne hetket kun keikkaa on vähän tulee ajeltua Uberin kautta, koska se on tuottavampaa kuin istua tolpalla ja sen kautta keikkaa on hyvin paljon. Kilpailu tekee alalle vaan hyvää. Verottaja saa Uberilta halutessaan tiedot ja toisin kuin perinteisissä takseissa niin siinä raportissa näkyy kaikki ajot, koska kaikki maksetaan kortilla ja menee Uberin kautta. Ei voi ajella mitään pimeenä toisin kuin Semelin mittareilla pystyy, joten turhaan selität, että Uber-kuskit ajelee pimeenä.

        Älä valehtele🦍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas millä tavoin TH.n ja LT.n autot ajaa veroja kiertäen jos tilaukset tulee keskukselta?
        Ja miten semelillä kierrät veroja, kaikki jää mittarille mitä touhutaan?

        Ja miksi ei Uberilla voi kiertää veroja ja mihin katoaa se välitysmaksu, kotimaahanko?

        Kannattaisi ensin tutustua bränditaksien toimintaan ennenkuin huutelee höpöjuttuja.

        👍👍👍


    • Kukaan ei vaan halua tollasilla paskayhtiöillä ajaa mihinkään.

      Uber rules

      • Uber ei rulaa. Siteeraan sinua: Kukaan ei vaan halua tollasilla paskayhtiöillä ajaa mihinkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uber ei rulaa. Siteeraan sinua: Kukaan ei vaan halua tollasilla paskayhtiöillä ajaa mihinkään.

        Silti Uberilla on keikkaa kun perinteiset tukkivat katuja kun on tollan jatkona keskellä katua. Toivottavasti poliisi alkaa sakottamaan teiden tukkoja. Jo ennen vapautusta TH:n autot tukki hesarin ku jonotteli tolpalle. Siinä on pyöräkaista ja siihen ei saa parkkeerata. jos siihen ei mahdu niin menkää muualle. Liikenne säännöt koskee myös teitä.


      • 🦍🦍🦍


    • 02taksi näyttää olevan huijausta ainakin hintavertailijana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleisuus onkin kääntynyt päinvastoin laskuun korona kriisissä

      Kokonaiskuolleisuus kääntyikin koronan vuoksi kovaan laskuun USA:ssa USA:n kokonaiskuolleisuuteen koronaviruksella on sen sijaan ollut päinvastainen
      Pandemiat
      149
      12718
    2. Pitääkö yhteiskunnan elättää 5 lapsinen perhe?

      Kouluttamaton pariskunta, jossa mies käy töissä ja tienaa 2000 euroa kuussa, tekee putkeen 5 lasta ja perheen äiti sitten on kotiäitinä 20 vuotta. O
      Köyhyys
      183
      8237
    3. Stockmann konkurssiin ?

      Korona vei asiakkaat. Ensin kuitenkin hakeudutaan yrityssaneeraukseen. Viimeinen sammuttaa valot.
      Maailman menoa
      202
      6063
    4. Kiuruvesi 12 koronatartuntaa!

      Määrä kasvaa. Kuinka tehokkaasti testaavat?
      Kiuruvesi
      37
      876
    5. Järkyttävä koronakylä

      21 jo. Enemmän kuin esim porissa !. Eikö hygieniasta ole kukaan kuullut vai onko lehmänhaju ainoa hygieniahaju. Semmoista kun käsidesiä saa kaupoista.
      Kiuruvesi
      29
      689