Jalkojeni alla mureneva kallio

Anonyymi

Unessani kävelin kalliolla ylöspäin.
Yhtäkkiä huomasin, että seisoinkin isossa muurahaispesässä tai siis sen vieressä.
Jaloissani oli jo muutamia muurahaisia ja peräännyin.
Silloin jalkojeni alla oleva kallio alkoi murentua.
Hyppäsin kiveltä toisella ja sekin alkoi murentua ja kuin kiehua/kuplia.
Kallio oli kuitenkin sellainen iso vuorityyppinen, jonka "harjalla" olin kävelemässä ja mielestäni ystävä meni, jossain edelläni.
Sitten uni muuttui muuksi.
(Olin, jossain ystävien kanssa)

Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa?
Voisiko joku ihana tulkita tätä untani?
Kiitos jo etukäteen <3

10

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oudot uneni jatkuu!!

      Nyt näin tälläisen unen =

      Unessa valkoinen rätti (kuin kangasharso) roikkui keittiönkaapinovessa ja joku sanoi, jotain, että mitä kosteampi se on sen enemmän se tuoksuu kalmalle tai jotain muuta vastaavaa.
      Taisin vielä haistaakin sitä (en ole varma, en muista)
      Heräsin siihen, että se rätti heitettiin kasvoilleni ja samalla minulta vedettiin peittoa!!
      Heräsin siihen tunteeseen, että mulla on kalmarätti naamalla ja mun peittoa veti joku 😱
      Hetken mietin oliko se uni vai mitä ihmettä!!???
      Katsoin kelloa ja se oli 5.34

      • Anonyymi

        Jos tämä uni liittyy aloitukseen, niin se tarkoittaa, että jos sama meno jatkuu, niin siitä ei hyvää seuraa.
        On muutettava elämäntyyliä.
        Mitä enemmän pitää siivota ja korjata ja pyyhkiä elämän jälkiä, sitä enemmän se rätti haisee ja sitä huonompaan suuntaan elämä on menossa.

        On tehtävä elämäntapamuutos.


    • Anonyymi

      Voi, kun joku voisi tulkita näitä minun molempia uniani.
      Rytmimunat?
      Nämä niin vaivaavat nyt minua.

      • Anonyymi

        Itse pelkäsin kuolemaa näiden unieni jälkeen.
        Pelkäsin joko mieheni tai äitini kuolemaa, koska altani murtui peruskallio.
        Minun peruskallioni ovat äitini ja mieheni <3
        Pari kolme päivää siinä sitten pelonsekaisissa tunnelmissa meni, kunnes eilen miehelleni sattui vakava onnettomuus.
        Hän jäi kaapamansa puun alle!
        Kuin ihmeen kautta henki säilyi.
        Jos hän olisi ollut toisenlaisessa asennossa häntä ei enää olisi.
        Onneksi oli pää alakumarassa, niin puu tuli lapaan pyyhkäisten kypärän päästä ja lyöden miehen ihan lyttyyn maahan, jolloin hänen jalkansa myös vääntyi.
        Meidän 15v poika oli 2 metrin päässä isästään ja hän sekä kaivinkonekuski molemmat luulivat mieheni kuolleen.
        Poikani YKSIN nosti valtavaa, tuoretta, märkää ja todella painavaa puuta heti pois isänsä päältä, niin että hän pääsi sieltä alta pois.
        Mieheni on sairaalassa nyt ja huomenna jalka leikataan.
        Muurahaiset unessa viittaavat harmeihin töissä!
        Näin selvitin uneni alun itse (pelkäsi kuoleman tulevan) ja tässä nyt selvisi loput.
        Tämä uni varoitti minua ennalta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pelkäsin kuolemaa näiden unieni jälkeen.
        Pelkäsin joko mieheni tai äitini kuolemaa, koska altani murtui peruskallio.
        Minun peruskallioni ovat äitini ja mieheni <3
        Pari kolme päivää siinä sitten pelonsekaisissa tunnelmissa meni, kunnes eilen miehelleni sattui vakava onnettomuus.
        Hän jäi kaapamansa puun alle!
        Kuin ihmeen kautta henki säilyi.
        Jos hän olisi ollut toisenlaisessa asennossa häntä ei enää olisi.
        Onneksi oli pää alakumarassa, niin puu tuli lapaan pyyhkäisten kypärän päästä ja lyöden miehen ihan lyttyyn maahan, jolloin hänen jalkansa myös vääntyi.
        Meidän 15v poika oli 2 metrin päässä isästään ja hän sekä kaivinkonekuski molemmat luulivat mieheni kuolleen.
        Poikani YKSIN nosti valtavaa, tuoretta, märkää ja todella painavaa puuta heti pois isänsä päältä, niin että hän pääsi sieltä alta pois.
        Mieheni on sairaalassa nyt ja huomenna jalka leikataan.
        Muurahaiset unessa viittaavat harmeihin töissä!
        Näin selvitin uneni alun itse (pelkäsi kuoleman tulevan) ja tässä nyt selvisi loput.
        Tämä uni varoitti minua ennalta!!

        Mieheni jäi siis kaatamansa puun alle


    • Luin ensin tulkintasi, missä katsoit unesi olevan varoitus jostakin. Saatat olla oikeassa, minä en ole tuomari siinä asiassa. Katson nyt, mitä kirjoitat unistasi, ja teen tulkintani niiden mukaan.

      Kalliolla kävely viittaisi vakaaseen pohjaan, mutta nouseminen ylöspäin voisi olla vaikeutta/haastetta vakaasta pohjasta huolimatta taikka siitä johtuen.

      Muurahaiskeko ja sen pinnalla oleva lakkaamaton liike tarkoittaa ihmisille useimmiten jotakin nopeasti liikkuvaa/muuttuvaa, jotain mistä on mahdotonta saada otetta. Muurahaiskeko on myös uhka, sillä jokainen muurahaiskekoon törmännyt tietää, että muurahaiset purevat kivuliaasti. Itseasiassa muurahaiskeko on monelle jotain, mitä he eivät voi omilla voimillaan voittaa, eivät ainakaan kärsimättä taistelussa kovasti.

      Muurahaiskeon huomattuasi alkoi kallio jalkojesi alla murentua. Toisin sanoen jokin sellainen uhka, mistä ei voi normaali-ihmisvoimin saada otetta, uhkaa viedä maan jalkojesi alta, eli turvallisuutesi, kaiken minkä päälle olet elämäsi rakentanut. Perusteet olivat murenemassa.

      Mainitset ensimmäisessä unessa myös ystäväsi kulkeneen edelläsi, jonka jälkeen uni muuntui. Olisi tärkeä muistaa aina myös muuntunut uni, sillä ajatus unen taustalla ei välttämättä muutu, vaikka uni näennäisesti aivan toiseksi muuntuisikin.

      Ennen tulkintaa otetaan tähän erittely myös toisesta unestasi.

      Unen teemana on selkeästi rätti kasvoille heitettynä, josta tulee välittömästi mieleen sanonta: "Iski kuin märkä rätti kasvoille", jolla tarkoitetaan jotakin yllätyksellistä/odottamatonta epätoivottavaa tapahtumaa. Mitä peiton vetämiseen tulee, on se yleensä ollut tapa, jolla vanhemmat herättävät lapsensa. Unessa tämä voisi tarkoittaa, että yrität saada itsesi heräämään, koska unessa esillä olevat asiat ovat ahdistavia.

      Tulkinta:

      Ensimmäisessä unessa oli selkeästi teemana perusturvallisuuden järkkyminen sellaisen uhan edessä, johon et voi vaikuttaa. On mahdotonta sanoa yksiselitteisesti, mihin tosielämän tilanteeseen tämä uhka voisi liittyä. Voi tietysti olla, että sinulla oli ennakkoaavistus jostain ikävästä, sillä sellaisia tulee ihmisille ajoittain. Moni muukin tunne-elämän asia voi saada ihmisen kokemaan, että hänen perusturvallisuutensa on uhattuna, eikä hän voi asiaan vaikuttaa.

      Aviomiehen menettäminen on monelle perusturvallisuuden järkkymistä, ikäänkuin maa murenisi heidän jalkojensa alta. Aviomiehen voi kuitenkin menettää monestakin syystä. Unessa ystäväsi kulki edelläsi, mikä mahtoi olla hänen kohtalonsa aviomiehensä suhteen?

      Toisessa unessa oli selkeä teema, jossa sait kirjaimellisesti märän rätin kasvoillesi. Kirjoittamasi perusteella näit ilmeisesti molemmat unet ennen onnettomuutta. Luonnollisesti tässä vaikuttaa olevan selkeä yhteys unien välillä, mutta toisaalta ne voivat puhua aivan eri asioista.

      Märkä rätti vasten kasvoja voi tulla uniin monesta muustakin syystä. Mikä tahansa ihmissuhteissa tapahtunut epätoivottava käänne on saattanut aiheuttaa sellaisen.

      On selvää, että koska perhettäsi on koetellut äärimmäisen vakava onnettomuus, koet ilman muuta että ennen onnettomuutta näkemäsi unet viittaavan onnettomuuteen jollain tavalla. Itse en ottaisi niin pitkälle meneviä askeleita. En toki sano, etteikö se voisi olla mahdollista, mutta pidän sitä itse sattumana, harvinaisena, mutta siltikin. Pidän erityisen mahdollisena, että sinulla on ollut ennakkoaavistus jostakin ikävästä, liittyipä se sitten metsätyöhön taikka mihin tahansa muuhun perhesuhteeseen liittyvään, mutta olet kokenut sellaisen olevan tuloillaan tavalla taikka toisella.

      Mitä ennakkoaavistuksiin tulee, on sellaisia useimmilla, eivätkä ne useimmiten toteudu, mutta kun ne kerran toteutuvat, pidetään niitä tietysti jonakin yliluonnollisena.

      Kiitokset unesi jakamisesta. En pidä untasi (ulkopuolisen antamana) ennakkovaroituksena sellaisenaan, mutta kenties aavistit (kaiken muun lisäksi)jotain pahaa voivan sattua metsätyömaalla, mistä uni (unet) sitten otti(vat) muotonsa.

      • Anonyymi

        Kiitos Rytmimunat vastauksestasi!

        Ensimmäinen uni, jossa kiipesin kallioilla ja ystävä meni jossain edellä...
        Niin se ystävä, joka edellä meni oli eri, kuin ne 2 ystävää, jotka sitten jatkoi unta sen vuoriunen jälkeen, niin, että olimmekin yhtäkkiä näiden 2 ystäväni kanssa ilmeisesti ulkomailla, niin kuin aina ennenkin olemme olleet oikeassa elämässä.
        Mutta se uni loppui sitten siihen.
        Olisiko tuolla ollut, jotain merkitystä vielä unen selitykseen?
        Tuo meidän ulkomaan paikka on meille 3lle todella tärkeä ja ihana lomanvietto paikka jo kymmenien vuosien ajan.

        En osannut pelätä mitään tiettyä tilannetta tulevaksi.
        Eli en pelännyt sitä, että mieheni oli kaatamassa puita, koska hän tekee sitä usein ja on taitava työssään.
        Jotenkin vain tiesin, että, jotakin pahaa tulee tapahtumaan, joko miehelleni tai äidilleni, koska he ovat elämäni peruskalliot.
        Äidilläni ikää jo yli 80v
        Kun tuon kalmarättiunen jälkeen heräsin olin varma, että nyt joku kuoli!
        Sillä katsoin heti kelloa.
        Onneksi ei kukaan kuitenkaan kuollut.
        Unien perusteella pelkäsin pahinta.
        Olen nähnyt aiemminkin ihan enneunia.

        Kiitos vielä tulkinnastasi!


    • Anonyymi

      Olisiko jotain elämästäsi ja elämäntilanteestasi, tahdot elää kuin kaverisi, samanlaista elämää, koska tuntuu ja näyttää jotenkin hienolta.
      Mutta vaikka se elämäntapa näyttää hienolta, se viekin huonoon suuntaan, kuin toisen reviirille tai jotain.
      Ja sitten oletkin vaikeuksissa ja pulassa ja kaikki sortuu, lopputulos on aivan jotain muuta, mitä olet odottanut.

      Tällaisen kuvan unesta sain.

      • Anonyymi

        Kiitos tulkinnastasi!

        Tätä tulkintaa en kyllä allekirjoita.
        En ihannoi kenenkään ystäväni elämää.
        Elän ihan tavallista elämää, meillä on 5 lasta ja 2 lastenlasta...
        Elämäni on omanlaistani, sellaista millaiseksi olen sen halunnut rakentaa.
        Vakaalle kalliolle <3


    • Annoit vastauksessasi lisää ainesta tulkintoihin, joten asiaa on tarkasteltava uusi aineisto mukaan lukien.

      Ystävä edellä kalliolla kulkiessa oli eri kuin kaksi ystävää myöhemmin, mutta tunnistit ystäväsi unessa kuitenkin? Kerroit, että hypit kiveltä toiselle, jolloin kivikin alkoi murentua/kiehua/kuplia. Ystäväsi meni tässä vaiheessa jossain edelläsi.

      Edelleen untasi seuraten, äitisi on aina ollut sinulle tärkeä. Hän on iäkäs, joten saatat luonnollisestikin kokea, että hänen tarjoamansa turva alkaa vähitellen heiketä. Hän voisi hyvinkin edustaa unessa kokemaasi kalliota. Sen sijaan kiveltä (tai kiviltä) toiselle hyppely kertoo minulle jostain toisesta turvasta, ei kalliosta, mutta jostain siihen verrattavissa olevasta, joskin paljon pienemmästä.

      Kerrot, että ystäväsi meni edeltä ja sinä jäit kokemaan maan murenemisen jalkojesi alla. Tämä voisi viitata siihen, että mielessäsi kyseinen ystävä ei ole samalla tavalla luotettava turva kuin äitisi on ja on ollut.

      Unen muuntuminen toiseksi kertoisi mielestäni siitä, että sillä hetkellä mieleesi nousi myös muut ystäväsi, joista ei heistäkään ollut tueksi jalkojesi alla, mutta yhteiset lomanvietot ja muut tulivat mieleesi kuin lohdutuksena ajatuksesta perimmäisen tukesi menettämisestä. Toisin sanoen koit, että vaikka turvallisuutesi on järkkymässä, on sinulla turvaverkko ystävissäsi, vaikka hekin saattavat mennä menojaan.

      En vieläkään osaa ottaa kantaa unesi enteellisyyteen. Olen lähipiirissäni todistanut, että erään henkilön tietty uni enteilee jotain pahaa tulevaksi, kuten kuolemaa ym, mutta sekin voidaan selittää aavistuksilla, enkä ole lainkaan varma, että jotain erittäin pahaa olisi aina tapahtunut kun kyseinen henkilö mainitun unensa näkee.

      En sinänsä pidä mahdottomina profeetallisia unia ennusmerkkeineen, sillä raamatussa on niitä kuvattuna joitain. Toisaalta niiden osalta kyseisten unien näkijöille ei ole epäselvää unen profeetallinen laatu erotuksena tavallisesta unesta.

      Minulle unet ovat lähtökohtaisesti näkijänsä mielenliikkeitä unen aikana. Ne eivät ennusta mitään, paitsi että ilmaisevat näkijänsä aavistuksia menneistä, nykyisestä ja tulevasta. Toisaalta emme voi kuitenkaan jättää huomioimatta monen unitutkijan (esim Freudin) kokemuksia siitä, että unien aikana kenties otetaan yhteyttä johonkin ihmistä ja hänen omaa mieltään suurempaan. Läheiset hädässä, vaikkei siitä hädästä olekaan mitään tietoa, ovat kaiketi yleisin uniin tullut ilmaisu tällaisesta yhteisestä suuremmasta "mielestä" taikka yhteydestä läheisten mielten välillä. Toisaalta näidenkin kaltaiset unet kertovat jonkun läheisen sillä hetkellä kokemasta kärsimyksestä, eivät tulevasta.

      Vaikea sanoa. Kaikki on selitettävissä sattumalla, mutta toisaalta joku järkevä todennäköisyys sattumillekin tulee asettaa.

      Kerrot nähneesi enneunia, kuulisin niistä mielelläni lisää, vaikka luultavasti ne sattumiksi luokittelisinkin. Arvostan siitä huolimatta jokaisen vaivannäköä, jolla kukin unistaan ja unikokemuksistaan kertoo.

      Kiitos vielä kerran unesi jakamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe