Otin alkupäivästä ekan Brintellixin 10 mg, ja koko päivän on väsyttänyt, ahdistanut ja masentanut. Alkuun oli pahoinvointiakin. Kannattaako jatkaa? En ole aikoihin ollut näin masentunut ja ahdistunut. Lääke määrättiin sos. ahdistukseen ja lievään masennukseen.
Brintellix päivä 1: masentaa, ahdistaa ja väsyttää
5
900
Vastaukset
- Anonyymi
Nämä nykyiset masennuslääkkeet ovat valitettavasti toimimattomia myrkkyjä ja oman kokemuksen mukaan näistä ei tule kuin haittaa.
Nämä masennuslääkkeet lisäävät masennusta sekä tulee ikäviä sydänoireita ja turvotusta sekä usvaista oloa.
Josko nämä nykyiset myrkyt jäisivät joskus pois ja tulisi oikeasti toimivia lääkkeitä. - Anonyymi
Sinun kannattaa uskoa lääkäriisi ja lääkkeisiisi naiivisti, näin saat lääkkeistä myös plaseboarvon :) Liika kritiikin lukeminen on joidenkin psykiatrien mielestä jopa haitallista herkässä tilassa olevalle psyykeelle ja lääkemyönteisyydelle, jolloin määräävät pillereitään aikalailla jättäen haittavaikutukset mainitsematta.
Joskus sanotaan, että kuuntele kehoasi, mutta en tiedä miten tämä pätee mielenterveyslääkkeisiin ja niiden aloitukseen. Itse joskus aikanaan aloitin SSRI - lääkkeen ja alussa en saanut juurikaan mitään outoja oloja tai merkittäviä haittavaikutuksia. Mutta voi poijjaat millaisia lopetusoireita ne tuottikaan! Olisipa kehoni ollut fiksumpi ja jo heti alkuun varoittanut lääkkeen ongelmista. - Anonyymi
Lääkkeen teho on todettavissa 3-4 viikon kuluttua aloituksesta.
- Anonyymi
Aloittaja päivittää tilannetta.
Niin siinä kävi, että jouduin lopettamaan Brintellixin. Se aiheutti minulle ahdistusta, joka ilmeni mm. siten, että lihakset jännittyivät huomaamattani. Esim. nukkumaan käydessäni koko ajan huomasin, että jännitin nilkkoja huomaamattani koukkuun. Aina kun olin rentouttanut ne, niin hetken päästä taas huomasin koukistavani niitä ihan äärimmilleen. Kyse ei siis ollut lihaskrampeista, vaan vain levottomuuden aiheuttamasta jännittämisestä.
Levottomat jalat tuli myös voimakkaana oireena. Oli vaikea pysyä paikallaan, vaikka yritti nukkua.
Henkisesti olo oli ahdistunut ja levoton. Tuntui, että jos vain purskahtaisin itkuun, niin se jotenkin ehkä rentouttaisi. En osaa muuten henkistä oloa kuvailla. Tosi ikävä olo henkisesti.
Nämä pahoinvoinnin lisäksi.
Lopetin Brintellixin siis alle viikon käytön jälkeen. Heti ensimmäisen lopetuspäivän jälkeen olo alkoi helpottua. Ei ollut minulle sopiva lääke.
Tiedän että parantavien vaikutusten alkamiseen sanotaan menevän useampi viikko, mutta oloni oli niin huono, ettei jatkaminen olisi ollut sen arvoista.- Anonyymi
Oikein teit, nuo on käsittämätöntä myrkkyä kaikki vain nimet on erilaisia ja irtikään et hevin pääse kun haluaisit lopettaa. Jos on huono päivä niin se vaan pitää jaksaa kestää ja pyrkiä puuttumaan siihen mikä masentaa, lääke ei ketään paranna, eikä edes sen vaikutusmekanismiäkään tiedetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2182498Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32099Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3171847- 951605
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois831485Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251111
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73996