Paljonko uusi osa aikainen taksi yrittäjä voi tienata?

Anonyymi

Paljonko uusi "osaaikainen" tai pääsääntöisesti ajava voi tienata omalla toiminimellään tai kevytyrittäjänä kuukaudessa kaikkien kulujen ja verojen jälkeen?

7

152

    Vastaukset

    • "250" tai "3500" euroa, riippuen kuluista ja veroista, sekä "ajosuoritteesta"

    • No ehkä just pystyy ostaa oivariinia tai floraa ja sen päälle ehkä jopa venäläistä metvurstia!. Mihinkään pablo eskobar tienesteihin ei pääse.

    • Jos kevytyrittäjyydellä tarkoitat näitä Ukko.fi tai muita vastaavia, niin niiden kautta ei voi olla taksiyrittäjä.

    • Niin, riippuu missä ajat, villinä vai ei.
      Onko valmiita asiakkaita ynms.

      Jos alat täysin pystymetsästä ja pääkaupunkiseudulla niin kaupunki täynnä villejä ja vaikeeta on.
      Autoilla ei kyydit riitä, kokemusta villinä ajamisesta nyt reilusti yli vuosi. Vuosi sitten oli vielä ihan hyvä, nyt katastrofi ja menee vain vaikeammaksi kun satamat menee isoille yhtiöille.
      Asiakkaat valitsevat mieluummin kahden suuren autoja ynms, muualta et saa keikkaa kuin keskustasta ja sielläkin pahimmillaan 3h odotus ja lyhyt kyyti.
      Jos kuitenkin näet kannattavana, älä odota mitään.
      12-14h päivällä voi jotain saadakin riippuen sun autokuluista.

      Jos normi palkkaa haluat, tänä päivänä ei villinä sitä saa kulujen jälkeen.

      • Ja täältä bränditaksin vastaava kommentti.

        Päivällä menee vielä ihan kivasti, koulut, kelat, mummot sekä nuo jalkuritolpat jos niihin mahtuu. Öiseen aikaan juoppokyydit ovat vähentyneet järjettömän automäärän takia, itse olen jättänyt yöt ajamatta jo jonkin aikaa, ei yksinkertaisesti maksa vaivaa.

        Kk-ansio ei toistaiseksi ole muuttunut päiväsaikaan, yöllä saa saman kassan mikäli tietää, missä kyytejä on. Aikaisemmin yöllä ajettiin jalkureita paljon, nykyään käytännöllisesti kaikki tulee datalta. Syynä tähän on autojen mahdoton määrä, tolpille ei mahdu ja jos mahtuu, ei siellä kovin pitkään voi norkoilla ilman että datalta poksahtaa kyytiä.

        Lopputuloksena voisin sanoa, älä hommaa omaa autoa, datakortti ja ajolupa jollekin brändifirmalle. Avoimia työpaikkoja on vaikka kuinka paljon. Samalla näet sopiiko ala sinulle ja opit kujeet joltain asioista tietävältä.

        Sinulle, rehellinen asiaa puhuva villi, älä tee sitä yrittäjän helmasyntiä ja hommaa itsellesi burnista tai konkkaa. Meidän kaikkien on syytä muistaa, että liika on aina liikaa ja silloin on tehtävä radikaaleja ratkaisuja. Toivottavasti kyytimäärä lisääntyy taas pikkuhiljaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja täältä bränditaksin vastaava kommentti.

        Päivällä menee vielä ihan kivasti, koulut, kelat, mummot sekä nuo jalkuritolpat jos niihin mahtuu. Öiseen aikaan juoppokyydit ovat vähentyneet järjettömän automäärän takia, itse olen jättänyt yöt ajamatta jo jonkin aikaa, ei yksinkertaisesti maksa vaivaa.

        Kk-ansio ei toistaiseksi ole muuttunut päiväsaikaan, yöllä saa saman kassan mikäli tietää, missä kyytejä on. Aikaisemmin yöllä ajettiin jalkureita paljon, nykyään käytännöllisesti kaikki tulee datalta. Syynä tähän on autojen mahdoton määrä, tolpille ei mahdu ja jos mahtuu, ei siellä kovin pitkään voi norkoilla ilman että datalta poksahtaa kyytiä.

        Lopputuloksena voisin sanoa, älä hommaa omaa autoa, datakortti ja ajolupa jollekin brändifirmalle. Avoimia työpaikkoja on vaikka kuinka paljon. Samalla näet sopiiko ala sinulle ja opit kujeet joltain asioista tietävältä.

        Sinulle, rehellinen asiaa puhuva villi, älä tee sitä yrittäjän helmasyntiä ja hommaa itsellesi burnista tai konkkaa. Meidän kaikkien on syytä muistaa, että liika on aina liikaa ja silloin on tehtävä radikaaleja ratkaisuja. Toivottavasti kyytimäärä lisääntyy taas pikkuhiljaa.

        "Villikko" ja "branditaksari" kertoivat tilanteen. Itse ajelen villinä pienemmässä kaupungissa ja täällä tilanne myös se, että jos on poikamies ja siirtää viikonloppunsa sunnuntaiaamu - maanantai-ilta väliselle ajalle ja ajaa muut ajat taksia niin pystyy leipänsä tienaamaan just ja just, mutta ei se tarjoa esim toimeentuloa, että voisi mersun joka viides vuosi vaihtaa.


    • Jos ala kiinnostaa aloita kuljettajana semmoiselle työnantajalle jolla on toimiva kyydinvälitys

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      405
      11924
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      204
      8793
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      478
      4793