Hesarissa kysymys,

Anonyymi

koska saa olla vanha? No, minä olen jo!

Miten sitä ennen ehti töihin, kun viideltä heräsi, tukan laittoi, aamupalan söi ja Hesarin luki. Sitten suihkuun, vaatteet päälle ja seitsemältä lähtö.

Nyt vain aika kulkee nopeasti, eikä meinaa kahdeksaksi ehtiä talon pesutupaankaan. Kaupunkiin sovitaan tapaamiset puolenpäivän aikaan, että ehtii. Ne vähäiset ns. kulttuuririennot tapahtuvat päiväaikaan, kun ei iltaisin enää jaksa. Eikä jaksa paljon kulttuuririentojakaan, kun kaikki on jo niin nähty.

Olen vanha, kun kotona on kiva olla, eikä ole kiirettä minnekään. Ikkunasta on kiva muiden touhuja katsella. Jotain pientä joskus itsekin jaksamisen rajoissa puuhastella.

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos nukkuu pitempään ja järjestelee menonsa leppoisasti mukavamman uuden "aikataulun" mukaan kuin työaikainen rytmi, tarkoittaako se, että on vanha ?
      Ei minusta.

• Anonyymi

Minäkin elän ihan omassa rytmissäni. Olen jo lähes 70v. Nyt ei ole enää kiire minnekään. On kyllä jo joitain vaivojakin, joten olen hidas.

Ihanaa olla kotosalla. Päivään en voi sisällyttää kuin vain ylim. yhden menon, en jaksa enempää. Lienen jo vanha ja vaivun "herrani" lepoon. Vanheneminenkin on tosi yksilöllistä.

• Anonyymi

On lohdullista lukea kommenttiasi. Minullakin menee vähän samaa rataa
        enkä odottanut, että jo seitsemissäkymmenissä voimat olisivat huvenneet
        niin, että sen selkeästi huomaa, mutta sen aiheuttavat parit alkaneet
        "sairaudenpoikaset". Vanhetessa ei voi kaikkea välttää,
        koska elimistö rappeutuu,
        vaikka minkä tekisit ja kuinka yrittäisit ehkäistä "vanhuusiän vaivoja".

Vanhenemisen olen tuntenut toistaiseksi pääasiassa ajoittaisena
        fyysisenä uupumuksena kipuoireiluista riippuen.
        "Nuppi" vielä pelaa (omasta mielestäni, nuoremmat kaverini
        voivat olla eri mieltä...) enkä erikoisemmin tunne itseäni 70-vuotiaaksi,
        ihmisessä on koko elämän samanaikaisesti mukana kaikki ikäkerrostumat.

Juuri fyysiset oireet muistuttavat "ikävästi" ikääntymisestä..
        Ajattelisin, että niin kauan pysyy terveenä, ikä ei niin paljon henkisesti paina
        ihmistä.

• Anonyymi

En oikein ole koskaan tajunnut milloin se tapahtui, koska "vanhuus" hiipi päälleni, koska fyysisesti enkä psyykisesti ole kokenut itseäni vielä vanhukseksi. Totta en ole nuori enää, enkä myöskään menisi väittämään että ikä olisi vain pelkkä numero, mutta en ole mielestäni läpikäynyt mitään suurta vanhenemisprosessia, jos ei ota lukuun tiettyjä ikääntymiseen, geeniperimään ja omaan laiskuuteeni pohjautuvia elämäntapasairauksia, joita pidän kurissa.

• Ja tuo edellinen oli minulta.

• Anonyymi

Sinähän olet kuvan perusteella nuori ja hoikka, vanhuudesta tietoakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinähän olet kuvan perusteella nuori ja hoikka, vanhuudesta tietoakaan.

:)
        Olin, vuonna 1972.
        Tää on nyt vain tätä mun kieroontunutta huumorintajua. Tuolla toisella palstalla kiellettiin esittelemästä vanhaa navanseutua.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

:)
        Olin, vuonna 1972.
        Tää on nyt vain tätä mun kieroontunutta huumorintajua. Tuolla toisella palstalla kiellettiin esittelemästä vanhaa navanseutua.

Jokainenhan voisi laittaa tänne nuoruudenkuviaan, mutta ei ole niin hölmö.
        Yritä hyväksyä ikäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Jokainenhan voisi laittaa tänne nuoruudenkuviaan, mutta ei ole niin hölmö.
        Yritä hyväksyä ikäsi.

Onko se sinun mielestäsi jotenkin hölmöä?
        Hyväksyn toki ikäni, mutta en koe itseäni vanhaksi. Treenaan joka päivä. Jokainen on tervetullut minun puolestani laittamaan nuorúudenkuvansa profiiliin. Minusta olisi ihan mukavaa nähdä minkä näköisiä kukakin oli 20-25-vuotiaina. Toisia on elämä kohdellut silkkihanskoin, toisia piikkilankavyyhti kädessä. Niin monta asiaa vaikuttavat sekä fyysiseen että psyykiseen vanhenemiseen. Otan pois tuon kuvan, se oli vain vitsi. Laitan tilalle juuri ottamani, tämän aamun kunnossa.

• Anonyymi

Vaikea määritellä mitään tarkaa ikää milloin on vanha, mutta varmaan aina ikäisempänä kuin minä olen. Vanhenemiseen vaikuttaa monet eri seikat, mm. geenit ja sairaudet, mutta se ei ole sama asia kuin vanhuus ikävuosissa. Olen kohta 70-vuotias, mutta en tunne itseäni mitenkään vanhaksi tai vanhukseksi, en nuoreksi, enkä keski-ikäiseksi, vaan omaksi itsekseni tällaisena kuin nyt olen. En ole koskaan ajatellut omaa ikääni, huvittaa kun ihmiset 50 täyttäessään toitottavat olevansa vanhoja, vaikka varsinkin nykyään se ei ole ikä eikä mikään.

• Anonyymi

Kyllä olen nyt kohta 65vuotiaana vanha!

• Anonyymi

Jos kysyy itseltään olenko vanha, ei varmaankaan vielä ole.
      Kyllä sen huomaa sitten jossain vaiheessa, kun se on tapahtunut.
      Vanhuus tulee vähitellen ja aika huomaamatta niinkuin vuodenaikojen vaihtelu.
      Jossain vaiheessa ei tiedä onko nyt oikeastaan syksy vielä vai jo talvi.

• Anonyymi

Aloittajalle. Et ole vanha, vaikka päivärytmisi on muuttunut.

• Anonyymi

Onko sitten vanha kun ei osaa enää erottaa asioita toisistaan ja
      kun ei pysty enää johtopäätöksiä tekemään ?

• Anonyymi

Pystyvätkö kaikki nuoremmatkaan ? On vaikea asia tietää, mikä johtuu vanhentumisesta.
        Itseensä pitää tietysti verrata. Jos jotkut taidot tai kyvyt alkavat heikentyä
        voi iälläkin olla jotain tekemistä asian kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1605
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      415
      1017
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      752
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      78
      675
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe