Rakkaus on suurin, pidä kiinni rakkaudesta.
Kuka on rakkain ihminen sinun elämäsi arjessa, vai onko lemmikkieläin varannut suurimman paikan sydämessäsi
Itse olen joutunut luopumaan lemmikeistä astman vuoksi, mutta en lakkaa ikävöimästä kissoja ja koiria, jotka arkeeni ovat liittyneet. Liikunta jää vähäisemmäksi kuin koiran ulkoilutuksessa aikoinaan.
Moni ikääntynyt on menettänyt puolisonsa ja yksinäisyyttä paetaan monin tavoin, joko kotona, jonkin harrastuksen täyttäessä tyhjät tunnit, tai menemällä istumaan kahvilaan, tai ravintolaan maailmaa parantamaan muiden yksinäisten kanssa.
Kirjastot ovat oleskeluun sopivia paikkoja, päivän lehtien lukeminen ja kirjaston kaikki mahdollisuudet tarjoavat yksin oloon vaihtelua. Rakkaus kirjoihin, sekin on elämänikäistä rakkautta itselleni ja täyttää tyhjiä hetkiä, eikä muuta rakkautta silloin edes häivähdä mielessä.
Puoliso puuttuu, rakastajia en ole elämääni lisännyt, mutta hyvät ystävät ja monet harrastukset pitävät minut elossa, kun muita omaisia tapaa harvoin.
He ovat rakkaita, mutta eivät ole arjessani.
Rakkautta, onko sitä minun arjessani.
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vihaan elämää, ei olisis pitäny ikinä syntynykkää,
vituttaa,
maailma olisisi säästynyny pahalta mieleltä
kun ikinä en olisi ollu täällä lässyttämässä paskaa,
kaikille jää vain ikävä
ja kade siitä sitten kun olen kuollu
ja päässy pahasta maailmasta lopullisesti eroon,
hyvästi maailma, vituttaa, - Anonyymi
Rakkaat vähenee koko ajan.
Läheisimmät on jo "menneet".- Anonyymi
Vanhimmasta päästä rakkaat vähenee, mutta tulee uusia rakastettavia. Lastenlapsillakin on jo puolisoita ja lapsia, joukko on laaja. Sain hyvän ystävän kuopukseni anopista , nuo miniät ja vävytkin kuin omia lapsia.
Lapseni, mieheni, lapsenlapseni, kotini, kirjani, metsäni ja vuoreni.
Ystävät vain alkavat harveta, luonnollisen poistuman kautta, mikä masentaa.
Ensimmäiseltä riviltä kaikki ovat edelleenkin arkipäivääni, paitsi vuoret.- Anonyymi
Rakastan perhettäni (3 sukupolvea) mutta kaikki muu on maallista.
Niin, tykkään itsestänikin, mutta en sitä rakkaudeksi sanoisi :)
Koti sun muu sellainen helpottaa elämää mutta en ole suuremmin kiintynyt omaisuuteen. Kotimaata tietysti rakastan, tavallaan. Lemmikkieläimiä en ole hankkinut. - Anonyymi
Näin yöllä valvoessa kaikki rakkaudet ovat ihan lähellä ajatuksissa, viipyvät kuin läsnäollen ja hyvä mieli saattelee levolle.
Poisnukkuneet vanhemmat ja puoliso, kaikki läheiset joita ei enää ole, ovat rakkaita muistoja, koska kukinn heistä on piirtänyt lähtemättömän jäljen omaan elämääni.
Pidän ystävistäni, mutta se ei sellaista rakkautta jota tunnen läheisiäni kohtaan, ystäviin kiintyy eri tavalla kuin, vaikka omiin sisaruksiin, joita kohtaan on sukurakkaus, sisar rakkaus, tai kuinka kukin sitäkin tuntee.
Rakastan itseäni, se ei ole itsekkyyttä, se on huolenpitoa omasta minuudestani, kehosta ja henkisestä vireydestä. Ellet rakasta itseäsi, et jaksa rakastaa muitakaan, sanoivat he, jotka minua elämäntielläni opettivat, neuvoivat, kuinka suhtautua muihin ihmisiin joita ei ole pakko rakastaa, mutta jotka voin hyväksyä omana itsenään.
Hyväksyn virheeni, itseäni en voi muuttaa paremmaksi, mutta vikoineni olen tärkeä itselleni ja rakkauden arvoinen. Pidä huoli itsestäsi. - Anonyymi
Näin yöllä valvoessa kaikki rakkaudet ovat ihan lähellä ajatuksissa, viipyvät kuin läsnäollen ja hyvä mieli saattelee levolle.
Poisnukkuneet vanhemmat ja puoliso, kaikki läheiset joita ei enää ole, ovat rakkaita muistoja, koska kukinn heistä on piirtänyt lähtemättömän jäljen omaan elämääni.
Pidän ystävistäni, mutta se ei sellaista rakkautta jota tunnen läheisiäni kohtaan, ystäviin kiintyy eri tavalla kuin, vaikka omiin sisaruksiin, joita kohtaan on sukurakkaus, sisar rakkaus, tai kuinka kukin sitäkin tuntee.
Rakastan itseäni, se ei ole itsekkyyttä, se on huolenpitoa omasta minuudestani, kehosta ja henkisestä vireydestä. Ellet rakasta itseäsi, et jaksa rakastaa muitakaan, sanoivat he, jotka minua elämäntielläni opettivat, neuvoivat, kuinka suhtautua muihin ihmisiin joita ei ole pakko rakastaa, mutta jotka voin hyväksyä omana itsenään.
Hyväksyn virheeni, itseäni en voi muuttaa paremmaksi, mutta vikoineni olen tärkeä itselleni ja rakkauden arvoinen. Pidä huoli itsestäsi. Pitää rakastaa itseään että pystyy rakastamaan toista.
En ajattele koko ajan että rakastan. Enemmän ajattelen että on tärkeitä ihmisiä.
Tyttären perhe ja hyvä kaveri. He ovat elämässäni tärkeimät.
On paljon tuttuja, en ole oikein hyvä päästämään ihmisiä lähelleni. Se on ominaisuus, viihdyn omissa oloissani oikein hyvin.
Muistelen nykyisin pljon elämäni varrella tapaamiani ihmisiä. Nykin löysin erään lapsuuden aikaisen ystäväni facen kautta.
Ei minulla ole sen kummempaa asiaa hänelle, oli mukava kuulla että hän voi hyvin.Ketään yksittäistä ihmistä en osaa nimetä kaikkein rakkaimmaksi,
koen vain rakkautta elämässäni, vaikka puolisoni on jo poisnukkunut. Lasten kiinnostus ja yhteydenpito on rakastettavaa, ystävät ja ennenkaikkea muistot kultaavat myös elämääni.
Rakkautta tunnen luontoa ja hellyttäviä eläimiä kohtaan, samoin rakastan itseäni ja elämääni, olematta itserakas silti.
Kaiken kaikkiaan elämä on yhä upea kokemus!
- Anonyymi
Kauhistelen - ihan pikkuisen vain - yläosan lässytyksiä
Voisitte perustella eläimellisyydestä kumpuavaa sukurakkauttanne, miksi niitä - ehkä äidin - ulkopuolelta pitää ehdoitta rakastaa paitsi eläimenä? - Anonyymi
Onko sitä rakkautta omassa elämässäni, tuommoista nyt harvoin mietin.
Paljon mukavampaa on itse tykätä kaikista elämääni vaikuttavista ihmisistä ja asioista.
Toiset tykkäämiset ovat lähempänä ja toiset kauempana, tärkeitä kuitenkin kaikki.
Elämä on niin metka juttu, että se pakottaa tässä iässä luopumaan monista asioista, joista ei millään haluaisi luopua, siihen pitää vain tottua ja opetella hyväksymään menetyksiään.
Vanha sanonta, että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen ovi avautuu, se jos mikä pitää paikkansa, kunhan ei unohdu sen sulkeutuneen oven taakse iäksi ajaksi, itkut pitää itkeä, niin menetetyt ihmiset kuin asiat vaativat oman suruaikansa, mutta sitten vaan uusia ovia aukomaan.
Aikoinaan kuvittelin, niin kuin Juha Tapion laulussa Kaksi vanhaa puuta, että loppuelämä sitä katsellaan yhdessä kahtena vanhana puuna, jotka yhteen juuriaan silloin nuoruudestaan asti punoivat, vaan niinpä ei loppupeleissä käynytkään.
Aikaa suru vei ennen kuin tajusin, että ehkä sittenkin olen kuten Juha Vainion laulussa se Yksinäinen saarnipuu, luodolla aavan joskus jopa myrskyävän meren.
Sen elämä on myös opettanut, että rakkaus ei pysy kiinni pitämällä,
rakkauden kanssa kuljetaan vapaana mutta rinnakkain. - Anonyymi
alotuksen kysymys,, onko mulla rakkautta ,,,
vastaus
välillä rakastan itseäni välillä olen kaikkeen tympääntyny, joskus jopa vihaan itseäni,
siis
vastaus:
ON
jos rakastaa itseään pystyy rakastamaan myös muita,
ei kuitenkaan kaikkia johtuen tilanteista,
siis tilnateet vaikuttavat myös voiko rakastaa jatain, - Anonyymi
Rakastan tällä hetkellä yhtä lapsenlastani erityisesti, ajattelen häntä usein ja odotan näkemistä. On minulla parisuhde, lapset ja lapsenlapset ja kohtelen kaikkia käytännössä tasapuolisesti.
Vaan tämä 7-vuotias on minulle erikoinen, olen kiintynyt häneen kovasti, hänessä on jotain mikä kiehtoo, pohdin mikä se on. Ehkä se eräänä päivänä selviää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen735599Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2744890Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453214Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052653Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52312Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t31580Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151565Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291418Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211250Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei127865