Onko kovin yleistä että Saab 900 vm 87 ajettu 450000km vuotaa öljyä jostain koneen takaosasta
ei ehkä kampiakselista mutta jostain siitä läheltä.
Saabin öljyvuoto
12
4787
Vastaukset
- Combi Coupé
Auto on 18-vuotias ja kohta ½ miljoonaa mittarissa - on erittäin todennäköistä, että alkuperäinen kumitavara ei ole kestänyt ehjänä loppuun asti. Jos aiot pitää autoa vielä, niin eräs vakivuoto-kohta on öljypumpun tiiviste, öljyntäytön O-rengas sekä öljypumpun huulitiiviste - nämä vaihtoon niin tihkuaminen lakkaa ainakin jonkin verran.
Ohjeita: http://www.saabclub.fi/phpBB2/index.php - shunlan
Toivottavasti kysymyksesi on ihan normaali? eikä mikään ns: pelleily sillä sellaisiakin täällä esiintyy! autolla ajettu 450 000 km ja esiintyy öljyvuotoja! joko olet ihan pihalla autotekniikasta tai kuulut em joukkoon.
Itsellänikin on Saappi jolla ei ole ajettu enenpää kuin 270 000 km ja öljyä roiskunut sieltä sun täältä jo 200 000 km jälkeen! pahin öljyvuodon paikka saapissa on vaihteiston ja moottorin välinen stefa, tahrii yleensä moottorin takapään(kuten sinullakin) itselläni em: stefa on vaihtolistalla mutta koska vaatii moottorin irrottamisen en ole puuttunut asiaan vielä, näin tee se itse miehenä odottelen sopivaa viikonloppua! ei kannata verstaalle viedä vanhaa piiliä kun tulee maksamaan kolminkertaisesti.
Jos olet itse vikaa korjaamassa niin väittäisin että on oltava paikka missä koneen nostat pois ja vaihtelet KAIKKI alakerran tiivisteet samalla kun kone on irti vaihtaisin samalla myös kytkimen (on PALJON) helpompi homma kun kone on irti! jos kerran autolla ajettu 450 000 km meinaan vaan ettei varmaan enään kunnolla esim pakki saapissa mene päälle? ilman rusahdusta?
Minulla on kokemusta Saab 900 sarjasta jonkin verran joten tohdin tuoda mielipiteeni esiin.Minun saappini ei ole kun 86 vm mutta samat ongelmat on tyyppivikoja.- Combi Coupé
Tuosta vaihdelaatikosta vielä.
Saabin laatikon hammasrattaat ovat suht. isot, ts. ne tarvitsevat aikaa ja rauhallisia liikkeitä jos rusahduksia haluaa välttää. Lisäksi laatikko ei pidä 4. ja 5. vaihteen pienillä kierroksilla kierrättämisestä kovalla kaasulla, vääntö tekee hallaa (turboissa sitä riittää). Vanhentuneessa laatikossa myös itse vaihteen siirtomekanismi saattaa olla löysä/kulunut.
Jonkin verran voi asiaa auttaa Nesteen hypoidiöljyillä, ainakin itselläni se auttoi; mm. ykkönen meni vauhdissa huomattavasti paremmin päälle. Em. öljyt vain menettävät aikaa myöten nopeammin hypoidilisäaineistuksensa tuoman hyödyn verrattuna esim. siihen vanhan suosituksen mineraalimoottoriöljyyn 10-30W, eli ne kannattaa vaihtaa useammin. Lisäksi hypoidiöljyn pitkäaikaisvaikutus mm. synkronointirattaiden on saanut huhuja liikkeelle.
Myös "ymmärtäväinen" käyttö helpottaa. Kytkimen kaksoispoljentaa vaihdettaessa isommalle ja välikaasua vaihdettaessa pienemmälle. Myös "oikea" kierrosluku per vaihde auttaa, huhupuheiden mukaan suht. aikainen vaihto 1 -> 2:lle auttaa sujuvuutta. Pakki on tainnut aina olla kriittinen, tähän auttaa kaksi asiaa: a) kytkin ylhäällä jkn aikaa, sitten päälle tai vielä paremmin b) kakkosen/nelosen kautta. Jos 1.-vaihde ei tunnu menevän innokkaasti päälle ja kytkin ym on kunnossa, niin kakkosen kautta se toimii lähes poikkeuksetta.
0g900:en huonoin kohta on epäilemättä vaihdelaatikko. Yllättäen se kuitenkin toimii parhaiten, mitä enemmän autoaan polkee, mutta ainakin itse on tullut opeteltua paljon herkempää vaihtamista normaaliajossa. Ota näistä nyt sitten selvää..:) - shunlan
Combi Coupé kirjoitti:
Tuosta vaihdelaatikosta vielä.
Saabin laatikon hammasrattaat ovat suht. isot, ts. ne tarvitsevat aikaa ja rauhallisia liikkeitä jos rusahduksia haluaa välttää. Lisäksi laatikko ei pidä 4. ja 5. vaihteen pienillä kierroksilla kierrättämisestä kovalla kaasulla, vääntö tekee hallaa (turboissa sitä riittää). Vanhentuneessa laatikossa myös itse vaihteen siirtomekanismi saattaa olla löysä/kulunut.
Jonkin verran voi asiaa auttaa Nesteen hypoidiöljyillä, ainakin itselläni se auttoi; mm. ykkönen meni vauhdissa huomattavasti paremmin päälle. Em. öljyt vain menettävät aikaa myöten nopeammin hypoidilisäaineistuksensa tuoman hyödyn verrattuna esim. siihen vanhan suosituksen mineraalimoottoriöljyyn 10-30W, eli ne kannattaa vaihtaa useammin. Lisäksi hypoidiöljyn pitkäaikaisvaikutus mm. synkronointirattaiden on saanut huhuja liikkeelle.
Myös "ymmärtäväinen" käyttö helpottaa. Kytkimen kaksoispoljentaa vaihdettaessa isommalle ja välikaasua vaihdettaessa pienemmälle. Myös "oikea" kierrosluku per vaihde auttaa, huhupuheiden mukaan suht. aikainen vaihto 1 -> 2:lle auttaa sujuvuutta. Pakki on tainnut aina olla kriittinen, tähän auttaa kaksi asiaa: a) kytkin ylhäällä jkn aikaa, sitten päälle tai vielä paremmin b) kakkosen/nelosen kautta. Jos 1.-vaihde ei tunnu menevän innokkaasti päälle ja kytkin ym on kunnossa, niin kakkosen kautta se toimii lähes poikkeuksetta.
0g900:en huonoin kohta on epäilemättä vaihdelaatikko. Yllättäen se kuitenkin toimii parhaiten, mitä enemmän autoaan polkee, mutta ainakin itse on tullut opeteltua paljon herkempää vaihtamista normaaliajossa. Ota näistä nyt sitten selvää..:)Totta on tuo juttusi suapin lootasta,kyllä sitä tosiaankin välillä saa veivata edes takas niinku se kuuluisa h----- m-----u ja polkea sitä kytkintä myös,sehän tässä raivostuttaakin! että on semmonen tyyppivika näinkin hyvässä autossa.
Se pelittää vähän aikaa hyvin kun olet vaihtanut koko kytkinpaletin, mutta alkaa taas kohta uudelleen,kaiketi se kuluu jotenkin liikaa se vaihdelaatikko/vivut ja rattaat.
No ajelivathan isoisät Mossellakin, heh heh heh.
- Maza
Omistin aikoinaan 900 2.0 vm.94 jossa öljyvuodot alkoivat heti 100tkm jälkeen. Mutta se oli vain pientä mitä siinä autossa oli. Runsaasti erilaisia sähkövikoja mm. tyhjäkäynnin aaltoilua ja nykimistä ajaessa. Nyt 9-3 2.2 TiD vm. 2000 ja ei kyllä suurempia vikoja ole ollut. Kyllä noilla sinun kilometreillä öljyä pitääkin vuotaa :)
- timo
Itselläkin tuollainen paljon ajettu saappi.Korjaus vaivaan oli vaihtaa tiivisteet uusiin.Vanhat olivat kovettuneet tms.Esim venakopan tiiviste oli kuin kovaa muovia. Vaihdon jälkeen ei ole vuotanut uudelleen,tosin tein samalla vähän muutakin remonttia ko. autoon...
esimerkiksi motonetistä löytyy nuo tarvittavat tiivisteet ja O-renkaat.- sanottiin
ennen öljylähteeksi. Öljyvuodot ovat aivan tavallisia Saabeissa. Vuoto on ulospäin ja haitta kosmeettinen. Itsellä ollut kolme Saabia. Luovuin merkistä jumalattoman bensankulutuksen, kalliin hankintahinnan sekä vanhentuneen imagon vuoksi.
- 9000T
sanottiin kirjoitti:
ennen öljylähteeksi. Öljyvuodot ovat aivan tavallisia Saabeissa. Vuoto on ulospäin ja haitta kosmeettinen. Itsellä ollut kolme Saabia. Luovuin merkistä jumalattoman bensankulutuksen, kalliin hankintahinnan sekä vanhentuneen imagon vuoksi.
"jumalattoman bensankulutuksen"
Kerros mikä muu vastaavanikäinen, kokoinen ja tehoinen auto vie mainittavasti vähemmän bensaa?
Usein unohdetaan, että Saabit ovat isokokoisia, painavia ja suhteellisen tehokkaita. - Saabilla,kyllä
9000T kirjoitti:
"jumalattoman bensankulutuksen"
Kerros mikä muu vastaavanikäinen, kokoinen ja tehoinen auto vie mainittavasti vähemmän bensaa?
Usein unohdetaan, että Saabit ovat isokokoisia, painavia ja suhteellisen tehokkaita.se "vanhentunut" imago tekee Saabista huomattavasti arvokkaamman ajettavan,kuin nämä keskivertokeskituloisten "trendi" tusinatuotteet,jotka komeilevat ainoastaan myyntitilastoykkösinä.
- Otetaanpa
Saabilla,kyllä kirjoitti:
se "vanhentunut" imago tekee Saabista huomattavasti arvokkaamman ajettavan,kuin nämä keskivertokeskituloisten "trendi" tusinatuotteet,jotka komeilevat ainoastaan myyntitilastoykkösinä.
Vaikka saab 900,tullut markkinoille 1978,viimeiset ko.koriset 1994.Verrataanpa vaikka carinaan,galantiin,mazda 626 ja monia muita vastaavia,korimalli muuttunut tuossa ajassa monia kertoja ja ovat näyttäneet alussa hienoilta,mutta muutaman vuoden päästä näyttää vanhentuneilta ei haluttavilta.Toisin on saabilla.
- Teppe
Kyllähän ne vanhat Saabit vuotaa vähän öljyä, meillä on ollut kolme Saabia ja niissä tihkui hieman öljyä moottorista jne. Eipä tuo kauheasti kuitenkaan haitannut.
- Saabisti 10v
Saabini vuoti runsaasti öljyä öljykellosta.
Öljykellon bakeliitti keskiö oli irronnut metallista.
Öljykello vaihdettu 3,80€
Pesin painepesurilla koneen altapäin.
Onneksi kohta on taas kesä ja ajan sitten moottoripyörällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18211346
- 575392
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462647- 402335
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131821Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441755Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381403Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371329Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261299Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61276