Ruotsi aloittaa selvityksen suomalaisvähemmistön kohtelusta – rotubiologit määrittivät suomalaiset ruotsalaisia alempiarvoisiksi
esiselvityksen, jonka mukaan länsipohjalaisia myös tutkittiin kyseenalaisen rotubiologian nimissä. Ruotsalaiset rotubiologit tutkivat länsipohjalaisia
Tutkituille tehtiin muun muassa erinäisiä mittauksia. Kallonmittausten perusteella rotubiologit totesivat länsipohjalaiset ”lyhytkalloisiksi” ja täten alempiarvoiseksi väeksi.
STR-T on jo pitkään vaatinut selvitystä nöyryyttävistä toimista.
– Kallonmittausten kulku ja väestön osallisuus niihin tullaan dokumentoimaan, kertoo STR-T-aktiivi Bengt Niska SVT:lle.
Niskan mukaan länsipohjalaiset ansaitsevat hyvityksen menneistä toimista. Hän kertoo itsekin tulleensa rangaistuksi puhuttuaan lapsena suomea ruotsinkielisessä koulussaan.
– Luokassa ei saanut puhua lainkaan suomea, vaan suomenkielisten sanojen käytöstä joutui seisomaan ja häpeämään, Niska muistelee.
Ruotsissa yksi alempiarvoinen rotu -suomalaiset
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
ulkoilutit koiran jo MG ?
Totta, tuo on totta. Ruotsissa toimivat ennen vanhaan noin.
Mutta ei kestänyt kovinkaan kauaa kun Ruotsi käänsi takkinsa toiseen suuntaan ja nyt täällä ollaan hyvin internationella ja kaikkia kansoja kunnioittaen.
Vanhoista synneistään pääsee eroon jos muuttaa tapojaan ja Ruotsi teki sen. Hyvä asia.- Anonyymi
No taitaa tämä toistua kohta suomalaisille Suomessa..
- Anonyymi
Ruotsidemokraattien mukaan suomalaisten lapset on suljettava leireille.
- Anonyymi
Osaako suvakit muuta kuin valehdella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaako suvakit muuta kuin valehdella?
Eivät osaa.
- Anonyymi
Meille kieliaktiiveille tuo ei ole mikään jymyuutinen, koska olemme tienneet sen aina.
Uppsalaan perusettiin 1930-luvulla maailman ensimmäinen valtiollinen rotuhygienian laitos. Siellä mitattiin mm. suomalaisten kalloja, jotta todistettiin meidän olevan ei-arjalaisia ali-ihmisiä.
Ruotsilla on monta pimeää puolta ja suomalaiset ovat kärsineet siitä valtavasti ja eniten. Että sellainen "rakas naapurimaa", kuten ruotsinmielisemme esittävät...- Anonyymi
Suomessa todellista valtaa pitää RKP vihervasemmistolainen eliitti ja se näkyy Suomessa että suomalaisia pidetään edelleen. vähempi arvoisena Suomessa.
- Anonyymi
"Uppsalaan perusettiin 1930-luvulla maailman ensimmäinen valtiollinen rotuhygienian laitos. Siellä mitattiin mm. suomalaisten kalloja, jotta todistettiin meidän olevan ei-arjalaisia ali-ihmisiä."
ja vielä 2020-luvulla tällaisia asioita poistetaan netistä Suomessa-? esim. wikipedia ja suomi24-keskustelut?
-------------
kuvavalinta ei vastaa mångokulturellia?
https://www.emetro.fi/wihurib2bstorefront/fi/EUR/tuotteet/maito-juusto-rasvat-munat//6408430000630 - Anonyymi
"Uppsalaan perusettiin 1930-luvulla maailman ensimmäinen valtiollinen rotuhygienian laitos. Siellä mitattiin mm. suomalaisten kalloja, jotta todistettiin meidän olevan ei-arjalaisia ali-ihmisiä."
ja vielä 2020-luvulla tällaisia asioita poistetaan netistä Suomessa-? esim. wikipedia ja suomi24-keskustelut?
-------------
kuvavalinta ei vastaa mångokulturellia?
https://www.emetro.fi/wihurib2bstorefront/fi/EUR/tuotteet/maito-juusto-rasvat-munat//6408430000630
On aivan totta, että Ruotsi on ollut "tieteellisen" rotuopin edelläkävijöitä. Rotumittaukset alkoivat jo 1900-luvun alussa. Myös Mannerheim pitkällä Aasian ratsastuksellaan teki rotuopillisia mittauksia, tosin tämä silmänlumeeksi sille, että hän oli tosiasiassa Venäjän valtion kartoitus-. ja vakoilumatkalla.
Ruotsin valtio perusti 1920-luvulla valtiollisen rotuinstituutin, jolla oli sitten tiiviit siteen saksalaisten kanssa aina 1943 saakka. Ruotsi myös ketterästi pakkosterilisoi vammaisia ja mielisairaita aina 1960-luvulle asti. Tämä kaikki ruotsalaisen rodun puhtauden nimissä. Ei tämä ruotsalaistenkaan historia ole ihan auvoista.
Rotuopin tieteellinen pohja sortui kun, kun mitään tieteellistä näyttöä ei lopulta saatu rotujen erilaisuudesta tai jonkin etnisen ryhmän paremmuudesta toiseen ryhmään nähden. Rotuopin aatteellinen tilaus taas sortui Natsi-Saksan kauheuksiin.
Ruotsalaista rotuoppi ei koskenut vain Länsi-Pohjan suomalaisia. Samanlaista rotuopillista vähättelyä kokivat myös saamelaiset sekä Ruotsissa että Suomessa. Inarin kirkkoherra avusti innoilla rotututkijoita, jotka 1900-luvun alkuvuosina kaivelivat esiin saamelaisten luita Inarijärven Hautuumaasaaresta. Tutkijoille tai kirkkoherralla ei edes pätkähtänyt päähän, että ryöstivät hautoja kristillisellä, siunatulla hautuumaalla.
Tyhmyys ei katso aikaa eikä rajoja. Ehkä meidän pitäisi jotakin oppia historiasta. ;)- Anonyymi
Sipilä yritti kansainvälistää kutsuhuudolla 2015
no miten kävi
ajatteliko tervetulleet islamopein sivistää auttajia?
raiskattu maa
- Anonyymi
Asuessani Ruotsissa olivat kokemukseni saman suuntaisia. Samoin pohjosruotsalaisten, suomea puhuvien kaverieni.
Minua ei nimitelty eikä elämääni haitattu mutta useassakin yhteydessä ilmeni svedujen taholta entinen siirtomaaherran asenne.
Suhtautumista voisi verrata hyväntahtoisen aikuisen asenteeksi hieman hölmöön lapseen.
Minulla oli jonkin aikaa ruotsalainen kämppäkaveri.
Asuin myös tovin ruotsalaisperheen rivarin yhdessä huoneessa.
Svedujen asenne muihin ulkkareihin poikkesi suhteesta suomalaisiin. Suhtautuminen muihin oli jotenkin neutraalimpaa ilman ennakkoasennetta.
Lukion ruotsi antoi hyvän pohjan ruotsin kielen käytännön nopeaan oppimiseen.
Hoidin työpaikkani työryhmän urakka- ja muut työsuhdeasiat.
Toimin työnopastajana useammassakin työpisteessä ja vaihdoin tehtäviä aina tarpeen mukaan.
Ei minulla ollut mitään valittamista mutta svedujen asenne, hyväntahtoinenkin, sai minut vuosien jälkeen palaamaan ihmisten pariin. Lehditö oli oma lukunsa. Jos jossakin päin Ruotsia yksikin suomalainen aiheutti vähäistäkin häiriötä niin valtakunnalliset elehdet repäisivät tutun otsikon finnestä igen.
Kävin myöhemmin moikkaamassa kavereitani ja yhtä sukulaisperhettä.
Mutta se siirtomaaherran asenne istuu syvässä!
Olin myöhemmin työasioissa tekemisissä svedujen kanssa ja neuvotteluissa puhuin ilman muuta enkkua. Svedut osaavat sitä keski,äärin paremmin kuin suomalaiset. Valinnasta oli kaksi etua. Sekä svedut, että minä, puhimme kaikki vierasta kieltä.
Toinen etu. Svedut olivat epävarmoja siitä miten paljon ymmärsin heidän keskinäistä sanavaihtoaan.
Muissa yhteyksissä sattui hupaisia tilanteita paitsi Ruotsissa, niin myöskin kotimaan ns. ruotsinkielisillä alueilla.- Anonyymi
"Svedujen asenne muihin ulkkareihin poikkesi suhteesta suomalaisiin. Suhtautuminen muihin oli jotenkin neutraalimpaa ilman ennakkoasennetta."
Allekirjoitan täysin. Ruotsissa 80-luvun loppupuolella opiskelleena ja töitä tehneenä. Kyllä riitti vitsiä suomalaisista. Tässä yksi; Vad är det värsta som du vet? En finne mellan benen. Yliopistolla opettaja huomautti heti uuden kurssin alkajaiseksi että tästä kurssista suomalaiset yleensä eivät ole päässeet läpi. Työpaikalla suomalaiset saivat kaikista paskimmat tehtävät. Töitä tehtiin kuukausipalkalla ikään kuin päiväurakan muodossa. Kun työ oli tehty, sai lähteä kotiin. Aamuvuorossa kantaruotsalaisista nopeimmat pääsivät kotiin klo 11. Itse jouduin rehkimään liki klo 18 saakka. Verotus oli epäreilu. Jotkut saivat tehdä verovapaasti, itse jouduin maksamaan verot ja eläkemaksut. Pyysivät vielä jäämään vakinaiseksi.
"Mutta se siirtomaaherran asenne istuu syvässä!"
Et sitten oppinut omastakaan kokemuksestasi yhtään mitään. ;)- Anonyymi
Kyntelöittääkö noin pahasti kun joku kilkuttelee usean vuoden omista kokemuksistaan totta?
Sinun kieroutunut asenteesi estää totuuden hivenekään tunkeutumisen asennepanssarisi läpi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyntelöittääkö noin pahasti kun joku kilkuttelee usean vuoden omista kokemuksistaan totta?
Sinun kieroutunut asenteesi estää totuuden hivenekään tunkeutumisen asennepanssarisi läpi!No etkös sitä ole jo huomannut, aina paremmaksi on vedettävä, nakkikauppiaaksi halveeraa muita kun itsellään vaatimattomat kymmenien miljoonien arvoiset kaupat Ruotsiin hänellä. Kyllähän se asia on niin, ettei tuon huuhaajuttuja kannata todesta ottaa, vuosia kiusanteossa ollut palstalla muita alistaen.
Kai se kokovartalok..vän rooli sopii parhaiten hatun lisukkeeksi.
- Anonyymi
Tuossa jälleen hyvä esimerkki ruotsin kielen pakolliseen kouluaineeseen.
Sitä ei tarvita.
Ruotsin ja suomenkieli ei ole mikään kansainvälinen kieli.
Englanti sitä vastoin on. Hyödyllisempiä kieliä nykypäivän Suomessa kiina, venäjä ja tietysti perinteiset saksa ja ranska .
Miksi stressata opiskelijoita pakollisella ruotsilla jolla ei juuri ole käyttöä?"Miksi stressata opiskelijoita pakollisella ruotsilla jolla ei juuri ole käyttöä?"
Höpö höpö taas. Ruotsissa tehdään kauppaa ruotsiksi. Minä tiedän, kun olen työtä ja palveluja ollut Ruotsiin myymässä. Sinä et ole ollut. ;)- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
"Miksi stressata opiskelijoita pakollisella ruotsilla jolla ei juuri ole käyttöä?"
Höpö höpö taas. Ruotsissa tehdään kauppaa ruotsiksi. Minä tiedän, kun olen työtä ja palveluja ollut Ruotsiin myymässä. Sinä et ole ollut. ;)Höpö, höpö itsellesi! Tietenkin ruotsissa tehdään kauppaa paikallisella kielellä.
Kun käydään kauppaa teollisuuden kone- ja tarviketasolla niin toki svedut hyväksyvät kauppakieleksi ruotsin mutta minä en hyväksynyt vaikka lukion jälkeisten sveduvuosien perusteella olisin pystynytkin.
Kun neuvotellaan vähänkään mittavammista kaupoista niin on turha antaa sveduille etulyöntiasemaa neuvottelemalla ruotsiksi. Vivahteetkin saattavat ratkaista joten käytetään kummallekin osapuolelle vierasta kieltä joka svedujen kanssa toimiessa on enkku!
Sitä paitsi, enkun valinta on myös suomalaisen taholta signaali tasavertaisuudesta.
Etuna myöskin se, etteivät svedut voi olla varmoja siitä miten tarkasti ymmärrän heidän keskinäista keskusteluaan.
Säälittävintä on nähdä tilanne jossa suomalainen sönkkää lukioruotsilla svedujen kanssa vakavista ( hinnakkaista ) asioista. Olin kerran tilanteessa jossa esimieheni toimi noin.
Minun valtuuteni lppuivat 100000:een jonka jälkeen minun oli hyväksytettävä ostos esimiehelläni ja yhden kerran hän punki mukaan neuvotteluun.
Tajuatko sinä "höpöhöpö" mistä on kysymys? Anonyymi kirjoitti:
Höpö, höpö itsellesi! Tietenkin ruotsissa tehdään kauppaa paikallisella kielellä.
Kun käydään kauppaa teollisuuden kone- ja tarviketasolla niin toki svedut hyväksyvät kauppakieleksi ruotsin mutta minä en hyväksynyt vaikka lukion jälkeisten sveduvuosien perusteella olisin pystynytkin.
Kun neuvotellaan vähänkään mittavammista kaupoista niin on turha antaa sveduille etulyöntiasemaa neuvottelemalla ruotsiksi. Vivahteetkin saattavat ratkaista joten käytetään kummallekin osapuolelle vierasta kieltä joka svedujen kanssa toimiessa on enkku!
Sitä paitsi, enkun valinta on myös suomalaisen taholta signaali tasavertaisuudesta.
Etuna myöskin se, etteivät svedut voi olla varmoja siitä miten tarkasti ymmärrän heidän keskinäista keskusteluaan.
Säälittävintä on nähdä tilanne jossa suomalainen sönkkää lukioruotsilla svedujen kanssa vakavista ( hinnakkaista ) asioista. Olin kerran tilanteessa jossa esimieheni toimi noin.
Minun valtuuteni lppuivat 100000:een jonka jälkeen minun oli hyväksytettävä ostos esimiehelläni ja yhden kerran hän punki mukaan neuvotteluun.
Tajuatko sinä "höpöhöpö" mistä on kysymys?"Tajuatko sinä "höpöhöpö" mistä on kysymys?"
Sen kieltä puhutaan, jonka taskussa on rahat. Myyjän on puhuttava ostajan kieltä. Saksassa saksaa, Ranskassa ranskaa ja Ruotsissa ruotsia - näin yksinkertaista se on. Jos neuvottelukielenä Ruotsissa olisikin englanti, jutun on jatkuttava lounaalla, illallisella ja pubissa. Siellä ruotsalainen puhuu vain ruotsia.
Sinulla on kokemusta vain nakkikaupasta, jos valtuudet loppuivat jo tuohon 100.000 (kruunuun?). Minä puhun kymmenistä miljoonista ja se hinta on euroina.
Ei sinunkaan kannata opettaa sorsaa uimaan, kysyisit mieluummin neuvoa.
Huonoin neuvo, minkä sinä voit nuorelle antaa, on se, että ruotsia ei tarvita kun englannillakin pärjää. Kielitaito on pääomaa. Pelkällä englannilla ei vielä edes erotu työtä hakiessa muusta joukosta. Sujuva englanti ja ruotsi ovat jo jotakin. Jos on sujuva englanti ja ruotsi sekä vielä hyvä kolmas kieli, jokainen työhönottaja lukee huolella sen hakemuksen. ;)- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
"Tajuatko sinä "höpöhöpö" mistä on kysymys?"
Sen kieltä puhutaan, jonka taskussa on rahat. Myyjän on puhuttava ostajan kieltä. Saksassa saksaa, Ranskassa ranskaa ja Ruotsissa ruotsia - näin yksinkertaista se on. Jos neuvottelukielenä Ruotsissa olisikin englanti, jutun on jatkuttava lounaalla, illallisella ja pubissa. Siellä ruotsalainen puhuu vain ruotsia.
Sinulla on kokemusta vain nakkikaupasta, jos valtuudet loppuivat jo tuohon 100.000 (kruunuun?). Minä puhun kymmenistä miljoonista ja se hinta on euroina.
Ei sinunkaan kannata opettaa sorsaa uimaan, kysyisit mieluummin neuvoa.
Huonoin neuvo, minkä sinä voit nuorelle antaa, on se, että ruotsia ei tarvita kun englannillakin pärjää. Kielitaito on pääomaa. Pelkällä englannilla ei vielä edes erotu työtä hakiessa muusta joukosta. Sujuva englanti ja ruotsi ovat jo jotakin. Jos on sujuva englanti ja ruotsi sekä vielä hyvä kolmas kieli, jokainen työhönottaja lukee huolella sen hakemuksen. ;)Juuri noin, ainakin melkein. Kenen taskussa rahat? Työnantajani rahat, eivätkä kruunut, olivat minun taskussani ja neuvottelut käytiin Suomessa joten sinun teoriasi mukaan olisi neuvottelukielenä pitänyt olla SUOMI!
Selvyyden vuoksi. Minä olin ostajan roolissa ja ruotslaiset olivat vain yksi vaihtoehto mm. saksalaisten, ranskalaisten ja japsien joukossa.
Molemmat lapseni ovat suorittaneet virkanmiesruotsin. Kumpikaan ei ole tarvinnut sitä edes kansainvälisissä tehtävissään. Toinen on Suomen edustajana eräässä EU-ryhmässä joka kokoontuu säännöllisesti kuukausittain.
Toinen on saksalaisen konsulttitoimiston palveluksessa konsultoiden liikkeenjohtoa.
Ruotsin saa huoletta työntää anukseensa myös kielenä. Enkkua ei oikeastaan enää lasketa vieraaksi vaan toiseksi kotimaiseksi.
Saksa ja joku latinokieli täydentävät sopivasti.
Nyt sinun täytyisi säveltää jotain mandariini kiinasta!
Ps. Kaikkien ei tarvitse hakea työpaikkaansa!
Muutamaa mielikuvitukseellista heittoasi en viitsi edes kommentoida.
Itse en tunne tarvetta käyttää mielikuvitusta enkä liioitella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö, höpö itsellesi! Tietenkin ruotsissa tehdään kauppaa paikallisella kielellä.
Tajuatko sinä "höpöhöpö" mistä on kysymys?Tästä MG tyylin gif
https://tenor.com/view/troll-trolls-typing-computer-smile-gif-15460811
- Anonyymi
Jos uutisia lukee ja päättäkiä kuuntelee ei tuo ees ole mikään loukkaus on täällä sen verta URPOa kansaa...Suomi nousuun
- Anonyymi
"Minä tiedän, kun olen työtä ja palveluja ollut Ruotsiin myymässä. Sinä et ole ollut. ;)"
Niin ja kaikkialla maailmassa sellaisissa paikoissa, joissa muut eivät muka ole olleet.
Asiantuntijana Talvivaarassa ja Arabiemiraateissa, Lontoossa, Pariisissa, Moskovassa (omien sanojesi mukaan kymmeniä, ellet satoja kertoja vuoden 1983 jälkeen. Ruotsissa tehtailla 70- luvulla töissä, Intti 1984 (nyt isoherra nappikalle)ja isä veteraanisotasankari. ) Satuilua kerta toisensa jälkeen. Narsismi selittää kaiken.
Trolli ei ole koskaan sitä mitä palstoilla kertoo.- Anonyymi
Äijäparka luulee olevansa ainoa maailmaa nähnyt. Voi miten akkamaista.
- Anonyymi
bättre folke
- Anonyymi
Hähhähhäää....mg muka tehnyt kymmenien miljoonien eurojen nakkikauppoja? Ja tyytyy nykyään häiriköimään palstoilla?
Joku ei nyt stemmaa.
Melkoinen pudotus huipulta pohjalle. .i.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449191
- 785692
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon404199- 583704
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543442Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293327- 452530
- 342122
- 381871