"Ministeri puuttui Helsingin ruotsinkielisen päivähoidon tilanteeseen – Anna-Maja Henriksson: "Vanhemmat voivat valittaa oikeusasiamiehelle"
"Pääkaupunkiseudulla on huutava pula ruotsinkielisistä päivähoitohenkilökunnasta, kertoo Svenska Yle. Tammikuun lopussa Helsingin ruotsinkielisissä päiväkodeissa oli 30 avointa työpaikkaa.
Vuoden vaihteessa 50 ruotsinkielistä lasta jäi ilman päivähoitopaikkaa, ja heistä puolet joutui menemään suomenkielisiin päivähoitopaikkoihin."
https://yle.fi/uutiset/3-11206443
Hienoa että Anna-Maija on huolissaan ruotsinkielisistä opettajista mutta kun edes suomenkielisiin päiväkoteihin ei löydy koulutettuja opettajia. Meinaako Henrikson nyt kaapata opettajia pakkoruotsitettavaksi suomenkieliseltä puolelta jotta tilanne menee entistä huonommaksi? Ei kuule tule onnistumaan, suomenkieliset opettajat puhuvat suomea ja muut mitä osaavat 😂
Pakkoruotsi tuottaa tulosta
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Siis ihan 50 rusulasta!? Kylläpä on HUUTAVA pula! ;-)
Tuostakin huomaa, kuinka nuo rusueliitin jäsenet ovat irti todellisuudesta...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319