Mikä ystävä?

Miten tärkeitä sinulle ovat ystävät tässä elämän vaiheessa?
Miten paljon antaisit anteeksi ystävälle vain sen vuoksi että hän on ystäväsi?

(Mietin juuri tässä miten suhtautua asiaan kun veljeni on tulossa taas jokavuotiselle laskettelureissulleen ja kysyi voinko majoittaa myös hänen ystävänsä, laskettelukaverinsa, joka on minulle vaikea tapaus, koska hän on suuriääninen äärivanhoillinen jenkki joka puhuu avoimesti halveksivasti mm. tummaihoisista, demokraateista, Obamasta, kolmannesta maailmasta, vasemmistoliberaaleista jne. Tea party, Fox News ja Trump ovat hänen sankareitaan. Meistä kukaan ei välitä kuunnella hänen keskusteluaan, mutta veljeni takia joudumme nähtävästi sen tekemään, koska en halua loukata veljeäni, joka voi olla hyvinkin samanlainen tyyppi kavereidensa kanssa, mutta kunnioittaa kotiamme ja eriäviä mielipiteitämme.)

83

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko veljesi vartija ? :) Miks kaikki ihmeelliset sukuloinnit pitää hyväksyä? En minäkään tuntemattomia raahaa Suomeen jos synnyinkodissani käyn !

      • Anonyymi

        Vähän tuntuu siltä että palstalla on mielenterveys ongelmia , tai sitten on Alzheimer setä käynyt kylässä.


    • Anonyymi

      " jos ystävän mä menetän ei mulle mitään jää "

      lauloi joku joskus,

      olen täysin samaa mieltä,
      ystävä täyttää tyhjän aukon elämässä,,,,,

    • Anonyymi

      Kertomaasi kommentoiden inhosin aikoinaan läheistäni, joka oli suurisuu, kaiken tietävä ja kaiken kaikkiaan ärsyttävä. .ymmärrän sinua.. :), mutta olen muuttunut sallivammaksi niin kuin suurisuukin..vanhemmiten, kai se viikko menis..kuunnellessa..

      pirremiina

      • Anonyymi

        Jatkan..mutta lojaaliutta toivoisin ystävältäni, ja jos sitä ei ole ei olla ystäviäkään..


    • Miksi kuvaamasi asiat hallitsee, meidän ystävä ja sukulaispiireissä puhuta yleensä politiikkaa,ei pakolaisista kuin ohimennen,

      Sen minkä käsityksen saanut sinusta, luulisi vaikea keskustella noista asioista, teet selväksi miten käyttäydytään.

      • Anonyymi

        Kaksi äijää ,
        toinen veli tulee makaamaan ja haisemaan viikoksi. Ei kävis meille, ja en voisi kuvitella meneväni sisareni luokse viikoksi.
        Jotain rajaa!
        Vanhoina aikoina ehkä, mutta ei tänä päivänä enää, sitä varten on majoitus hotellit.


    • Kysymys on vain kahdesta yöstä ja veljeni sanoi että he voivat ihan yhtä hyvin ottaa hotellin,mutta hän olisi mielellään tavannut meidät. Meillä on vain yksi vierashuone talvisaikaan; kesällä löytyy lisämajoitusta saunarakennuksesta. Tämä taitaa olla jo neljäs vuosi kun veljeni käväisee meillä Sallan ja Idren jälkeen ennen Ranskan ja Andorran osakilpailuja. Hän osallistuu seniori nopeuslaskun maailmancuppiin; tyyppi Häkä Häkkinen.
      Eivät ole miehet homoja, molemmilla on perhe ja lapsenlapset. Kyllä he voivat mennä hotelliin, dollarit riittää talven Euroopanturneeseen hiihtokeskuksissa. Kysymys on vain sukulaisvierailusta.

      • Anonyymi

        Joo, pari päivää on eri juttu, ja on veli kyseessä.
        Onko veljesi ollut jo kauan valloissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, pari päivää on eri juttu, ja on veli kyseessä.
        Onko veljesi ollut jo kauan valloissa?

        vuodesta 69


      • Anonyymi

        Millaisia rakennus- ja vieraskomplekseja suunnittelette kiinteistöissänne

        Oletteko ajatelleet laajentaa kiinteistöjalostusta ympäristökuntiin


    • Anonyymi

      Millaisia hiihtomonoja ne käyttävät vai onko niillä stereot?

    • Anonyymi

      Kyllä meille sopii. Jos on ärsyttävän kaverin kanssa, niin ei ole pakko pitää seuraa. Majoituksen tarjoan ja kahvit.

      Meillä on totuttu siihen, että muonituksen saa hoitaa itse.
      En ole ilmainen all inclusive-palvelu.

      Kesäisin meillä on jatkuva turistiliikenne.

    • Anonyymi

      Mikä tässä aloituksessa on tarkoituksena ? Mitään ystävyyteen liittyvää ei ole. Ainoastaan paloma korottaa oman suvakkiutensa ainoaksi malliksi. Toisaalta korostaa kallista eliittiharrastusta,että kyllä sitäkin hänen suvustaan löytyy. Ja kyllä se velipoika sentään maailmaa kiertää vaikka oma maailma on joen mutkan tönö syrjäseudulla. . Ei tänne kuulu legot eikä petset, pitääkö vielä amerikansedät ja näiden kaverit työntää esiin omassa tärkeilyn halussaan. Säälittävää.

      • Anonyymi

        Voi mitä katkeruutta ja kateutta oli tekstisi tulvillaan!


    • Anonyymi

      En ainakaan voi antaa moitetta Plomalle, koska olemme samassa salonkivaunussa, Voin vain antaa hänelle kakkeni ja ohjeita mieluiten globaaleilla kielillä koska silloin palstan pakkoruotsin yya-ajan alistetut eivät saa selvää, he vain voisivat järkyttyä, parempi toimia näin. Meille salonkivaunussa on aivan luonnollista tämä keskustelu, no voihan aina jotain hioa pikkuasioita, mutta obama fox trump teaparty jenkkivieras teksas panhandle etelävaltiolaihen o' hara .. ovat tuttua syntaktista sokeria jolla helposti vedämme etäisetkin konnotaatiot napakasti ymmärrettävään kontekstiin

      Siis että Ploma ei kotona pysty vetämään jenkkivierasta turpaan eikä nynnelin perheensä kanssa paralleeleja yhteen toimintaan, me voimme hienovaraisesti jelppiä täällä

    • Ota haasteena, Paloma ! Kuten nykyään kehotetaan ottamaan kaikki mitä eteen sattuu. Kyllä se pinnaa kysyy sietää toisin ajattelijaa, mutta etkös ole saanut näillä paltoilla oppia siihen? ..))
      Toinen vaihtoehto on tietysti välinpitämättömyys. Se on kelpo asenne niitä kohtaan, jotka tahtovat olla "kukkulan kuninkaita".
      Paha neuvoa tietysti ketään, kun tuskin itse sietäisi tuollaista tilannetta - ainakaan pitkään. Eikös se kaksi päivää kuitenkin ole lyhyt aika, ihmiselämällä mitaten?

      Mitä ystävyyteen tulee; ystävilleni en anna anteeksi mitään..)) Ei tarvitse. He ovat mitä ovat, mitäpä se minulle kuuluu, en pyri mestaroimaan heitä, eivätkä he minua. Harvoin sukset ovat menneet ristiin kenenkään kanssa, jos ovat menneet, syy on selvitetty puolin ja toisin ja ystävyys on jatkunut tai sitten hiipunut omia aikojaan.

      Olen todella onnellinen siitä, että minulla on muutama lapsuudenystävä mukana kuvioissa. Harvoin tapaamme, mutta viestittelemme kyllä. Tahdomme tietää, miten toinen on selvinnyt elämästään tähän saakka..))

      Joskus käy niinkin, että kun odottaa jotakin tiettyä tapahtuvaksi, tapahtuukin muuta. Elämä voi yllättää. Ei me samaa latua aina hiihdetä, varsinkaan näinä aikoina..))
      Tsemppiä kuitenkin.

    • Ystävät ovat omalla tavllaan tärkeitä,
      yks työntää matkaan, kun itse ei millään kehtoisi lähteä liikkeelle
      yks yrittää haastaa jopa muutoksiin kun olen urautunut omiini
      yks osaa kysyä aina oikeita kysymyksiä ja vastauksestani löytää aina uuden kysymyksen,, niinpä vain elämä taas liikahtaa eteenpäin
      yhden kanssa on kiva heilua kuin heinämies milloin missäkin ja
      yhden toisen kanssa käydään verkkaisesti taidenäyttelyissä, olen ehtinyt jo tutustua teokseen ainakin viisi kertaa kun hän vasta pohtii kenenkäs teos tämä nyt onkaan, mutta silti mielelläni lähden juuri hänen kanssaan näyttelyihin

      Anteeksi annan muista syistä kun siitä että kyseessä on ystäväni,
      olen hyvä keksimään selityksiä ja perusteita ihmisten käytökselle ja
      sitten ymmärtämään.
      Omistan korkean ärsytyskynnyksen ja matalan kipukynnyksen.

      Mutta jos saisin kuvaamasi tapauksen omalle kohdalle, niin muutama päivä menettelisi ja jos aika viruu yli viikoksi ehdottaisin, että menisivät molemmat hotelliin. Toisaalta kertoisin veljelleni, että hänen ystävänsä häiritsee meidän elämää, siten johtopäätöksen tekeminen jäisi veljelleni.

    • Anonyymi

      Erinomaista. Taidenäyttelyt ovat juuri sellainen salonkivaunun aihe varsinkin kulttuurisesti tärkeät pysyvät näyttelyt jotka avaavat ikkunoita eurooppalaiseen identiteettiin

      Jos Prado ja Goya tuntuvat aivan liian radikaaleilta kannattaa kävellä kadun yli Thyssen- Bornemiszaan TB, jossa dekoratiivinen hienostunut noin tuhannen maalauksen Tita Cerveran kevyellä kädellä valitsema harmonia mykistää jopa salonkivaunun ilmapiiriin tottuneet. Tita oli viehättävä älykkömissi ja paronin TB viides vsimo

    • Tulihan sieltä sekä neuvoja että moitteita, kiitos molemmista. (Lila sanoo Elenalle Loistavassa ystävässäni, toinen sesonki, että ei hän pelkää tulevansa hakatuksi; hän on aina sen jälkeen parempi ihminen. Loistavaa satiiria.)
      Ensiksikin veljeni on luuseri ja homo ja tulee haisemaan nurkkiini, sitten kun hän ei ollutkaan haiseva luuseri homo, vaan kiertää talvet Eurooppaa kalliin harrastuksensa kanssa pitkälle yli seitsenkymppisenä teräskuntoisena laskemassa rinteestä 160 km. tunnissa, niin minä olen sietämätön suvakki joka tulee tänne leuhkimaan että vaikka itse asuu jossain tönössä jonkun joen mutkassa, niin onhan minulla rikkaita ja menestyviä sukulaisia, päättäkää nyt hyvät ihmiset kuka tän aloituksen konna on?
      ***
      Katselin eilen illalla Kummisetä 2, ja oli siinä oli paljon raakaa välienselvittelyä ja miten perhe tuhottiin ja ystävyydet eivät lopultakaan merkinneet mitään. Amerikkalaiseen kulttuuriin kuuluu perheen korostaminen yhteiskuntaa kiinnipitävänä liimana ja perusarvona. Meillä on tapana tarjota majoitus lähisukulaisille, vaikka heillä olisi kuinka varaa mennä hotelliin. Tähän saakka veljeni vierailut joka kevättalvi ovat olleet erittäin toivottuja ja viihtyisiä; sanoinkin viime kerralla hänelle, kun alkoi puhumaan politiikkaa, että ne muutamat päivät kun näemme toisiamme joka vuosi ovat minulle aivan liian kallisarvoiset. että pilaisimme ne puhumalla asioista, joista emme tule koskaan olemaan samaa mieltä.
      ***
      Minä katson ystävyyden yhtä tärkeäksi kuin verisukulaisuuden. Joskus jopa tärkeämmäksi.

    • Anonyymi

      Plomalla on aivan selvästi ystävät lääkkeet ja arvot kohdallaan. Hän elää elämänsä huippuhetkiä ja käyttää elämän kollageenia tasoittamaan pintaa kiiltäväksi

      Ongelmana - jos sitä voi tällaiseksi sanoa - on lällärit hänen ympäristössään, jotka hän on näppärästi pystynyt korvaamaan salonkivaunussa palstalla täällä

      Ploma on jotenkin saanut intellektuaalisen kipinän hippikauden jälkeen toivemaassa Usa, jota Ruotsin metsään siirtyminen ei aivan ole pystynyt paikkaamaan ja palsta toimii korvaavana podiumina kun kotona ei voi. Nousta sfääreihin

      Totta että hänen veljensä Häkkinen laskee mäkiä mutta mieluummin hän näkisi tämän laskevan Minkowskin avaruuden indefiniittiä metriikkaa Gävlen kansanopistossa halukkaille.Kieliä ja kehitysmaafilofosointia hän neniin asti pullollaan

    • Anonyymi

      Sisarukseni perhekuntineen ovat minulle hyvin tärkeitä, olemme keskenämme myös ystäviä, muuta en osaisi kuvitellakaan, ja mieheni sisarusten kanssa olemme ystävällisissä väleissä myös. Olemme aina tervetulleita toistemme koteihin myös yökylään, osa isosta sisarussarjastamme asuu satojen kilometrien päässä toisistaan ja kortteeri on tarpeen . Mieluisaakin istua yhdessä iltaa kodikkaasti. Puolitoista vuotta vanhempi siskoni on sydänystäväni, hänen kanssaan voimme uskoutua ja hän on kotitalousopettajana ja esikoiseni kummina auttanut minua paljon alkuun . Lapsuuden ystävistä pidän kyläily-yhteyttä vain yhteen, naapurissa asuneeseen tyttöön, jonka kanssa kävimme rintarinnan koulut ja vanhempamme olivat hyvät ystävät keskenään. Olemme 5-vuosittain tavanneet ylioppilasluokan kanssa, mutta sen kummempaa yhteyttä en heihin pidä, on lähisukuakin niin paljon, ettei edes aika riittäisi. Työkavereista sain ystäviä, meistä monet olimme samassa työpaikassa yli 20 vuotta. Tapaamisia on eläköityneiden kanssa säännöllisesti, yksi heistäkin on muita läheisempi.

      Yövieraiden ottaminen kotiin on ilmeisesti aikamoinen kynnys nykyisin, kun yksityistä rauhaa niin korostetaan ja kaupunkiasunnoissa saattaa olla vähän tilaa. Suuremmat sukujuhlat pidetään usein pitokartanoissa ja ravintoloissa, joihin on mahdollisuus majoittua tai etsitään sopiva hotelli. Meillä lasten perheet asuvat niin lähellä, että voivat yöksi mennä kotiinsa, lastenlapsia voi majoittaa vaikka siskonpetiin, tykkäävätkin samanikäiset serkukset nukkua leirimäisesti, vaikka sänkyjä ja huoneitakin riittää. Me olemme mieheni kanssa vaivattomia mökkivieraita, kun tulemme asuntoautolla oma minihuusholli mukana.

      Yleensä ulkomaalaiset vieraat arvostavat suuresti kutsua yksityiskotiin, varsinkin yömajoitukseen. Luulisi silloin vieraan olevan mahdollisimman hienotunteinen, isäntäväen kotia ja arvoja kunnioittaen. En ehkä ottaisi tuollaista itselleni vierasta hankalaa tyyppiä kotiini, mutta toisaalta en haluaisi pahoittaa veljeni mieltä, varsinkin jos olisi noin harvoin mahdollista tavata. Sellainenkin sanonta on, että kolmantena päivänä vieraat alkavat haista, eli kaksi yötä voisi mennä.

      Anteeksianto kuuluu ystävyyteen ja sukulaisuuteen, eihän muuten suhteet voisi säilyäkään vajavaisten ihmisten kesken. Eri elämäntilanteissa saattaa tarvita enemmän tukea , eikä voi laskelmoida että saa vähintään sen, minkä itse panostaa. Eri asia, jos alkaa olla selvää hyväksikäyttöä ja tahallisia loukkauksia.

      Ramoona

      • Anonyymi

        Kannattaa myos hyödyntää isommissa pitojuhlissa mansioniaan ja tarjota vierailijoille jotain erityistä kuten fasaaninmetsästystä tms. joka jää heidän mieleensä paremmin kuin vain juhlailaliset ja pukutanssiaiset


      • Anonyymi

        Laps hankeen nukkuu unhoittuu .


    • "Sellainenkin sanonta on, että kolmantena päivänä vieraat alkavat haista, eli kaksi yötä voisi mennä."
      Lähetystyössä olleet kertovat että jossain Ambomaassa on sellainen sääntö että neljä yötä pidetään vieraana, viidentenä aamuna annetaan kuokka käteen :)

      Odottelen tässä nyt vahvistusta onko yövieraita tulossa ja kuinka monta, sitten katsellaan nukkumapaikkoja. Mikään sen viihtyisämpää kuin olla emäntänä läheisille ja rakkaille vieraille. Veljelleni voin sanoa että ei puhuta politiikkaa, mutta tämä hänen laskettelukaverinsa on minulle täysin vieras, olen tavannut vain kerran kun hän jätti veljeni meille, seisoi keskellä olohuoneeni lattiaa ja kailotti "niistä mustista apinoista Valkoisessa talossa" ennen Trumppia.

      • Anonyymi

        Oletko ottanyt öljyn esille suksien ja jenkin öljyämiseen

        Suomalaiset lähetyssaarnaajat veivät ambomaalle kuokan ja ojensivat alkuasukkaille sanoen
        Pure jenkki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ottanyt öljyn esille suksien ja jenkin öljyämiseen

        Suomalaiset lähetyssaarnaajat veivät ambomaalle kuokan ja ojensivat alkuasukkaille sanoen
        Pure jenkki

        Haha.
        Meillä ei ole edes riittävän suurta autoa että sen sukset ja muut varusteet mahtuisivat, Oletan kyllä että he tulevat Idrestä alas vuokra-autolla. Eiköhän niillä ole omat rasvat mukana suksilleen


      • Anonyymi

        Useimmat ystävistä sekä hyvistä kavereista ovat kuolleet.
        Muutama jäljellä olevan kanssa yhteydenpito on laantunut tai katkennut. Onneksi on pari vielä elossa.
        Semmoista sydänystävyyttä ei juuri miehillä tapaa, jossa uskoudutaan naisten kesken.
        Nuorempana ehkä humalassa.


      • Useampia versioita näköjään tuosta vieraiden kestitsemisestä. Ruotsalainen sananlasku on mielestäni samansuuntainen: "Första dagen gäst, andra dagen best, tredje dagen pest"(pest=rutto)...
        Tuolla, ilmeisesti miesanonyymi, kirjoitti 13.35, että miehillä ei ole sydänystäviä, vai ymmärsinkö oikein? Miehet eivät uskoudu miehille vaan naisille. Ainakin monet ovat näin kertoneet ja kokemustakin on..))
        Yhteisestä - tai erilaisesta - arvomaailmastakin joku kirjoitti. Omista ystävistäni ei kenelläkään ole samanlaista arvomaailmaa kuin minulla, ei edes aatetovereilla - aina jotakin puuttuu..)) Jollakin tasolla kohdataan, jollakin taas ei. Huumorilla on yleensä selvitty. Tosin olen huomannut, että politiikka on sittenkin se, joka hiertää helposti välejä - silloin kun jommallakummalla on siinä vankkumaton linja. Se vankkumaton en sitten ole minä..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Useampia versioita näköjään tuosta vieraiden kestitsemisestä. Ruotsalainen sananlasku on mielestäni samansuuntainen: "Första dagen gäst, andra dagen best, tredje dagen pest"(pest=rutto)...
        Tuolla, ilmeisesti miesanonyymi, kirjoitti 13.35, että miehillä ei ole sydänystäviä, vai ymmärsinkö oikein? Miehet eivät uskoudu miehille vaan naisille. Ainakin monet ovat näin kertoneet ja kokemustakin on..))
        Yhteisestä - tai erilaisesta - arvomaailmastakin joku kirjoitti. Omista ystävistäni ei kenelläkään ole samanlaista arvomaailmaa kuin minulla, ei edes aatetovereilla - aina jotakin puuttuu..)) Jollakin tasolla kohdataan, jollakin taas ei. Huumorilla on yleensä selvitty. Tosin olen huomannut, että politiikka on sittenkin se, joka hiertää helposti välejä - silloin kun jommallakummalla on siinä vankkumaton linja. Se vankkumaton en sitten ole minä..))

        "demeter1"

        Uskoisin että haluat kommenttiisi miete-lauseen?

        "Hyvä ystävä tekee kuolemastasi teille molemmille vaikean."

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Uskoisin että haluat kommenttiisi miete-lauseen?

        "Hyvä ystävä tekee kuolemastasi teille molemmille vaikean."

        H.

        Hyvin sanottu, hunksi. Melkein kuin Nerudaa: "Kun ystäväsi kuolee, hän palaa sinuun kuolemaan"...Vai olikohan Neruda sittenkään sinun veroisesi?..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Hyvin sanottu, hunksi. Melkein kuin Nerudaa: "Kun ystäväsi kuolee, hän palaa sinuun kuolemaan"...Vai olikohan Neruda sittenkään sinun veroisesi?..))

        "demeter1"

        Tuskinpa hän on.
        Tuskinpa osaa kirjoittaa Suomeakaan.

        "Olen Ahven, en halua hautaan Hauen."

        H.


    • Anonyymi

      Muutama todellinen ystä jotka minulla on ollut, ovat kuolleet.
      Nykyään on vain eri tason tuttavuuksia.
      Vähistä sukulaisista en piittaa pätkääkään. Serkuistani en ole kuullut vuosikymmeniin ja ainoa veljeni on itserakas, epärehellinen, valehteleva, moraaliton, moukkamainen törttö jonka kanssa ei ole tarvinnut olla tekemisissä pariin kymmeneen vuoteen vaikka asummekin samalla paikkakunnalla.
      Joskus satumme n'kemään kaupungilla mutta veljeni vaihtaa ajoissa suuntaa välttyäkseen tapaamiselta. Arvannee sen, että saattaisin kysäistä hänen viimeisestä, tiedossani olevasta varkaudesta, äitimme jäämistön nyysimisesta ja äitini parin viimeisen elinvuoden aikana antaman valtakirjan käyttämisestä.

      • "Arvannee sen, että saattaisin kysäistä hänen viimeisestä, tiedossani olevasta varkaudesta, äitimme jäämistön nyysimisesta ja äitini parin viimeisen elinvuoden aikana antaman valtakirjan käyttämisestä."
        kirjoitti Anonyymi tuossa ylempänä.

        Oletko varma että emme ole sukua? Sinulla kun on aivan samanlainen veli, kyin minulla, se joka kuoli Dominikaanisessa tasavallassa.

        Tämä toinen veljeni, joka olisi tulossa kylään on aivan toista maata.

        Siskojeni kanssa olemme hyvin läheisiä.

        Ystäviäkin on, uudempia ja vanhempia, vaikka hajallaan eri puolilla maailmaa ja rivit ovat harvenemassa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Arvannee sen, että saattaisin kysäistä hänen viimeisestä, tiedossani olevasta varkaudesta, äitimme jäämistön nyysimisesta ja äitini parin viimeisen elinvuoden aikana antaman valtakirjan käyttämisestä."
        kirjoitti Anonyymi tuossa ylempänä.

        Oletko varma että emme ole sukua? Sinulla kun on aivan samanlainen veli, kyin minulla, se joka kuoli Dominikaanisessa tasavallassa.

        Tämä toinen veljeni, joka olisi tulossa kylään on aivan toista maata.

        Siskojeni kanssa olemme hyvin läheisiä.

        Ystäviäkin on, uudempia ja vanhempia, vaikka hajallaan eri puolilla maailmaa ja rivit ovat harvenemassa.

        Miksi teidän perheessä oli noin paljon kakaroita


    • Anonyymi

      "Miten tärkeitä sinulle ovat ystävät tässä elämän vaiheessa?"
      Eivät erityisen tärkeitä, koko ajan ja jatkuvasti. Joskus viihdyn parhaiten ventovieraiden seurassa.

      Vieraideni omistani poikkeavat arvot ja tavat nähdä ja kokea maailma ja todellisuus eivät häiritse minua pätkän vertaa, moukkamainen käytös ehkä ja korkeintaan pikkuriikkisen (jos häiritsee niin en sitä kuitenkaan näytä) ja ihmisistä tai ihmisryhmistä halveksivasti ja loukkaavasti puhuminen todennäköisesti hieman enemmän. Muista halveksivasti ja loukkaavasti puhuvalle voin tietenkin aina sanoa mitä itse ajattelen (ja melko varmaan sanonkin), saattaapa tulla hyvinkin antoisia ja mielenkiintoisia keskusteluja.

      Suhtaudun vieraisiini kuten ihmisiin yleensäkin; ennakkoluulottomasti, kunnioittaen ja ystävällisesti. Kuinkas muutenkaan, itsehän olen heidät vieraakseni kutsunut tai heidät majoittamaan suostunut.

      Bessie

      • Anonyymi

        Jos vieraasi puhuu rasistisesti, hänellä on ilmeisesti erilaiset arvot kuin sinulla. Kyllä se minua ainakin loukkaisi. Se on sitäpaitsi moukkamaista käytöstä.


    • Nythän Palomalle tulee mainio tilaisuus näyttää kuinka suvaitsevainen (tai suvaitsematon) hän loppujen lopuksi on niitä kohtaan, jotka ovat erilaisia.

      Vai rajoittuuko se suvaitsevaisuus vain itsensä kanssa samoin ajatteleviin?

      • Anonyymi

        Ei paloma ole ainut joka suvaitsevaisuuttaan rajoittaa, joku toivottaa hyvää ystävänpäivää vain mukaville, rajoittavaa sekin on, ilmeisesti ei hyväksy kaikkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paloma ole ainut joka suvaitsevaisuuttaan rajoittaa, joku toivottaa hyvää ystävänpäivää vain mukaville, rajoittavaa sekin on, ilmeisesti ei hyväksy kaikkia.

        Henkilö, joka puhuu vierailulla apinoista, tarkoittaen Valkoisen Talon edellistä isäntäväkeä on enempi kuin moukka.
        Kuinka Paloman veli voi liikkua älykääpiön seurassa?
        On sanonta: seura tekee kaltaisekseen.


    • Niin, jos olisi edes puhunut suomiapinoista, niin sehän olisi ollut ihan suvaittavaa?

      Eihän vieras muuta pahaa siinä tehnyt kuin haukkui apinaksi väärää Valkoisen Talon isäntää. Jos olisi yhtynyt Paloman kanssa haukkumaan sitä nykyistä, niin vieras olisi ollut enemmän kuin tervetullut uudestaankin.
      Hänen brunssipöydässään kun suvaitaan vain marxilaista vasemmistopolitiikkaa.

      • Ja montako kertaa Tellukka on istunut brunssipöydässäni kuuntelemassa keskustelujamme?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja montako kertaa Tellukka on istunut brunssipöydässäni kuuntelemassa keskustelujamme?

        Sanotaanko niitä ihan keskusteluiksi ? Sitä paitsi ruoka suussa on sivistymätöntä mökeltää.
        Tuossa se suvakkius juuri inhottavimmillaan näkyy, ettei suvaita kuin vasemmistolaista löpinää. Kyllä se jo tiedetään, mitä paloma paasaa kotonaankin siinä kaurapuuron lappamisen välillä. Ei noin valveutunut kehitysmaiden auttaja tietenkään voi muuta syödä, pitää ajatella niitä joilla ei ole edes lämmintä puuroa.
        Miksi ihmeessä päästät kotiisi tuollaisen öykkärin, sehän saastuttaa puhtoisen suvakkikotisi ?


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja montako kertaa Tellukka on istunut brunssipöydässäni kuuntelemassa keskustelujamme?

        Eihän minun ole tarvinnut tätä tietskaripöytää kauemmaksi mennä tietääkseni sen (ja paljon muitakin teidän perheen yksityisasioita), että teidän aamiaispöydässä puhutaan politiikkaa, kun itse sen olet kertonut näillä palstoilla.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eihän minun ole tarvinnut tätä tietskaripöytää kauemmaksi mennä tietääkseni sen (ja paljon muitakin teidän perheen yksityisasioita), että teidän aamiaispöydässä puhutaan politiikkaa, kun itse sen olet kertonut näillä palstoilla.

        Nämä kaksi nettiluokan -ystävystä eivät ole jättäneet pienintäkään asiaa elämästään arvailun varaan. Palstoille on tuputettu kuvien kanssa jopa kaikki kummin kaimat ja millä maha missäkin täytettiin. On se outoa käydä kahdenkeskistä kirjeenvaihtoa julkisella palstalla ja sitten valittaa, että heitä jotenkin seurataan. Kuka tahansa voi kirjoittaa mitätahansa, mutta aina se on joku leski jos ei ihan mielen mukaan kommentoi. Onko leskeys jotenkin halveksitumpaa kuin vaikka eronnut tai karannut tai vaikka vanhapiika ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kaksi nettiluokan -ystävystä eivät ole jättäneet pienintäkään asiaa elämästään arvailun varaan. Palstoille on tuputettu kuvien kanssa jopa kaikki kummin kaimat ja millä maha missäkin täytettiin. On se outoa käydä kahdenkeskistä kirjeenvaihtoa julkisella palstalla ja sitten valittaa, että heitä jotenkin seurataan. Kuka tahansa voi kirjoittaa mitätahansa, mutta aina se on joku leski jos ei ihan mielen mukaan kommentoi. Onko leskeys jotenkin halveksitumpaa kuin vaikka eronnut tai karannut tai vaikka vanhapiika ?

        Tiedän tosi paljon sinun elämästäsi. Itse olet nimimerlilläsi kertonut juomisestasi, avioliitostasi, äitistäsi, sisarussuhteistasi jne.

        Minulla on tapana kirjoittaa elämästäni positiivisesti. Negatiiviseksi kirjoitukseni tulkitsee lukija.

        Korp ; ))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko niitä ihan keskusteluiksi ? Sitä paitsi ruoka suussa on sivistymätöntä mökeltää.
        Tuossa se suvakkius juuri inhottavimmillaan näkyy, ettei suvaita kuin vasemmistolaista löpinää. Kyllä se jo tiedetään, mitä paloma paasaa kotonaankin siinä kaurapuuron lappamisen välillä. Ei noin valveutunut kehitysmaiden auttaja tietenkään voi muuta syödä, pitää ajatella niitä joilla ei ole edes lämmintä puuroa.
        Miksi ihmeessä päästät kotiisi tuollaisen öykkärin, sehän saastuttaa puhtoisen suvakkikotisi ?

        On siinä saanut olohuonetta tuulettaa sen jälkeen, kun joku vieraslaji on pikaisesti pyörähtänyt olkkarinlattialla kehumassa Trumpia.
        Ettei vain mennyt lattiakin uusiksi sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        On siinä saanut olohuonetta tuulettaa sen jälkeen, kun joku vieraslaji on pikaisesti pyörähtänyt olkkarinlattialla kehumassa Trumpia.
        Ettei vain mennyt lattiakin uusiksi sen jälkeen.

        Tellu sinusta on näemmä tullut oiva aisapari Leskelle, vaatimattomia kun olette molemmat.

        Korppis


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ja montako kertaa Tellukka on istunut brunssipöydässäni kuuntelemassa keskustelujamme?

        Rumaa on kielesi ja ruma o....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tellu sinusta on näemmä tullut oiva aisapari Leskelle, vaatimattomia kun olette molemmat.

        Korppis

        Älä valjasta minua kenenkään kanssa samoihin aisoihin.


    • Anonyymi

      Tämän palstan porukalla ei yleisesti ole arvoja vaan lässytyshalu

      Nhenkilöiden inho yleensä johtuu niiden röyhkeydestä tulla tänne loisimaan ja inisemään
      Yksikään nhenkilöiden valtio ei yrittänytkään auttaa Suomea ja Viroa vaiika esim kuubalainen Batista ytitti

      Tämän palstan porukoilla arvot ovat kolesteroliarvot ja kevytahneus ja iso tietämättömyys

      • Anonyymi

        Miten se menikään? Joka itsensä ylentää --- .
        Kolestroliarvoja on hyvä seurailla muitten mukana.


    • Anonyymi

      Ystävän merkitys korostuu kun elää yksin. Olen nyt reippaan kuukauden pähkäillyt ja kuulostellut tätä olotilaa. Ystävänpäivänä yksi ystävä soitti hän muistaa vaikka itse olen nykyään omissa maailmoissani. Ei ystäviä montaa tarvitse. Pari läheistä ystävää riittää. Sukulaiset ja vanhat koulukaverit ovat odotettuja kesävieraita mökilläni.

      Minulla ei ole kokemusta ikävistä kylkiäisvieraista. Eivät taida menestyä kanssani joten jäävät suosiolla pois vieraslistaltani.

      Eilen juttelin poikieni kanssa, aikoivat pistäytyä kohta puoliin mamia ilahduttamassa. illalla päätin käväistä kirkolla. Korpeen on avattu kiva uusi pieni ravintola. Hinta- laatusuhde oli myös kohillaan. Kivasti piristi lauantai-iltaa ennen saunaa ja SuomiLovea ; )

      Ystäväsi Korppis

      • Me olimme myös ulkona syömässä eilen illalla, juhlimassa pojan synttäreitä Thaikkuravintelissa kävelymatkan päässä tyttären kotoa. Aivan vaatimattomasti, mutta tilannetta juhlisti naapuripöydän suuri thaimaalaisseurue jotka olivat myös synttäri-illallisella ja päädyimme laulamaan "ja må hon/han leva" yhdessä heidän kanssaan...spontaania sosiaalista yhteiseloa.

        Tuo kylkiäisvierasasia on vaivannut minua, siksi siitä tässä kirjoitinkin. Normaalisti en jaa kotiani ja pöytäni antimia ihmisten kanssa joiden arvomaailma poikkeaa niin täysin omastani; voin sen toki tehdä ja leikkiä diplomaattista ja hienotunteista emäntää, jos minua ei provosoida ja läheisilleni voin sanoa suoraan että eipä puhuta nyt politiikkaa, mutta kysymys on täysin vieraasta ihmisestä. Veljeni arvostaa ystäväänsä suuresti ja he ovat vuosikausia tunteneet toisensa, mutta ei hänkään tyrkytä sitä majoittamista.

        Olen normaalisti hyvinkin sukulaisrakas ja vieraanvarainen ja oveni ovat auki sekä ystäville että vähän vieraammillekin. Pidän ruuanlaitosta ja yövieraat ovat olleet tervetulleita aina mahdollisuuksiemme rajoissa. Hyvät ystävät ovat elämäni suola.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Me olimme myös ulkona syömässä eilen illalla, juhlimassa pojan synttäreitä Thaikkuravintelissa kävelymatkan päässä tyttären kotoa. Aivan vaatimattomasti, mutta tilannetta juhlisti naapuripöydän suuri thaimaalaisseurue jotka olivat myös synttäri-illallisella ja päädyimme laulamaan "ja må hon/han leva" yhdessä heidän kanssaan...spontaania sosiaalista yhteiseloa.

        Tuo kylkiäisvierasasia on vaivannut minua, siksi siitä tässä kirjoitinkin. Normaalisti en jaa kotiani ja pöytäni antimia ihmisten kanssa joiden arvomaailma poikkeaa niin täysin omastani; voin sen toki tehdä ja leikkiä diplomaattista ja hienotunteista emäntää, jos minua ei provosoida ja läheisilleni voin sanoa suoraan että eipä puhuta nyt politiikkaa, mutta kysymys on täysin vieraasta ihmisestä. Veljeni arvostaa ystäväänsä suuresti ja he ovat vuosikausia tunteneet toisensa, mutta ei hänkään tyrkytä sitä majoittamista.

        Olen normaalisti hyvinkin sukulaisrakas ja vieraanvarainen ja oveni ovat auki sekä ystäville että vähän vieraammillekin. Pidän ruuanlaitosta ja yövieraat ovat olleet tervetulleita aina mahdollisuuksiemme rajoissa. Hyvät ystävät ovat elämäni suola.

        Ploma siis kaliumsuola eli lannoite


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ploma siis kaliumsuola eli lannoite

        Ei vaan aromisuola, trocomare, joka tekee (kuten felix) paremmasta vieläkin parempaa.
        Elän ja asun (inhoan että minulta kysytään "missäs sinä nykyisin vaikutat") mieluimmin rauhassa ja pienissä ympyröissä, mutta olen mukana monenkokoisissa sosiaalisissa verkostoissa netin kautta ja keräilijänä en heitä koskaan ystäviäni menemään, elleivät he ole loukanneet minua ja pienet jutut voi jättää omaan arvoonsa. Ystävyys on minulle tärkeää, siinä määrässä ja sillä tavalla mikä sopii osapuolille: kevyessä yhteydessä facessa, ilman vaatimuksia, ilman odotuksia ja ilman arvoasteikkoja. Jonkinlaista ajatusmaailman, elämänkatsomuksen, ihmisarvojen ja asenteiden samankaltaisuutta tosin tarvitaan ystävyyden ylläpitämiseksi.

        Elikkä lyhyesti vastattuna: ystävyys on kuin puutarha joka kaipaa lannoitetta, vapautta ja huolellista hoitoa. Toiset kukat viihtyvät varjossa ja pohjoisseinällä, toiset auringonpaahteessa; samoin ystävyydet jokaisella erilaiset mahdollisuudet ja edellytykset.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Me olimme myös ulkona syömässä eilen illalla, juhlimassa pojan synttäreitä Thaikkuravintelissa kävelymatkan päässä tyttären kotoa. Aivan vaatimattomasti, mutta tilannetta juhlisti naapuripöydän suuri thaimaalaisseurue jotka olivat myös synttäri-illallisella ja päädyimme laulamaan "ja må hon/han leva" yhdessä heidän kanssaan...spontaania sosiaalista yhteiseloa.

        Tuo kylkiäisvierasasia on vaivannut minua, siksi siitä tässä kirjoitinkin. Normaalisti en jaa kotiani ja pöytäni antimia ihmisten kanssa joiden arvomaailma poikkeaa niin täysin omastani; voin sen toki tehdä ja leikkiä diplomaattista ja hienotunteista emäntää, jos minua ei provosoida ja läheisilleni voin sanoa suoraan että eipä puhuta nyt politiikkaa, mutta kysymys on täysin vieraasta ihmisestä. Veljeni arvostaa ystäväänsä suuresti ja he ovat vuosikausia tunteneet toisensa, mutta ei hänkään tyrkytä sitä majoittamista.

        Olen normaalisti hyvinkin sukulaisrakas ja vieraanvarainen ja oveni ovat auki sekä ystäville että vähän vieraammillekin. Pidän ruuanlaitosta ja yövieraat ovat olleet tervetulleita aina mahdollisuuksiemme rajoissa. Hyvät ystävät ovat elämäni suola.

        Aika tönkkösuolatulta tuo ylin ystäväsi korpp kyllä vaikuttaakin. Varmaan teillä nuo arvomaailmatkin kohtaa. Käykö korp useinkin teillä poikaystävineen kylässä ja hyvinkö se hollantilaisen arvomaailma synkkaa sinun ja legon arvomaailmaan? Olette kuitenkin eri sukupolven ihmisiä kuin se hollantilainen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei vaan aromisuola, trocomare, joka tekee (kuten felix) paremmasta vieläkin parempaa.
        Elän ja asun (inhoan että minulta kysytään "missäs sinä nykyisin vaikutat") mieluimmin rauhassa ja pienissä ympyröissä, mutta olen mukana monenkokoisissa sosiaalisissa verkostoissa netin kautta ja keräilijänä en heitä koskaan ystäviäni menemään, elleivät he ole loukanneet minua ja pienet jutut voi jättää omaan arvoonsa. Ystävyys on minulle tärkeää, siinä määrässä ja sillä tavalla mikä sopii osapuolille: kevyessä yhteydessä facessa, ilman vaatimuksia, ilman odotuksia ja ilman arvoasteikkoja. Jonkinlaista ajatusmaailman, elämänkatsomuksen, ihmisarvojen ja asenteiden samankaltaisuutta tosin tarvitaan ystävyyden ylläpitämiseksi.

        Elikkä lyhyesti vastattuna: ystävyys on kuin puutarha joka kaipaa lannoitetta, vapautta ja huolellista hoitoa. Toiset kukat viihtyvät varjossa ja pohjoisseinällä, toiset auringonpaahteessa; samoin ystävyydet jokaisella erilaiset mahdollisuudet ja edellytykset.

        Surkee on lannoite, jos sitä levitellään vain nettimaailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkee on lannoite, jos sitä levitellään vain nettimaailmassa.

        Netissä velatkin muuttuu saataviksi ja toisten kotejakin alkaa pitää ominaan. Varo vaan paloma .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Surkee on lannoite, jos sitä levitellään vain nettimaailmassa.

        Kaikki joita kutsun ystäviksi ovat livessä tavattuja. Muutaman kappaleen olen tavannut ensin netissä sitten livessä ja sitten tapaamisten välillä (jotka voivat olla harvassa koska välimatkat ovat pitkät) yhteydenpito tapahtuu netin kautta. Suurin osa taas on vanhoja kamuja ja ystäviä, kouluaikaisia, Kolumbian ajoilta, USA:sta, joihin olen tutustunut ihan livessä ja on synkattu hyvin ja arvostamme toistemme ystävyyttä.
        Olen pahoillani jos et osaa arvostaa netin merkitystä ystävyyksien vaalimisessa. Minulle se on ollut tärkeä keino koota ja säilyttää ystävyyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tönkkösuolatulta tuo ylin ystäväsi korpp kyllä vaikuttaakin. Varmaan teillä nuo arvomaailmatkin kohtaa. Käykö korp useinkin teillä poikaystävineen kylässä ja hyvinkö se hollantilaisen arvomaailma synkkaa sinun ja legon arvomaailmaan? Olette kuitenkin eri sukupolven ihmisiä kuin se hollantilainen.

        Leski olet väärällä palstalla, täällä on sinulle vain yli-ikäistä seuraa.

        korp


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kaikki joita kutsun ystäviksi ovat livessä tavattuja. Muutaman kappaleen olen tavannut ensin netissä sitten livessä ja sitten tapaamisten välillä (jotka voivat olla harvassa koska välimatkat ovat pitkät) yhteydenpito tapahtuu netin kautta. Suurin osa taas on vanhoja kamuja ja ystäviä, kouluaikaisia, Kolumbian ajoilta, USA:sta, joihin olen tutustunut ihan livessä ja on synkattu hyvin ja arvostamme toistemme ystävyyttä.
        Olen pahoillani jos et osaa arvostaa netin merkitystä ystävyyksien vaalimisessa. Minulle se on ollut tärkeä keino koota ja säilyttää ystävyyksiä.

        Oikeinko sinä kokoat netistä ystäviä?

        Eikö sinulla ole ystävää, jota tapaisit livessä viikottain tai edes kerran kuussa?
        Olethan asunut Ruotsissa jo kauan.

        Jos minä luokittelisin ystäviksi tuollaisella luettelolla, kun sinä tuossa teet, niin minulla olisi satoja ystäviä eli meillä on täysin eri käsitys ystävistä.

        Minulla on 5 hyvää ystävää ja tapailen heitä säännöllisesti ja en mitenkään rajoita heidän mielipiteitään. Heillä on omat mielipiteensä ja minulla omani, mutta se ei riko meidän ystävyyttä.

        Onhan meillä kaikilla ns. entisiä, joiden kanssa muutaman sanan saattaa netissä heittää.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Me olimme myös ulkona syömässä eilen illalla, juhlimassa pojan synttäreitä Thaikkuravintelissa kävelymatkan päässä tyttären kotoa. Aivan vaatimattomasti, mutta tilannetta juhlisti naapuripöydän suuri thaimaalaisseurue jotka olivat myös synttäri-illallisella ja päädyimme laulamaan "ja må hon/han leva" yhdessä heidän kanssaan...spontaania sosiaalista yhteiseloa.

        Tuo kylkiäisvierasasia on vaivannut minua, siksi siitä tässä kirjoitinkin. Normaalisti en jaa kotiani ja pöytäni antimia ihmisten kanssa joiden arvomaailma poikkeaa niin täysin omastani; voin sen toki tehdä ja leikkiä diplomaattista ja hienotunteista emäntää, jos minua ei provosoida ja läheisilleni voin sanoa suoraan että eipä puhuta nyt politiikkaa, mutta kysymys on täysin vieraasta ihmisestä. Veljeni arvostaa ystäväänsä suuresti ja he ovat vuosikausia tunteneet toisensa, mutta ei hänkään tyrkytä sitä majoittamista.

        Olen normaalisti hyvinkin sukulaisrakas ja vieraanvarainen ja oveni ovat auki sekä ystäville että vähän vieraammillekin. Pidän ruuanlaitosta ja yövieraat ovat olleet tervetulleita aina mahdollisuuksiemme rajoissa. Hyvät ystävät ovat elämäni suola.

        "Normaalisti en jaa kotiani ja pöytäni antimia ihmisten kanssa joiden arvomaailma poikkeaa niin täysin omastani; voin sen toki tehdä ja leikkiä diplomaattista ja hienotunteista emäntää, jos minua ei provosoida ja läheisilleni voin sanoa suoraan että eipä puhuta nyt politiikkaa, mutta kysymys on täysin vieraasta ihmisestä. Veljeni arvostaa ystäväänsä suuresti ja he ovat vuosikausia tunteneet toisensa, mutta ei hänkään tyrkytä sitä majoittamista."

        Ihanko totta et normaalisti jaa kotiasi ja pöytäsi antimia ihmisten kanssa joiden arvomaailma poikkeaa niin täysin omastasi? Ovatko kaikki miesystäväsi, appesi, anoppisi, sisarustesi puolisot, lastesi kaverit/ystävät/kumppanit/puolisot, serkkusi ja heidän puolisonsa, naapurisi, työkaverisi jne. jne. kaikki sattuneet olemaan kanssasi samanlaisen arvomaailman jakavia?
        Kaikkien luonani vierailleiden arvomaailmaa en edes tiedä ja itseasiassa se ei minua oikeastaan edes kiinnosta. Lähtökohtaisesti kaikki ovat tervetulleita, ainoastaan käytännön syistä saatan jättää kutsumatta tai sanoa että nyt ei valitettavasti käy. Ihan mielelläni myös kutsun uudestaan/toivotan tervetulleeksi ihmisen jonka arvomaailman tiedän poikkeavan suurestikin omastani tai joka on joskus käyttäytynyt minun mielestäni huonosti. Tai jos en nyt aina ihan mielelläni, niin kuitenkin mieluummin kuin että aiheuttaisin mielipahaa kenellekään tai syrjisin ketään. Minun ei tarvitse "leikkiä diplomaattista ja hienotunteista emäntää" koska olen jo luonnostaan paitsi hyvin kiltti, myös hyvin tilannetajuinen ihminen. Vertaisteni kanssa valitsen mieluummin (toki hieman tilaisuudesta riippuen) kohteliaan ja toista kunnioittavan suorapuheisuuden kuin alentuvan hienotunteisuuden ja diplomaattisuuden (?), ja lähes poikkeuksetta pidän ihmisiä kanssani yhdenvertaisina. Olen myös aina ollut utelias ja aidosti kiinnostunut kanssaihmisten ajatuksista siitä miksi he ajattelevan niin kuin ajattelevat.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leski olet väärällä palstalla, täällä on sinulle vain yli-ikäistä seuraa.

        korp

        Korppis on kaiken pahan alku ja juuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä velatkin muuttuu saataviksi ja toisten kotejakin alkaa pitää ominaan. Varo vaan paloma .

        No, kuka se toisen kotia omistaisi? Omaa on irtaimistoa jos vuokralla asuu. Sinähän asut myös vuokralla, et kai sinä omaksi sitä kenellekään mainosta, vai mainostatko?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis on kaiken pahan alku ja juuri.

        Olen totuuden torvi. Miten se menikään toden puhujalle ei ole yösijaa.
        Tässäkin ketjussa asia ( ei toivotut vieraat) ei keskustelua johda vaan aloittaja henkilönä.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen totuuden torvi. Miten se menikään toden puhujalle ei ole yösijaa.
        Tässäkin ketjussa asia ( ei toivotut vieraat) ei keskustelua johda vaan aloittaja henkilönä.

        Korppis

        Torvi oletkin. Kyllä tuo paloma ihan itse itsestään tässä enimmäkseen puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torvi oletkin. Kyllä tuo paloma ihan itse itsestään tässä enimmäkseen puhuu.

        Kenestäpä me muista kuin itsestämme ja sinä meistä.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kuka se toisen kotia omistaisi? Omaa on irtaimistoa jos vuokralla asuu. Sinähän asut myös vuokralla, et kai sinä omaksi sitä kenellekään mainosta, vai mainostatko?

        Korppis

        Minä en vuokralla asu, vaan omistamassani osakkeessa. Enkä ole leski. Mitä siinä taas horiset ? Ottaako noin lujille, kun ei ole omaa asuntoa ?


    • Anonyymi

      Jeesus on ystäväni! HALLELUJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    • Anonyymi

      Ploma aikoo salaa kiinnittää vieraisiinsa satelliittipaikantimen jolloin voimme seurata heidän bakkanaalejaan ja kalabaliikkejaan online suurella mielenkiinnolla tästä eteenpäinkin
      Tämä etu koskee ensisijaisesti aluksi vain salonkivaunussa matkaajia eli rockefeller johtaja thatcher päällikkö - tasoa

      • Siis asianajaja englanniksi, johtaja suomeksi tehdyissä testeissä.
        Idealistinen puoleni ei sovellu johtajan rooliin, kuin ehkä kaikkein korkeimmalla taholla.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Siis asianajaja englanniksi, johtaja suomeksi tehdyissä testeissä.
        Idealistinen puoleni ei sovellu johtajan rooliin, kuin ehkä kaikkein korkeimmalla taholla.

        Salonkivaunu on sikäli ongelmallinen että siitä ei oikein voi irtautua itse se on elämässä vähän näin että nobleza obliga ja salonkivaunu ne sitten poimii tienvarsilta kuleksimasta


    • Anonyymi

      Ovatko toveripiirin ulkopuoliset ystäviä?

      • Minulla ei ole tovereita.
        Tuttuja, naapureita, ystäviä ja vieraita


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minulla ei ole tovereita.
        Tuttuja, naapureita, ystäviä ja vieraita

        Lueskelin mielenkiinnolla tuota aloitustasi ja ennenkaikkea vastauksia niihin, joten yritin palautella mieleeni omaa suhtautumastini epämiellyttäviin vieraisiin, joita ei tullut mieleeni. Ihanaa tuo muistin heikkenimen.D

        Tuli kuitenkin mieleeni siskoni mies, kommunisti mitä suurimmassa määrin ja tietinkin sain riidan hänen kanssaan (pikku pöhnässä, siis..) He asuivat Naantalissa joten päädyimme tämän miehen kanssa juoksemaan Ukkopekan siltaa, koska halusin mukaan kapakkaan, jonne hän lähti. Hän meni ja minä palasin nukkumaan.

        Mieheni taas pisti aina leikiksi politiikasta puhumisen, sillä usein hän oli V. Vennamon kannattaja ja jos toinen oli samaa, niin hän olikin jotain toistamieltä, usein se oli Väyrynen, siis pisti kaiken pilaksi. Ei hänen kanssaan kukaan halunut politikoida.


    • Anonyymi

      Naantali on yläluokan asumisalue jossa on Mannerheiminkatu ja Maunon muistot siis kakkosen ja joku pikkutekijäkin on sinne päässyt armosta Kordelinin hyväntekijän armosta nimittäin pressan kesämökki

      Näillä spekseillä voisi olettaa että siskosi mies on taistolainen ja silti voisi päästä salonkivaunuun. Ehkä

    • Anonyymi

      Ystäviä mitä ystäviä. Työ elämässä ollut työ ystäviä kokonaisuutta katsoen muut ovat olleet nais ystäviä. 36v avioliitto sitä ennen ja jälkeen naisystäviä eri ajan jaksoilla pohjoismaisia.


      Hyvää jatkoa Paloma ja Korppis.

    • Anonyymi

      Pohjois-italiattaret esim. Milanon alueelta ja saksattaret ovat myös lähes pohjoimaisten tasoisia naisia kokeiltaviksi

      • Anonyymi

        Päärodut on tullut naitua.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      454
      10164
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2546
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1997
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1739
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1462
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      157
      1331
    8. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1308
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1270
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1185
    Aihe