Peugeotin 100 000tkm vs lada 100 000tkm hinta

Anonyymi

Omistan 2 autoa jolla olen ajanut itse 100 000tkm.kerron tässä mitkä olivat lähtökohdat ja loppukustannus kun 100 000tkm tuli ajettua.
Lähtötilanne 1. Peugeot 307 jossa takana 110 000tkm jolloin sen ostin ja ajelin 210 000tkm asti.kulutus keskimäärin 7l sataselle. Viat tänä aikana.
Ilmastoinnin kenno.
laturin hihnan kiristäjä
Etujousi x2
Alapallonivelx2.
Vetonivelen stefa
Jousen yläpään laakerit
Sytytyspuola
Eturenkaan laakeri x2
Vakaajatankoja 3 kpl
Starttimoottori.... Nämä siis 100 000tkm aikana.
Sitten se toinen jolla ajoin 100 000.
Lada 1200s Lähtötilanne 40 000km ja siihen 100 000 päälle niin viat
Virtalukon pohja
Pallonivel x3
Kärjet ja kondensaattori x3
Ladalla kulutus 8 litraa vaikka vähemmän vikoja 100 000tkm aikana.
Kulutus osia mm. Jarrulevyjä ja pakoputkia meni molemmista ja kaikkea perus kulutus osaa.
Mutta Ladalla sai sentään ajaa eikä hirveämmin rempata

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Mutta Ladalla sai sentään ajaa eikä hirveämmin rempata"

      On tuotteissa hieman eroa, matkustusmukavuudessa ym.

      • Anonyymi

        On tuotteissa näköjään todellakin eroa. Toiseen 100euroa korjauksiin. Toiseen 3000 euroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuotteissa näköjään todellakin eroa. Toiseen 100euroa korjauksiin. Toiseen 3000 euroa

        No jos raha on sulla noin tarkalla niin sitten sun pitää ajella ladalla jossa ei ole mukavuutta, se on karmea ajaa, meluisa, eikä siinä ole ilmastointia (joka voisi mennä rikki).

        Jos vertaat tuota ladaa vaikka isoon bemariin tai mersuun, huomaat että on vieläkin kalliimpia tapoja autoilla.


    • Anonyymi

      Aivan mahtava aloitus ja hyvin tieteellinen, järkevä ja tasavertainen tutkimus.
      Olet ilmeisesti DI tai ehkä jopa tohtori?

    • Anonyymi

      Ja vielä lisäys joka unohtui mainita että vilkunviiksipaketti meni peugeotissa vaihtoon tuolla välillä. Että semmosta laatua

    • Anonyymi

      Ladalla ajettu 0- 140 000 Pösöllä 0-200 000. Kulutusosia molemmissa.

    • Anonyymi

      Älkää ikinä hankkiko peugeot merkkisiä autoja

      • Anonyymi

        Ihme, ettei Lada kelpaa edes venäläusille.

        Vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme, ettei Lada kelpaa edes venäläusille.

        Vai mitä?

        sinne niitä haettiin urakalla suomesta pois, pikkusen enemmän kuin pököttejä :D


    • Anonyymi

      Ostin v.2011, 2 kk ikäisen ja n.400 km ajetun esittelyauton eli voi sanoa että uuden Fiat Grande Punton. Ajoin sillä 4 v/ 106 tkm. Vaihtoon mennessä tuulilasissa oli pieni halkeama ja toinen raidetangon pää oli hieman kulunut (kolahteli terävissä montuissa).
      Koko aikana en muuta laittanut normihuoltojen lisäksi kuin muutaman polttimon. Kaikki alustan puslat, akku, jarruosat jne alkuperäisiä.
      Takuuseen valitin pari kk ostamisesta kun pölyä hieman tuli kojelaudan päälle. Vaihtoivat uuden raitisilmasuodattimen, oli kuulemma havunneulasia. Ottivat jonkun kympin maksun. Sanoin että eikös tuo pitäis takuuseen mennä kun just ostettu ja ei mulla p-paikalla ole edes havupuita. Myyjäkin oli minun puolella. Hyvittivät sitten sen että sain bensaa tankin täyteen joskus kun tankki tyhjenee.
      Ainut varsinainen takuukorjaus mitä siihen teetin oli takaikkunan veivin korjaus ( edessä sähköllä, takana veivit). Senkin olin oikeastaan itse hajottanut kun pientä natinaa tuli kovalla pakkasella sieltä suunnalta ja kokeilin väkisin jäätynyttä ikkunaa avata.
      Todella huoleton ja luotettava auto Grande Punto!
      Perusvarustelu hintaisekseen perustasoa: saattovalot, radion nappulat ratissa, ratin korkeus- ja pituussäätö, kuskin penkin korkeussäätö, ESP, hill holder...
      Myös perusmallin 02 Puntossakin oli muuten saattovalot vakiona. Niiden ajastusta villkuviiksestä voi säätää. Virrankatkaisun jälkeen kun nykäisee vilkkuviiksestä jää valot 30 sekunniksi. Jokainen nykäys lisää saattovaloaikaa puoli minuuttia, max 5 minuuttiin asti. Halutessaan sai perua saattovalotoiminnan vetämällä hieman pitemmän aikaa viikseä taaksepäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe