Totuus Rav4 hybridin kulutuksista

Anonyymi

Uudessa espanjankielisessä AutoBildin neljän katumaasturin (Honda, Lexus, Mitsubishi, Toyota) vertailussa, jonka voitti muuten Honda, mitattiin Rav4:lle seuraavia kultuksia:
- Urheilullinen ajo 12,9 l/100km
- Testikulutus 7,9 l/100km
Testin jumbo Lexus UX 250h (2.0) kulutti vastaavasti 10,1 ja 6,5 l/100km.

65

216

    Vastaukset

    • Toyota/Leku ei pärjää edes muille aasialaisille merkeillä, hyvin on halpuutus ja se kuuluisa hybrid osaaminen nolattu ja kustu.

    • KAIKKI hybridit kuluttavat todellisuudessa enemmän kuin valmistajan ilmoittamat testikulutukset.

      • Kyllä, mutta tollolootan on osoittaunut pahimmaksi valehtelijaksi. Jo kauan aikaa sitten HS uutisoi, miten todellinen kulutus ylitti luvatut lukemat jopa 50 %.

        Tästä huolimatta tojoterot postaavat joka päivä 10 viestiä, missä amisviikset väpättäen selittävät tollolootaa fiksuksi valinnaksi, perustelunaan valmistajan kulutuslupaukset.


    • Espanjalaiset vetää kotiinpäin ja pistää Seatin voittamaan sit tulee muut volkkarit. Kaikki tietää Toyotan hypridi osaamisen olevan huippua johon muut vasta pyrkii. Atkinson, hypridi voimalinja, jarrutus enrrgia talteen otto,. Pelle auto piltti testi.

      • Onko voittaja eli Hondakin nyt jo espanjalainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko voittaja eli Hondakin nyt jo espanjalainen?

        Miten se Honda tähän liittyy jos espanjassa vw kököt ja seat voittaa maksetulla pelle testillä ja tojon kulutus on neljän litran hujakoissa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se Honda tähän liittyy jos espanjassa vw kököt ja seat voittaa maksetulla pelle testillä ja tojon kulutus on neljän litran hujakoissa

        Kyllä Terppa pettää taas itseään täysillä ja kiistää mitatut ja testatut faktat. Tuollainen on niin sairasta ja tyhmää, mutta itsepäs kärsit lopuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Terppa pettää taas itseään täysillä ja kiistää mitatut ja testatut faktat. Tuollainen on niin sairasta ja tyhmää, mutta itsepäs kärsit lopuksi.

        mitä selität espanjassa vedetään kotiin päin ja valehdellaan pahimmasta uhasta Omille kökötyksille elippä Toyotasta


    • Oho, onpa ihan eri lukemat kuin maksetuissa testeissä.

      • Suomessa Tojon meno tuntuu urheilulliselta jo 70 nopeudessa. Urat vetelevät ja kova jousitus paukkuu.


    • Samassa lehdessä myös Kia Niro 1.6 DGI PHEV koeajo.
      Melu 120 km/h nopeudella Kia 64 dB, Rav4 melu 70 dB.

      • Tojon melun sävy on sivistynyt tausta murina ja Kiassa korvia ujeltava. Espanjalaiset vetaa kotiinpäin maksetuilla testeillä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojon melun sävy on sivistynyt tausta murina ja Kiassa korvia ujeltava. Espanjalaiset vetaa kotiinpäin maksetuilla testeillä

        Lexuksessa oli vielä kovempi melu. Sekin varmaan musiikkia Teron korville.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojon melun sävy on sivistynyt tausta murina ja Kiassa korvia ujeltava. Espanjalaiset vetaa kotiinpäin maksetuilla testeillä

        Tajuatko kuinka iso eri tuossa melussa on, et ilmeisesti?
        Toyotan sivistynyt murina, hihii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko kuinka iso eri tuossa melussa on, et ilmeisesti?
        Toyotan sivistynyt murina, hihii.

        Kuusi pykälää, jos tv maksaa 1000 euroa tai 1006 euroa, onko oikeasti merkitystä? Toyotassa sähkömoottori avustaa ja melu on tasaista sivistynyttä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi pykälää, jos tv maksaa 1000 euroa tai 1006 euroa, onko oikeasti merkitystä? Toyotassa sähkömoottori avustaa ja melu on tasaista sivistynyttä

        Ihan mahtavaa logiikkaa ja tietoutta desibelien merkityksestä ja määrästä. No Jos Toyotan valitsee ajokikseen, niin ei voi kauheasti kuskilta odottaa tietoa ja sivistystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mahtavaa logiikkaa ja tietoutta desibelien merkityksestä ja määrästä. No Jos Toyotan valitsee ajokikseen, niin ei voi kauheasti kuskilta odottaa tietoa ja sivistystä.

        No kerrohan sitten desipelien merkitykset, ettei vaan nyt tullut leikittyä viisaampaa kun onkaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mahtavaa logiikkaa ja tietoutta desibelien merkityksestä ja määrästä. No Jos Toyotan valitsee ajokikseen, niin ei voi kauheasti kuskilta odottaa tietoa ja sivistystä.

        Mikä tahansa maa ja mikä tshansa vertailu. Tpjo häviää aina ja ainoa teron puolustelu on maksettuvertailu. Eikö tule pieneen mieleen että tojo häviää aina koska se on huono??


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kerrohan sitten desipelien merkitykset, ettei vaan nyt tullut leikittyä viisaampaa kun onkaan

        Voi sinua, katsoa ATK:sta. Ei kaikkea anneta valmiina, et muuten opi mitään.


    • Koeajoin marraskuu RAV4 hybridi nelarina ja söi reippaalla ajolenkillä 10,5 litraa! Oma 2017 Tiquan 190 hv tdi nelari vie 6,5. Jäi Ravi kauppaan tuon, kamalan melun, epävakaan ajettavuuden ja umpisurkeiden istuimien takia.

      • Saadanko mekin tulla ajamaan sun Tiquanilla "reipas" lenkki, ei tule 6,5 l riittämään alkuunsakkaan.


    • Nostoa.

    • Lonkkaleikkaus olisi Corollakuskeille halvempi vaihtoehto. Jos ei taivu alas niin ei taivu eikä etenkään pääse sieltä ylös.

    • Hurjia on kulutusluvut verrattuna luvattuihin, kyllä Toyota huijaa siinä ja ruostesuojauksessa asiakasta oikein kunnolla.

    • Nätisti ajamalla pääsee yli 500 km tankillisella.

      • Wauh!
        Järkyttävä kulutus autolla jota myydään pienellä kulutuksella ja järjettömällä hinnalla.


      • Iso kulutus ja pieni tankki on ikävä yhdistelmä. Nuukemmilla autoilla voi päästä yli 1000 km.


    • Bump!

    • Ja sitten kehutaan yli 20 vuoden kokemuksella, mutta muut tekevät parempaa muutaman vuoden kokemuksella. No ehkä Toyota saa kohta kopioitua kohta parempaa?

      • Pitää odottaa patenttien vanhenemista ensin.


    • Eikä hybridillä saada pienempää kulutusta, melkoista talenttia Toyotalta.

    • No eihän Toyota pärjää ja jos se ainoa valtti, eli kulutuskin on noin hurjaa, niin mitä jää?
      Valittujen Palojen kysely, meikäläinen katsastustilasto?

      • Uudessa TM talvitestissä ei mitattu kulutuksia ja silti Corolla voitti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa TM talvitestissä ei mitattu kulutuksia ja silti Corolla voitti.

        Voitti lämmityslaitteen ylisuuren painoarvon vuoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitti lämmityslaitteen ylisuuren painoarvon vuoksi.

        Ja sai anteeksi pahan turvallisuuspuutteen, eli kitkaerojarrutuksen joka oli ryhmän surkein, eikä sitä huomioitu mitenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitti lämmityslaitteen ylisuuren painoarvon vuoksi.

        Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin +15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta +23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin +15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta +23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.

        Ikkunoiden nopea sulaminen on tärkeämpi kuin kabiinin lämpötilan nopea nousu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikkunoiden nopea sulaminen on tärkeämpi kuin kabiinin lämpötilan nopea nousu

        Teilläpäin ei vielä ole keksitty sisätilanlämmittimiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teilläpäin ei vielä ole keksitty sisätilanlämmittimiä?

        Juu,meillä sivistyksessä sulatellaan ja lämmitellään autot Webastolla tai sisätilan lämmittimillä ennakkoon.
        Mutta onhan järkyttävät nuo Ravin kulutukset ja vielä hybridillä jota mainostetaan pienellä kulutuksella. Huijausta, sanon minä. Taatusti ruostuukin älyttömä nopeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu,meillä sivistyksessä sulatellaan ja lämmitellään autot Webastolla tai sisätilan lämmittimillä ennakkoon.
        Mutta onhan järkyttävät nuo Ravin kulutukset ja vielä hybridillä jota mainostetaan pienellä kulutuksella. Huijausta, sanon minä. Taatusti ruostuukin älyttömä nopeasti.

        ihan tulee mieleen Kaara (Antti Liinpää) testi V60 T8 plugin hybridistä. Kulutukseksi tuli lataushybridille kymmenisen litraa sadalla. Se on sitä plugin tekniikkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ihan tulee mieleen Kaara (Antti Liinpää) testi V60 T8 plugin hybridistä. Kulutukseksi tuli lataushybridille kymmenisen litraa sadalla. Se on sitä plugin tekniikkaa.

        Tollolootan itsetyydyttävä hypoetys kulutti PKS työmatkaliikenteessä 7,6 l/100 km (HS koeajo pari viikkoa sitten).

        Hirveä keskikulutus auton koon (takakontti 300 l ja sitä rataa) verrattuna. Volvo on isompi auto ja perinteisellä (vrt. kehityksen kelkasta tippuneet itäautot) tekniikalla (iso vaparikone, automaatti yms.) tällaisen keskikulutus, siis keskikulutus eikä mikään yksittäisen ajomatkan maksimi, olisi PKS ruuhkaliikenteessä armotta jossain 12 l/100 tienoilla, jos piisaisikaan. Ahkeralla latauksen käytöllä saa tällaisenkin möhkäleen kulutuksen painettua pariin litraa per 100 km. Eli reilusti alemmaksi kuin itsetyydyttävällä hypetyksellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin +15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta +23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.

        Eihän siellä testissä ollut edes pakkasta! Kyseenalainen lämpenemistesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin +15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta +23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.

        Pää palelee pidemmällä matkalla, kuten Vi Bilägaren talvitesti 2020 osoitti.
        https://www.vibilagare.se/sites/vibilagare.se/files/images/2020/02/varme1.png


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pää palelee pidemmällä matkalla, kuten Vi Bilägaren talvitesti 2020 osoitti.
        https://www.vibilagare.se/sites/vibilagare.se/files/images/2020/02/varme1.png

        Siis tollootissa on yhä edelleen tämä Bi-Level lämmityslaite?

        Jos ei ole lämmöt säädettynä täysin tappiin, niin jalkatilaan tulee kuumaa ja tuulilasille kylmää. Hulvattoman hauska piirre etenkin räntäsateessa... tuulilasi vetää huuruun ja jalat meinaa palaa samaan aikaan. Käytännössä joutuu sitten uhraamaan lämmityksen eli puhallus VAIN tuulilasille, jotta sen saa pysymään auki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tollolootan itsetyydyttävä hypoetys kulutti PKS työmatkaliikenteessä 7,6 l/100 km (HS koeajo pari viikkoa sitten).

        Hirveä keskikulutus auton koon (takakontti 300 l ja sitä rataa) verrattuna. Volvo on isompi auto ja perinteisellä (vrt. kehityksen kelkasta tippuneet itäautot) tekniikalla (iso vaparikone, automaatti yms.) tällaisen keskikulutus, siis keskikulutus eikä mikään yksittäisen ajomatkan maksimi, olisi PKS ruuhkaliikenteessä armotta jossain 12 l/100 tienoilla, jos piisaisikaan. Ahkeralla latauksen käytöllä saa tällaisenkin möhkäleen kulutuksen painettua pariin litraa per 100 km. Eli reilusti alemmaksi kuin itsetyydyttävällä hypetyksellä.

        Volvo on sentään auto joka liikahtaa ja on hiljainen ja mukava. Tuo kulutus vauhkoaminen on saanut jo naurettavat suhteet kun autot maksaa maltaita ja bensa kulut mitättömiä kokonaisuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tollolootan itsetyydyttävä hypoetys kulutti PKS työmatkaliikenteessä 7,6 l/100 km (HS koeajo pari viikkoa sitten).

        Hirveä keskikulutus auton koon (takakontti 300 l ja sitä rataa) verrattuna. Volvo on isompi auto ja perinteisellä (vrt. kehityksen kelkasta tippuneet itäautot) tekniikalla (iso vaparikone, automaatti yms.) tällaisen keskikulutus, siis keskikulutus eikä mikään yksittäisen ajomatkan maksimi, olisi PKS ruuhkaliikenteessä armotta jossain 12 l/100 tienoilla, jos piisaisikaan. Ahkeralla latauksen käytöllä saa tällaisenkin möhkäleen kulutuksen painettua pariin litraa per 100 km. Eli reilusti alemmaksi kuin itsetyydyttävällä hypetyksellä.

        Urpo tarjoaa noita hetkellisiä kulutuksia joka palstalla. Suurimpia, mitä missään on mainittu. Minulla paras hetkellinen kulutus on 0 ja samalla akkuun ladattiin virtaa. Pistä paremmaksi.
        MItattu aivan samoin kun mainitsemasi kulutus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin +15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta +23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.

        Mun autossa on lämmitys säädetty 21-22 asteeseen. Kesät talvet.


    • Johan on kova kulutus Toyotassa ja kuitenkin niitä myydään ja mainostetaan taloudellisena vaihtoehtona. Julmetun hintainen ominaisuuksiinsa nähden ja luultavasti kova ruostumaan, kuten kaikki uudemmat Toyotat.

    • Tämä on jälleen yksi selkeä todiste kuinka Toyota huijaa ja suomalainen on sokea uskossaan ja menee taas halpaan, tosin itse auto on kovin ylihintainen.

      • Uskomaton kikkare, surkea ja ruma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskomaton kikkare, surkea ja ruma.

        Eikä, miten on mahdollista. Kalliiksi tulee kun huollotkin on luokkansa kalleimmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskomaton kikkare, surkea ja ruma.

        Niin olet. Veit sanat suustani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin olet. Veit sanat suustani.

        Älä loukkaanu Toyotan moitteita ja mene henkilökohtaisuuksiin, se on heikkouden merkki.


    • Rumemmaksi on Ravi mennyt ja jos todellinen kulutus on tuota luokkaa, niin pitää olla joko täysin tietämätön tai typerys hankkiakseen noin kallis halpis.

    • Vastustiko Toyotan maahantuoja kesärajoituksen nostamista motareilla 130 km/h hybridien kulutuksen kasvuun vedoten.

      • Ilmeisesti, ADAC 130 km/h kulutus oli 8,0 l /100km


      • Miten tuo vaikuttaa Volkkarin tai Bemarin hybridien yhtälailla nousevaan kulutukseen?
        Volvon kulutushan on jo pikkuvauhdeissakin järjetön johtuen vanhollisesta polttomoottoritekiikasta.


    • mulla söi 2019 ravihypridi 15-20 litraa ku poljin koko ajan täysillä ohi kaikista ja revittelin valoista aina. paska vehe ja vaihtu skoda kodiaqiin 240 tdi räsään ja sanon että tojotan paskaa en ikuna osta enää.

      • Juu, ihan eri planeetalta. Skoda on sentään mukava, kulkeva ja hiljainen.


    • Espanjassa ajetaan testit ilmeisesti muun liiketeen tahtiin, eli mahdollisimman todenmukaisesti ja silloin Toyotan optimointi testitilanteisiin ei pure ja totuus paljastuu? Aika kova kulutus autolle jota markkinointi perustuu pieneen kulutukseen, aika nolo tulos.

      • Totta, tuolta se vaikuttaa ja espanjalainen on taatusti riippumaton tuossa suhteessa.


    • Köyhiä vituttaa Toyotan ylivoima😅

      • Kävellenkö tulit taas baarista kotiin ja ns tyhjin käsin?


    • Meidän on suotava testivoitot muille merkeille kertasuorituksena. Jatkuvana suorituksena voittakoon Toyota tehtävät tilaukset autoistaan.

      Kumpaanko autotehtaiden ja myyjien on pyrkimys?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      405
      11915
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      204
      8788
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      476
      4756