Uudessa espanjankielisessä AutoBildin neljän katumaasturin (Honda, Lexus, Mitsubishi, Toyota) vertailussa, jonka voitti muuten Honda, mitattiin Rav4:lle seuraavia kultuksia:
- Urheilullinen ajo 12,9 l/100km
- Testikulutus 7,9 l/100km
Testin jumbo Lexus UX 250h (2.0) kulutti vastaavasti 10,1 ja 6,5 l/100km.
Totuus Rav4 hybridin kulutuksista
65
2083
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota/Leku ei pärjää edes muille aasialaisille merkeillä, hyvin on halpuutus ja se kuuluisa hybrid osaaminen nolattu ja kustu.
- Anonyymi
Top Gear valitsi Lepsuksen maailmahistorian huonoimmaksi autoksi.
https://topgear.fandom.com/wiki/Top_Gear:_The_Worst_Car_in_the_History_of_the_World
- Anonyymi
KAIKKI hybridit kuluttavat todellisuudessa enemmän kuin valmistajan ilmoittamat testikulutukset.
- Anonyymi
Kyllä, mutta tollolootan on osoittaunut pahimmaksi valehtelijaksi. Jo kauan aikaa sitten HS uutisoi, miten todellinen kulutus ylitti luvatut lukemat jopa 50 %.
Tästä huolimatta tojoterot postaavat joka päivä 10 viestiä, missä amisviikset väpättäen selittävät tollolootaa fiksuksi valinnaksi, perustelunaan valmistajan kulutuslupaukset.
- Anonyymi
Espanjalaiset vetää kotiinpäin ja pistää Seatin voittamaan sit tulee muut volkkarit. Kaikki tietää Toyotan hypridi osaamisen olevan huippua johon muut vasta pyrkii. Atkinson, hypridi voimalinja, jarrutus enrrgia talteen otto,. Pelle auto piltti testi.
- Anonyymi
Onko voittaja eli Hondakin nyt jo espanjalainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko voittaja eli Hondakin nyt jo espanjalainen?
Miten se Honda tähän liittyy jos espanjassa vw kököt ja seat voittaa maksetulla pelle testillä ja tojon kulutus on neljän litran hujakoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se Honda tähän liittyy jos espanjassa vw kököt ja seat voittaa maksetulla pelle testillä ja tojon kulutus on neljän litran hujakoissa
Kyllä Terppa pettää taas itseään täysillä ja kiistää mitatut ja testatut faktat. Tuollainen on niin sairasta ja tyhmää, mutta itsepäs kärsit lopuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Terppa pettää taas itseään täysillä ja kiistää mitatut ja testatut faktat. Tuollainen on niin sairasta ja tyhmää, mutta itsepäs kärsit lopuksi.
mitä selität espanjassa vedetään kotiin päin ja valehdellaan pahimmasta uhasta Omille kökötyksille elippä Toyotasta
- Anonyymi
Oho, onpa ihan eri lukemat kuin maksetuissa testeissä.
- Anonyymi
Suomessa Tojon meno tuntuu urheilulliselta jo 70 nopeudessa. Urat vetelevät ja kova jousitus paukkuu.
- Anonyymi
Samassa lehdessä myös Kia Niro 1.6 DGI PHEV koeajo.
Melu 120 km/h nopeudella Kia 64 dB, Rav4 melu 70 dB.- Anonyymi
Tojon melun sävy on sivistynyt tausta murina ja Kiassa korvia ujeltava. Espanjalaiset vetaa kotiinpäin maksetuilla testeillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon melun sävy on sivistynyt tausta murina ja Kiassa korvia ujeltava. Espanjalaiset vetaa kotiinpäin maksetuilla testeillä
Lexuksessa oli vielä kovempi melu. Sekin varmaan musiikkia Teron korville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon melun sävy on sivistynyt tausta murina ja Kiassa korvia ujeltava. Espanjalaiset vetaa kotiinpäin maksetuilla testeillä
Tajuatko kuinka iso eri tuossa melussa on, et ilmeisesti?
Toyotan sivistynyt murina, hihii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tajuatko kuinka iso eri tuossa melussa on, et ilmeisesti?
Toyotan sivistynyt murina, hihii.Kuusi pykälää, jos tv maksaa 1000 euroa tai 1006 euroa, onko oikeasti merkitystä? Toyotassa sähkömoottori avustaa ja melu on tasaista sivistynyttä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuusi pykälää, jos tv maksaa 1000 euroa tai 1006 euroa, onko oikeasti merkitystä? Toyotassa sähkömoottori avustaa ja melu on tasaista sivistynyttä
Ihan mahtavaa logiikkaa ja tietoutta desibelien merkityksestä ja määrästä. No Jos Toyotan valitsee ajokikseen, niin ei voi kauheasti kuskilta odottaa tietoa ja sivistystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan mahtavaa logiikkaa ja tietoutta desibelien merkityksestä ja määrästä. No Jos Toyotan valitsee ajokikseen, niin ei voi kauheasti kuskilta odottaa tietoa ja sivistystä.
No kerrohan sitten desipelien merkitykset, ettei vaan nyt tullut leikittyä viisaampaa kun onkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan mahtavaa logiikkaa ja tietoutta desibelien merkityksestä ja määrästä. No Jos Toyotan valitsee ajokikseen, niin ei voi kauheasti kuskilta odottaa tietoa ja sivistystä.
Mikä tahansa maa ja mikä tshansa vertailu. Tpjo häviää aina ja ainoa teron puolustelu on maksettuvertailu. Eikö tule pieneen mieleen että tojo häviää aina koska se on huono??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerrohan sitten desipelien merkitykset, ettei vaan nyt tullut leikittyä viisaampaa kun onkaan
Voi sinua, katsoa ATK:sta. Ei kaikkea anneta valmiina, et muuten opi mitään.
- Anonyymi
Koeajoin marraskuu RAV4 hybridi nelarina ja söi reippaalla ajolenkillä 10,5 litraa! Oma 2017 Tiquan 190 hv tdi nelari vie 6,5. Jäi Ravi kauppaan tuon, kamalan melun, epävakaan ajettavuuden ja umpisurkeiden istuimien takia.
- Anonyymi
Saadanko mekin tulla ajamaan sun Tiquanilla "reipas" lenkki, ei tule 6,5 l riittämään alkuunsakkaan.
- Anonyymi
Nostoa.
- Anonyymi
Lonkkaleikkaus olisi Corollakuskeille halvempi vaihtoehto. Jos ei taivu alas niin ei taivu eikä etenkään pääse sieltä ylös.
- Anonyymi
Hurjia on kulutusluvut verrattuna luvattuihin, kyllä Toyota huijaa siinä ja ruostesuojauksessa asiakasta oikein kunnolla.
- Anonyymi
Nätisti ajamalla pääsee yli 500 km tankillisella.
- Anonyymi
Wauh!
Järkyttävä kulutus autolla jota myydään pienellä kulutuksella ja järjettömällä hinnalla. - Anonyymi
Iso kulutus ja pieni tankki on ikävä yhdistelmä. Nuukemmilla autoilla voi päästä yli 1000 km.
- Anonyymi
Bump!
- Anonyymi
Ja sitten kehutaan yli 20 vuoden kokemuksella, mutta muut tekevät parempaa muutaman vuoden kokemuksella. No ehkä Toyota saa kohta kopioitua kohta parempaa?
- Anonyymi
Pitää odottaa patenttien vanhenemista ensin.
- Anonyymi
Eikä hybridillä saada pienempää kulutusta, melkoista talenttia Toyotalta.
- Anonyymi
No eihän Toyota pärjää ja jos se ainoa valtti, eli kulutuskin on noin hurjaa, niin mitä jää?
Valittujen Palojen kysely, meikäläinen katsastustilasto?- Anonyymi
Uudessa TM talvitestissä ei mitattu kulutuksia ja silti Corolla voitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa TM talvitestissä ei mitattu kulutuksia ja silti Corolla voitti.
Voitti lämmityslaitteen ylisuuren painoarvon vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitti lämmityslaitteen ylisuuren painoarvon vuoksi.
Ja sai anteeksi pahan turvallisuuspuutteen, eli kitkaerojarrutuksen joka oli ryhmän surkein, eikä sitä huomioitu mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitti lämmityslaitteen ylisuuren painoarvon vuoksi.
Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin 15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta 23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin 15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta 23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.
Ikkunoiden nopea sulaminen on tärkeämpi kuin kabiinin lämpötilan nopea nousu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikkunoiden nopea sulaminen on tärkeämpi kuin kabiinin lämpötilan nopea nousu
Teilläpäin ei vielä ole keksitty sisätilanlämmittimiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teilläpäin ei vielä ole keksitty sisätilanlämmittimiä?
Juu,meillä sivistyksessä sulatellaan ja lämmitellään autot Webastolla tai sisätilan lämmittimillä ennakkoon.
Mutta onhan järkyttävät nuo Ravin kulutukset ja vielä hybridillä jota mainostetaan pienellä kulutuksella. Huijausta, sanon minä. Taatusti ruostuukin älyttömä nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu,meillä sivistyksessä sulatellaan ja lämmitellään autot Webastolla tai sisätilan lämmittimillä ennakkoon.
Mutta onhan järkyttävät nuo Ravin kulutukset ja vielä hybridillä jota mainostetaan pienellä kulutuksella. Huijausta, sanon minä. Taatusti ruostuukin älyttömä nopeasti.ihan tulee mieleen Kaara (Antti Liinpää) testi V60 T8 plugin hybridistä. Kulutukseksi tuli lataushybridille kymmenisen litraa sadalla. Se on sitä plugin tekniikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan tulee mieleen Kaara (Antti Liinpää) testi V60 T8 plugin hybridistä. Kulutukseksi tuli lataushybridille kymmenisen litraa sadalla. Se on sitä plugin tekniikkaa.
Tollolootan itsetyydyttävä hypoetys kulutti PKS työmatkaliikenteessä 7,6 l/100 km (HS koeajo pari viikkoa sitten).
Hirveä keskikulutus auton koon (takakontti 300 l ja sitä rataa) verrattuna. Volvo on isompi auto ja perinteisellä (vrt. kehityksen kelkasta tippuneet itäautot) tekniikalla (iso vaparikone, automaatti yms.) tällaisen keskikulutus, siis keskikulutus eikä mikään yksittäisen ajomatkan maksimi, olisi PKS ruuhkaliikenteessä armotta jossain 12 l/100 tienoilla, jos piisaisikaan. Ahkeralla latauksen käytöllä saa tällaisenkin möhkäleen kulutuksen painettua pariin litraa per 100 km. Eli reilusti alemmaksi kuin itsetyydyttävällä hypetyksellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin 15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta 23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.
Eihän siellä testissä ollut edes pakkasta! Kyseenalainen lämpenemistesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin 15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta 23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.
Pää palelee pidemmällä matkalla, kuten Vi Bilägaren talvitesti 2020 osoitti.
https://www.vibilagare.se/sites/vibilagare.se/files/images/2020/02/varme1.png - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pää palelee pidemmällä matkalla, kuten Vi Bilägaren talvitesti 2020 osoitti.
https://www.vibilagare.se/sites/vibilagare.se/files/images/2020/02/varme1.pngSiis tollootissa on yhä edelleen tämä Bi-Level lämmityslaite?
Jos ei ole lämmöt säädettynä täysin tappiin, niin jalkatilaan tulee kuumaa ja tuulilasille kylmää. Hulvattoman hauska piirre etenkin räntäsateessa... tuulilasi vetää huuruun ja jalat meinaa palaa samaan aikaan. Käytännössä joutuu sitten uhraamaan lämmityksen eli puhallus VAIN tuulilasille, jotta sen saa pysymään auki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tollolootan itsetyydyttävä hypoetys kulutti PKS työmatkaliikenteessä 7,6 l/100 km (HS koeajo pari viikkoa sitten).
Hirveä keskikulutus auton koon (takakontti 300 l ja sitä rataa) verrattuna. Volvo on isompi auto ja perinteisellä (vrt. kehityksen kelkasta tippuneet itäautot) tekniikalla (iso vaparikone, automaatti yms.) tällaisen keskikulutus, siis keskikulutus eikä mikään yksittäisen ajomatkan maksimi, olisi PKS ruuhkaliikenteessä armotta jossain 12 l/100 tienoilla, jos piisaisikaan. Ahkeralla latauksen käytöllä saa tällaisenkin möhkäleen kulutuksen painettua pariin litraa per 100 km. Eli reilusti alemmaksi kuin itsetyydyttävällä hypetyksellä.Volvo on sentään auto joka liikahtaa ja on hiljainen ja mukava. Tuo kulutus vauhkoaminen on saanut jo naurettavat suhteet kun autot maksaa maltaita ja bensa kulut mitättömiä kokonaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tollolootan itsetyydyttävä hypoetys kulutti PKS työmatkaliikenteessä 7,6 l/100 km (HS koeajo pari viikkoa sitten).
Hirveä keskikulutus auton koon (takakontti 300 l ja sitä rataa) verrattuna. Volvo on isompi auto ja perinteisellä (vrt. kehityksen kelkasta tippuneet itäautot) tekniikalla (iso vaparikone, automaatti yms.) tällaisen keskikulutus, siis keskikulutus eikä mikään yksittäisen ajomatkan maksimi, olisi PKS ruuhkaliikenteessä armotta jossain 12 l/100 tienoilla, jos piisaisikaan. Ahkeralla latauksen käytöllä saa tällaisenkin möhkäleen kulutuksen painettua pariin litraa per 100 km. Eli reilusti alemmaksi kuin itsetyydyttävällä hypetyksellä.Urpo tarjoaa noita hetkellisiä kulutuksia joka palstalla. Suurimpia, mitä missään on mainittu. Minulla paras hetkellinen kulutus on 0 ja samalla akkuun ladattiin virtaa. Pistä paremmaksi.
MItattu aivan samoin kun mainitsemasi kulutus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. lähes kaikki lämpeni samaan tahtiin 15 asteeseen ja jostain syystä TM arvostaa lämpenemisen nopeutta 23 asti ja sen nopeutta. Kuka haluaa että auto on pakkasilla noin lämmin, silloinhan pitää riisua takit ym. pois ettei iski hikoaminen.
Mun autossa on lämmitys säädetty 21-22 asteeseen. Kesät talvet.
- Anonyymi
Johan on kova kulutus Toyotassa ja kuitenkin niitä myydään ja mainostetaan taloudellisena vaihtoehtona. Julmetun hintainen ominaisuuksiinsa nähden ja luultavasti kova ruostumaan, kuten kaikki uudemmat Toyotat.
- Anonyymi
Tämä on jälleen yksi selkeä todiste kuinka Toyota huijaa ja suomalainen on sokea uskossaan ja menee taas halpaan, tosin itse auto on kovin ylihintainen.
- Anonyymi
Uskomaton kikkare, surkea ja ruma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomaton kikkare, surkea ja ruma.
Eikä, miten on mahdollista. Kalliiksi tulee kun huollotkin on luokkansa kalleimmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskomaton kikkare, surkea ja ruma.
Niin olet. Veit sanat suustani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin olet. Veit sanat suustani.
Älä loukkaanu Toyotan moitteita ja mene henkilökohtaisuuksiin, se on heikkouden merkki.
- Anonyymi
Rumemmaksi on Ravi mennyt ja jos todellinen kulutus on tuota luokkaa, niin pitää olla joko täysin tietämätön tai typerys hankkiakseen noin kallis halpis.
- Anonyymi
Vastustiko Toyotan maahantuoja kesärajoituksen nostamista motareilla 130 km/h hybridien kulutuksen kasvuun vedoten.
- Anonyymi
Ilmeisesti, ADAC 130 km/h kulutus oli 8,0 l /100km
- Anonyymi
Miten tuo vaikuttaa Volkkarin tai Bemarin hybridien yhtälailla nousevaan kulutukseen?
Volvon kulutushan on jo pikkuvauhdeissakin järjetön johtuen vanhollisesta polttomoottoritekiikasta.
- Anonyymi
mulla söi 2019 ravihypridi 15-20 litraa ku poljin koko ajan täysillä ohi kaikista ja revittelin valoista aina. paska vehe ja vaihtu skoda kodiaqiin 240 tdi räsään ja sanon että tojotan paskaa en ikuna osta enää.
- Anonyymi
Juu, ihan eri planeetalta. Skoda on sentään mukava, kulkeva ja hiljainen.
- Anonyymi
Espanjassa ajetaan testit ilmeisesti muun liiketeen tahtiin, eli mahdollisimman todenmukaisesti ja silloin Toyotan optimointi testitilanteisiin ei pure ja totuus paljastuu? Aika kova kulutus autolle jota markkinointi perustuu pieneen kulutukseen, aika nolo tulos.
- Anonyymi
Totta, tuolta se vaikuttaa ja espanjalainen on taatusti riippumaton tuossa suhteessa.
- Anonyymi
Köyhiä vituttaa Toyotan ylivoima😅
- Anonyymi
Kävellenkö tulit taas baarista kotiin ja ns tyhjin käsin?
- Anonyymi
Meidän on suotava testivoitot muille merkeille kertasuorituksena. Jatkuvana suorituksena voittakoon Toyota tehtävät tilaukset autoistaan.
Kumpaanko autotehtaiden ja myyjien on pyrkimys?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1743184Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242131- 232054
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901905Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?701588Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241351Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361247- 81241
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351207Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61188