Oletko pessimisti

Anonyymi

vai optimisti ?

46

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Optimisti minä olen.
      Jokainen kevät ovat kauppani Varhais-Perunat olleet pullean maukkaita.
      Ohut-kuorisiakin.

      H.

    • En kumpaakaan.
      Olen sellainen tylsä realisti.

    • Anonyymi

      Optimisti olen ja ystäviä toivon saavani, kun olen ihan yksin eikä ole sukuakaan.

    • Anonyymi

      Optimistille tulee useammin pettymyksistä.
      Pessimistille tulee enemmän iloisia yllätyksiä.
      Olen pessimistinen realisti.

      • Anonyymi

        Sopivasti molempia, pyrin olemaan realisti.


    • Olen optimisti, pessimistisyydestäni huolimatta. Optimismi on lastentauti ja minä olen vanha ihminen. Joskus sitä silti voi kurillaan heittäytyä virran vietäväksi, testata
      uimataitoaan..))

    • Lienen optimistinen realisti.
      Eikös Arvo Ylppökin aikanaan sanonut, että pitää ajatella positiivisesti. Negatiivisyys siirtyy kehoon ja sairastuttaa sen.
      Niinhän se on ihminenkin yksi kokonaisuus.

      • Mistähän se sitten johtuu, että niin monet yltiöpositiivisetkin sairastuvat.

        Muistan edelliseltä palstalta erään positiivisuuden apostolin, joka siteerasi ahkerasti Positiivareita ja paasasi tuota samaa, kuinka negatiivisyys sairastuttaa. Syöpään sitten sairastui itse. Mutta ehkä se positiivisuus tehoaa vain joihinkin sairauksiin?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mistähän se sitten johtuu, että niin monet yltiöpositiivisetkin sairastuvat.

        Muistan edelliseltä palstalta erään positiivisuuden apostolin, joka siteerasi ahkerasti Positiivareita ja paasasi tuota samaa, kuinka negatiivisyys sairastuttaa. Syöpään sitten sairastui itse. Mutta ehkä se positiivisuus tehoaa vain joihinkin sairauksiin?

        Kuoliko hän syöpään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuoliko hän syöpään?

        Hengissä näkyy olevan, mutta on tainnut pahin positiivisuuden terveenäpitämis vouhotus pikkusen hiipua.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hengissä näkyy olevan, mutta on tainnut pahin positiivisuuden terveenäpitämis vouhotus pikkusen hiipua.

        Positiivistä asennetta tarvitaan taistelussa syöpää vastaan. Negatiivisyys ja lannistuminen tietää häviötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Positiivistä asennetta tarvitaan taistelussa syöpää vastaan. Negatiivisyys ja lannistuminen tietää häviötä.

        Yritätkö siis änkyttää, että syöpään kuolleitten omaa syytään, kun eivät ole olleet tarpeeksi positiivisiä?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Yritätkö siis änkyttää, että syöpään kuolleitten omaa syytään, kun eivät ole olleet tarpeeksi positiivisiä?

        Kyllä änkytän. On tietoo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä änkytän. On tietoo?

        Aika roisia syöpäsairaitten syyllistämistä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Aika roisia syöpäsairaitten syyllistämistä.

        Miksi se on "syyllistämistä", jos kertoo sen, mitä elämästä ja maailmasta on keksinyt? - Nm. Miksi kaikki eivät


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Aika roisia syöpäsairaitten syyllistämistä.

        Miksi se on "syyllistämistä", jos kertoo sen, mitä elämästä ja maailmasta on keksinyt? - Nm. Miksi kaikki eivät


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se on "syyllistämistä", jos kertoo sen, mitä elämästä ja maailmasta on keksinyt? - Nm. Miksi kaikki eivät

        Keksinyt niin. Nimenomaan keksinyt.
        Kaikenlaista henkiparantajaa sitä!

        "Kaljupäinen mies meni puoskarille. Tämä silitteli miehen päätä ja sanoi: Taidat pitää minua humpuukina. Mies vastasi: Niinhän minä pidin, mutta vaikutat olevankin pätevä, kun pelkästään päätä silittämällä pystyit lukemaan ajatukseni."


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Keksinyt niin. Nimenomaan keksinyt.
        Kaikenlaista henkiparantajaa sitä!

        "Kaljupäinen mies meni puoskarille. Tämä silitteli miehen päätä ja sanoi: Taidat pitää minua humpuukina. Mies vastasi: Niinhän minä pidin, mutta vaikutat olevankin pätevä, kun pelkästään päätä silittämällä pystyit lukemaan ajatukseni."

        No ok, siis 'keksinyt'. Eli huomannut, hokannut, kasvanut, kehittynyt, löytänyt, tiedostanut, valaistunut ... Oletko koskaan kuullut, että myös lumelääke parantaa? Mikä silloin oikeasti toimii? - Nm. Mielen mutka


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ok, siis 'keksinyt'. Eli huomannut, hokannut, kasvanut, kehittynyt, löytänyt, tiedostanut, valaistunut ... Oletko koskaan kuullut, että myös lumelääke parantaa? Mikä silloin oikeasti toimii? - Nm. Mielen mutka

        Kyllä se on lumelääke, joka silloin "parantaa" hypokondrikon, jos on kyseessä sellainen vaiva, joka olisi mennyt ohi ilman mitään lääkettä muutenkin.

        Älä heevetissä kokeile sitä vakavampiin sairauksiin, niinkuin syöpään tai veritulppaan ...


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä se on lumelääke, joka silloin "parantaa" hypokondrikon, jos on kyseessä sellainen vaiva, joka olisi mennyt ohi ilman mitään lääkettä muutenkin.

        Älä heevetissä kokeile sitä vakavampiin sairauksiin, niinkuin syöpään tai veritulppaan ...

        Paas nyt kuule lukien mitä professori, sisätautien lääkäri asiasta sanoo, äläkä motkota.
        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=kol00120&p_listatyyppi=kol


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kyllä se on lumelääke, joka silloin "parantaa" hypokondrikon, jos on kyseessä sellainen vaiva, joka olisi mennyt ohi ilman mitään lääkettä muutenkin.

        Älä heevetissä kokeile sitä vakavampiin sairauksiin, niinkuin syöpään tai veritulppaan ...

        Sulla on selvästi aukkoja tiedoissa. - Nm. Palataan astialle, kun olet täyttänyt ne


      • Eliaana kirjoitti:

        Paas nyt kuule lukien mitä professori, sisätautien lääkäri asiasta sanoo, äläkä motkota.
        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=kol00120&p_listatyyppi=kol

        Sinunlaisiisi se positiivisuuslässytys ehkä menee täydestä ja tunnet itsesi terveemmäksi.
        Jossakin toisessa sellainen lässytys taas saa aikaan vain negatiivisia tunteita.

        Muistaakseni sinultakin on joku omainen kuollut syöpään.
        Miksi ihmeessä annoi hänen kuolla, etkä parantanut omalla positiivisuudellasi, sillä olethan aikaisemmin kertonut oman positiivisuutesi tarttuvan toiseen ihmiseen samoin kuin otat itseesi toisen ihmisen tunnetilan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sinunlaisiisi se positiivisuuslässytys ehkä menee täydestä ja tunnet itsesi terveemmäksi.
        Jossakin toisessa sellainen lässytys taas saa aikaan vain negatiivisia tunteita.

        Muistaakseni sinultakin on joku omainen kuollut syöpään.
        Miksi ihmeessä annoi hänen kuolla, etkä parantanut omalla positiivisuudellasi, sillä olethan aikaisemmin kertonut oman positiivisuutesi tarttuvan toiseen ihmiseen samoin kuin otat itseesi toisen ihmisen tunnetilan.

        Tellukka on tosi ilkeä kaikille muille kuin korppikselle. Samaa positiivisuus lässytystä oli korppiksella, mutta eipä sitä haukkunut. Sama huomattu usein. Pelkääkö tellukka tuota jyrääjää ?


    • Anonyymi

      Fatalisti :(

    • Anonyymi

      Idealisti uskoo positiivisuudella ehkäistävän syöpää.

      • Anonyymi

        Usko tai älä, mutta mielellä tehdään montaa muutakin metkaa ja merkillistä juttua. Siihen täytyy olla vain taito. - Nm. Alitajuntasi voima


    • Anonyymi

      "Min' olen opti-pessimisti" sanoi 30-luvulla joku taiteilija tahi kirjailija, kukalie ollut, en muista nimeä, ja olen kuullut sitaatin ehkä monenkin mutkan kautta.
      Olen koko ikäni tainnut miltei huomaamattani peesata häntä.

      Tällaisena harmaana vesisadepäivänä olen selvästi pessimistisempi kuin aurinkoisina, valoisina päivinä. Kohta niitäkin tulee koska kevät on jo pitkällä, olen optimisti...

    • Anonyymi

      Olen optimisti.

      Syövän sain kun optimistina kuvittelin estrogeenihormoonikorvaushoidon pitävän minut nuorekkaana ; )



      Korppis.

    • Optimisti kai. Arvelen eläväni kunnes kuolen.
      Mutta nyt minulla on kyllä suuri energianvajaus joka vetää myös mielialaa alas.

    • Anonyymi

      Taidan olla luonteeltani vähän pessimisti. Näen asiat monesti paljon synkempinä ja tulevaisuuskin välillä pelottaa.
      Tähänkin kai tottuu tai on tottunut jo tähän ikään tultua.

    • Anonyymi

      Mielialojen ja terveydentilan mukaan olen optimisti kun voin paremmin
      ja pessimisti kun voin huonommin.

    • Anonyymi

      Popsimisti, naukkailen lihapullia.

    • Anonyymi

      Alkoholisti , mutta senhän jo tiesitte :)

    • Anonyymi

      Olen optimistinen realisti. Näen ympäristössäni ja kanssaihmisissä herkemmin myönteistä kuin kielteistä.
      Sama koskee ennakkoasennetta. Uusi henkilö on aina myönteinen kokemus ennen kuin, kuten joskus tapahtuu, käytäntö osoittaa jotain muuta.

    • Anonyymi

      Olen!

    • Anonyymi

      Syöpämismi! Ainakaan optimismi ei vaikuta kielteiseen suuntaan paranemista tai syövän etenemistä ajatellen.

      Olemme syöpäinen eläkeläispariskunta. Vaimoni sai 52 vuotisena ilmenneeseen, teoriassakin parantamattomaan verisyöpäänsä elinikäennusteen 3 - 12 vuotta. Hän täyttää vajaan kuukauden kuluttua 72 vuotta. Lääkitystä on hiljalleen lisätty.
      Hengästymisherkkyyttä lukuun ottamatta elämä sujuu normeeleissa puitteissa jos kuukausittaisia kokeita ei lasketa häiriöiksi.
      Ensimmäisen vuoden pettymyksen jälkeen palasi hänelle tyypillinen elämänilo joka on vaikuttanut ainakin näiden vuosien elämänlaatuu!

      Oma suolistosyöpäni leikattiin 8 vuotta sitten. Olen edelleen seurannassa.
      Olin, ja olen hyväkuntoinen ja perusasenteeni on, että on turha puristella kiveksiään sellaisten asioiden kanssa joihin ei voi vaikuttaa.

      Olen päissäni mielikuvitellut, että jos asenteemme ei ole jatkanut elinpäiviämme niin ainakin nämä vuodet ovat olleet mukavia ja jopa tyydyttäviäkin. Käsittäköön kukin tuon viimeisen sanan haluamallaan tavalla.

      Luulen, että pessimistinen asenne olisi aiheuttanut elintapojemme muutoksen ja sitä kautta lyhentänyt loppuvuosien määrää ja ainakin heikentänyt niiden laatua!

      • Anonyymi

        Allekirjoitan täysin kirjoituksesi sairauksien keskellä optimistinen asenne auttaa. Sain juuri faceen kivan muiston. Liityin 17.2 2009 jäseneksi ja ylläpidolta tuli hauska filmi muistuttamaan noista alkuvuosista. Päivitin filmin lauseisiin ...Vuosi 2009 oli hyvä vuosi, mutta päättyi vakavaan sairauteen, kahteen leikkaukseen sekä useamman vuoden toipumiseen. Parannuin ympärilläni olevien rakkaitten ihmisten kannustuksella. Kiitos rakkaat.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitan täysin kirjoituksesi sairauksien keskellä optimistinen asenne auttaa. Sain juuri faceen kivan muiston. Liityin 17.2 2009 jäseneksi ja ylläpidolta tuli hauska filmi muistuttamaan noista alkuvuosista. Päivitin filmin lauseisiin ...Vuosi 2009 oli hyvä vuosi, mutta päättyi vakavaan sairauteen, kahteen leikkaukseen sekä useamman vuoden toipumiseen. Parannuin ympärilläni olevien rakkaitten ihmisten kannustuksella. Kiitos rakkaat.

        Korppis

        On paljon jopa suuresti rakastettuja viattomia lapsia, jotka eivät parane kaikesta ympäröivästä rakkaudesta, hyvästä hoidosta ja rukouksista huolimatta. Ihmiset eivät yleensä kuole rakkauden puutteeseen , kaikkia sairauksia ei vaan saada paranemaan, vaikka kuinka kannustettaisiin.
        En edes voi kuvitella tapausta, ettei lähipiiri sairastunutta kannustaisi ja rakastaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljon jopa suuresti rakastettuja viattomia lapsia, jotka eivät parane kaikesta ympäröivästä rakkaudesta, hyvästä hoidosta ja rukouksista huolimatta. Ihmiset eivät yleensä kuole rakkauden puutteeseen , kaikkia sairauksia ei vaan saada paranemaan, vaikka kuinka kannustettaisiin.
        En edes voi kuvitella tapausta, ettei lähipiiri sairastunutta kannustaisi ja rakastaisi.

        No, uskotko, jotta johan minäkin tuon tähän ikkään mennessä olen oppinut tietämään.
        Joku ei saa elää yhtä päivääkään vaan kuolee kohtuun. Joku saksalaisten keskitysleiriltä selvinnyt elää yli sata vuotiaaksi. Yleensä me muut siltä väliltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, uskotko, jotta johan minäkin tuon tähän ikkään mennessä olen oppinut tietämään.
        Joku ei saa elää yhtä päivääkään vaan kuolee kohtuun. Joku saksalaisten keskitysleiriltä selvinnyt elää yli sata vuotiaaksi. Yleensä me muut siltä väliltä.

        Korppis allekirjoittaa.😁


    • Anonyymi

      Vaikka kaikki muut olisivat pessimistejä, minä olen onanisti!

      • Anonyymi

        Ahaa!
        Minä taidankin tuntea iso-isäsi.
        Oliko hänen nimensä Onanias Runkman?


    • Molempii laitoi löytyy,

      Olen optimistinen pessimisti, valoa löydän pimeästäkin.

    • Anonyymi

      Olen ent. naiivi ihmisiin ja kaikkeen hyväänuskonut optimisti.
      Nyk. Elsa. "Kohtalon lapsi".

    • Anonyymi

      Olen enimmän osaa elämääni ollut optimisti, mutta viimeiset vuodet ovat muuttaneet minua. Olen pudonnut niin monta kertaa työasiaan liittyen.

    • Anonyymi

      Kyl niitä pikkudeppareita toisinaan tulee, mutta eiköhän meillä kaikilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe