Viha! Mitä viha teille

Anonyymi

merkitsee? Miksi viha on kiva tunne vai onko?

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      John Lydon: Anger is an energy

    • Anonyymi

      Ei viha ole kiva tunne, ei ole tapana vihata ihmisiä. Ärsyynnyn siitä jos asioihini puututaan ilman lupaa.

    • Anonyymi

      Mulla viha on vaarallinen tunne sillä mut opetettiin lapsena kiltiksi. Nieleen viha ja oleen kiltti tyttö.

      Nykyisin viha näyttäytyy vihana vain ensi väläyksen sitten se muuntautuu surun muotoon. Pitkäaikaisena se suru muuttuu depressioksi ja kohta se alkaa saamaan lievä, keskivaikea tai vakava asteikkoita.

    • Anonyymi

      En tunne vihaan, katkeruutta tai mustasukkaisuutta olen kai henkisesti kasvanut niitten tunteiden yli. Isossa perheessä oppii käsittelemään tunteitaan jo lapsena ♥️

      • Anonyymi

        Negatiiviset tunteet kuuluu ihmisille. En itsekään tuntenut vihaa, kateutta tai mustasukkaisuutta ikävuosina 13-16 v

        Ne saivat toisen muodon. Jatkuvan surun ja kyynelien muodon. Myöhemmin kuulin et negatiiviset tunteet on kohmeessa koska kärsin vakavasta masennuksesta

        Masentunut tunne vei muut tunteet pitkälle mennessään ja valtasi kokonaisvaltaisesti tilan itselleen.


      • Anonyymi

        Kun toivuin masennuksesta alkoi ihmisen perustunteet palautuun. Riitelin normaalisti, vihastuin.

        Kun olin masentunut 16 vuotias mulle sai huutaa täyttä kurkkua ja ilmekään ei värähtänyt. Tuijotin
        Ilme peruslukemilla ja sitten rauhallisesti totesin: oliko tässä kaikki? Olis läksyjä..

        Jolla sain toisen raivostuun lisää ja huutaan et voisitko reagoida edes jotenkin tuntein. Huuda, raivoo! Tee jotain! Reagoi! Älä vaan seiso siinä hiljaa!

        Mut kun ei tuntenut mitään eikä mikään tuntunut missään ja kaikki oli aivan sama niin ei mikään tunne liikahtanut reaktioiden suuntaan..

        Nyt kun mulle huutaa samalla tavoin menee 3 minuuttia kun tulistuneena kiljasen yhtä kova että : vittu älä huuda mulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Negatiiviset tunteet kuuluu ihmisille. En itsekään tuntenut vihaa, kateutta tai mustasukkaisuutta ikävuosina 13-16 v

        Ne saivat toisen muodon. Jatkuvan surun ja kyynelien muodon. Myöhemmin kuulin et negatiiviset tunteet on kohmeessa koska kärsin vakavasta masennuksesta

        Masentunut tunne vei muut tunteet pitkälle mennessään ja valtasi kokonaisvaltaisesti tilan itselleen.

        Noin minullekin tapahtui kun menetin itselleni tärkeän työpaikan, olen ollut siksi surullinen monta vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin minullekin tapahtui kun menetin itselleni tärkeän työpaikan, olen ollut siksi surullinen monta vuotta.

        Lmao vaikka ne on normaali tunteita niin en tunne koska olen henkilökohtaisesti aika korkealla tasolla ja tommoset yksinkertaiset asiat kun työpaikan menetys ynm...ei saa tuntemaan negatiivisia ajatuksia, olen optimistinen aina. Ajattelisin sinuna jos menetin tuon paikan minulle on tarjolla parempaa iA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lmao vaikka ne on normaali tunteita niin en tunne koska olen henkilökohtaisesti aika korkealla tasolla ja tommoset yksinkertaiset asiat kun työpaikan menetys ynm...ei saa tuntemaan negatiivisia ajatuksia, olen optimistinen aina. Ajattelisin sinuna jos menetin tuon paikan minulle on tarjolla parempaa iA

        Mutta kun siihen liittyy kaikki se mitä on tapahtunut sen jälkeen muissa työpaikoissa ja muuallakin, mikä on trumatisoinut. Ahdistun ihan valtavasti kun ajattelen meneväni johonkin muuhun kuin tuohon menettämääni paikkaan ja siksi kuoleman ajatus on ollut läsnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin minullekin tapahtui kun menetin itselleni tärkeän työpaikan, olen ollut siksi surullinen monta vuotta.

        Työpaikkoja tulee ja menee, ura pysyy, jos tekee töitä sen eteen. Ja aina voi laajentaa osaamista, opiskella tai keskittyä perheeseen.


    • Anonyymi

      Viha on normaali reaktio. Jos viha saa liian suuren osan jonkun elämässä tarkoittaa se sitä että ihmisen tunnetason kehitys on mennyt pieleen. Projekti on lähtenyt väärään suuntaan jostain syystä ja vihan tunteen työstäminenen on häiriintynyt.

    • Anonyymi

      Eihän se kiva tunne ole yhtään, mutta jossain määrin välttämätön kyllä.

      Tiesittekö, että sotien aikoihin naisille annettiin paljon kuvaavia etunimiä - Rauha, Hilja, Tyyne jne. - missä ikään kuin toivottiin, että he kätkevät kielteiset tunteensa, joita aika kaikille tuo.

      Kätkeminen tuo paljon vahinkoa kätkijälle, varsinkin jos vihan ilmaisu on joillekin ympäristössä erittäinkin sallittu, toisille taas ei yhtään.

      • Anonyymi

        Tai oikeastaan, ei kätkeminen, vaan kieltäminen. Se, että joidenkin tunteet mitätöidään eivätkä he saa mukamas kokea lainkaan kielteisiä tunteita, vaikka jotkut muut kyllä saavat aamusta iltaan. No, epäempatia ja kieltäminen.


    • Anonyymi

      Viha on valtaa, koska sillä pystyy vaikuttaa toiseen kaikkein voimakkaimmin. Kun suuttuu, toiselle tulee pelontunne ja syyllisyydentunne. Näitä voi käyttää helposti manipuloidakseen toista ihmistä. Tästä syystä vihan osoittaminen ei ole normaalia, mikäli toinen osapuoli ei ole käyttäytynyt törkeästi. Ei ole normaalia suuttua pienistä asioista aikuisena ellei sitten tosissaan nauti riitelemisestä. On todellakin normaalia niellä oma viha ja kiukku, mikäli toinen ei käyttäydy törkeästi. Myös suuttumalla toiselle tarpeettomasti saa vain enemmän vahinkoa kuin hyötyä, koska vastapuoli tunnistaa jos toinen suuttuu tarpeettomasti ja näin ollen menee automaattisesti puolustuskannalle. Mikäli vastapuoli oikeasti käyttäytyy törkeästi eikä tiedosta sitä, että loukkasi, niin se on hyvä ilmaista kevyemmin kuin suuttumalla jotta toinen ei säikähdä ja kykenee ottamaan opikseen.

      • Anonyymi

        Viha on tunne.

        Haukkuminen, tavaroiden heittely seinille tai kohti, ovien paiskominen. Käsiksi käynti, tukistus, retuutus, töniminen, lyöminen jne on käytöstä jonka tunne laukaasee

        Tunne ei ole väärin, teot tunteen vallassa voivat olla jos ihminen ei hallitse itseään ja omaa tunnesäätelyn taitoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha on tunne.

        Haukkuminen, tavaroiden heittely seinille tai kohti, ovien paiskominen. Käsiksi käynti, tukistus, retuutus, töniminen, lyöminen jne on käytöstä jonka tunne laukaasee

        Tunne ei ole väärin, teot tunteen vallassa voivat olla jos ihminen ei hallitse itseään ja omaa tunnesäätelyn taitoja

        Olen samaa mieltä, tämmöisten tietoisuuksien siirtäminen ja manipulointi on hyvin vaarallista. Mistä alkaa aikamoinen kostonkierte. Jokainen voi toki myös suuttua näin itse, varsinkin jos ei ole oma itsensä, sairaus, huumeet, alkoholi, tai henkisesti ärsytetty. Miehet ja naiset saadaan näin käyttäytymään. Minusta semmoisia asioita joita ei ikinä voi painaa villaisella vaan on haettava ratkaisua, ja selvitettävä miksi ja kuka näin käyttäytyy. Ja vielä pahemmin, näin olen kuullut. Ei niistä kukaan puhu. Koittakaa löytää oikea syyllinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, tämmöisten tietoisuuksien siirtäminen ja manipulointi on hyvin vaarallista. Mistä alkaa aikamoinen kostonkierte. Jokainen voi toki myös suuttua näin itse, varsinkin jos ei ole oma itsensä, sairaus, huumeet, alkoholi, tai henkisesti ärsytetty. Miehet ja naiset saadaan näin käyttäytymään. Minusta semmoisia asioita joita ei ikinä voi painaa villaisella vaan on haettava ratkaisua, ja selvitettävä miksi ja kuka näin käyttäytyy. Ja vielä pahemmin, näin olen kuullut. Ei niistä kukaan puhu. Koittakaa löytää oikea syyllinen.

        Joskus sekin riittää että tietoisuudelle laitetaan jonkun muun elämä. Esim stressitaso, painostus tai henkilökemia. Joskus ovat näitä tietousuusyhdisyelmiä, telepatiaa, ja joskus vaan huonoa käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus sekin riittää että tietoisuudelle laitetaan jonkun muun elämä. Esim stressitaso, painostus tai henkilökemia. Joskus ovat näitä tietousuusyhdisyelmiä, telepatiaa, ja joskus vaan huonoa käytöstä.

        Sehän olisi rikollista jos olisi mahdollista huimata, siirtää tai vaikuttaa jonkun käytökseen vaikka jonkun muun tietoisuudelle. Vaikka jos joku haluttaisiin hiljaiseksi tai tekemään kuten sanotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän olisi rikollista jos olisi mahdollista huimata, siirtää tai vaikuttaa jonkun käytökseen vaikka jonkun muun tietoisuudelle. Vaikka jos joku haluttaisiin hiljaiseksi tai tekemään kuten sanotaan.

        Mitäköhän sitten ihmiset kostavat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäköhän sitten ihmiset kostavat?

        Tai miksi ihmiset tappavat itsensä, syyllisyyteen teoista. Miten päin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai miksi ihmiset tappavat itsensä, syyllisyyteen teoista. Miten päin vaan.

        Yhä useammin käräjäoikeudessa tuomitaan riitelyn molemmat osapuolet, esim jos toinen ärsyttää niin se saattaa riittää myös itselle syytteeksi. Tiedän kyllä yhden porukan joka näitä on veivannut että sai omansa pois. Useammalla ihmisellä. Mutta elämä jatkuu, ja jos on eroon päässyt niin ollaan tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä useammin käräjäoikeudessa tuomitaan riitelyn molemmat osapuolet, esim jos toinen ärsyttää niin se saattaa riittää myös itselle syytteeksi. Tiedän kyllä yhden porukan joka näitä on veivannut että sai omansa pois. Useammalla ihmisellä. Mutta elämä jatkuu, ja jos on eroon päässyt niin ollaan tyytyväisiä.

        Iso ongelma, ja ikinä mene niin että kaikki saisivat oikeuden, jotta pidetään suurimmat konfliktit pois. Näin luulen.


    • Anonyymi

      Vihasta katkeruuteen on vähän matkaa? Pidemmän päälle myrkyllistä molemmat?

      • Anonyymi

        Myrkyllistä on, mutta joskus nuokin tunteet pitää käsitellä. Niillä on tarkoituksensa, ei ne tyhjästä tule. Joskus ovat ihmisten puolustustunteita. Ja tunteet jotka läpikäymällä löytää tien terveyteen. Mutta vaarallisia tunteita, jotka voivat viedä hyvin syvälle, itsen ja muut.


    • Anonyymi

      Rakastan ja vihaan samaa ihmistä. Mielikuvaa ja todellista ihmistä. Viha tulee tarpeesta puolustautua.

      • Anonyymi

        Hmmm mistä tiedät keneltä puolustaudu, ja miten vihasi kohdistat? Tämä on seikka mikä aiheuttaa paljon pahaa. Miten varmistat että kohde on oikea?


      • Anonyymi

        Jos rakastaa ei voi vihata samaa ihmistä. Silloin ei osaa rakastaa ja luulee rakkaudeksi jotain muuta tunnetta.


    • Anonyymi

      Täytyy sanoa että ensimmäistä kertaa elämässä todella tunsin vihan. Nyt siitä alkaa pääsemään yli, suru on läsnä melkein päivittäin. Ja kiitollisuus siitä mitä on. Ja mitä tulee olemaan.

      • Anonyymi

        Kyllä näin on myös minulla. Tosin surukin helpottaa, siitä ei kyllä pidetä, miten sitten asiasta pääsevätkään tietoisiksi.


    • Anonyymi

      istuessa tuli ajatus jatko, myynti kiinteistö, kun puhuu seinä raivosta, taisi tarkoittaa, esimerkiksi, käyvät särkemässä talut seinille, sehän siitä tulee, ja muut ilkeydet samoin.

    • Anonyymi

      Jokaisella on oikeus vihata, ja päästää siitä irti. Jokaisen on oikeus lukea myös muut tulkinnat ja miten asiat meni.

      • Anonyymi

        Hirveää itsellä, että joskus kun kaikki alkoi, minut oli tänne tuotu, mutta en sitten millään tajunnut että syytökset oli minulle, ja en osannut puolustautua mitenkään. Aika meni siihen että aistin jotain pahaa tulevan mutta piti ryhtyä ottamaan vasta asioista selvää. Hirveää jälkeä, ehtivät aina askeleen edellä ja lisäsivät aina pahaa kun yritti saada kiinni kuka näitä järjestää.


    • Anonyymi

      Viha on tarpeellinen tunne. Se on itsesuojelukeino. Hetkellisesti voiman lähde, pidemmän päälle tuhoaa kantajansa. Vihaa tunnetaan asioita ja henkilöitä kohtaan. Vihaisuus liittyy yleensä tiettyyn tapaukseen tai käyttäytymiseen. Viha on tunne , vihaisuus on reaktio. Oli kumpi vain. Siitä pitää päästää irti. Se ei ole rakkauden vastakohta, vaan vaihe matkalla luopumiseen. Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys.

    • Anonyymi

      Viha on tunne. Ilmenee jos joku esim. loukkaa tarkoituksella itseä tai muita, tai tekee muuta väärää.

    • Anonyymi

      sillä saa vihata rasisteja

    • Anonyymi

      Tiedätkö sinä kivasta mitään?

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan nauti vihasta, mutta itse koen tällä hetkellä voimakasta vihaa minut pettänyttä ja jättänyttä naista kohtaan.

      • Anonyymi

        Minä nautin. 😈


    • Anonyymi

      Viha on katkeruutta ja omista virheistään pakoilua,vastuunottamattomuutta💩

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2011
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe