Ainakin rakkautta on

Anonyymi

Olen huomannut monenlaisia asioita tässä yhteisen matkamme varrella. Mutta uskotko siihen, että joillakin kohtaamisilla on syvempi merkitys? Ihminen voi toipua monesta, jos hänelle syntyy sairaudentunto. Itsekin olen muuttunut.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienoa jos olet päässyt eteenpäin elämässäsi.
      Sairaudentunnon kehittyminen on toisinaan avain muutokseen.
      Mielessäni on lähimmäinen joka tuskailee elämänsä kanssa monenlaisten vaikeuksien kanssa tunteet levällään. Kumpa voisin helpottaa hänen oloaan. Haluaisin nähdä hänen pääsevän parempaan mielen tasapainoon. Lämpimin ajatuksin. .

    • Anonyymi

      En osaa siihen vastata, niin saattaa olla. Oma tilanne on ollut huono työasiaan liityen, mikä on aiheuttanut surua ja tunteettomuutta, koska olen kokenut että minulta vietiin pois itselleni hyvin tärkeä asia ja se ja sen jälkeen tapahtuneet "asiat" ovat pudottaneet minut kunnolla. En jaksa ruveta jakamaan aikaani kenenkään muun kuin lähisukulaisteni kanssa ja näin saattaa olla loppuelämäni ajan. Olen voinut kauan huonosti ja sellainen ei ihan hetkessä muutu paremmaksi.

      • Anonyymi

        Tsemppiä sinulle. Toivottavasti pääset jaloillesi yhdessä rakkaitten läheistesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä sinulle. Toivottavasti pääset jaloillesi yhdessä rakkaitten läheistesi kanssa.

        Lähisukulaiset eivät voi auttaa juurikaan, mutta ilman heitä voisin vielä huonommin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähisukulaiset eivät voi auttaa juurikaan, mutta ilman heitä voisin vielä huonommin.

        Voimia jaksaa. Lähimmäinen jota ajattelen on sellainen jonka kanssa puhun tilanteestaan, kuuntelen. Haluan tukea häntä ja ymmärrän ettei hän jaksa kovin paljoa nyt yhteyttä itse pitää. Toivottavasti sinulla on hyviä ihmisiä ympärillä ja pääset eteenpäin pikkuaskelin.


    • Anonyymi

      Niin muutoksia on ilmassa

    • Anonyymi

      Mun mielestä ihmisillä ei pitäis olla mitään ylpeyteen, pelkoihin ylipäätään erilaisiin tunnejuttuihin liittyviä esteitä puhuakseen jonkun kanssa. Puhuminen voi olla haastavaa, mutta ihminen itse tietää, jos hänen olisi hyvä lähestyä ja puhua, kävi miten kävi. Toiset voi olla satutettuja.

      • Anonyymi

        Mutta tilanteisiin ja elämässä tapahtuneisiin asioihin voidaan suhtautua eri tavalla. En halua puhua siitä mitä muutaman vuoden aikana on tapahtunut. Ehkä sitten kun olen saanut oman elämän asiat kuntoon voin jotain sanoa, mutta voi olla etten halua sitä koskaan. Tämä johtuu todennäköisesti erityispiirteisyydestä ja siksi koen ahdistusta siitä, että kaikki rankat vuodet "revittäisiin" uudelleen auki. Tässä tilanteessa kun voin huonosti, en pysty asettumaan toisen kärsivän ihmisen asemaan. Oma rikkinäisyyteni on ensin korjaannuttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tilanteisiin ja elämässä tapahtuneisiin asioihin voidaan suhtautua eri tavalla. En halua puhua siitä mitä muutaman vuoden aikana on tapahtunut. Ehkä sitten kun olen saanut oman elämän asiat kuntoon voin jotain sanoa, mutta voi olla etten halua sitä koskaan. Tämä johtuu todennäköisesti erityispiirteisyydestä ja siksi koen ahdistusta siitä, että kaikki rankat vuodet "revittäisiin" uudelleen auki. Tässä tilanteessa kun voin huonosti, en pysty asettumaan toisen kärsivän ihmisen asemaan. Oma rikkinäisyyteni on ensin korjaannuttava.

        Ymmärrän näkökantasi. Joskus vertaistuesta voi saada kuitenkin voimaa. Toivottavasti uskallat silloin ottaa riskin ja kohdata, kun sen aika on. Vaikka puhumme läheiseni kanssa vaikeista asioista ja kuuntelen häntä voisin silti välillä käydä myös hömppäkeskuteluja. Joskus se, että puhutaan kevyitä vie ajatukset edes hetkeksi pois ikävistä asioista ja vie sillä tavoin eteenpäin. Tässäkin asiassa toivon häneltä rohkeutta olla rehellinen ja sanoa mitä haluaa. Hänen kanssaan voisin vaikka kävellä hiljaa metsässä ja olla vaan. Osoittaa etten lähde pois vaikka vaikeaa on. Olen saanut itse vaikeassa tilanteessa yllä kuvaamani apua ja se kantoi eteenpäin vaikka ei aina silloin siltä tuntunutkaan. Haluaisin jakaa itse saamaani hyvää eteenpäin ihmiselle josta välitän. Siltikin poistun hänen elämästään, jos hän sitä vaatii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän näkökantasi. Joskus vertaistuesta voi saada kuitenkin voimaa. Toivottavasti uskallat silloin ottaa riskin ja kohdata, kun sen aika on. Vaikka puhumme läheiseni kanssa vaikeista asioista ja kuuntelen häntä voisin silti välillä käydä myös hömppäkeskuteluja. Joskus se, että puhutaan kevyitä vie ajatukset edes hetkeksi pois ikävistä asioista ja vie sillä tavoin eteenpäin. Tässäkin asiassa toivon häneltä rohkeutta olla rehellinen ja sanoa mitä haluaa. Hänen kanssaan voisin vaikka kävellä hiljaa metsässä ja olla vaan. Osoittaa etten lähde pois vaikka vaikeaa on. Olen saanut itse vaikeassa tilanteessa yllä kuvaamani apua ja se kantoi eteenpäin vaikka ei aina silloin siltä tuntunutkaan. Haluaisin jakaa itse saamaani hyvää eteenpäin ihmiselle josta välitän. Siltikin poistun hänen elämästään, jos hän sitä vaatii.

        Onnellisen voi ja haluaa muutoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisen voi ja haluaa muutoksia.

        Onnellisena kykenee tehdä muutoksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnellisena kykenee tehdä muutoksia

        Ei siihen tarvitse olla onnellinen, että voi toisen ottaa vierellä kulkemaan ystävänä, kun tunnetaan jo pitkältä ajalta muutenkin. Näin on tilanne minun läheisen kanssa. Olen itse sellaisissa voimissa, että pystyn olemaan vierellä kulkija. Ymmärrän ettei hän pysty tekemään tällä hetkellä muutoksia elämässään. En niitä tuputa, kun tiedän tilanteen.

        Moni on saanut vertaistuesta voimaa ja ihan siellä pohjalla ollessaan. Onhan niitä järjestöjen tukihenkilöitä ym.. joista on ollut hyvä tuki monelle toipumisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tilanteisiin ja elämässä tapahtuneisiin asioihin voidaan suhtautua eri tavalla. En halua puhua siitä mitä muutaman vuoden aikana on tapahtunut. Ehkä sitten kun olen saanut oman elämän asiat kuntoon voin jotain sanoa, mutta voi olla etten halua sitä koskaan. Tämä johtuu todennäköisesti erityispiirteisyydestä ja siksi koen ahdistusta siitä, että kaikki rankat vuodet "revittäisiin" uudelleen auki. Tässä tilanteessa kun voin huonosti, en pysty asettumaan toisen kärsivän ihmisen asemaan. Oma rikkinäisyyteni on ensin korjaannuttava.

        No vaikka olis kyseessä hänen työkyvyttömyys, hyväksyn sen. Joskus elämä tuo vaikeita asioita eteen. Ei se ole syy hylätä ystävää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4773
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4572
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4184
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3147
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2691
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      221
      2163
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1775
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1502
    Aihe