Mistä se kertoo, jos näkee ihan valtavan suuria ja ihmeellisiä unia, mm. ihmisyydestä, ihmisen ja Jumalan suhteesta, kuolemasta ja ylösnousemuksesta, elämän tarkoituksesta, luonnonjärjestyksestä, viestiä tuovista taruhahmoista jne?
Näen usein tuollaisia unia. Itsekin olen miettinyt, mistä ne oikein tulevat ja mikä niiden tarkoitus on. En ole viitsinyt niistä aina kertoa läheisilleni ja ystävilleni, koska pidän mahdollisena, etteivät kaikki välttämättä voi edes uskoa, että joku oikeasti näkee noin suuria ja ihmeellisiä unia.
Mutta siis kertooko se siitä, että minulla on poikkeuksellisen suora yhteys alitajuntaani? Minulla on paljon traumoja, joita en käsitellyt ensimmäiseen 30 vuoteen elämässäni ollenkaan.
31-vuotiaana traumojen käsittely käynnistyi ja koin henkisen romahduksen, kun se alkoi. En enää voinut estää ahdistavien muistonrepaleiden virtaamista tietoisuuteeni. Kesti kauan alkaa yhdistellä muistoja mielekkäiksi kokonaisuuksiksi.
Kuitenkin koko ajan olen ollut varma siitä, että kaikki selviää kyllä ja että voin olla rauhallisin mielin.
Suurten unien näkeminen alkoi samoihin aikoihin kuin tuo traumojen pakkokäsittely.
Kertokaa muutkin, jotka näette suuria unia, onko teillä traumamenneisyyttä? Käsittelemättömät traumamuistothan jemmautuvat alitajuntaan, josta myös unet kai tulevat.
Mitä se kertoo ihmisestä, jos hän näkee ihmeellisiä unia?
1
123
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa vaan tosi kauniilta, lahjalta. Itse näen epämääräisiä ja ahistavia unia enimmäkseen, ja unohdan melkein kaiken. Joskus näin unta missä oli niin kaunis tähtitaivas että en oo koskaan nähnyt niin kaunista taivasta, ja rukoilin jumalaa tai jotain että muistaisin sen herätessä ja muistin sen sitten.
Ja kerran näin unta että isoveljeni katsoi tulevaisuudesta joltain näytöltä mua nykyhetkessä ja rakasti jokaista mun ihohuokosta ja vihasi kaikkia jotka on koskaan satuttaneet mua. Muistan vaan sen rakkauden, se oli tavallaan tulevaisuudessa ja jossain paremmassa paikassa missä rakkaus oli helpompaa kokea.
Mut pointtina vaan se että tosi harvoin nään mitään ”suuria unia” millasia kuvailit. Kannattaa olla kiitollinen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412655Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4092170Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212026Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381734Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau161732Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1341662Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211143Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01122- 741029
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925