Taksit ja liikennesäännöt

Anonyymi

Miksi taksit niin usein rikkovat liikennesääntöjä? Esimerkiksi joka aamu Porkkalankadulla ajetaan ajetaan joukkoliikennekaistaa länäriltä tullessa ja käännytään sen kautta alas Mechelininkadulle vaikka liikennesääntöjen mukaan siitä saa jatkaa vain ylös Porkkalankadun sillalle. Sama homma Porkkalankadun, Ruoholahdenkadun ja Hietalahdenkadun risteyksessä kun ollaan ryhmittäydytty Lapinrinteen suuntaan kääntyvälle joukkoliikenne kaistalle, niin painetaan kaasu pohjassa raitiovaunukiskojen yli Ruoholahdenkadulle kohti Malminrinnettä. Onko se puisto niin vaikea kiertää? Tätä samaa on siis tapahtunut jo vuosia ennen vapautusta. Onneksi poliisi on viimeaikoina alkanut kyttäämään sitä raitiovaunukiskojen ja sulkuviivojen yli ajelua ja parin viimeviikon aikana olen nähnyt siinä kaksi taksia sivuun vedettynä. Molemmissa kylkiä koristi Taksi Helsingin mainokset ja kuskeina 55-60 vuotias kantasuomalainen mies.

Toki näin siinä joku aika sitten myös Onnibussin tekevän ihan saman vielä niin, että poliisi oli siinä kytiksellä raitiovaunupysäkillä. Poliisi veti keulan bussin eteen ja laittoi hätävilkut päälle, mutta otti ne pois melkein heti ja päästi bussin jatkamaan matkaa, koska se tukki silloin kaiken liikenteen siinä.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Takseill on kiire, poka päällä, ne on ammattiautoilioita, nillä on omat taksikaistat, ne on isäntiä!

    • Anonyymi

      No sitä yrittää olla ripee työssään..joskus tulee sakko, välillä kortti kuivuu niin voi lomailla, mutta sellasta elämä on!
      Itse rikon liikennesääntöjä joka välissä ja aina kun mahdollista..ylinopeutta jatkuvasti, vanhoilla vihreillä lähes aina, laittomia uukkareita ja pysähdyksiä, suojatieltä/ratikkakiskoilta/kevyenliikenteen väylältä oikomista...välillä kun oikeen väsyny ja kiukkunen on meno täysin kahelia ja raivolla vaan läpi prkl!
      Vuositasolla keskimäärin 200e kärähtää sakkoa ja jos alkaisi sääntöjen mukaan matelemaan jäisi ainakin 10-40€ päivän kassasta ajamatta, niin kuukaudessa on se sakkorahakin tienattu! Ja usein saa tippiäkin kun asiakas huomaa, miten teet töitä sen eteen, että pääsee nopeasti perille.

      • Anonyymi

        Juurikin näin! Ja kilpailu on kovaa ja säännöt kuin sodassa!


      • Anonyymi

        Hyvä! Juuri näin.


    • Anonyymi

      Kuinka pajlon olet metettänyt omasta elämästä??? Joo juusto katolla joskus mennään hieman yli kaistojen asiakaan hyväksi, mutta harvoin kukaan muu siitä metettää aikaa perille pääsyssä.
      Suurin osa taksikuskeista kuitenkin ajaa liikennesääntöjen mukaan, koska ei sitä sakkoa halua työstään ja korttikin voi joutua hyllylle.

      • Anonyymi

        Ja sakot maksetaan ihan omasta palkasta ei tarvi tavisten murehtia...


      • Anonyymi

        Sillä taksikuskilla ei ainakaan ollut kiire, joka halusi minun tekevän kävelijänä tilaa, mutta turhaan. Seisotti autoaan jalkakäytävällä varmaan 10 minuuttia kun joko ylpeys tai osaaminen ei riittänyt peruuttaa pois samaa reittiä kuin jalkakäytävälle ajoikin. Suu vaahtosi ja torvi soi, ja kirosanavarasto tyhjeni moneen kertaan, kun mestarikuski yritti ottaa itsensä ja tilanteen haltuun. No kiire ei ollut minullakaan, joten seisoin paikallani ja nautin esityksestä. Lopulta se muisti, miten peruuttaminen tehdään, ja palasi ajoradalle. Paikalta poistuttiin tietysti renkaat ulvoen, kun se liikkeelle lähteminen on niin kovin vaikeaa.

        Huikea tyyppi! 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä taksikuskilla ei ainakaan ollut kiire, joka halusi minun tekevän kävelijänä tilaa, mutta turhaan. Seisotti autoaan jalkakäytävällä varmaan 10 minuuttia kun joko ylpeys tai osaaminen ei riittänyt peruuttaa pois samaa reittiä kuin jalkakäytävälle ajoikin. Suu vaahtosi ja torvi soi, ja kirosanavarasto tyhjeni moneen kertaan, kun mestarikuski yritti ottaa itsensä ja tilanteen haltuun. No kiire ei ollut minullakaan, joten seisoin paikallani ja nautin esityksestä. Lopulta se muisti, miten peruuttaminen tehdään, ja palasi ajoradalle. Paikalta poistuttiin tietysti renkaat ulvoen, kun se liikkeelle lähteminen on niin kovin vaikeaa.

        Huikea tyyppi! 😃

        Onneksi on näitä fiksuja. Tilannetta näkemättä tulee vähän mieleen, että ehkä siellä auton takana oli jalankulkijoita tai jotain muuta vastaavaa ja että eteenpäin liikkuminen olisi ollut turvallisempaa.

        Hyvä kun kuitenkin sait hyvän mielen etkä joutunut joustamaan periaatteistasi. Muista kuitenkin, että seuraavalla kerralla saatat itse istua siinä pussitetussa taksissa ja myöhästyt junasta/hammaslääkäristä/terapiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä taksikuskilla ei ainakaan ollut kiire, joka halusi minun tekevän kävelijänä tilaa, mutta turhaan. Seisotti autoaan jalkakäytävällä varmaan 10 minuuttia kun joko ylpeys tai osaaminen ei riittänyt peruuttaa pois samaa reittiä kuin jalkakäytävälle ajoikin. Suu vaahtosi ja torvi soi, ja kirosanavarasto tyhjeni moneen kertaan, kun mestarikuski yritti ottaa itsensä ja tilanteen haltuun. No kiire ei ollut minullakaan, joten seisoin paikallani ja nautin esityksestä. Lopulta se muisti, miten peruuttaminen tehdään, ja palasi ajoradalle. Paikalta poistuttiin tietysti renkaat ulvoen, kun se liikkeelle lähteminen on niin kovin vaikeaa.

        Huikea tyyppi! 😃

        Sulla on hieno elämä, kun tuollaisesta saat nautintoa. Kotona varmasti kaunis vaimo ja fixut lapset. Eipä taida olla, sun elämää ei ainakaan kannata kadehtia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on näitä fiksuja. Tilannetta näkemättä tulee vähän mieleen, että ehkä siellä auton takana oli jalankulkijoita tai jotain muuta vastaavaa ja että eteenpäin liikkuminen olisi ollut turvallisempaa.

        Hyvä kun kuitenkin sait hyvän mielen etkä joutunut joustamaan periaatteistasi. Muista kuitenkin, että seuraavalla kerralla saatat itse istua siinä pussitetussa taksissa ja myöhästyt junasta/hammaslääkäristä/terapiasta.

        Se virhehän tehtiin jo siinä vaiheessa, kun kuski ajoi jalkakäytävälle vaatimaan kävelijöitä väistämään torvea huudattaen. Ja virheen tekeminen jatkui, kun ei heti peruuttanut pois. No, se oli hänen valintansa. Hassua, että joku jaksaa olla katkera siitä, että hänelle tuli paha mieli 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se virhehän tehtiin jo siinä vaiheessa, kun kuski ajoi jalkakäytävälle vaatimaan kävelijöitä väistämään torvea huudattaen. Ja virheen tekeminen jatkui, kun ei heti peruuttanut pois. No, se oli hänen valintansa. Hassua, että joku jaksaa olla katkera siitä, että hänelle tuli paha mieli 😃

        Vilkaisepas hiukan tieliikennelakia, asiakkaan ajossa oleva taksi on huoltoajo ja tietyissä olosuhteissa huoltoajo voi pysähtyä jopa jalkakäytävälle. Sitä en tietenkään tiedä, täyttyivätkö edellytykset tässä tapauksessa. Jos eivät, teki ko. kuljettaja tietysti virheen mutta siitä huolimatta jalankulkijan olisi pitänyt väistää. Lakikirjoissa on nimittäin myös mainintoja liikenteen estämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilkaisepas hiukan tieliikennelakia, asiakkaan ajossa oleva taksi on huoltoajo ja tietyissä olosuhteissa huoltoajo voi pysähtyä jopa jalkakäytävälle. Sitä en tietenkään tiedä, täyttyivätkö edellytykset tässä tapauksessa. Jos eivät, teki ko. kuljettaja tietysti virheen mutta siitä huolimatta jalankulkijan olisi pitänyt väistää. Lakikirjoissa on nimittäin myös mainintoja liikenteen estämisestä.

        No hei, tässähän on mahtava oppimismahdollisuus! Kerro, millä tavoin laki määrittelee asiakkaan ajossa olevan taksin huoltoajoksi, ja mitkä edellytykset pitää täyttyä että taksi saa tuolloin ajaa jalkakäytävällä kävelijöille tööttiä huudattaen. Kerro myös, millä tavoin laki määrittelee jalkakäytävällä seisomisen liikenteen estämiseksi. Kiitos jo etukäteen, kohta opin paljon uutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä taksikuskilla ei ainakaan ollut kiire, joka halusi minun tekevän kävelijänä tilaa, mutta turhaan. Seisotti autoaan jalkakäytävällä varmaan 10 minuuttia kun joko ylpeys tai osaaminen ei riittänyt peruuttaa pois samaa reittiä kuin jalkakäytävälle ajoikin. Suu vaahtosi ja torvi soi, ja kirosanavarasto tyhjeni moneen kertaan, kun mestarikuski yritti ottaa itsensä ja tilanteen haltuun. No kiire ei ollut minullakaan, joten seisoin paikallani ja nautin esityksestä. Lopulta se muisti, miten peruuttaminen tehdään, ja palasi ajoradalle. Paikalta poistuttiin tietysti renkaat ulvoen, kun se liikkeelle lähteminen on niin kovin vaikeaa.

        Huikea tyyppi! 😃

        Harrastat ilmeisesti myös pyöräilyä ??

        https://www.youtube.com/watch?v=RjTIgrUQ9d0

        Huvitava idiootti. Enkä tarkoita tuota kuorma-autokuskia ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastat ilmeisesti myös pyöräilyä ??

        https://www.youtube.com/watch?v=RjTIgrUQ9d0

        Huvitava idiootti. Enkä tarkoita tuota kuorma-autokuskia ;)

        Vähän vielä tsemppaat, niin hoksaat, mitä eroa on kävelijällä ja pyöräilijällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hei, tässähän on mahtava oppimismahdollisuus! Kerro, millä tavoin laki määrittelee asiakkaan ajossa olevan taksin huoltoajoksi, ja mitkä edellytykset pitää täyttyä että taksi saa tuolloin ajaa jalkakäytävällä kävelijöille tööttiä huudattaen. Kerro myös, millä tavoin laki määrittelee jalkakäytävällä seisomisen liikenteen estämiseksi. Kiitos jo etukäteen, kohta opin paljon uutta!

        Finlex, sieltä löytyy luettavaa. Tuskin sinä kaikkitietävä minua uskot, ehkä kuitenkin ymmärrät suoraa lakitekstiä. Jos et itse osaa lukea, pyydä äitiäsi kertomaan mitä ne lakijutut tarkoittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finlex, sieltä löytyy luettavaa. Tuskin sinä kaikkitietävä minua uskot, ehkä kuitenkin ymmärrät suoraa lakitekstiä. Jos et itse osaa lukea, pyydä äitiäsi kertomaan mitä ne lakijutut tarkoittavat.

        Eihän jalankulkijan tarvitse osata liikennelakia. Ei tarvitse tietää sitäkään mitä on huoltoajo jonka perusteella auto kuin auto saa ajaa jalankulkualueella.

        Mutta totta toinen puoli. Aika usein taksi ajaa jalkakäytävälle oven eteen, vaikka lyhyen matkan päässä olisi luvallinen pysähtymispaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finlex, sieltä löytyy luettavaa. Tuskin sinä kaikkitietävä minua uskot, ehkä kuitenkin ymmärrät suoraa lakitekstiä. Jos et itse osaa lukea, pyydä äitiäsi kertomaan mitä ne lakijutut tarkoittavat.

        Uskon kyllä, jos kerrot vastaukset noihin kysymyksiin. Senhän pitäisi olla sinulle helppoa, kun kerran tiedät ne. Rohkeasti vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä taksikuskilla ei ainakaan ollut kiire, joka halusi minun tekevän kävelijänä tilaa, mutta turhaan. Seisotti autoaan jalkakäytävällä varmaan 10 minuuttia kun joko ylpeys tai osaaminen ei riittänyt peruuttaa pois samaa reittiä kuin jalkakäytävälle ajoikin. Suu vaahtosi ja torvi soi, ja kirosanavarasto tyhjeni moneen kertaan, kun mestarikuski yritti ottaa itsensä ja tilanteen haltuun. No kiire ei ollut minullakaan, joten seisoin paikallani ja nautin esityksestä. Lopulta se muisti, miten peruuttaminen tehdään, ja palasi ajoradalle. Paikalta poistuttiin tietysti renkaat ulvoen, kun se liikkeelle lähteminen on niin kovin vaikeaa.

        Huikea tyyppi! 😃

        No mitä helvettiä sä jäit siihen paikallesi? Olisit jatkanut kävelyä vai eikö jalkakäytävä riitä teille läskeille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä helvettiä sä jäit siihen paikallesi? Olisit jatkanut kävelyä vai eikö jalkakäytävä riitä teille läskeille?

        Koska minulla ei ollut kiire mihinkään. Ja nytkin jaksan odottaa sitä, että timantinkova lakitietäjä kertoo tietonsa koskien omia väitteitään. Aikaa kuluu, mutta sehän on merkki siitä, että vastaus tulee olemaan perusteellinen ja perusteltu. Hienoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska minulla ei ollut kiire mihinkään. Ja nytkin jaksan odottaa sitä, että timantinkova lakitietäjä kertoo tietonsa koskien omia väitteitään. Aikaa kuluu, mutta sehän on merkki siitä, että vastaus tulee olemaan perusteellinen ja perusteltu. Hienoa!

        Saat minun puolestani odottaa vaikka maailman tappiin. Minulla on velvollisuus noudattaa mm. liikennesääntöjä ja minulla on myös velvollisuus ne itselleni selvittää, oikeudessa ei tietämättömyys laista ole riittävä puolustus.

        Koska sinäkin tuolla ulkona todennäköisesti liikut, on sinullakin oltava tieto olemassaolevista laeista. Jos ei ole, voit syyttää vain itseäsi.

        En yksinkertaisesti viitsi alkaa leikkaamaan ja liimaamaan puhelimella, ota ihan itse esiin Finlexistä tieliikennelaki ja sieltä huoltoajon määritelmä. Samassa laissa on myös maininta liikenteen estämisestä.

        Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään, tunnetko sinä lait tai noudatatko niitä, lähden kuitenkin siitä, että niiden mukaan mennään. Tarvittaessa virkavalta on erittäin kätevä erotuomari, heillä kun on mahdollisuus kirjoitella maksullisia kotimuikkareita.

        Melko hauskoja tilanteita, kun herra Kaikkitietävä on pitkistä ja luovista selityksistään huolimatta saanut korvilleen. Ja kyllä, on nähty muutamaankin kertaan vaihtelevissa tilanteissa.

        Sitäpaitsi, eiköhän sinun pitäisi tässä vaiheessa pystyä todistamaan minut vääräksi kun kerran tiedät asiat paremmin. Olet jo saanut riittävästi vihjeitä, katsotaan mitä tapahtuu kun mokoman tempun onnistut minulle tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat minun puolestani odottaa vaikka maailman tappiin. Minulla on velvollisuus noudattaa mm. liikennesääntöjä ja minulla on myös velvollisuus ne itselleni selvittää, oikeudessa ei tietämättömyys laista ole riittävä puolustus.

        Koska sinäkin tuolla ulkona todennäköisesti liikut, on sinullakin oltava tieto olemassaolevista laeista. Jos ei ole, voit syyttää vain itseäsi.

        En yksinkertaisesti viitsi alkaa leikkaamaan ja liimaamaan puhelimella, ota ihan itse esiin Finlexistä tieliikennelaki ja sieltä huoltoajon määritelmä. Samassa laissa on myös maininta liikenteen estämisestä.

        Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkääkään, tunnetko sinä lait tai noudatatko niitä, lähden kuitenkin siitä, että niiden mukaan mennään. Tarvittaessa virkavalta on erittäin kätevä erotuomari, heillä kun on mahdollisuus kirjoitella maksullisia kotimuikkareita.

        Melko hauskoja tilanteita, kun herra Kaikkitietävä on pitkistä ja luovista selityksistään huolimatta saanut korvilleen. Ja kyllä, on nähty muutamaankin kertaan vaihtelevissa tilanteissa.

        Sitäpaitsi, eiköhän sinun pitäisi tässä vaiheessa pystyä todistamaan minut vääräksi kun kerran tiedät asiat paremmin. Olet jo saanut riittävästi vihjeitä, katsotaan mitä tapahtuu kun mokoman tempun onnistut minulle tekemään.

        Et siis pysty vastaamaan, koska puhuit soopaa, eikä sinusta ole sitä myöntämään. Ihan odotetusti meni 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä taksikuskilla ei ainakaan ollut kiire, joka halusi minun tekevän kävelijänä tilaa, mutta turhaan. Seisotti autoaan jalkakäytävällä varmaan 10 minuuttia kun joko ylpeys tai osaaminen ei riittänyt peruuttaa pois samaa reittiä kuin jalkakäytävälle ajoikin. Suu vaahtosi ja torvi soi, ja kirosanavarasto tyhjeni moneen kertaan, kun mestarikuski yritti ottaa itsensä ja tilanteen haltuun. No kiire ei ollut minullakaan, joten seisoin paikallani ja nautin esityksestä. Lopulta se muisti, miten peruuttaminen tehdään, ja palasi ajoradalle. Paikalta poistuttiin tietysti renkaat ulvoen, kun se liikkeelle lähteminen on niin kovin vaikeaa.

        Huikea tyyppi! 😃

        Kai vielä syljit ja kopautit nyrkillä autoa nautintosi maksimoimiseksi. Joutilailla ei ole parempaa tekemistä kuin kiusata töitä tekeviä. Olet sairas ja häiriintynyt. Get a Life.


    • Anonyymi

      Taksikuskilla on sen verran älyä, että osa pyörittää rattia, mutta järki ja moraali eivät riitä sääntöjen noudattamiseen. Typerin vastaus on aina "mitä haittaa siitä on?".

    • Anonyymi

      Nörtit noudattaa sääntöjä tarkalleen, ne on tehty sovellettavaksi! Jos taksilla on hätävilkut päällä on sillä hälytysajoneuvon oikeudet,ettäs tiedätte maalaistollot, teidän pitää ajaa sivuun ja väistää!

      • Anonyymi

        ^ Siinä juuri tyypillinen taksikuski ilmoittautui.


    • Anonyymi

      Ainakin tuota Ruoholahden joukkoliikennekaistaa valvotaan tasaisin ajoin. On hyvä sakkorysä. Siinä on useampi taksiautoilija saanut sakot (jotka tunnen henk. koht). Ei nimittäin mene ihan pienimmällä rikesakolla, vaan sakko tulee nimikkeellä ” Vakavaa piittaamattomuutta osoittava liikenneturvallisuuden vaarantaminen”. On sen verran suuri sakko, ettei taksikuskit tuota oikoreittiä ihan huvikseen käytä. Ja jos sakko napsahtaa, ajavat sitten senkin edestä varovaisemmin ja lainkuuliaisemmin kuin ennen sakkoa. Taksikuskilla ei ole varaa ottaa montaa tuollaista sakkoa kun aika helposti lähtisi kortti kuivumaan.

      • Anonyymi

        Siinä on viimeaikoina ollu aamusin aika usein partio kyttäämässä ja hyvä niin.


      • Anonyymi

        Mä oikeen toivon et lähtis kortti kun ei vaan jaksa tätä paskaa


      • Anonyymi

        Mistä sä tiedät kenellä on varaa kuivuttaa korttia hyllyllä ja kenellä ei??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oikeen toivon et lähtis kortti kun ei vaan jaksa tätä paskaa

        Heh samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oikeen toivon et lähtis kortti kun ei vaan jaksa tätä paskaa

        Niinpä. Ehkä moni rikkoo sääntöjä jos ei tietoisesti niin alitajuisesti, että ajo-oikeus vietäisiin ja pääsisi helvetistä pois.


    • Anonyymi

      Taksit ei kuule enää välitä paskankaan vertaa mistään säännöistä. Se aika kun taksit oli esimerkillisiä ammattiautoilijoita , ei koskaan enää palaa.

      • Anonyymi

        Millon sellanen aika on ollu?


    • Anonyymi

      Jos ratin takana vain hampaat loistaa pimeydessä, kannattaa varautua ihan mihin tahansa.

      • Anonyymi

        Just eilen ei Yangotaksin ohjaamossa näkynyt kun silmänvalkuaiset ja hampaat kun kuski pressanlinnan kohdalla päätti kääntää kahden kaistan yli vasemmalle . Pahimpaan ruuhka-aikaan tietty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just eilen ei Yangotaksin ohjaamossa näkynyt kun silmänvalkuaiset ja hampaat kun kuski pressanlinnan kohdalla päätti kääntää kahden kaistan yli vasemmalle . Pahimpaan ruuhka-aikaan tietty.

        No kun tuli keikka niin pitihän siinä heti heittää uukkarit.

        Yllättävän usein ole nähnyt noiden Yangotaksien etsivän jotain paikkaa epätoivoisesti. Viimeksi ihmetteli ostarin takapihalla kun asiakas oli ilmeisesti etupuolella ovella odottelemassa.


    • Anonyymi

      se on tosiaan hyvä jos kortti lähtis 2 kk niin saa sossusta enenmän kun tienää kun katsovat 2018 verotuksen palkka puolittunu siitä saat sossusta 1000e kk kun et voi hoitaa kortitta työtäsi ajamalla saat 1150e kk netto

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4894
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3217
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1365
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1196
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      865
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe