Kevät tulee lähteekö kilot?

Kevät tulee, miten on kilot? Onko makeat viinerit ja kierrepullat pannassa ja terveet ruokatavat omaksuttu. Tänä aamuna puntarini osoitti 74, 3 kg eli olen nyt reippaasti yli kymmenen kiloa kevyempi kuin viime vuonna tähän aikaan. Pituuteni virallisilla mittauksilla 176 cm. Voi olla, että olen hieman jo lyhentynyt parhaista päivistäni.

Laihtua voi syömällä hyvin.

56

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiloja pitäisi saada vähän lisää.

      Asian vierestä. Telkusta tulee joku päivä sellainen kilpailu, jossa askarrellaan. Näin pätkän ja tulit mieleeni. Oisko sen nimi Mestaritekijät

      • Harmi en ole tietoinen kertomastasi ohjelmasta johtunneeko siitä, että en juurikaan seuraa TV-tä.

        Tänään sain viimesteltyä viimeisimmän Mama and Papa on the way risteilijän. Se on tuossa profiilikuvassa näytillä 😊


    • Anonyymi

      Onnittelut, ei taida olla suurempia vatsaihroja enää.

      Kävin terkkarin tarkastuksessa viikko sitten. Minut mitattiinkin, olin painunut kasaan vajaan sentin edellisestä (ja kai ainoasta täysi-ikäisenä tehdystä) mittauksesa. Olen kuitenkin huomannut, että moni tuttuni on alkanut näyttää itseeni verrattuna lyhyemmältä kuin ennen. Epäilisinkö muistiani vai ovatko ihmiset yleensä painuneet kasaan vielä enemmän?

      Pääasia kuitenkin että on terve ja pääsee omin jaloin liikkumaan.

      Ai niin ne kilot. Pituus 168 paino 59,6 tänä aamuna. Pullahiiri olen silti, ei voi mitään.

      • No ei ole enää keskivartalon kahvoja, mistä olen hyvin iloinen. Vaatteetkin istuvat nyt paremmin En ole ikinä ollut ampiaisvyötäröinen, mutta löytyyhän se vyötärön kohta minultakin 😊

        Käväisin lauantai-iltana ravintolassa. Oli kiva laittaa laihtumista korostaneet kuteet päälle ja hiukan elvistellä 😁

        Pullaa en ole syönyt lainkaan, korvaan makean hedelmillä ja marjoilla joiden joukkoon sekoitan soyjajugurttia.


    • Anonyymi

      Sinähän olet pitkä

      Yritän bodymass indeksin 25 ennen kesää ja sata penkillä

      • Juttelin kuopuksen kanssa tovin päivällä. Hän on bodari. Lihaksikas komistus. Minun pitäisi jokin jumppaohjelma aloittaa. Ennen ei ollut alleja, mutta nyt näkyy. Tykkään lyhythihaisista T-paidoista, mutta ihmisten ilmoille mennessä pitää laittaa hiallisia puseroita 😊


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Juttelin kuopuksen kanssa tovin päivällä. Hän on bodari. Lihaksikas komistus. Minun pitäisi jokin jumppaohjelma aloittaa. Ennen ei ollut alleja, mutta nyt näkyy. Tykkään lyhythihaisista T-paidoista, mutta ihmisten ilmoille mennessä pitää laittaa hiallisia puseroita 😊

        Minun poikani on perheellinen mies, aivoillaan ansainnut jo pitkään hyvää palkkaa ja arvostusta. Komea pitkä mies ja hyvä kunto. Kuka mitäkin komeana pitää, sinulle se on tuollainen Bull Mentula tyyppi. Mitenkäs ne Pn lihakset, näyttää olevan kukkakeppi tyyppiä.


      • korppis kirjoitti:

        Juttelin kuopuksen kanssa tovin päivällä. Hän on bodari. Lihaksikas komistus. Minun pitäisi jokin jumppaohjelma aloittaa. Ennen ei ollut alleja, mutta nyt näkyy. Tykkään lyhythihaisista T-paidoista, mutta ihmisten ilmoille mennessä pitää laittaa hiallisia puseroita 😊

        Pidä nyt peukkuja, ettei tule kovin kuuma kesä.
        Muuten et pysty ihmisten ilmoille menemään ennenkuin viilenee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun poikani on perheellinen mies, aivoillaan ansainnut jo pitkään hyvää palkkaa ja arvostusta. Komea pitkä mies ja hyvä kunto. Kuka mitäkin komeana pitää, sinulle se on tuollainen Bull Mentula tyyppi. Mitenkäs ne Pn lihakset, näyttää olevan kukkakeppi tyyppiä.

        Ikäero on kuopuksellani ja P:llä sen verran iso, että vartaloita ei voi verrata 😁 Sinun poikasi on myös vanhempi kuin kuopukseni. Poikni opiskelee joten kuntoilu on tärkeä fyysisen työn korvaaja.

        Mentulalla ja kuopuksellani ei myöskään ole mitään yhteistä ei ulkonäössä.eikä muutoinkaan, ikäerokin lie kymmenissä vuosissa.

        Miten on, onko sinun kilot kondiksessa, lapsemmehan hoitavat omat kilonsa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Pidä nyt peukkuja, ettei tule kovin kuuma kesä.
        Muuten et pysty ihmisten ilmoille menemään ennenkuin viilenee.

        No, mökillä ei tarvitse komeilla ja jos kylille niin onhan minulla sellaisia lämpimistä maista ostettuja keveitä hurstuukeja jotka lepattavat somasti tuulessa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ikäero on kuopuksellani ja P:llä sen verran iso, että vartaloita ei voi verrata 😁 Sinun poikasi on myös vanhempi kuin kuopukseni. Poikni opiskelee joten kuntoilu on tärkeä fyysisen työn korvaaja.

        Mentulalla ja kuopuksellani ei myöskään ole mitään yhteistä ei ulkonäössä.eikä muutoinkaan, ikäerokin lie kymmenissä vuosissa.

        Miten on, onko sinun kilot kondiksessa, lapsemmehan hoitavat omat kilonsa.

        Meidänkin naapurin poika opiskelee jotain datanomin tutkintoa, vaikka on jo melkein 30kymppinen. Kyllä siinä iässä pitäisi olla valmis ja töissä jos vaan yhtään pääkopassa on kapasiteettia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meidänkin naapurin poika opiskelee jotain datanomin tutkintoa, vaikka on jo melkein 30kymppinen. Kyllä siinä iässä pitäisi olla valmis ja töissä jos vaan yhtään pääkopassa on kapasiteettia.

        No, kaikki eivät elä keskivertokaavojen mukaisesti. Se on vähän kuin syöminenkin, ihminen lihoo jos syö keskivertoa enempi.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, mökillä ei tarvitse komeilla ja jos kylille niin onhan minulla sellaisia lämpimistä maista ostettuja keveitä hurstuukeja jotka lepattavat somasti tuulessa.

        Siinä ne hurstuut lepattaa alliesi ja kaulahelttojesi kanssa että lätinä käy.


    • Anonyymi

      Mitä kiinnostavaa on sinun puntaroinnissasi ja syömisessäsi.
      Haaska mikä haaska.

      • Pysy pois haaskalta. Ei sinulle jää mitään kaluttavaa 😁


      • Anonyymi

        Aivan... tota noin kun savon murteella haaska on kaunis; kaunis mikä kaunis on tuplasti kaunis. Voihan maisemakin olla kaanis heillä, savoa puhuvilla.
        - kielikylpijä -


    • Anonyymi

      Sama lähtöpituus- Lyhentynyt 172cm:iin.
      Viimeiset 10 vuotta on lihaskato ollut 600g/vuosi vaikka hangoittelen vastaan.
      Samaan aikaan ovat myös rasvat vähentyneet. 16% / 20% = viitealueen maksimi.
      Viskeraali 67,8. Viitearvon tavoite 100 tai alle sen. Ikäisekseni olen turhan "kuiva".

      • Voiko noita arvoja mittauttaa ja jos voi niin missä tällainen tavan taĺliainen?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Voiko noita arvoja mittauttaa ja jos voi niin missä tällainen tavan taĺliainen?

        Itse käyn aina suunnilleen samaan aikaan vuodesta, samassa tilanteessa ajatellen ruokailua ja juomista, suunnilleen samaan kellonaikaan, samassa InBody720 vekottimessa testattavana. Tuloste on vähintäänkin riittävän analyyttinen. Suurin merkitys minulle on tulosteen antama vertailutieto edelliseen ja aikaisempiiin vuosiin nähden.
        Tiedot toimivat myös selityksinä ja perusteina elintapojen muutoksiin.
        Paikallisen liikuntayhtymän toimistossa maksaa 20€.


    • Anonyymi

      Mitä menetelmää käytit 10 kg pudottamiseen siis riittikö pullan poisjättö

      • Koko ruokakulttuuri meni uusiksi. Vihanneksia, kasviksia kanaa, kalaa, vegepihvejä. Makeat mehut ja maito pois, vettä ruokajuomaksi. Sokeritonta appelsiinimehua juon välipalojen kanssa jotka ovat hedelmiä ja marjoja. Aluksi olin tiukka punaisen lihan laistamisessa, mutta nykyisin syön hieman lihaakin. Ei siinä mitään poppaskonsteja ollut terveellistä ruokaa, annokset pienempiä kuin aikaisemmin. Teen lautasen valmiiksi yli puolet vihanneksia ja kasviksia lämminruokaa vajaa puoli lautasta. En yleensä ota lisää muuta kuin joskus keittoruokaa sillä vatsalaukku on jo pienentynyt, vähempikin ruoka tekee kylläiseksi. Herkuttelen joskus soyjajäätelöllä. Viiniä juon illanistujaisissa tai saunajuomana. Mistään en tunne jääneeni vaille.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Koko ruokakulttuuri meni uusiksi. Vihanneksia, kasviksia kanaa, kalaa, vegepihvejä. Makeat mehut ja maito pois, vettä ruokajuomaksi. Sokeritonta appelsiinimehua juon välipalojen kanssa jotka ovat hedelmiä ja marjoja. Aluksi olin tiukka punaisen lihan laistamisessa, mutta nykyisin syön hieman lihaakin. Ei siinä mitään poppaskonsteja ollut terveellistä ruokaa, annokset pienempiä kuin aikaisemmin. Teen lautasen valmiiksi yli puolet vihanneksia ja kasviksia lämminruokaa vajaa puoli lautasta. En yleensä ota lisää muuta kuin joskus keittoruokaa sillä vatsalaukku on jo pienentynyt, vähempikin ruoka tekee kylläiseksi. Herkuttelen joskus soyjajäätelöllä. Viiniä juon illanistujaisissa tai saunajuomana. Mistään en tunne jääneeni vaille.

        Vai että ihan saunajuomana viiniä. Siinä yksi selitys kuin dementikon päästä oleville jutuillesi. Vanha naisihminen kestää alkoholia erittäin huonosti, ilmankos sitä kompuroidaan ja sisuskalut on rikki . Tuo on sinulle tasoistasi elämää ja jatkuvien raporttien aihe, mahan sisältö ja pään sekoitus.
        Samojen asioitten jankkaus on huolestuttava merkki myös. Ota yhteyttä vaikka seurakuntaan, tai onko siellä SPR ystäväpalveluja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että ihan saunajuomana viiniä. Siinä yksi selitys kuin dementikon päästä oleville jutuillesi. Vanha naisihminen kestää alkoholia erittäin huonosti, ilmankos sitä kompuroidaan ja sisuskalut on rikki . Tuo on sinulle tasoistasi elämää ja jatkuvien raporttien aihe, mahan sisältö ja pään sekoitus.
        Samojen asioitten jankkaus on huolestuttava merkki myös. Ota yhteyttä vaikka seurakuntaan, tai onko siellä SPR ystäväpalveluja ?

        Kiitos neuvoistasi. Olen usein ajatuksissani uusien projektien sisällä. Eilenkin kun sain risteilijäaluksen valmiiksi, istahdin divaanisohvan kulmalle valokuvaamaan laivaa harmaata selkänojaa vasten. No siinä intoa täynnä pyörin divaanin nurkalla kuvaten ja hupsis putosin pyllylleni lattialle. No, pienellä mustelmalla selvisin.

        Sinulle ei milloinkaan tapahdu mitään vai tapahtuuko? Naapurin "tyttö" soitti viikolla ja kysyi miten divertikkelini voivat. Hänen suvussaan ovat iso vaiva. Hän itse (uskovainen kirkossa kävijä) on sairastanut jo vuosia ja käynyt useampia tähystyksiä läpi. Tiesithän asiasta perillä olevana, että sinullakin on divertikkelit kuten kaikilla ihmisillä ja iän myötä ne voivat alkaa vaivaamaan.

        Serkkkuni on seurakunnassa aktiivitoimijana. Vierailen silloin tällöin hänen luonaan. Näin helmimarkkinoilla ja pyysi mukaan kuntolomalle kylpylään. Olisihan se ollut kiva lähteä mukaan, mutta juuri nyt pitää säästää kun ne auton talvirenkaatkin köyhdyttivät 420 euroa.

        Olen samaa mieltä kanssasi "samojen asioiden jankkaus on huolestuttava merkki."

        Tee jotain, jotta pääset irti ongelmastasi.


    • Anonyymi

      Kiljusta vai valkkarista pää sekaisin sinä ole täällä kutienkin kirjoitellut ?

    • Anonyymi

      tämä ärsytti tässä ketjussa ...soyja.... se on suomeksi soijajäätelö!

    • Painoni on pysynyt melkein prikulleen samana kahden viimeisen vuoden ajan; sitä ennen se laski pientä vauhtia n. 15 kg parissa, kolmessa vuodessa diabeteslääkityksen avittamana ja sokerien ja muiden hiilihydraattien rankalla vähentämisellä. Nyt vielä pitäisi tehdä jonkinlainen loppurysäys ennen loppurysäystä: viitisen kiloa pois ja sitten olen tyytyväinen, mutta saanko ne pois ennen kevättä, en ole aivan varma. Pullaa ja viinereitä en syö kuin aivan poikkeustapauksissa: tämän talven aikana olen syönyt 2 kpl. laskiaispullia, en leivo koskaan ja valkoinen leipäkin on lähes pannassa meillä. Mun heikko kohta on se että en oikeen kauheesti tykkää monistakaan vihanneksista; kurkut ja tomaatit ja salaatitkin menettelee, mutta esim. kaalit (broccoli, brysselinkaali, kukkakaali jne. ovat vaikeita. Pinaattia syön munakkaassa tai keitossa, avokado on herkkuani, sipulit ja mausteyrtit ruuanlaitossa, samoin kesäkurpitsa ja herkkusienet, vihreät pavut ja herneet ja porkkana ja juurekset ok, mutta määrä jää liian pieneksi päivittäin.
      Hedelmien syöntiä olen myös rajoittanut kolmeen päivässä ja maidonjuontia vähentänyt pariin desiin päivässä.

      • Anonyymi

        Suurin muutos syömisessäni on se, että runsaan aamiaisen jälkeen en tarvitse lounasta ja usein päivän touhut vievät myöhään iltapäivään jolloin valmistan päivällisen. Välipaloja syön harvoin, kahvia juon pääsääntöisesti vain aamiaisella. Päivällinen on ainut ns. lämmin ateria tykötarpeineen. Katsoin telkkarista ohjelman lihavuusleikkauksista. Moni perussairaus jäi leikatuilta pois. En tiedä mistä diabetes johtuu, mutta sekin jäi pois leikatuilta. Kyseessä oli siis huomattavasti lihavat ihmiset.

        Korppis


    • Anonyymi

      Huomenta@
      Venähti nämä unet pitkäksi. Yöllä myrskysi, heräsin puoli kolmen maissa kuulin lasin rikkoutumisen kilinää. Kävin tarkistamassa yläparvekkeen ja pation ei vahinkoja joten kömmin takaisin pehkuihin. En kuitenkaan nukahtanut heti vaan pyörin pitkään valveilla. No, aamu-uni meni sitten pitkäksi.

      Negatìvisia on jotkut kirjpoittajat perusluonteiltaan, mutta onneksi suurin osa omaa positiivisen elämänasenteen. Positiivinen elämänasenne auttaa moneen asiaan. Kun halu muuttaa totuttuja tapoja tuo iloa ja hyvää mieltä ei tarvitse turvautua makeaan lohturuokaan. Mitä se hyöveijää on pessimistin elämän motto.

      No, uusi aamu tuo uudet haasteet. Eilinen kului askartelun merkeissä, tänään niin mitä keksinkään, mutta nyt kahvin keittoon. Aamuisin syön puuroa voisilmällä ja pari lehipäviipaletta, graavilohta ja juustoa see,kä kahvia.

      Katsoin ulos, piha jäinen luistinrata samoin kai jalkakäytävät, lunta ei ole satanut vain vettä. No, auto pitännee hakea hallista joten nastat kenkiin ja kävelysauvat heilumaan.

      Hyvää alkanutta viikkoa..

      Korppis

      • Anonyymi

        Kyllä siinä positiivisuutta koetellaankin, kun yksin siellä savea läträä ja viinillä iltaisin lohduttautuu.


      • Anonyymi

        "Mitä se hyöveijää"

        Sitä sanontaahan sinä itse olet täällä aina käyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä se hyöveijää"

        Sitä sanontaahan sinä itse olet täällä aina käyttänyt.

        Olen Kainuun kasvatti, Kainuun kuntia yhdistää pessimismi, mutta huom. positiivisissa kehyksissä.

        Naorain on näläkäpäivistäe selevitty.

        Olet varmaan lukenut Puolangan maailmanlaajuista huomiota saaneesta pessimistiasenteesta.

        "Puolangan pessimistit
        Maankuuluja Pessimismipäiviä vietetään Puolangalla vuosittain 1.1.–31.12., mutta vuoden mittainen pessimismi huipentuu heinäkuussa järjestettävään Pessi-iltaan.

        Aiempina vuosina Pessi-illoissa on nautiskeltu huumorista, jota vain pessimistinen elämänasenne voi tarjota. Lavalla on esitetty itseironian värittämiä sketsejä, valittu vuoden vätys ja tarjoiltu omaleimaista musiikkia. Musiikkiesityksistä ovat vastanneet angstinen tyttöbändi Traumaryhmä sekä Valituskuoro Puolangan Purnaajat. Esiintyjät toivovat, että yleisö ei taputa vaan buuaa, joskaan viime vuosina toivetta ei ole Pessimistien harmiksi noudatettu.

        Puolangan kunnan kesän suurtapahtumaan, keskipisteen kiven paljastamisen vuosijuhlaan, odotetaan ainakin kahtatoista vierasta. Juhlassa esiintyvä kunnallisorkesteri haluaisi soittaa muutakin kuin kunnanjohtajan sanoittamaa "Ostakaa meiltä kunnan tyhjiksi jääneitä kiinteistöjä" -valssia. Samaan aikaan työvoimatoimisto lähettää viimeisenä epätoivoisena tekonaan Puolangalle konsultin opettamaan työttömille optimismia musiikin avulla.

        Palaan aloituksen varsinaiseen teemaan.

        Mutta mitäpä mikään hyvejää. Tuskin kenenkään kannattaa haaveilla elämänmuutoksista.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen Kainuun kasvatti, Kainuun kuntia yhdistää pessimismi, mutta huom. positiivisissa kehyksissä.

        Naorain on näläkäpäivistäe selevitty.

        Olet varmaan lukenut Puolangan maailmanlaajuista huomiota saaneesta pessimistiasenteesta.

        "Puolangan pessimistit
        Maankuuluja Pessimismipäiviä vietetään Puolangalla vuosittain 1.1.–31.12., mutta vuoden mittainen pessimismi huipentuu heinäkuussa järjestettävään Pessi-iltaan.

        Aiempina vuosina Pessi-illoissa on nautiskeltu huumorista, jota vain pessimistinen elämänasenne voi tarjota. Lavalla on esitetty itseironian värittämiä sketsejä, valittu vuoden vätys ja tarjoiltu omaleimaista musiikkia. Musiikkiesityksistä ovat vastanneet angstinen tyttöbändi Traumaryhmä sekä Valituskuoro Puolangan Purnaajat. Esiintyjät toivovat, että yleisö ei taputa vaan buuaa, joskaan viime vuosina toivetta ei ole Pessimistien harmiksi noudatettu.

        Puolangan kunnan kesän suurtapahtumaan, keskipisteen kiven paljastamisen vuosijuhlaan, odotetaan ainakin kahtatoista vierasta. Juhlassa esiintyvä kunnallisorkesteri haluaisi soittaa muutakin kuin kunnanjohtajan sanoittamaa "Ostakaa meiltä kunnan tyhjiksi jääneitä kiinteistöjä" -valssia. Samaan aikaan työvoimatoimisto lähettää viimeisenä epätoivoisena tekonaan Puolangalle konsultin opettamaan työttömille optimismia musiikin avulla.

        Palaan aloituksen varsinaiseen teemaan.

        Mutta mitäpä mikään hyvejää. Tuskin kenenkään kannattaa haaveilla elämänmuutoksista.

        Korppis

        Jos on elänyt terveellistä, tyydyttävää ja tasapainoista elämää, ei tarvitse vanhana alkaa tekemään elämäntapa remontteja. Elämän tärkeät valinnat on tehty jo nuoruudessa. Mutta jos sinua helpottaa, senkun levittelet kaikki ruumiintoimintosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä positiivisuutta koetellaankin, kun yksin siellä savea läträä ja viinillä iltaisin lohduttautuu.

        Enhän minä yksin savea läträä. Kajaanin Kaukametsän opistossa on erilaisia harrasteryhmiä. Kuulun yhteen, jossa käy viikottain useita kymmeniä keramiikan tekoa harrastavia kaupunkilaisia. Naisia, miehiä ja lapsia. Keramiikan tekeminen vaatii erikoispolttouunit ja keramiikkavärien laajan kirjon, välineitä saven työstöön jne. sekä asiantuntevan opettajan ohjeistuksen. Mutta mistäpä sinä sen tietäisit. Käy joskus kuntasi kansalaisopistossa tutustumassa opistossa tarjottaviin palveluihin. Maksaahan tietty kaikki harrastukset, mutta yhdessä harrastaminen on kivaa.

        Mielestäni parempi olla ottamatta viiniä jos joka ilta nokka koskee lasin reunaan. Mistäpä minä sinun ongelmistasi tiedän, mutta joskus lukiessani kirjoituksiasi oinastelen sinulla olevan runsaasti ongelmia elämän hallinnassasi. Koeta ies tokkeutuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä yksin savea läträä. Kajaanin Kaukametsän opistossa on erilaisia harrasteryhmiä. Kuulun yhteen, jossa käy viikottain useita kymmeniä keramiikan tekoa harrastavia kaupunkilaisia. Naisia, miehiä ja lapsia. Keramiikan tekeminen vaatii erikoispolttouunit ja keramiikkavärien laajan kirjon, välineitä saven työstöön jne. sekä asiantuntevan opettajan ohjeistuksen. Mutta mistäpä sinä sen tietäisit. Käy joskus kuntasi kansalaisopistossa tutustumassa opistossa tarjottaviin palveluihin. Maksaahan tietty kaikki harrastukset, mutta yhdessä harrastaminen on kivaa.

        Mielestäni parempi olla ottamatta viiniä jos joka ilta nokka koskee lasin reunaan. Mistäpä minä sinun ongelmistasi tiedän, mutta joskus lukiessani kirjoituksiasi oinastelen sinulla olevan runsaasti ongelmia elämän hallinnassasi. Koeta ies tokkeutuo.

        Siinä se taas oinastelee omiaan , että vain yksi vastailee korppikotkalle. On täällä aika monta samoin ajattelevaa kuin tuo 12.32.
        Savityöt kansalaisopistossa ei juuri mitään maksa, kivahan se on yhdessä harrastaa. Sellainen positiivisuus kyllä löytyy. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se taas oinastelee omiaan , että vain yksi vastailee korppikotkalle. On täällä aika monta samoin ajattelevaa kuin tuo 12.32.
        Savityöt kansalaisopistossa ei juuri mitään maksa, kivahan se on yhdessä harrastaa. Sellainen positiivisuus kyllä löytyy. 👍

        Ei täällä ole kuin yksi, joka samoja asioita yhä uudelleen kirjoittaa.

        Keramiikkakurssien vuosimaksut eivät on yhtä kuin harrastuksesta tulevat materiaali-ja erikoiskurssien kustannukset. Savesta maksetaan erikseen ja jos olet ahkera sitä kuluu. Vuodessa kuluu eri tarkoitukseen soveltuvia saveja useampi kilo.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä ole kuin yksi, joka samoja asioita yhä uudelleen kirjoittaa.

        Keramiikkakurssien vuosimaksut eivät on yhtä kuin harrastuksesta tulevat materiaali-ja erikoiskurssien kustannukset. Savesta maksetaan erikseen ja jos olet ahkera sitä kuluu. Vuodessa kuluu eri tarkoitukseen soveltuvia saveja useampi kilo.

        Korppis

        Ps. Ruoassa voi säästää ja käyttää rahat harrastuksiin 😁
        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on elänyt terveellistä, tyydyttävää ja tasapainoista elämää, ei tarvitse vanhana alkaa tekemään elämäntapa remontteja. Elämän tärkeät valinnat on tehty jo nuoruudessa. Mutta jos sinua helpottaa, senkun levittelet kaikki ruumiintoimintosi.

        Huvittaa..kuinka monta kertaa olen lukenut tämän saman viestisi. Unohdat kertoa niistä huonoista vuosistasi jolloin olit tosi pohjalla.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittaa..kuinka monta kertaa olen lukenut tämän saman viestisi. Unohdat kertoa niistä huonoista vuosistasi jolloin olit tosi pohjalla.

        Korppis

        Onko se noin vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että suurin osa täällä ja myös palstojen ulkopuolella on tavallisia, itsestään jo nuoresta asti huolen pitäneitä ihmisiä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se noin vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että suurin osa täällä ja myös palstojen ulkopuolella on tavallisia, itsestään jo nuoresta asti huolen pitäneitä ihmisiä ?

        Ei se niin mene, et voi tietää suurimman osan täällä kirjoittavien ja palstojen ulkopuolella elävien menneisyydestä vain mitä nyt kuvittelet tietäväsi. Uskottelet vain itsellesi et pysty minua hämäämään, tunnen sinun tyylisi kirjoittaa joten usko vain ihan itesseis omat sepustuksesi todeksi. Kieltämättä sinusta on toki moneksi.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se noin vaikea ymmärtää ja hyväksyä, että suurin osa täällä ja myös palstojen ulkopuolella on tavallisia, itsestään jo nuoresta asti huolen pitäneitä ihmisiä ?

        Vaikka kuinka olisit nuoresta saakka itsestäsi huolen pitänyt, ei se aina vain kanna näille kymmenille. Voikin tulla yllätyksiä niin terveyteen kuin muuhunkin elämään. Ja mistäs sinä tiedät, kuinka moni tai suurin osa on itsestään huolta onnistunut pitämään lähes koko elämänsä. Kunhan suutasi soitat ja yrität panna kapuloita korppiksen rattaisiin siinä kuitenkaan onnistumatta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kuinka olisit nuoresta saakka itsestäsi huolen pitänyt, ei se aina vain kanna näille kymmenille. Voikin tulla yllätyksiä niin terveyteen kuin muuhunkin elämään. Ja mistäs sinä tiedät, kuinka moni tai suurin osa on itsestään huolta onnistunut pitämään lähes koko elämänsä. Kunhan suutasi soitat ja yrität panna kapuloita korppiksen rattaisiin siinä kuitenkaan onnistumatta!

        Sehän on telaketju-panssarivaunu, ei sinne kannata kapuloita tuhlata. Onneksi tämä on vain virtuaalipalsta ja Kajaani kaukana.


    • Anonyymi

      Luoja tuota syömisten selittelyä !

    • Anonyymi

      Lasten suusta: Pikkupoika oli mummolassa ...ja katseli mummoaan päästä varpaisiin mietteliään näköisenä ....sitten sanoi että .. tuleeko teille vauva...

      Taisipa mummo olla "vyötärön metsästäjä" ....niinkuin monet ovatkin...
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Tyly pudotus todellisuuteen.
      Kehuin vaimolleni, että painoni on sama kuin 55 vuotta sitten nostaessani 82,5kg sarjassa. Treenipaino oli n.84kg. Nyt se on sama tai hieman alle.
      Housukoko oli silloin 48 normaali.

      Vaimoni masentava kommentti. Paino pysyy! Mitat muuttuu! On vieläpä inhottavan oikeassa. Häveliäisyyttäni en mainitse nykyistä housukokoa.

      Painon pysyminen ei pidä paikkaansa. Paino laskee tasaisesti vuosi vuodelta. Lopputulemana rimppakinttuinen, heikkoselkäinen lattaperse. Lopulta.

      • Anonyymi

        Kommenttisi sai minut hyvälle mielelle ja hymyilemään. Tosi on, että ei me enää päästä kimmoisiin mittasuhteisiin ja kehon joustavuuteen kuin nuorempana. Tuo takapuolikin kuten kirjoitit lattaantuu ei ole enää pyöreää pyllyä.

        Äidilleni alkoi myös painon putoaminen 70-vuotiaasta eteenpäin. Kyllä ihminen kutistuu vanhetessaan harva se loppuaan kohti lihoo.


    • Mulla on sellaiset kilot, jotka liikehtii 3 kg alaspäin kesällä ja takaisin talvella.
      Kaffeen kanssa otan pullansiivun, muuten en niin makoisista perusta. No, joskus harvoin teen lättyjä, niin hillossa on sokeria.
      Kyllä noita kehonkoostumusmittauksia tehdään, varmaan löydät googlella, jos sielläpäin on sellaista paikkaa.

    • "Yksin-kertaisesti sitten:

      Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
      300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
      10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
      Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
      Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
      Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
      Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
      Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
      Viikon eväs.
      Maksaa mitä maksaa"
      -
      Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
      -
      Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
      Kaali-Kääryleitä huvin-vuoksi.
      -
      1 Rahkosen iso Omena SF
      1 Mandariini IL
      Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
      -
      1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
      1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
      1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
      - Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
      Maksaa mitä maksaa.
      -
      Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
      Juomiini tulee Puna-Viiniä.
      -
      Keväisin Peruna.
      1-2 kertaa.
      -
      Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.

      H.

      • Anonyymi

        Haminassa nähty mehtäkana, kiiruhdan katsomaan.


      • Anonyymi

        Se joka noita pakastevihanneksia syö, niin hällä on maku sormen päässä ja sormi pe-seessä.

        Hevitiskit täynnä tuoreitakin vihanneksia.


    • Anonyymi

      Ihan sama mitä vanhat harput tekee.

    • Anonyymi

      H:kin on. Vanha harppu ? Samaa toistaa kuin muut harput.

    • Anonyymi

      Kevyeltä tuntuu, en ole punninnut, vyötärö ok.

    • Anonyymi

      Paikallisessa ilmaisjakelulehdessä (19.2.) helmimarkkinoilla olet päässyt kuvaan!
      Nätisti hymyilet vieraalle lapsiperheelle.

      • Anonyymi

        Noniin - tätäkö tarkoitat?
        https://mediakaista.edocker.com/reader/785ca20e-525a-11ea-b839-00155d64030a

        On kyllä samaa näköä, mutta kuvan henkilö on matalampi!? Netissähän voi tietysti satuilla mitä haluaa ja mitä kehtaa... Van - mitäpä se hyövejää... :D...


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eipä se aloittajaa paranna vaikka paino olisi mikä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1127
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      73
      973
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      275
      941
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      922
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      804
    Aihe