MITEN RUKOILET JA MIKSI?

MITEN USEIN RUKOILET JA MILLÄ tavalla. Mitä rukous merkitsee sinulle? Vuonna 1994 tehdyn tutkimuksen mukaan 41 prosenttia suomalaisista rukoili vähintään kerran viikossa. Niitä, jotka eivät olleet viime vuosina rukoilleet lainkaan, oli 28 prosenttia.

34

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uudestisyntyneenä uskovaisena rukoilen jatkuvasti että jumala tappaisi homot ja ateistit maailmasta

• Mitä jumalaa ehdotat pyöveliksi?

• Anonyymi

Kiitos Jeesus! Veli on rakkaudessaan palava. Jumalan siunausta sinulle.

• Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

Mitä jumalaa ehdotat pyöveliksi?

Joh. 4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

• Anonyymi kirjoitti:

Joh. 4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Niin, niin mutta mikä tai kenen jumala on nyt kyseessä?

• Anonyymi

"Uudestisyntyneenä uskovaisena rukoilen jatkuvasti että jumala tappaisi homot ja ateistit maailmasta"

Koska näin ei ole vielä tapahtunut, ehdotan että muutta rukoilutapaasi. Raamattuhan tarjoaa selkeän neuvon: Kun kaksi rukoilee mitä tahansa asiaa niin se toteutuu takuuvarmasti. Näin on itse Jeesus luvannut.

Eli etsi itsellesi toinen uudestisyntynyt kaveriksi ja rukoilkaa yhdessä niin jo rupeaa tapahtumaan!

• Itse rukoilen monta kertaa päivässä. Aamu päivällä rukoilen, että "Jeesus siunaa päivä". Juuri äsken yliopiston Carelia-ravintolassa rukoilin, että "Jeesus siunaa ruokamme, ole aina luonamme". Illalla ennen nukkumaan menoa rukoilen vielä Isä meidän -rukouksen ja muutaman ihmisen puolesta. Niistä ihmisistä muistan ensiksi viimeistä naista, johon rakastuin. Sen jälkeen rukoilen tulevan vaimoni puolesta (jota en ilmeisesti tunne vielä). Sitten rukoilen yhden ystävänaisen puolesta ja sen jälkeen kaikkien maailman naisten sekä miesten puolesta. Viimeksi muistan yhtä naisystävääni ja rukoilen hänen terveyden sekä laihduttamisoperaation puolesta.

Rukoilen, koska uskon Jumalaan. Rukous merkitsee minulle hiljentymistä Jumalan edessä. Mielestäni nousen rukouksissani luterilaisesta rukousperinteestä. Entä sinä?

• Anonyymi

Minä olen helluntailainen ja rukoilen: Herra, herrra, jeesus kiiiitos, kiitoss, jeesus jjesus halelyyyjaaa kiiiitos aamen totisesti herra on läsnä.

• Anonyymi

Samoin itsekin rukoilen pitkin päivää pieniä huokauksia. Itse seremoniallinen rukous on jäänyt vähemmälle, eli että laitan kädet ristiin ja aloitan jonkinlaisen rukouksen. Kuinka usein? Joskus useammin, joskus tulee taukoa.

Kyllähän tällaiset todelliset rukoushetket ovat hyväksi, joten näitä kannattaa ylläpitää. Jos kenellä on myös kielilläpuhumisen lahjaa, kannattaa ylläpitää sitä, hiljaa rukouksessa. Kielillähän voi rukoilla myös ajatuksissaan, mutta hiljaa, ääneen rukoilu on keskitetympää.

• Anonyymi kirjoitti:

Samoin itsekin rukoilen pitkin päivää pieniä huokauksia. Itse seremoniallinen rukous on jäänyt vähemmälle, eli että laitan kädet ristiin ja aloitan jonkinlaisen rukouksen. Kuinka usein? Joskus useammin, joskus tulee taukoa.

Kyllähän tällaiset todelliset rukoushetket ovat hyväksi, joten näitä kannattaa ylläpitää. Jos kenellä on myös kielilläpuhumisen lahjaa, kannattaa ylläpitää sitä, hiljaa rukouksessa. Kielillähän voi rukoilla myös ajatuksissaan, mutta hiljaa, ääneen rukoilu on keskitetympää.

Kiitos näkemyksestäsi. Itselleni rukoileminen on tärkeä. Varsinkin joka iltainen Isä meidän -rukous on tärkeä tapa, jota ilman ei voi ryhtyä nukkumaan. Joskus on kyllä ollut sen verran väsynyt, että ei ole jaksanut sanoa kuin "Isä meidän" ja loppu rukous melkein unessa on jäänyt rukoilematta. Onkohan tuosta haittaa, että joskus jättää Isä meidän lopun rukoilematta?

• Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Kiitos näkemyksestäsi. Itselleni rukoileminen on tärkeä. Varsinkin joka iltainen Isä meidän -rukous on tärkeä tapa, jota ilman ei voi ryhtyä nukkumaan. Joskus on kyllä ollut sen verran väsynyt, että ei ole jaksanut sanoa kuin "Isä meidän" ja loppu rukous melkein unessa on jäänyt rukoilematta. Onkohan tuosta haittaa, että joskus jättää Isä meidän lopun rukoilematta?

Ei varmaankaan. Kyllä Isä Meidän tietää, että asiasi on koko rukous... 🙂

Noin muutoin on se hyvä lausua kokonaan, ihan itsemme vuoksi ja todella tarkoittaen mitä rukoilee. Jotkut kohdat on helpompi lausua, jossain saa ehkä pysähtyä ja pitää pienen puheen Jumalalle... että mitä oikein tarkoitan.

Samoin Herran Siunauksen voi lukea rukousmuodossa: "Herra, siunaa minua / meitä ja varjele minua..."

• Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaankaan. Kyllä Isä Meidän tietää, että asiasi on koko rukous... 🙂

Noin muutoin on se hyvä lausua kokonaan, ihan itsemme vuoksi ja todella tarkoittaen mitä rukoilee. Jotkut kohdat on helpompi lausua, jossain saa ehkä pysähtyä ja pitää pienen puheen Jumalalle... että mitä oikein tarkoitan.

Samoin Herran Siunauksen voi lukea rukousmuodossa: "Herra, siunaa minua / meitä ja varjele minua..."

Anonyymi: "Noin muutoin on se hyvä lausua kokonaan, ihan itsemme vuoksi ja todella tarkoittaen mitä rukoilee. Jotkut kohdat on helpompi lausua, jossain saa ehkä pysähtyä ja pitää pienen puheen Jumalalle... että mitä oikein tarkoitan."

Siihen tulokseen minäkin olen tullut, että rukous olisi hyvä rukoilla kokonaisuudessaan.

Muuten anonyymeja on tosi paljon - mikset käyttäisi rekisteröityä nimimerkkiä, kuten minä? Siinä on omat etunsa, että on tunnettu nimimerkki lievillä haitoilla.

• Anonyymi

Anonyymi: "Noin muutoin on se hyvä lausua kokonaan, ihan itsemme vuoksi ja todella tarkoittaen mitä rukoilee. Jotkut kohdat on helpompi lausua, jossain saa ehkä pysähtyä ja pitää pienen puheen Jumalalle... että mitä oikein tarkoitan."

Siihen tulokseen minäkin olen tullut, että rukous olisi hyvä rukoilla kokonaisuudessaan.

Muuten anonyymeja on tosi paljon - mikset käyttäisi rekisteröityä nimimerkkiä, kuten minä? Siinä on omat etunsa, että on tunnettu nimimerkki lievillä haitoilla.

Olen joskus yrittänyt käyttää joitain nikkejä, siitä ei tullut yhtään mitään. Minut tunnistaa kirjoitustyylistäni ja mielipiteistäni. 🙂

Ajattele minua vaikka nimellä "Soffiina" 🕊

• Anonyymi kirjoitti:

Olen joskus yrittänyt käyttää joitain nikkejä, siitä ei tullut yhtään mitään. Minut tunnistaa kirjoitustyylistäni ja mielipiteistäni. 🙂

Ajattele minua vaikka nimellä "Soffiina" 🕊

"Soffiina"; "Olen joskus yrittänyt käyttää joitain nikkejä, siitä ei tullut yhtään mitään. Minut tunnistaa kirjoitustyylistäni ja mielipiteistäni. 🙂 Ajattele minua vaikka nimellä "Soffiina" 🕊"

Minä en ainakaan taida tunnistaa sinua kirjoitustyylisi ja mielipiteittesi perusteella. Taidat huhkua anonyymikirjoittajien massaan tunnistamattomina. Suosittelen rekisteröitymistä ja uudelleen nickeillä kirjoittelua! Hyvää kohta lähestyvää Laskiaista ja kevättä Sinulle. Soffiina.

• Anonyymi

"Soffiina"; "Olen joskus yrittänyt käyttää joitain nikkejä, siitä ei tullut yhtään mitään. Minut tunnistaa kirjoitustyylistäni ja mielipiteistäni. 🙂 Ajattele minua vaikka nimellä "Soffiina" 🕊"

Minä en ainakaan taida tunnistaa sinua kirjoitustyylisi ja mielipiteittesi perusteella. Taidat huhkua anonyymikirjoittajien massaan tunnistamattomina. Suosittelen rekisteröitymistä ja uudelleen nickeillä kirjoittelua! Hyvää kohta lähestyvää Laskiaista ja kevättä Sinulle. Soffiina.

Hyvää laskiaisaikaa myös sinulle. 🙂

Vasta oli Joulu ja nyt saa jo alkaa valmistautua Pääsiäiseen 🐣🐤! Pitää ajoissa muistaa istuttaa rairuoho, ja / tai ohra. Ohraheinäähän voi käsittääkseni myös syödä, vaikka leivän päällä.

Myös vihantakrassi on hyvää leivän, esim. juuston / kananmunan päällä.

Kaikki nämä kristilliset tavat: istutettu koristeruoho ja pääsiäistiput, kuvaavat uutta elämää eli Kristuksen ylösnousemusta, uudestisyntymää.

Pääsiäispuput taas ovat brittien omaa perinnettä, sen symboliikkaa en tunne. Ehkä silläkin on kaukaiset, katolilaiset juuret, liittyen uuteen elämään.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvää laskiaisaikaa myös sinulle. 🙂

Vasta oli Joulu ja nyt saa jo alkaa valmistautua Pääsiäiseen 🐣🐤! Pitää ajoissa muistaa istuttaa rairuoho, ja / tai ohra. Ohraheinäähän voi käsittääkseni myös syödä, vaikka leivän päällä.

Myös vihantakrassi on hyvää leivän, esim. juuston / kananmunan päällä.

Kaikki nämä kristilliset tavat: istutettu koristeruoho ja pääsiäistiput, kuvaavat uutta elämää eli Kristuksen ylösnousemusta, uudestisyntymää.

Pääsiäispuput taas ovat brittien omaa perinnettä, sen symboliikkaa en tunne. Ehkä silläkin on kaukaiset, katolilaiset juuret, liittyen uuteen elämään.

Minä en olekaan sitten varhaislapsuuden kasvattanut pääsiäisruohoa. Muistan lapsuudesta, että sinne laitettiin joukkoon koristeita. Muna tosissaan symbolisoi uutta elämää. Pääsiäisenä pitää mennä kirkkoon, kun jouluna ei ole ollut tapana siellä käydä. Ensimmäisenä pääsiäispäivänä pitää mennä luterilaiseen jumalanpalvelukseen. Entä siellä?

• Anonyymi

En ole rukoillut koskaan, koska ratkaisen ongelmat.
      Rukoilu on ongelmien aiheuttajien puhdistuskeino omista synneistään.

• Anonyymi

Jeesus ei opettanut kumartamaan saudiarabialaista kuunjumalaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei opettanut kumartamaan saudiarabialaista kuunjumalaa.

Ei niin. Tuossa videolla rukoillaan Isä meidän arameaksi, kuten Jeesus sen opetti.

• Anonyymi

Pääasiassa loton päävoittoa, kuten sadattuhannet muutkin tapakristityt.

• Minäkin muistaakseni olen joskus rukoillut lottovoittoa, mutta sitten aloin säännöllisesti rukoilemaan Isä meidän -rukousta. Siinä sanotaan, että toteutusi Jumalan tahto niin maan päällä kuin Taivaassa. Sen takia en enää rukoile loton tai Eurojackpotin päävoittoa, sillä tärkeämpää on Jumalan tahdon toteutuminen kuin pienen ihmisen rikastumisen haave?

• Anonyymi

> MITEN RUKOILET JA MIKSI?

Niin kuin Jeesus opetti, "Isä meidän, ....". Lisäksi voin sanoa kiitos, saatan pyytää visautta ja ymmärrystä ja että kaikessa tapahtuisi ennen kaikkea niin kuin Jumalan mielestä on hyvä.

• Tuo on hyvä tapa rukoilla. Hyvää rukoilemisen jatkoa.

• Anonyymi

Minulla ei ole pienintäkään halua avata sinulle rukouselämääni.

• Anonyymi

Rukoilen, että Herra armahtaisi vielä tätä Suomen kansaa. Rukoilen herätystä ennen kaikkea Suomen ja Ruotsin kohdalle, että ihmisiä tulisi uskoon.

• Anonyymi

Aamulla, illalla ennen nukkumaan menemistä.

Pyydän Jumalalta suojelusta läheisilleni,muillekkin.Pyydän anteeksi omia sanoja ja tekoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Aamulla, illalla ennen nukkumaan menemistä.

Pyydän Jumalalta suojelusta läheisilleni,muillekkin.Pyydän anteeksi omia sanoja ja tekoja.

Tuohan oli mieleenkiintoinen. Itsekin rukoilen illalla suojelusta siskon perheelle, sillä siskon mies on joutunut sairaalaan. Mielenkiintoista, että pyydät anteeksi omia sanojasi ja tekojasi. Minusta riittää, että uskoo ja saa armossa tekonsa anteeksi Jumalan edessä? Tietysti katumuksesi anteeksipyyntelyineen voi olla hyvän uskon merkki??

• Anonyymi

Tuohan oli mieleenkiintoinen. Itsekin rukoilen illalla suojelusta siskon perheelle, sillä siskon mies on joutunut sairaalaan. Mielenkiintoista, että pyydät anteeksi omia sanojasi ja tekojasi. Minusta riittää, että uskoo ja saa armossa tekonsa anteeksi Jumalan edessä? Tietysti katumuksesi anteeksipyyntelyineen voi olla hyvän uskon merkki??

Teologian opiskelu avasi uuden oven. Huomasi olleensa erehdyttäjien ja pahan pyörityksessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Teologian opiskelu avasi uuden oven. Huomasi olleensa erehdyttäjien ja pahan pyörityksessä.

Anonyymi: "Teologian opiskelu avasi uuden oven. Huomasi olleensa erehdyttäjien ja pahan pyörityksessä."

Mitä tuolla oikein tarkoitit? Selitä enemmän?

• Anonyymi

Rukoilen päivittäin että jumalat hakisivat omansa pois ja jättäisivät sen jälkeen ihmiskunnan rauhaan.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsottuasi tämän videon et varmasti enää rukoile moista asiaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=ABe_W0N1_So

Pitäisi rukoilla kaikkien puolesta kuten luostarissa tehdään.

Ei tämä mikään lintukoto ole, Suomalaisissakin on paljon huonoja ihmisiä. Tulee todella huono olo kun lukee mitä kaikkea täällä tehdään.

Itse pyydän anteeksi tekojani ja sanojani toisia kohtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi rukoilla kaikkien puolesta kuten luostarissa tehdään.

Ei tämä mikään lintukoto ole, Suomalaisissakin on paljon huonoja ihmisiä. Tulee todella huono olo kun lukee mitä kaikkea täällä tehdään.

Itse pyydän anteeksi tekojani ja sanojani toisia kohtaan.

Anonyymi: "Pitäisi rukoilla kaikkien puolesta kuten luostarissa tehdään."

Itse luen joka ilta Isä meidän -rukouksen ja sen jälkeen rukoilen kaikkien maailman naisten sekä miesten puolesta ELI RUKOILEN KAIKKIEN puolesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2143
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1454
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      934
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe