Miksi silmälasien saaminen on niin kamalaa?

Anonyymi

Nimittäin muiden mielestä. Kun joku saa lasit niin kaikki kauhistelee sitä. Kuitenkin 70 prosenttia 15 vuotta täyttäneistä tarvitsee lasit.
Miksei se näy katukuvassa?
Jos pitäisi sanoa joku luku kuinka monella on lasit niin sanoisin 30 prosenttia.
Miksi se on niin kauheaa pitää laseja. Itse en malta odottaa että saan lasit. Valitettavasti näköni on täydellinen.

6

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se että silmälaseja ei näy niin paljoa katukuvassa voi johtua siitäkin että monella on piilolasit. Minullakin on, sankalasien lisäksi.
      Voi olla että nuorelle ihmiselle silmälasien käyttö on ongelma ja niitä ei haluta pitää. Kyllä yleensä aikuinen joka laseja tarvitsee myös käyttää niitä.
      Minun mielestäni silmälaseissa ei ole mitään kamalaa. On niin hienoja kehyksiäkin nykyään ja voi valita juuri itselleen sopivat.

    • Anonyymi

      Minulle on kyllä aivan uusi asia, että jossain kauhistellaan silmälaseja. Minä en ole sellaista havainnut.
      Kun nyt asiaa tarkemmin ajattelen, niin silmälasien kauheus voi olla silmälääkärien luoma kuva laserleikkausten markkinoimiseksi. Sama koskee piilolinssejä.
      Sitten on tietysti harrastuksia, joissa silmälasit olisi huomattava haitta.

      Itselleni silmälasit on osa identiteettiä, kun ne on ollut lapsuudesta alkaen. Kukaan ei ole tilannetta kauhistellut, mutta piilolinssejä on markkinoitu useaan otteeseen.

      Onneksi on silmälaseja, joilla minäkin näen.

    • Anonyymi

      Näkee tuolla liikkuessa monilla silmälaseja.
      Nuorilla saattaa olla syynä osin se että eivät halua käyttää kun kuvittelevat että se jotenkin huonontaa ulkonäköä.
      Nykyään on laajat valikoimat laseja ja ovat aika muodikkaitakin.
      Itsellänikin on lasit ja jotenkin tuntuu että ne tekevät ulkonäköä hieman paremmaksikin jopa.
      Nuorempana en laseja käyttänyt vaikka olisin tarvinnut, olin aina humalassa ja sekaisin niin olisin varmaan monet lasit hukannut tai hajottanut.
      Onhan se kivempi että näkee paremmin, ei ole kiva kulkea jos ei kunnolla näe.

      • Anonyymi

        Likinäköisiä ei ole kuin 10-20%. Opiskelijakavereista melko harva tarvitsee laseja.
        Valtaosa silmälasien tarvitsijoista on ikänäköisiä joille riittää lukulasit.


    • Anonyymi

      70%:iin lasketaan mukaan kaikki yli 40-vuotiaat, oli simälaseja tai ei. 40 vuotta täytettyään alkaa tulla ikänäköä ja tarvitsee lukulasit, vaikka kaukonäössä ei ole mitään vikaa.

      4-kymppisillä ei välttämättä lukulasejakaan ole vaikka sellaiset tarvitsevat. Sen huomaa esim. bussissa kun jotkut keski-ikäiset näpläävät kännykkää polvelta, eivätkä näe tekstejä lähempää mutta silti eivät käytä mitään silmälaseja tai lukulaseja.

    • Anonyymi

      Nuorena olisin halunnut silmälasit, koska ne näyttivät minun mielestäni tyylikkäiltä. Sain sellaiset vasta yli nelikymppisenä. Tasan ei käy onnen lahjat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe