Miten pääsee Asperger testeihin

Anonyymi

Hei

Voisiko joku neuvoa miten asperger testeihin pääsee? Pitääkö mennä yksityisen kautta, vai onko mahdollisuus päästä kunnalisesta? Olen ollut niissä joskus lapsena, mutta tulos jäi epäselväksi ja sitten kaikki laitettiinkin hahmotushäiriöksi. Olen lukenut siitä paljon, että tytöillä on tyypillistä se, että diagnoosin saa vasta myöhemmällä iällä, koska tyttöjen asperger jää usein tunnistamatta .
Olen lukenut paljon oireyhtymästä ja tunnistan lähes kaiken itsestäni, myös äitini epäilee että minulla saattaisi olla asperger.

8

1501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tosi vaikea päästä testeihin. Eihän niitä edes aikuisille ole. Hoitopuolella niin vähän tietoa asiasta että eivät edes usko tai ymmärrä miten aiheellista olisi saada oikeanlaista tukea.

    • Anonyymi

      Minä pääsin testeihin psykiatrian poliklinikan kautta. Olin siellä jo asiakkaana, mutta psykiatristen häiriöiden (sos. fobia, paniikkihäiriö) takia. Asiaa itse tutkittuani otin ensin epäilyni puheeksi terapeuttini kanssa ja hän kirjoitti lääkärille perusteluja sille, miksi asia kannattaisi tutkia - ja itse puhuin myös lääkärille asiasta. Pääsin sitten testeihin, enkä joutunut maksamaan mitään. Diagnoosi tuli, asperger. Olen 41-vuotias nainen.

      • Anonyymi

        Sulle kävi hyvä tuuri. Ne ei mulle tee tutkimuksia vaikka piirteitä huomaavatkin mutta kuulemma pitää olla autistisen näköinen että saa diagnoosin ja toiseksi kun siihen ei ole lääkettä.. näin meillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle kävi hyvä tuuri. Ne ei mulle tee tutkimuksia vaikka piirteitä huomaavatkin mutta kuulemma pitää olla autistisen näköinen että saa diagnoosin ja toiseksi kun siihen ei ole lääkettä.. näin meillä

        Normaalia. Suojatyöpaikasta käsin helppo huudella että nyt tuli kahvitauko vaikka sulla oli varattu aika.


    • Anonyymi

      Testit tehty lapselle ja toinen lääkäri diagnosoi ei asperger, toinen lääkäri diagnosoi saattaa olla lievää aspergrenia. Ja nyt uusioperhe vaatii lääkitystä koska heistä on lapsen syy ettei perhe voi viettää rauhallista perhe-elämää kun lapsi on heillä 2 vk/kk. Haukkuvat, kiusaavat lasta ja sossu vaan hymistelee. Ei pillerit auta jos perhedynamiikka ei ole kunnossa ja tämän uusioperheen riitojen syy on aikuisissa ei lapsessa.

      • Anonyymi

        Perus. Ei monet vanhemmat välitä. Huostaan tuollaiset. Tarvitsevat molemmat osapuolet kasvurauhan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe