2T koneiden mäntä sulkee imuaukon ja toimii venttiilinä.
Riittävästi kuluneen männän seurauksena jossakin vaiheessa voi tulla "laiha" seos eli enemmän ilmaa jonka seurauksena männän ylikuumeneminen ja kiinni leikkaus.
Esimerksi tarvike / kiinalainen mäntä saattaa olla liian väljä jo uutena tai vaihtoehtoisesti tiukka, niiden materiaali on myös erilaista.
Myös ilmansuodattimen kautta menevä kuiva pölyinen puupöly kuluttaa mäntää, Tylsällä ketjulla sahaaminen tuottaa hienoa pölyä varsinkin kesäällä kuivia puita.
Sylinterin saa aina puhdistettua alumiinista kotikonstein eli sen vaihto on lähes aina tarpeeton kiinnileikkauksessa. Onhan alkuperäisessä kunnolla tehty kanavat, ajoitukset, puristus.
Männät maksaa vain kymppejä, alkuperäinen. Alkuperäiset männät on enemmän seostettua al/mg muuta seosta jonka huomaa myös männän väristä. Vähemmän lämpölaajenemista ja kulutuskestävyyttä mahdollisemman kevyt ja kestävä
Moottorisahalla sahaa helposti 25 vuotta pienillä halvoilla huolloilla vaikka sahaa joka viikko usean tunnin.
Kulunut mäntä johtaa kiinnileikkaukseen
Anonyymi
3
257
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mikä johtaa seuraavaksi kiinnileikkaamiseen?
- Anonyymi
kandee ronkkia kanavat isommiksi pytystä niin kuumat kaasut menee nopeemmin ulos ja pysyy viileenä plus n.1-2 hp nousu
- Anonyymi
tuossa oli eräs huskin pytty joka kärsi lämpöongelmista mutta pienellä muutoksella saatiin koneesta vetävä ja kierrosherkkä peli.
https://aijaa.com/WUKP5n
eli kairattiin pytynseinään lisähuuhtelut ja mäntiin reiät notta seos menee alta pois sitä jäähdyttäen,
myös pakopuolella samanlaiset kanavat.
6 ylösvirtauskanavaa nosti kierrokset 18 000 tienoille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059